EAK Postad 24 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Du har ju ingen aning om vad fi har? Nope, men i genomsnitt sämre än vad jag har. Däremot brukar det ju inte betyda speciellt mycket när en aggro betar på som vanligt utan det är ju när han saktar ner o checkar/synar som man kan börja ana ugglor i mossen... Exakt. Men så är det ju med aggro spelare, att man inte tror dom så när de väl har något får de ofta bra betalt Jag hade nog slagit om för att se var jag står När ska jag slå om? Problemet jag ställs inför är att om jag slår om så slänger han dom flesta händerna (alla?) som jag slår och han synar bara med bättre. Är det inte det som är klassikern "du förvandlar din hand till luft"? Hade jag haft ett större överpar så finns det ändå fler händer som han kan betala av med som jag slår. Då vill jag bygga en stor pott. Som det är nu så har jag det minsta överparet. Det är ju bra SD value, men det är ingen hand som jag brukar vilja stoppa in hela stacken med. Vill jag veta vart jag står i handen? Jag vill maximera värdet av min hand. I det här fallet så är fi inte retardish så jag tror nog att han orkar slänga många händer här. Mja, vad säger ni. Citera
draft Postad 25 Oktober , 2006 Rapport Postad 25 Oktober , 2006 Du har helt rätt i det där med överpar vs lägre överpar. Om du tror att fi kommer fortsätta skjuta tunnor så är det väl ok med checksyn (ifall turn är blank). Men samtidigt vil du ju inte att ett överkort ska falla på turn tills fi's AK, AQ, AJ, KQ, KJ. M.a.o. slår du om så kanske du slipper bli utdragen Får du mothugg så är det väl "bara" att muttra ner dina TT i mucken antar jag...Du får ju iaf upp din CRT och TA lite. Men du menar att du betalar av om han har dig slagen, för han lär väl spela AA-JJ, och kanske även set, likadant? Citera
EAK Postad 29 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 29 Oktober , 2006 Men du menar att du betalar av om han har dig slagen, för han lär väl spela AA-JJ, och kanske även set, likadant? japp, japp tror dock att hans hand i genomsnitt är sämre än min TT. I det här fallet hade han 88 så jag vann potten. Efter att handen var över började jag fundera på vad som egentligen var det bästa spelet mot en aggro fi som inte är retard men som gillar att bluffa/betta marginella händer. Holdem No Limit $1/$2 Hand Start. Seat 1 : texaskid5 has $199.90 Seat 2 : acsmooth13 has $507.63 Seat 3 : retniap has $105.37 Seat 4 : 121783 has $182.75 Seat 5 : Idintdoit has $126.75 Seat 6 : EAK has $201.75 acsmooth13 is the dealer. retniap posted small blind. 121783 posted big blind. Game [170963] started with 5 players. Dealing Hole Cards. Seat 6 : EAK has Th Td EAK called $2 and raised $5 texaskid5 called $7 acsmooth13 called $7 retniap folded. 121783 called $5 Dealing flop. Board cards [Qs 7s Ts] 121783 checked. EAK bet $22 texaskid5 folded. acsmooth13 called $22 and raised $478.63 and is All-in 121783 folded. EAK ???? Fi är looseretardish. Nu säger ni säkert wut? Jag tycker att det är en ok benämning på en 87/21/3. Han gör väldigt yviga spel men har vunnit en heldel vid bordet eftersom ingen någonsin tror att han har någonting. Mellanset på en enfärgad bräda. Vad gör jag? Har iaf haft en bra vecka, lite spel (inte ens 5k händer) men 13PTBB/100 på dom händerna. Så det känns helt klart finfint. Back on track äntligen. Citera
cOP Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 Syyyyn. Om han är sådär lös har han As och ett par väldigt ofta här. Antagligen AsQx. Jag skulle aldrig passa mot en sån tomte iaf. Konstigt spel om han floppat flushen och även om han gjort det har du hyggliga möjligheter att ta potten. Brukar också spela TT/JJ sådär ibland. Lite trist när fi sitter med ett större överpar men å andra sidan är det ännu tristare när man slår om flopp och sen inte ens kommer till showdown i en jätte pott. Citera
