Aeis Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 Börjar blir less på att bli utdragen och gnälla över all förbannad otur. Jag vill veta om jag verkligen har otur eller behöver gå ner i nivå. Därför hade jag behövt ett program var jag kan se mina totala vinster (i marker, ej $) och jämföra dem med vad jag borde ha vunnit. Jag har PT3. Kan jag på något sätt se det där eller behöver jag ett annat program? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 spelade du DAOC? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sideshow Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 finns det där vet heter det poker ev grapher nånting. Testa att goooooooooooooooooogla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steel Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 PT3 kan väl visa all in ev? Kan tyvärr inte hjälpa dig med hur du får fram det då jag använder HM själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
klanton Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 Jag använder Holdem Luck. Funkar till pt3. Bara att googla och hämta... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
two_aces Postad 14 Februari , 2009 Rapport Share Postad 14 Februari , 2009 PokerEv går också bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 14 Februari , 2009 Rapport Share Postad 14 Februari , 2009 Verkar oerhört svårt att få fram ett program som ser det, då det inte handlar om ifall man leder när man får in pengarna med den specifika handen, utan alla ranges måste jämföras med varandra. Du kanske har haft jättetur eftersom du har fått in pengarna varje gång du har haft toppen av din range, men blivit utdragen nu och då. För att veta ifall du har haft tur eller otur måste du alltså också veta din motståndares range. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 14 Februari , 2009 Rapport Share Postad 14 Februari , 2009 PokerEV lär väl räkna fel på alla beslut typ dessa? AK UTG, vi höjer halva stacken. BB synar med 82off. Floppen kommer med 2QT. Vi ställer och han synar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 14 Februari , 2009 Rapport Share Postad 14 Februari , 2009 PokerEV lär väl räkna fel på alla beslut typ dessa? AK UTG, vi höjer halva stacken. BB synar med 82off. Floppen kommer med 2QT. Vi ställer och han synar. varför skulle den räkna fel där för? Fi har 32% preflop och stoppar in när han 60% EQ, hade han missat floppen hade han antagligen foldat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aeis Postad 14 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Februari , 2009 spelade du DAOC? Yes det gjorde jag, Shaki på Excalibur. Guild: "Cutting Edge" Själv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hero86 Postad 23 Februari , 2009 Rapport Share Postad 23 Februari , 2009 Det jag gjorde var att jag började skriva ner alla händer som jag satte någon all in med eller då jag själv var all in.(preflop och flop.) Sen är det bara att skriva ner resultatet någon stans och räkna ihop...inte lika lätt som att använda ett program, men det funkar om du inte är lat =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 23 Februari , 2009 Rapport Share Postad 23 Februari , 2009 Läste ni inte mitt inlägg, eller hur tror ni att era lätta lösningar fungerar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hero86 Postad 23 Februari , 2009 Rapport Share Postad 23 Februari , 2009 Läste ni inte mitt inlägg, eller hur tror ni att era lätta lösningar fungerar? Jag skriver ner det i en bok då och då(bara all ins preflop och på floppen.) När jag känner att det går tungt för att verkligen se hur det går, Det handlar inte om något långsiktigt utan mer för att kolla på för stunden för det är väldigt lätt att komma ihåg när det går dåligt och man glömmer fort då det går bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheWeak Postad 23 Februari , 2009 Rapport Share Postad 23 Februari , 2009 Verkar oerhört svårt att få fram ett program som ser det, då det inte handlar om ifall man leder när man får in pengarna med den specifika handen, utan alla ranges måste jämföras med varandra. Du kanske har haft jättetur eftersom du har fått in pengarna varje gång du har haft toppen av din range, men blivit utdragen nu och då.För att veta ifall du har haft tur eller otur måste du alltså också veta din motståndares range. Över ett tillräckligt stort sample så beräknas ändå detta korrekt då hela din och FI's range kommer vara representerad. Dock är det en jävla massa händer som ska in för att detta ska vara fallet, det är antagligen inte skäligt att man har så mycket händer vs en specifik FI, speciellt i turrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gregger Postad 23 Februari , 2009 Rapport Share Postad 23 Februari , 2009 HEJ! Är ny här.. Tänkte höra vart och hur man skapar en ny tråd i forumet? Tack på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JesperPV Postad 23 Februari , 2009 Rapport Share Postad 23 Februari , 2009 Det enkla svaret är att det inte är otur och du är egentligen sämre än vad du tror. Men tanka nåt av förslagen du har fått i tråden och innan du tuggar igenom händerna så läs på om hur de där ev-programmen fungerar så att du förstår att det inte är hela sanningen. Och se till att sajten du spelar visar motståndarens muckade kort (när du vinner en showdown alltså), annars får du ganska skeva resultat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zorba Postad 23 Februari , 2009 Rapport Share Postad 23 Februari , 2009 HEJ! Är ny här.. Tänkte höra vart och hur man skapar en ny tråd i forumet? Tack på förhand Alltså, starta en ny tråd istället för att ta det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts