EAK Postad 2 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Bonus +300$Bananer +240$ Du har ju antytt att du inte horar, och inte säljer så mycket frukt och grönt, men jag mår lite illa när jag ser det här. Inser du hur mycket du rejkar bort mannen? Som jämförelse, jag har ju trappat ned på den mest desperata horningen, men har samtidigt dragit in nästan tredubbelt mycket mer frukt. Och det över 22k händer. Jag reagerade lite på det också. Det är ju lite jobb med att hora på tribeca men den tid man lägger ner på att flytta pengar och sätta upp nya konton är ju den tid man har högst timpenning på. hnat: Får se om jag börjar på wpx. Men det känns inte så hett att lira mot dom bättre spelarna här på forumet. Tja, bananerna var för spelet på party i augusti. Bananerna för september kommer först i början på oktober. Här är det kontantmetoden som gäller i redovisningen. På VCpoker rejkade jag nog säkert 3-4k i september.Ska fixa det där rb-kontot nu i början på veckan. I juli tog jag ett medvetet beslut att sluta fokusera på bonusarna och att jobba främst med att hitta tillbaks till ett vinnande spel. Ur det perspektivet har jag jobbat juli-september. Spelet har vänt och jag spelar vinnande och relativt bra poker numera. Men ni har helt rätt i att jag rejkar bort fruktansvärt mycket pengar i onödan. NU då spelet är ok kommer jag att börja ta tag i detta. Herregud, banankontot jag skaffade på party i augusti var väl en bra början Citera
EAK Postad 2 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Har gett mig fan på att lira mer NL 2/4 den här månaden. Inleder kvällen med att sparka igång 2st bord på tribeca. * 44 på 499 floppen möter 99, lol. Back ett inköp. * 2st överkort + färgdrag drar inte ut floppad nötstege. Back ett inköp. Totalt riggat. Citera
EAK Postad 2 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2006 429 händer på NL 2/4 @ 75bb +18,5$ Bra med tanke på att jag höll på att slå personligt rekord då jag var back nästan 800$ efter 160 händer. Snacka om att man börjar tvivla på sin egen förmåga att spela kort efter ett tag... Citera
Verdi Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 2 bord bara? Tycker det är att visa onödig respekt. Lite intresserad av dina siffror. Av dina 50k händer. Hur många var NL100 och hur många NL200? Och spelar du likadant på de två nivåerna? (jag har märkt att jag spelar ännu slaskigare och aggressivare på 100 än på 200) Om jag vore du skulle jag kliva upp till 3/6 på en gång. Det spel du lär dig av Nebbis lär ju fungera bra mycket bättre där uppe samtidigt som det inte verkar sådär kanoneffektivt på NL100 och NL200 även om plusset blir fint ändå till slut. (vad har du för PTBB/100?) Citera
EAK Postad 2 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2006 2 bord bara? Tycker det är att visa onödig respekt. Lite intresserad av dina siffror. Av dina 50k händer. Hur många var NL100 och hur många NL200? Och spelar du likadant på de två nivåerna? (jag har märkt att jag spelar ännu slaskigare och aggressivare på 100 än på 200) Om jag vore du skulle jag kliva upp till 3/6 på en gång. Det spel du lär dig av Nebbis lär ju fungera bra mycket bättre där uppe samtidigt som det inte verkar sådär kanoneffektivt på NL100 och NL200 även om plusset blir fint ändå till slut. (vad har du för PTBB/100?) Gjorde en klassiker och växlade upp till 4st bord då jag låg 800$ back. Tribeca NL100 7k händer 7.80 PTBB/100 NL200 24k händer 3.32 PTBB/100 NL300 0.5k händer -10.37 PTBB/100 Exakt samma stats (+/- 0.5%enheter) Tar fler händer till SD och bluffar hem fler händer på NL100. Party NL100 15k händer 0.07 PTBB/100 NL200 5k händer 8.39 PTBB/100 Har spelat fler bord på NL100 vilket klart påverkat min skärpa. Spelar lösare och mer aggro på NL200. Anledningen att jag spelat NL100 var att Partyrullen var nere och vända under 1k$. Kändes inte så bekvämt att spela på 4st NL200 bord då. Ja, jag har funderat på att stryka mitt uppsatta mål för oktober. Istället ska jag sätta upp 2st mål. 1. Nå upp till 250ksek (inte långt kvar alls). 2. Enbart spela NL200, NL300 och NL400. Ingen NL100 eller lägre. Jag tror att jag ska ta resten av året för att etablera mig på NL400 och undertiden leva med att inte sätta upp något monetärt mål. Får nog vara nöjd med att gå breakeven första tiden på en ny nivå. Nej, jag skulle inte palla att gå upp till 3/6 direkt. Tror kanske att jag spelmässigt kan fixa det helt ok. Men psykiskt vore det tungt. Istället ska jag plocka ut pengar så jag kommer ner till 12k$ på nätet och sen ska vi se om jag kan ta mig uppåt därifrån. Min PTBB/100 är fan pinsam. Speciellt då jag spelar så mycket. Citera