Hox Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 Holdem No Limit $1/$2 Hand Start. Seat 1 : texaskid5 has $199.90 Seat 2 : acsmooth13 has $507.63 Seat 3 : retniap has $105.37 Seat 4 : 121783 has $182.75 Seat 5 : Idintdoit has $126.75 Seat 6 : EAK has $201.75 acsmooth13 is the dealer. retniap posted small blind. 121783 posted big blind. Game [170963] started with 5 players. Dealing Hole Cards. Seat 6 : EAK has Th Td EAK called $2 and raised $5 texaskid5 called $7 acsmooth13 called $7 retniap folded. 121783 called $5 Dealing flop. Board cards [Qs 7s Ts] 121783 checked. EAK bet $22 texaskid5 folded. acsmooth13 called $22 and raised $478.63 and is All-in 121783 folded. EAK ???? Fi är looseretardish. Nu säger ni säkert wut? Jag tycker att det är en ok benämning på en 87/21/3. Han gör väldigt yviga spel men har vunnit en heldel vid bordet eftersom ingen någonsin tror att han har någonting. Mellanset på en enfärgad bräda. Vad gör jag? För mig är det en instacall. En person med så hög VPIP kan lätt spela så med Q8, QT, T8, 88. Är han överaggro (vilket jag tycket att "yviga" spel borde kunna innefatta) så kan man lätt lägga till AsX. Dessutom, har han färg så är det ändå ungefär ett EV0-spel att syna, du synar ju 150 för en 430-pott. Det är ju bara straight flushen samt QQ vi är rädda för här, och den andra hade han säkerligen raisat pf med. Citera
EAK Postad 29 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 29 Oktober , 2006 ok, handen var väl en no-brainer. Jag instasynade och mitt mellanset stod mot Js8x. Hålpipa och färgdrag hade han. Annars är min erfarenhet just att fi i sådana här fall har just tvåpar, AsQx. Ska leta efter någon svårare hand när jag kommer hem från veckohandlingen på Maxi. Citera
EAK Postad 30 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Efter att Verdi förolämpat mig som 18/13/2.5 i hans dagbok så fick jag för mig att testa en lite annorlunda stil idag. Tyvärr var det tråkigt låga snittpotter på NL200 + att alla bord var fulla och jag fick inte ett enda tomt säte på 5 minuter. Blev därför NL100 istället. 686 händer senare som 28/20/2.5 är jag 557$ rikare. Nätverket la ner precis när en till hygglig pott var påväg mot mig, så jag får se vad som händer med den potten. 40,64 PTBB/100 trots detta: Typiskt... 33 vs 55 all-in på floppen A35. 257$ pott missad. Badbeat 44 vs T9 all-in på floppen TT4, 9 på turn. 231$ pott förlorad. Good beat. 99 vs AA all-in på turn med brädan 337K (river 9). 86$ pott vunnen. Folk blev lite härligt tiltade på att jag spelade jobbigt lösaggro. (fast det här är inte ens lösaggro i min bok). Tror att förra veckan och idag räddar mitt månadsresultat till något ganska vackert. Inte supersnyggt, men ok nice Citera
Verdi Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Förlåt. Du är 14.9/9.8/3.39 i min databas. Bara 651 händer men dock. Sjukt tight. Back $72 dock. Men du har en fin liten moneybag som symbol dock. Själv har jag nån slags tärning. Roll the dice!! Ja, såg precis att Tribeca var nere. Tänkte testa min nya pahud men det får väl bli sen det då. Tror inte jag ska spela nåt seriöst förrän på onsdag nu ändå. Citera
EAK Postad 30 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Förlåt. Du är 14.9/9.8/3.39 i min databas. Bara 651 händer men dock. Sjukt tight. Back $72 dock. Men du har en fin liten moneybag som symbol dock. Själv har jag nån slags tärning. Roll the dice!! Ja, såg precis att Tribeca var nere. Tänkte testa min nya pahud men det får väl bli sen det då. Tror inte jag ska spela nåt seriöst förrän på onsdag nu ändå. shit, måste vara min gamla user. Har tagit åt mig lite Verdi-gener och ligger just nu på 24/15/2 för min nya user där jag har iaf 8k händer. Men nu vet alla att jag är sjukt tight och vara bettar AA och nötterna. Så folda alltid mot mig Buhu, Verdi mobbar mig. Citera
