EAK Postad 24 September , 2006 Författare Rapport Postad 24 September , 2006 1. Inget o säga om.2. Vetefan om ja gillar det här spelet, konstigt att en såpass passiv kille bettar på det där viset tycker ja. Känns lite synstationsaktigt o syna ner med 77 men funka ju denna gången. 3. Hade själv slagit om mer på flop, som jag fattar det raisar han till 13, hade nog slagit om till ca 45-50 här. Turn - Lätt en check, sen får man ta ställning beroende på hur han gör. 2. Hade han bara bettat som han ville skydda sin dam mot ett färgdrag så lägger jag mig. Men nu. Vad ska han ha då han mesbettar? Oftast foldar jag turn, nu kände jag väl att det var dags att kolla upp honom. Men du har så rätt så. 3. Alla hatar Tribecas hh's. Jag bettar 5$, han slår upp till totalt 13$ genom att höja 8$. Jag slog om till 43$ totalt. Lite lite alltså. Finns det några vettiga regler för hur mycket man ska slå om/upp med? Citera
eyedol Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 2. Hade han bara bettat som han ville skydda sin dam mot ett färgdrag så lägger jag mig. Men nu. Vad ska han ha då han mesbettar? Oftast foldar jag turn, nu kände jag väl att det var dags att kolla upp honom. Men du har så rätt så. 3. Alla hatar Tribecas hh's. Jag bettar 5$, han slår upp till totalt 13$ genom att höja 8$. Jag slog om till 43$ totalt. Lite lite alltså. Finns det några vettiga regler för hur mycket man ska slå om/upp med? 2. Mjo men tycker fiskar även bettar sina TP sådär mesigt rätt ofta, trots att massa drag ligger ute? Inte direkt ovanligt iaf. 3. Ja ok, då ser det ju lite bättre ut iaf =) Gillar att slå om rejält med kombodrag, FI ska veta att han spelar med hela sin stack. Sen bör man ju balansera upp det och göra detsamma med sina set osv. Men normalt så lägger den generelle spelaren inte märke till detta Hade nog slagit upp till 52. Du får gärna komma med lite kommentarer ibland på händer jag postar, tycker man får lite dåligt med respons Citera
EAK Postad 25 September , 2006 Författare Rapport Postad 25 September , 2006 2. Mjo men tycker fiskar även bettar sina TP sådär mesigt rätt ofta, trots att massa drag ligger ute? Inte direkt ovanligt iaf. 3. Ja ok, då ser det ju lite bättre ut iaf =) Gillar att slå om rejält med kombodrag, FI ska veta att han spelar med hela sin stack. Sen bör man ju balansera upp det och göra detsamma med sina set osv. Men normalt så lägger den generelle spelaren inte märke till detta Hade nog slagit upp till 52. Du får gärna komma med lite kommentarer ibland på händer jag postar, tycker man får lite dåligt med respons 2. Får skylla på ett ryck eller gudomligt ingripande Seriöst så måste man kanske syna ner med underparet någon gång iaf för att inte bli för enkel att spela mot. (lägger till det faktum att jag igår gjorde min första 3-barrel bluff på säkert 3 månader med oträffad A-hög). 3. Okidoki Och till sist. Är ju så lång tid mellan de gånger du postar händer. De senaste jag fått har jag fått beslutsångest och inte vetat vad tusan jag skulle gjort själv. Posta något färskt så ska jag se till att svara. Du ska då veta att jag uppskattar dina svar väldigt mycket. Citera
EAK Postad 25 September , 2006 Författare Rapport Postad 25 September , 2006 V4: +XXX$ Lyckades fredag-lördag hålla en PTBB/100 på tribeca på 10,54 @ NL200 @ 5k händer. Grymt nöjd med spelet och resultatet över helgen. Lyckas jag bara få till resultaten så under resten av året så kommer jag krossa Partypoker stod för över 1k back förra veckan. Sjuka saker. Dåliga 9-table grinds. Man måste ju pusha gränserna. Men det har inte gått så lätt att öka från 4 till 9 bord... Gör jag en supervecka så kan jag kanske lyckas med månadsmålet trotsallt. Citera