EAK Postad 4 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2006 Nytt mål för månaden. +4ksek Japp, jag checkfoldar floppen angående mitt tidigare satta månadsmål. Jag ska lägga lite tid på annat. Men kommer givetvis att spela en heldel poker fortfarande. Vad ska jag göra i oktober då? Jo, jag ska ge mig på att spela högre stakes. NL200 är lägsta jag "får" spela. Ska helst upp på NL 2/4 och ev skotta lite NL 3/6. Varför vill jag inte tro att det ska gå bättre än 4ksek? Jag vill inte sätta några monetära krav på mig själv när jag vet att det är en nog så stor sak att klara av att gå upp i stakes för min del. Idag har det blivit 63 händer NL 3/6 567 händer NL 2/4 1XXX händer NL 1/2 4 bord i taget givetvis. Nu ska jag lära er hur man inte ska spela floppat topset. $200 NL Texas Hold'em Table Monster #1290232 (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 6: EAK ( $536.22 ) Seat 2: fanjo111 ( $388.36 ) Seat 1: jbargiel ( $218.73 ) Seat 3: minusvalido ( $63.40 ) Seat 5: Tami_K ( $100 ) Seat 4: PSeeward ( $200 ) jbargiel posts small blind [$1]. fanjo111 posts big blind [$2]. Tami_K posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to EAK [ Qh Kc ] minusvalido calls [$2]. Tami_K checks. EAK raises [$10]. jbargiel folds. fanjo111 folds. minusvalido folds. Tami_K raises [$16]. EAK calls [$8]. ** Dealing Flop ** [ Jc, Ac, 8s ] Tami_K checks. EAK checks. ** Dealing Turn ** [ 6d ] Tami_K checks. EAK checks. ** Dealing River ** [ Tc ] Tami_K bets [$15.97]. EAK is all-In. Tami_K is all-In. Tami_K shows [ As, Ah ] three of a kind, aces. EAK shows [ Qh, Kc ] a straight, ten to ace. EAK wins $436.22 from side pot #1 with a straight, ten to ace. EAK wins $202.50 from the main pot with a straight, ten to ace. Killen är ny vid bordet och köper in för ett halvt inköp. Han mincheckraisar preflop så det stinker verkligen KK/AA. Jag slöspelar min hålpipa till perfektion och sätter den rättvisa 4outaren på rivern. Då han bettar ut så vet man ju att han har topset. Bara att valuebetta all-in. Såja. Citera
EAK Postad 15 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Har du lagt ner dagboken? Nope, men förra veckan spelade jag totalt 4k händer och den här veckan 3k händer. Sjuuuukt lite. Spelar som lägst NL200, försöker att spela NL400 lite nu och då. Målet är breakeven då jag redan tagit årsmålet och fixad det modifierade årsmålet på 4ksek. Har lagt tid på annat än pokern och känner verkligen att jag tappar mitt spel då jag dragit ner på liret och ibland gått 4-5 dagar utan att spela. Hand History for Game $200 NL Texas Hold'em Table Monster #1289214 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 1: EAK ( $449.31 ) Seat 3: FlagstarCo ( $473.42 ) Seat 5: harald87 ( $245.95 ) Seat 4: clown33 ( $204.75 ) Seat 2: Cowboys35 ( $11.23 ) Seat 6: PSeeward ( $202.70 ) Cowboys35 posts small blind [$1]. FlagstarCo posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to EAK [ Kd Kh ] clown33 calls [$2]. harald87 folds. PSeeward raises [$12]. EAK raises [$29]. Cowboys35 folds. FlagstarCo raises [$83]. clown33 folds. PSeeward folds. EAK calls [$56]. ** Dealing Flop ** [ 4d, Qh, 4c ] FlagstarCo bets [$100]. EAK ???? FlagstarCo 18/13/3,6 Vad äckligt. QQ och AA slår mig, KK är split och JJ och AK slår jag. Hade vi spelat om 100bb så ställer jag nog preflop alt. på floppen. Men nu är vi ganska djupa. Q är nog det sämsta kortet på floppen. Vad gör jag? Kan jag lägga mig, eller rättare sagt hur ska jag ge upp handen? Citera
Verdi Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Och ändå har du spelat mer än mig. Jag känner att jag saknar lite motivation och dessutom har jag bestämt mig för att fokusera på jobbet ett tag. Konstigt, jag känner alltid att jag går bättre när jag har haft ett litet break. Tycker det rensar skallen och bättrar på självförtroendet. Angående handen. Du är nog slagen som du säger men det är ju en duktigt jobbig situation. AQ spelar han nog inte sådär. Jag skulle ha degat in och vinkat adjö till $449. Du har ju 2 outs. Det brukar räcka för mig. Har du lagt ner dagboken? Nope, men förra veckan spelade jag totalt 4k händer och den här veckan 3k händer. Sjuuuukt lite. Spelar som lägst NL200, försöker att spela NL400 lite nu och då. Målet är breakeven då jag redan tagit årsmålet och fixad det modifierade årsmålet på 4ksek. Har lagt tid på annat än pokern och känner verkligen att jag tappar mitt spel då jag dragit ner på liret och ibland gått 4-5 dagar utan att spela. Hand History for Game $200 NL Texas Hold'em Table Monster #1289214 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 6 Seat 1: EAK ( $449.31 ) Seat 3: FlagstarCo ( $473.42 ) Seat 5: harald87 ( $245.95 ) Seat 4: clown33 ( $204.75 ) Seat 2: Cowboys35 ( $11.23 ) Seat 6: PSeeward ( $202.70 ) Cowboys35 posts small blind [$1]. FlagstarCo posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to EAK [ Kd Kh ] clown33 calls [$2]. harald87 folds. PSeeward raises [$12]. EAK raises [$29]. Cowboys35 folds. FlagstarCo raises [$83]. clown33 folds. PSeeward folds. EAK calls [$56]. ** Dealing Flop ** [ 4d, Qh, 4c ] FlagstarCo bets [$100]. EAK ???? FlagstarCo 18/13/3,6 Vad äckligt. QQ och AA slår mig, KK är split och JJ och AK slår jag. Hade vi spelat om 100bb så ställer jag nog preflop alt. på floppen. Men nu är vi ganska djupa. Q är nog det sämsta kortet på floppen. Vad gör jag? Kan jag lägga mig, eller rättare sagt hur ska jag ge upp handen? Citera
pwned Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 är ju så han troligtvis spelar aq,aa.varför dega in såmycke om han sitter på QQ? Citera
Pires Postad 15 Oktober , 2006 Rapport Postad 15 Oktober , 2006 Kul atts e att du skriver igen. Angående handen så är det en skitnödig situation du hamnar i. Jag tycker dock du skall ställa preflopp. Om du tror att han sitter på AA/QQ så blir ju de flesta floppar utan K svåra att behandla. Ställ preflopp och har han AA så är det ju sånt som händer. I detta fall tror jag det blev splitt. Han har också KK Lycka till med spelandet i fortsättningen. Citera
EAK Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Verdi, klart att det räcker med 2 outs för dig. Du drar ju alltid ut pwned: exakt. Pires: skitnödig? Angående synen preflop så vill jag ge mig själv möjligheten att få värde av fler händer som jag slår. Ställer jag preflop så släpper nog fi allt utom AA, KK ganska så lätt med dom stackarna. Synar jag bara så kan jag få värde av några fler händer såsom AK, QQ ev JJ. Jag synade faktiskt bara floppen. Turn blankar och fi ställer rakt ut på turn. Vad gör jag? Annars? Coachingen är över. Pratade med Nebbis igår och han hade efter sin ganska så långa paus omformat coachingen på ett sådant sätt att det helt enkelt blir för dyrt för mig att delta. Tack för den tid som varit, jag har lärt mig en heldel. Återstår bara att lyckas tillämpa allt utan Nebbis. Igår spelade jag 3,5k händer på party @ NL200. Mixat 4 och 6 bord. -1k$ givetvis. Jättekul. * Överpar mot underpar all-in preflop. * AKs mot KK på K85 brädan där jag har färgdraget också. Fi mincheckraisar preflop och på flop minraisar han min bet. * TPGK mot runner runner tvåparet. * 99 vs TT på 39T floppen. Massor med dåligt spel mixat med klonkar som inte visat sig i rätt ögonblick. Antalet gånger jag visat upp den lägre färgen med båda hålkorten på rivern är några stycken. Lägger till att det fortsätter idag, alltid ett kort lägre kicker. Osv. Kul kul, suck. Citera