EAK Postad 31 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2006 September innebar 52k händer. Oktober blev enbart 21k händer. Oktober: bonus och bananer: +876$ Spel: +4297$ Totalt: +5173$ Kanske är värt att säga att det är dom sista 2 veckorna och 8k händerna som gett 3816$ av vinsten för månaden. Så första 2 veckorna var jag egentligen bara plus p.g.a. bananer och bonusar. Har spela några händer på NL 3/6 som shortstack, testade typ 1,5k händer på NL 2/4. Resten är NL200 förutom några händer på NL100 igår. Sjukt bra avslutning på en annars jobbig månad. Kommer ihåg att jag var upp över 2k$ första veckan bara för att tappa nästan allt vecka 2. Ska försöka behålla kvaliteten på mitt spel under november och spela mer också. Lyckas jag köra som sista veckan konstant under nästa månad så blir det sjukt bra. Men hur troligt är det? Siktar på att göra en fin novembermånad, inga monetära mål alls. Bara bra spel från min sida. Blir nog samma upplägg som den här månaden. NL200 mainly, kanske några småskott på NL400. Citera
EAK Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Holdem No Limit $1/$2 Hand Start. Seat 1 : G_Diddy20 has $198 Seat 3 : kennywanken has $337.99 Seat 4 : roger91 has $382 Seat 5 : loose_lois has $307.25 Seat 6 : EAK has $256 EAK is the dealer. G_Diddy20 posted small blind. kennywanken posted big blind. Game started with 5 players. Dealing Hole Cards. Seat 6 : EAK has Qs Qd roger91 folded. loose_lois called $2 and raised $6 EAK called $8 G_Diddy20 called $7 and raised $18 kennywanken folded. loose_lois called $18 EAK called $18 Dealing flop. Board cards [2c 4d 6d] G_Diddy20 bet $65 loose_lois called $65 and raised $216.25 and is All-in EAK folded. G_Diddy20 called $107 and is All-in Showdown! Seat 1 : G_Diddy20 has Ad Ac Seat 5 : loose_lois has Kh Kd Board cards [2c 4d 6d Qh 3d] Seat 5 : loose_lois has Kh Kd loose_lois has Pair: Kings Seat 1 : G_Diddy20 has Ad Ac G_Diddy20 has Pair: Aces G_Diddy20 wins $421 with Pair: Aces Hand is over. G_Diddy20 21/14/1.9 loose_lois 21/4.5/0.4 Ok, tanken var att spela QQ försiktigt mot loose_lois. När G_Diddy20 ger sgi in i leken så kan jag inte vara så vek att jag lägger mig mot omslaget. På floppen så är det bara tilt att ens fundera på att syna mot dom spelarna. Min syn preflop mot loose_lois grundades i att han/hon var såpass tight med sina raises. Planen var att om loose_lois bettar en låg flopp så synar jag. Men kommer en blank på turn och loose_lois bettar igen. Då skulle jag nog verkligen fundera på att folda. Checkar loose_lois turn så står valet mellan att betta turn eller att betta river. Beror lite på hur äcklig brädan är. Jag vill inte spela en all-in pot preflop eller på flop mot loose_lois, för passiv spelare. Hamnar jag all-in så tidigt mot den spelaren så är jag nog slagen i 9 fall av 10. Att däremot få spela den långsamt med en bet och en syn per gata. Det är nog enda sättet för mig att få ut ett hyggligt värde de gånger jag leder och undvika alltför stora förluster om jag ligger efter. Drygt att spela mot tightisar. Citera
xlars Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 När loose_lois synar raisen där går det nog att folda, rätt troligt att någon av dem har dig slagen. Citera
EAK Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 När loose_lois synar raisen där går det nog att folda, rätt troligt att någon av dem har dig slagen. Javisst, du tänker på preflop va? Som situationen utspelade sig så spelade jag QQ för setvalue. Minst en av dom har AA/KK och det kommer spelas om stackar. Fel att spela för setvalue? Synar "bara" 18$ till preflop efter G_Diddy20's omslag. Citera
xlars Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 När loose_lois synar raisen där går det nog att folda, rätt troligt att någon av dem har dig slagen. Javisst, du tänker på preflop va? Som situationen utspelade sig så spelade jag QQ för setvalue. Minst en av dom har AA/KK och det kommer spelas om stackar. Fel att spela för setvalue? Synar "bara" 18$ till preflop efter G_Diddy20's omslag. Japp jag tänker på preflopp. Riskabelt att syna för setvalue eftersom du kan råka ut för ett högre set. Mot så här tighta spelare är det nog bäst att folda. Citera