EAK Postad 25 September , 2006 Författare Rapport Postad 25 September , 2006 1h 20 min sessions coaching på partypoker 4 bord @ NL200 @ Nebbis. Nebbis +ca 600$ på den tiden. Detta TROTS att jag torskat mer än ett inköp med 77 på brädan 3367Q. Fi floppar quads och jag turnar nötkåken. lol lixom Känns som jag saknat coachingen fruktansvärt under de 2 veckor som Nebbis varit frånvarande. Citera
stoffe83 Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Satan va Nebbis måste vara grymt! Har inte själv haft nöjet att se honom lira, vetr bara att han har många kloka kommentarer på forumet! Fortsätt kloka så ser jag fram emot att få veta hur du ligger till mot till årsmål! GL Citera
EAK Postad 26 September , 2006 Författare Rapport Postad 26 September , 2006 Satan va Nebbis måste vara grymt! Har inte själv haft nöjet att se honom lira, vetr bara att han har många kloka kommentarer på forumet! Fortsätt kloka så ser jag fram emot att få veta hur du ligger till mot till årsmål! GL Har aldrig heller sett honom lira. Har bara lirat som hans nickedocka. Lärorikt. Tror att jag är en av hans största förespråkare här på forumet. Det beror endast på det jag sett honom prestera via headset. Där finns inte spåren av det som diskuteras här så ofta då Nebbis nämns. Fortsätter den här veckan i klonkens tecken så kommer det att sluta bra för mig. Tror att jag kan ta årsmålet nästa månad om det håller i sig resten av månaden. Spelade lite sushi och öl poker för att sponsra den sushimiddag och det flak med öl jag köpte idag. 350 händer NL100 på partypoker (inte koncentrerade och drickandes öl, därav nivån). +200$ Eftersom jag slutat att posta dagsresultat i dagboken så vet jag inte riktigt hur jag ligger till för månaden Känns som en stor överraskning när jag listar ut det Citera
Macroman Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Satan va Nebbis måste vara grymt! Har inte själv haft nöjet att se honom lira, vetr bara att han har många kloka kommentarer på forumet! Fortsätt kloka så ser jag fram emot att få veta hur du ligger till mot till årsmål! GL Har aldrig heller sett honom lira. Har bara lirat som hans nickedocka. Lärorikt. Tror att jag är en av hans största förespråkare här på forumet. Det beror endast på det jag sett honom prestera via headset. Där finns inte spåren av det som diskuteras här så ofta då Nebbis nämns. En av många... Känns dock som vi är för få. Citera
EAK Postad 27 September , 2006 Författare Rapport Postad 27 September , 2006 Satan va Nebbis måste vara grymt! Har inte själv haft nöjet att se honom lira, vetr bara att han har många kloka kommentarer på forumet! Fortsätt kloka så ser jag fram emot att få veta hur du ligger till mot till årsmål! GL Har aldrig heller sett honom lira. Har bara lirat som hans nickedocka. Lärorikt. Tror att jag är en av hans största förespråkare här på forumet. Det beror endast på det jag sett honom prestera via headset. Där finns inte spåren av det som diskuteras här så ofta då Nebbis nämns. En av många... Känns dock som vi är för få. Just nu så är jag inne på linjen att det är bättre att han inte postar här. Mer tid till coachingen och mer tid till mig. Sen sprider han inte sin kunskap för mycket heller. Mindre info till fi och mer info till mig. Citera
Macroman Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Just nu så är jag inne på linjen att det är bättre att han inte postar här. Mer tid till coachingen och mer tid till mig. Sen sprider han inte sin kunskap för mycket heller. Mindre info till fi och mer info till mig. Ego... Fiskarna som bråkar kan ändå inte ta till sig informationen. Citera
Macroman Postad 27 September , 2006 Rapport Postad 27 September , 2006 Skriver du nåt om jantelag eller nåt så tiltar jag. Det lovar jag. Jag undrar i mitt stilla sinne om det finns ngt som jag bryr mig mindre om än om du tiltar eller inte... Citera
EAK Postad 27 September , 2006 Författare Rapport Postad 27 September , 2006 Gör inte min dagbok till någon pro/con Nebbis tråd. Det finns redan gott om sådana. Ni kommer lix inte att komma någonstans med den diskussionen så lägg ner den Eller ta den någon annanstans. Citera