Pires Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Nu vet jag ju iofs ingeting om fi men du har antagligen helt rätt i ditt preflopp spel. Jag har slaskat på SS den senaste tiden och där finns inga spelare som släpper pocket ner till 7 och AK/AQ preflopp typ;) Det är därför jag va inne på banan: "Ställ nån synar alltid" Angående handen nu igen så är den just precis skitnödig (du vet när allting helt plötsligt blev så jobbigt) Jag vill säga att jag hade foldat men jag är för mkt fisk(?) för det och hade antagligen synat. GL HF =) Citera
EAK Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Nu vet jag ju iofs ingeting om fi men du har antagligen helt rätt i ditt preflopp spel.Jag har slaskat på SS den senaste tiden och där finns inga spelare som släpper pocket ner till 7 och AK/AQ preflopp typ;) Det är därför jag va inne på banan: "Ställ nån synar alltid" Angående handen nu igen så är den just precis skitnödig (du vet när allting helt plötsligt blev så jobbigt) Jag vill säga att jag hade foldat men jag är för mkt fisk(?) för det och hade antagligen synat. GL HF =) Fi = FlagstarCo 18/13/3,6 Jag foldade turn, kändes som han kan bluffa flopp. Men ska ha svårt att ställa rakt ut på turn utan att ha som sämst split med KK mot mig. Citera
EAK Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Urk, ligger på ett fint back den här veckan. Månadsvinsten är nästan borta, typ. Sitter och försöker få ordning på min nya telefon SE M600i kul med ny lur iaf. Holdem No Limit $1/$2 Hand Start. Seat 1 : Brucieboy has $155.43 Seat 2 : lattakikk has $264.75 Seat 3 : jebus33 has $410.98 Seat 4 : Scramoge has $64.50 Seat 5 : k-pride has $0 Seat 6 : EAK has $203 lattakikk is the dealer. jebus33 posted small blind. Scramoge posted big blind. Game started with 5 players. Dealing Hole Cards. Seat 6 : EAK has Ts Qs EAK called $2 and raised $5 Brucieboy called $7 lattakikk folded. jebus33 folded. Scramoge called $5 Dealing flop. Board cards [4s 7h 2h] Scramoge checked. EAK bet $15 Brucieboy called $15 Scramoge called $15 Dealing turn. Board cards [4s 7h 2h Qc] Scramoge checked. It's your turn. EAK has 10 seconds to respond. EAK bet $55 Brucieboy called $55 and raised $78.43 and is All-in Scramoge called $42.50 and is All-in EAK ???? Scramoge 45/0/0.1 (22 händer) Brucieboy 42/10/1 (19 händer) Den här killen har lyckats vinna 71% av händerna utan showdown, de som han inte fått före showdown går till showdown. Foldknappen måste vara tippexad över på hans dator. Citera
hnat Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Visst fan måste du väl ha över 20% eqiuty här? Citera
EAK Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Visst fan måste du väl ha över 20% eqiuty här? Jag tycker allt det. Men vad gillar du mitt spel annars i handen? Flop är ju råbluff och ett naken cb. När jag träffar turn så är det ju jäkla vekt att inte betta ut igen Citera
hnat Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Skulle nog oftast checkat turn, men då jag samtidigt tycker du ska syna så måste ju det vara fine också. I övrigt väldigt standard. Citera
EAK Postad 20 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2006 * Ingen coach. * Inga amerikaner på Party. * Inget självförtroende. Uppgången i nivå är avbruten. Jag plockar ut allt över en ok rulle för NL200. Dels p.g.a. självförtroendet men mestadels för personliga skäl då jag behöver få ut slantar till mitt konto. Kallt det är så kallt. * AK på KK2 floppen möter 22 givetvis. Ingen klonk. * QT raisas på knappen 4 handat. Flopp QQT, J, 5. Får fiskige fi all-in på rivern. Klart han också har QT. * JJ ställer om all-in efter att jag bettat, fi reraisat på 789 floppen, fi synar med A9 och klonkar. Givetvis 100bb+ i stackarna. Spelar AJ på JJx floppen lite mesigt på flopp och turn, fi sätter 2 outaren på rivern och jag orkar inte folda. Thats on me. Citera
EAK Postad 20 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2006 Skulle nog oftast checkat turn, men då jag samtidigt tycker du ska syna så måste ju det vara fine också. I övrigt väldigt standard. Passiva fi hade A5hh och den aggro hade Q8hh. Min hand stod sig faktiskt. Citera