EAK Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Japp jag tänker på preflopp. Riskabelt att syna för setvalue eftersom du kan råka ut för ett högre set. Mot så här tighta spelare är det nog bäst att folda. Tom om jag är 100% beredd att folda om floppen är Qx och A eller K? Tusan, varför är jag för lat för att räkna på det där? Citera
hnat Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Men seriöst, lägga för 18 till när vi stänger betandet i en trevägspott, där vi typ alltid minst dubblar om vi floppar nöten. Sitter man och oroar sig för att bli översettat i en tre-betad pott redan preflop har man nog åkt på lite för mycket otäckheter för sitt eget bästa. Citera
xlars Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Men seriöst, lägga för 18 till när vi stänger betandet i en trevägspott, där vi typ alltid minst dubblar om vi floppar nöten. Sitter man och oroar sig för att bli översettat i en tre-betad pott redan preflop har man nog åkt på lite för mycket otäckheter för sitt eget bästa. Titta på FI:s stats och tänk en gång till där. Visst kan man syna men jag tror inte att det är det bästa spelet här. Skulle tippa på att EV värdet är lite minus på en syn. Citera
xlars Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Japp jag tänker på preflopp. Riskabelt att syna för setvalue eftersom du kan råka ut för ett högre set. Mot så här tighta spelare är det nog bäst att folda. Tom om jag är 100% beredd att folda om floppen är Qx och A eller K? Tusan, varför är jag för lat för att räkna på det där? Jag hade aldrig kunnat lägga om floppen kom AQ3 tex. Drömsenariot är ju att bägge FI har AK vilket de kan ha men inte så troligt. Får man ett set måste man spela handen anser jag. Problemet med handen är ju att man nästan aldrig vet var man står i handen ens med set. För en Q22 flopp har man ju inte odds för att syna. Citera
hnat Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Tycker väl det känns som att någon av de kommer att spela om stacken i princip varje gång som floppen kommer Q-hög. Då har vi en nettovinst på minst typ 230, som jag anser vara en hyffsat realistisk snittvinst. Det är 12,777ggr vår syn. Räcker för mig iaf. Kan ju vara lite löst, men samtidigt så känns det lite vekt att vika tredjetnöten bara för att det råkades bli tre-betat. Citera
RoyleAxe Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Tycker väl det känns som att någon av de kommer att spela om stacken i princip varje gång som floppen kommer Q-hög. Då har vi en nettovinst på minst typ 230, som jag anser vara en hyffsat realistisk snittvinst. Det är 12,777ggr vår syn. Räcker för mig iaf. Kan ju vara lite löst, men samtidigt så känns det lite vekt att vika tredjetnöten bara för att det råkades bli tre-betat. Då du nämner 230 i nettovinst, har du väl inte kompenserat för de gånger som FI drar ut(setar)eller? Jag är ingen expert-skribent direkt, men skulle ändå tippa på att xlars har rätt då han tror att det är marginellt ev- att syna preflop. Citera
hnat Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Då du nämner 230 i nettovinst, har du väl inte kompenserat för de gånger som FI drar ut(setar)eller? Nettovinst i snitt tar ju hänsyn till det. Sen får du gärna förklara varför du tycker jag har fel. Det kan ju t.ex vara att man inte floppar just toppset 1/12,7777 vilket jag inte har en aning om, eller att vi snittar 230 i vinst när vi väl gör det. Citera
EAK Postad 4 November , 2006 Författare Rapport Postad 4 November , 2006 Kul att det blev diskussioner kring vad som är rätt med QQ där. Det som talar för att vi kan lägga floppat set om K eller A kommer på floppen, det är fi´s stats. Hade dom varit mer lösaggro så är kanske QQ bästa handen preflop. Men med den action som varit så vet vi att vi ligger efter. Vet fortfarande inte om det är rätt att spela QQ för setvärde där eftersom fi´s kommer dra ut med K/A ett antal gånger och vi får svårt att släppa handen. Man kan väl hänvisa till meta game och säga att det är för vektight att vika QQ preflop. Nu känns det verkligen som att meta game är ett luddigt uttryck som knappast är en större faktor på NL200. Udda problem, när jag maximerar mitt PT programfönster så sitter formatet för cashgame (Ring Game Player Statistics) fast så den ökar inte i storlek. Innebär att rutan i programfönstret är onödigt liten och jag måste scrolla som en idiot Hur fixar man det? Satt hela fredagen, pratade med Eyedol på msn och spelade poker. Blev övertygad att efter 300 händer och 350$ plus på NL200 att gå upp till NL 3/6 och NL 2/4, måste börja månaden med den klassiska skottningen. 71 händer NL 3/6 -204$ 122 händer NL 2/4 -670$ Kul. Hoppade ner till NL200 och backade rakt ut till totalt -1k$ för dagen. Fy vad dyrt det kändes då. Spelade dock upp mig senare på kvällen och under natten. 2796 händer NL 1/2 gav 1522$ i vinst. Så kvällen slutade på +650$. Var sjukt nöjd med tanke på min sunkiga skottning. Eyedol hade nog en värre kväll/natt. De hh's som jag fick se var så vackra. 8/10 innebar att eyedol floppade top/mellanset efter preflop raise, 3/4 pott bettas på flopp, på turn och på rivern blir dom all-in då dom har har 75% av stackarna i mitten och fi dragit en runner runner stege. Ibörjan på kvällen så förlorade jag alla coinflips som jag hamnade i. QQ vs AK, AK vs QQ osv. En trevägsall-in på floppen där jag har TT (set), vs A7 (2 par) och Q7dd (par + färgdrag). Där färgen givetvis kommer på turn och jag inte drar ut. Myspys. Dock så vände kvällen senare när jag fick dra ut hech123 31/5/4,5 väldigt aggro och har minraisat mig på flopp tidigare där jag lagt TPGK. Holdem No Limit $1/$2 Hand Start. Seat 1 : Steve4981 has $217 Seat 2 : EAK has $388.75 Seat 3 : acesuo has $83.25 Seat 4 : nonna has $53.39 Seat 5 : hech123 has $251.63 Seat 6 : MavMan has $274.74 acesuo is the dealer. nonna posted small blind. hech123 posted big blind. Game started with 5 players. Dealing Hole Cards. Seat 2 : EAK has Kc Ac MavMan called $2 EAK called $2 and raised $7 acesuo folded. nonna folded. hech123 called $7 MavMan called $7 Dealing flop. Board cards [8c Kd 2s] hech123 checked. MavMan checked. It's your turn. EAK has 10 seconds to respond. EAK bet $22 hech123 called $22 and raised $22 MavMan folded. EAK called $22 Dealing turn. Board cards [8c Kd 2s 7c] hech123 bet $60 EAK called $60 and raised $275.75 and is All-in hech123 : kk? hech123 called $138.63 and is All-in Showdown! Seat 2 : EAK has Kc Ac Seat 5 : hech123 has Ah As Board cards [8c Kd 2s 7c Ks] Seat 2 : EAK has Kc Ac EAK has 3 of a Kind: Kings Seat 5 : hech123 has Ah As hech123 has Two Pair: Aces and Kings EAK wins $510.26 with 3 of a Kind: Kings Hand is over. Chattsekvens som utspelar sig samtidigt. D: EAK has 10 seconds to respond. hech123: kk? D: EAK wins $510.26 with 3 of a Kind: Kings EAK: y hech123: ffs EAK: now hech123: fckin awful play again paying off nonna: lol..folded k8 EAK: but I luv U hech123: yeah runner runner or 1 out EAK: come make love to me hech123: fckin learn to play dumb fish or u will be stuck on 1-2 forever EAK: what does fckin mean? hech123: guess hech123: it means u got played like a tuna and hit v lucky hech123: and got your self in situation through awful play EAK: but you must love me EAK: hech123: of course i do 1-2 pros like u keep my b roll healthy hech123: better taking the beats here losing 500 hech123: called with 82os there hech123: as i know u r poor hech123: and will call your chips off hech123: funny thing is hech123: u prob think u can play hech123: as u make on 1-2 nl hech123: hahaha