EAK Postad 28 September , 2006 Författare Rapport Postad 28 September , 2006 Party Poker No-Limit Hold'em, (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown SB ($183.70) BB ($200) UTG ($268.65) MP ($250.95) Hero ($416.30) Preflop: Hero is Button with J:club:, K:club: SB posts a blind of $1. UTG calls $2, 1 fold, Hero raises to $9, 1 fold, BB calls $7, UTG folds. Flop: ($21) T:heart:, J:heart:, Q:club: (2 players) Fi checks, Hero bets $15, Fi raises to $45.33, Hero calls $30.33. Turn: ($111.66) 2:club: (2 players) Fi calls $145.67 (All-In), Hero ???? Nu ska jag vara dryg, detta är utan reads. Fi har suttit vid bordet under 5 händer. Således har jag ingen aning alls om hur han spelar. Min enda tanke när han openpushar på turn är "Jag har väl en jävla massa outs..." Hur illa till ligger jag? Kan jag ens folda här utan read/stats? Hur mycket måste han trycka in för att en fold ska vara korrekt här? 80$? 300$? Visst var det en fint konverterad hand? Krävde dock endel kärlek då länkarna till valörerna på korten inte funkade. Citera
Verdi Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Du har nog inte riktigt odds om du förutsätter att du är slagen på turn. Beror väl lite på om man kan räkna J och K som outs. Värst är det väl om han redan har AK för nötstegen. Givetvis skulle jag syna ändå eftersom han kan ha ett desperat drag också. Svårt att säga nåt mer utan read. Han verkar ju faktiskt inte vilja ha syn. Eller också vet han om att det verkar så. Man kan ju vända på det lite hur som helst. Citera
EAK Postad 28 September , 2006 Författare Rapport Postad 28 September , 2006 Du har nog inte riktigt odds om du förutsätter att du är slagen på turn. Beror väl lite på om man kan räkna J och K som outs. Värst är det väl om han redan har AK för nötstegen. Givetvis skulle jag syna ändå eftersom han kan ha ett desperat drag också. Svårt att säga nåt mer utan read. Han verkar ju faktiskt inte vilja ha syn. Eller också vet han om att det verkar så. Man kan ju vända på det lite hur som helst. Nja, Jag är slagen av (vettiga händer) AQ, AJ, QJ, QT, 98. Split med KJ. Eventuellt så synar en passiv spelare med TT, JJ, AK ur BB. Men att vara slagen och att sakna potodds är inte samma sak. Vilka händer har jag odds att syna mot? Klart man kan vända det åt många olika håll. Men skulle klonkVerdi syna? Citera
Verdi Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Givetvis skulle jag syna ändå... Klart. Given syn. Jag tror det kan vara ett ungefärligt 50/50 läge rent oddsmässigt men det som tippar över till syn är det som jag antar menas med "metagame". Fall 1: Han bluffar + du synar = Ingen vid bordet försöker bluffa ut dig ur en stor pott på ett bra tag. Fall 2: Han skyddar nötterna + du synar = Du får mer action pga din nya fiskiga image oavsett om du drar ut eller inte. Det bästa är givetvis om du vinner potten men även om du förlorar så har du ändå vunnit nåt i form av slaskigare image. Något som jag antar att du inte direkt har sen tidigare. Nja, Jag är slagen av (vettiga händer) AQ, AJ, QJ, QT, 98. Split med KJ. Eventuellt så synar en passiv spelare med TT, JJ, AK ur BB. Men att vara slagen och att sakna potodds är inte samma sak. Vilka händer har jag odds att syna mot? Skulle han verkligen open-pusha med annat än stege/set eller drag? Tror inte han höjer på floppen och open-pushar med AQ, KJ eller AJ. Kanske KQ, QJ, QT. Om du är uppe mot 2-par så är du väl underdog också. Har han KQ så blockar han ju dina stegouts så då är du t o m större dog. Tufft läge. Jag hoppas att du synade så att du kan berätta vad han hade. Citera