Zyr Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Postad 20 Oktober , 2006 jag hade aldrig bettat ut igen på turn, känns inte alls bra kanske mot 1, men inte mot 2 spelare, egentligen bettar du inte bara starkt utan går all-in (du blir så commitad att du inte kan slänga den) känns som de bara kommer syna med starkare händer och drag, händer som du vill ha betalt av slängs och de kan inte bluffa iom att du bettat så mkt mkt bättre att bara checka-syna, så de får chans att bluffa bort sig och du kan kanske hålla nera potten om de har monster visst kan de ha drag och då känns det bättre att betta på, men hur troligt är det att båda har drag? skönt att den stod dock totalt hade det ju massor av outs Citera
EAK Postad 22 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Svensexa igår, så ingen poker alls igår. Holdem No Limit $1/$2 Hand Start. Seat 1 : stickitlol has $52.66 Seat 2 : slayman has $249.16 Seat 3 : TANK140 has $84.50 Seat 4 : RubyRhod has $197 Seat 5 : EAK has $317.25 Seat 6 : Stone Chip has $292.75 slayman is the dealer. RubyRhod posted small blind. EAK posted big blind. stickitlol posted big blind. Game started with 5 players. Dealing Hole Cards. Seat 5 : EAK has 8d Jd Stone Chip called $2 stickitlol checked. slayman called $2 RubyRhod called $1 EAK checked. Dealing flop. Board cards [8h 5h 2s] RubyRhod checked. EAK bet $8 Stone Chip called $8 stickitlol folded. slayman folded. RubyRhod folded. Dealing turn. Board cards [8h 5h 2s 4s] EAK bet $20 Stone Chip called $20 Dealing river. Board cards [8h 5h 2s 4s Ks] EAK Fi är 34/0/1 Hans stack kommer från min 3:e hand vid bordet där jag synade en enorm överbet på AJ6 brädan där det fanns ett färgdrag. Muppsyn av mig, han hade 66. Sen dess har han betalat av och tappat pengar åt olika håll. Är turnbettet självklart? Hur ska jag spela rivern? checksyn, checkfold, eller betta och syna/lägga mot ev omslag? Citera
hnat Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Är turnbettet självklart? Jag checkar oftast här. Väl på river så checkar jag. Känns väl nästan som att han slänger i princip allt som vi slår. Citera
EAK Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Är turnbettet självklart? Jag checkar oftast här. Väl på river så checkar jag. Känns väl nästan som att han slänger i princip allt som vi slår. Mjo, jag checkar ofta turn om jag inte är väldigt säker på 2 saker. 1. fi är en åsna. 2. jag leder. Board cards [8h 5h 2s 4s Ks] EAK checked. Stone Chip bet $32 EAK called $32 Showdown! Seat 6 : Stone Chip has 9h 6h Stone Chip has High Card : King Seat 5 : EAK has 8d Jd EAK has Pair: 8s EAK wins $127 with Pair: 8s Hand is over. Nästa hand Holdem No Limit $1/$2 Hand Start. Seat 1 : CHATSKI has $107.75 Seat 2 : Lejonkungen has $212.93 Seat 3 : NoNoNooo has $185.75 Seat 4 : EAK has $221.50 Seat 5 : Ohmydayz has $218.64 Seat 6 : raile has $204.09 Lejonkungen is the dealer. NoNoNooo posted small blind. EAK posted big blind. Game started with 6 players. Dealing Hole Cards. Seat 4 : EAK has Tc Th Ohmydayz called $2 and raised $8 raile folded. CHATSKI folded. Lejonkungen folded. NoNoNooo folded. EAK called $8 Dealing flop. Board cards [9d 6s 2c] EAK checked. Ohmydayz bet $16 EAK called $16 Dealing turn. Board cards [9d 6s 2c 3d] EAK checked. Ohmydayz bet $40 EAK called $40 Dealing river. Board cards [9d 6s 2c 3d 3c] EAK checked. Ohmydayz bet $50 EAK called $50 Fi är väldigt aggro, normalt så slår jag om med TT. Nu kände jag för att mixa till det lite och låta fi betta genom hela handen. Fi är ingen retard så jag tror nog allt att han kan lägga många händer som jag slår om jag skulle slå om på flopp eller turn. Ohmydayz 36/18/4,5 Bra spel? Citera
draft Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Du har ju ingen aning om vad fi har? Däremot brukar det ju inte betyda speciellt mycket när en aggro betar på som vanligt utan det är ju när han saktar ner o checkar/synar som man kan börja ana ugglor i mossen... Men så är det ju med aggro spelare, att man inte tror dom så när de väl har något får de ofta bra betalt Jag hade nog slagit om för att se var jag står Citera
Recommended Posts