EAK: you talking to me? hech123: yes u irish hech123: y r all the irish players backwards? EAK: luck of the irish hech123: do u guys tyry and get your money in behind hech123: lol Oki, analys av chatten. Folk tiltar på fisk, irländare och gay-jokes. Så jag bjuder på allt. Tror att jag finns på hans shitlist. När han säger att han börjat syna mig med 82o så är det precis i samma ögonblick som jag insett att han spelat alla potter som jag varit i dom senaste 15 minuterna. Angående handen så tror jag att han har AK (eller sämre) och att jag har chansen att frirulla till färgen, där han ändå kan folda rivern om jag bara synar och färgen kommer. Som det utspelar sig så har jag ändå outs när jag pushar turn. Holdem No Limit $1/$2 Hand Start. Seat 1 : jenflem21 has $238.25 Seat 2 : EAK has $480.13 Seat 3 : ajdempo has $58 Seat 4 : divadydna has $246 Seat 5 : EsBig has $269.50 Seat 6 : MavMan has $441.99 divadydna is the dealer. EsBig posted small blind. MavMan posted big blind. Game started with 6 players. Dealing Hole Cards. Seat 2 : EAK has Js Jc jenflem21 called $2 and raised $9 EAK called $11 ajdempo called $11 divadydna folded. EsBig folded. avMan folded. Dealing flop. Board cards [3s 9h 9d] jenflem21 bet $32 EAK called $32 ajdempo folded. Dealing turn. Board cards [3s 9h 9d 7d] jenflem21 bet $65 EAK called $65 and raised $372.13 and is All-in jenflem21 called $130.25 and is All-in Showdown! Seat 2 : EAK has Js Jc Seat 1 : jenflem21 has Th Td Board cards [3s 9h 9d 7d As] Seat 2 : EAK has Js Jc EAK has Two Pair: Jacks and 9s Seat 1 : jenflem21 has Th Td jenflem21 has Two Pair: 10s and 9s EAK wins $487.50 with Two Pair: Jacks and 9s jenflem21 : NH EAK : ty Hand is over. jenflem21 59/19/10 överaggro och tiltad. Då han synar så inser jag att det inte finns någon hand han synar med som jag slår. eller tydligen fanns det en sådan hand. Borde förmodligen bara synat turn och låtit honom ställa in på rivern. Tror att han ställer in 90% av gångerna på rivern oavsett vad det är. Att jag ställer in beror nog på mitt självförtroende. Jag är trött på att ha fel eller bli udragen/syna bort mina pengar. Genom att ställa slipper jag ta ett jobbigt beslut om QKA kommer på rivern. Rätt att ställa turn eller ska jag bara syna turn för att syna rivern? Citera
xlars Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Udda problem, när jag maximerar mitt PT programfönster så sitter formatet för cashgame (Ring Game Player Statistics) fast så den ökar inte i storlek. Innebär att rutan i programfönstret är onödigt liten och jag måste scrolla som en idiot Hur fixar man det? Prova window>layer Citera
EAK Postad 4 November , 2006 Författare Rapport Postad 4 November , 2006 Udda problem, när jag maximerar mitt PT programfönster så sitter formatet för cashgame (Ring Game Player Statistics) fast så den ökar inte i storlek. Innebär att rutan i programfönstret är onödigt liten och jag måste scrolla som en idiot Hur fixar man det? Prova window>layer Tackar det gick med window --> Disable data section resizing tydligen var den ibockad av någon konstig orsak. Kanon Citera
hnat Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Angående handen så tror jag att han har AK (eller sämre) och att jag har chansen att frirulla till färgen, där han ändå kan folda rivern om jag bara synar och färgen kommer.Som det utspelar sig så har jag ändå outs när jag pushar turn. Undrar om jag inte minns den där killen, och jag skulle nog bara synat turn. Dels, om jag minns rätt, så kan vi syna även river oförbättrade, och dels betalar han av rätt så grovt med det som slår oss på turn om vi klonkar. Samtidigt släpper han inget vi slår på turn, tror jag. Med det sagt så är det ju ändå bra spel om du inte hade samma monsterread på killen som jag har. Sen så är skottning trist. Särskilt när ens 97%-are inte lyckas stå i potterna på 400bb. Citera
Recommended Posts