hnat Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Vet inte riktigt vad jag ska tycka om turn egentligen. Har bara en känsla av att få drag spelar floppen sådär, då du ganska ofta som pf-höjare träffat stenhårt på floppen och kommer beta bort honom från sitt drag. Men så jävla kass kan ju knappast en syn vara. Metagame liksom. Däremot hatar jag inte fold på floppen. Inte världens bästa implicita odds för stegen direkt. Citera
EAK Postad 28 September , 2006 Författare Rapport Postad 28 September , 2006 Fi calls $145.67 (All-In), Hero calls $145.67 River: ($403) 4:club: (2 players, 1 all-in) Final Pot: $403 Han hade QJo. Top 2 par. Om jag knappade rätt i en pokerkalkylator så hade jag 40% chans att vinna på turn där jag synar typ 140$ i potten på 260$ (totalt 400$ efter syn). Helt ok potodds mot tvåparet faktiskt. hnat, du har så rätt. Ska jag vika så ska jag vika på floppen. Citera
EAK Postad 28 September , 2006 Författare Rapport Postad 28 September , 2006 Holdem No Limit $1/$2 Hand Start. Seat 1 : susanp has $280.49 Seat 2 : thoma058 has $348.50 Seat 3 : EAK has $192 Seat 4 : pege_ has $28 Seat 5 : reelblast has $196 Seat 6 : Fiona74 has $73.42 pege_ is the dealer. reelblast posted small blind. Fiona74 posted big blind. Game started with 6 players. Dealing Hole Cards. Seat 3 : EAK has 7h 8h susanp called $2 and raised $4 thoma058 called $6 EAK called $6 pege_ called $6 reelblast called $5 Fiona74 folded. Dealing flop. Board cards [3h 8d 6d] reelblast bet $16 susanp folded. thoma058 folded. EAK called $16 pege_ folded. Dealing turn. Board cards [3h 8d 6d Ks] reelblast bet $32 EAK called $32 and raised $65 reelblast called $65 and raised $77 and is All-in EAK called $73 and is All-in Showdown! Board cards [3h 8d 6d Ks Kd] Seat 5 : reelblast has Th 9h reelblast has Pair: Kings Seat 3 : EAK has 7h 8h EAK has Two Pair: Kings and 8s EAK wins $401 with Two Pair: Kings and 8s Hand is over. reelblast 52/17/2.6 Killen är vinnande på de få hundra händer jag har loggat. Att han är vinnande beror på att han bettar så fort någon visar svaghet. Vete fan om jag ens smågillar min syn då han ställer. Men jag gillar då han ställ ännu sämre. Jag var säker att han ställde in med 2st överkort + färgdraget. Men nu var det något sämre. Jag synar inte där många där många dagar i veckan, men killen floatar, bluffar och stjäl alla dagar i veckan och 2 ggr på söndag. Funkade den här gången, men jag gillar det verkligen inte. Eller finns det någon fin metagame anledning till det hela? Citera
Verdi Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Nej, den där är tveksam. Du borde kunna hitta bättre lägen mot en sån spelare. Citera
EAK Postad 28 September , 2006 Författare Rapport Postad 28 September , 2006 Nej, den där är tveksam. Du borde kunna hitta bättre lägen mot en sån spelare. Lol, men jag kände på mig att jag hade honom. Måste följa min känsla och se om jag har rätt. Om inte annat så kommer han att sikta på mig i fortsättningen Citera
ZwOOp Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Tjena EAK kul att se det går bra för andra Hörde av Eyedol att att du är regular på tribeca, själv har jag precis börjat lira där och tycker det funkar fint furutan att klienten suger (det gammla vanliga ). Den största skillnaden jag har märk är den enorma mäng småstackar som finns vid bordet jämför med andra siter. Har haft lite svårt att anpassa spelet till detta. De stackar jag främst syftar på är dom med 10-25BB ca dessa känns så onödiga vid bordet. Om man ska dra värde av dom känns som att man får tighta upp spelet mycket pre (på bekostnad av fiskarna med större stackar ), som att folda PP mot deras höjningar och andra händer om bygger på postflopp värde. Å andra sidan är de lätta att tömma med höga kort. Dom ställer in med allt möjligt roligt Vet inte riktigt hur jag skall beskriva frågan men tror nog du förstår problemet. Skulle vara intessant att höra av dig hur du hanterar de små stackarna på bordet i ditt preflop spel. (Trött och slite ursäktar om texten inte är i tiptop men men va fan ) Citera
Recommended Posts