Gå till innehåll

Rob, skall jag kunna tura?

Recommended Posts

• Svars 300
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Så, nu orkar jag inte lira mer. Bakfyllan tar kol på mig.

Blev 1184händer och ett fint pluss på 979

Reslutat:

12/2: +210

13/2: +979

Totalt: 1189

Postad

Misär jävla utekväll, ragget, som var nytt för kvällen, hade tappat bort sin syster som var ute på stan + sin mobil, så hon var snörvlig vilket resulterade i att jag lämmnade henne eller a, sket i henne och drog och dansade istället..

men iaf, sjukt opepp hela kvällen och se om man kan hooka upp med semiragget imorgon, om hon inte har något annat för sig som är typ abc.

plussat 134kr på 0.5/1 nu, inte speciellt full och inte speciellt nykter heller. men iaf

14/2: -619

Postad

Ulaf, man kan la säga att jag är godrun i februari när de gäller kött.

Ska sammanfatta kvällen lite kanske:

*Torr förfest

*Skön taxichaffis

*Sjukt avslagen krog

*Discodans-ala-rob

Med dom punkterna så skriver vi lite...

Var sådär lagom glad efter att ha backat på cg och blivit semidissad av köttet, så nämnde min vän att han skulle till Trägårn' för att träffa en brud han tydligen hade känslor för, eller så ville han stoppa snoppen i henne bara, vad vet jag.

Så jag stack upp på förfest utan något brännvin eller något, så snyltade på andra och kompenserade de genom att betala taxin ner till stan istället. När vi väl kommer till krogen, så är klockan ca 2210. Jag tar mig tiden och flippar på en i sällskapet som tajatade sen kl 2030 att åka ner för att inte "stå i kö". Vilket resulterar i att vi är på krogen när de är kanske 20 pers till där, kul tänkte jag.

De är ett par -91or som okuperar dansgolvet med sina crazy-lågstadie-moves, om mina reads var rätt var dom 91or. Så jag tänkte äh nu blir man full istället, lite mer action på så vis. Köper mig en jägare 6a och en Redstripe till och börja med vilket tar slut ganska ombedelbart.

När jag sen är alldeles för överklass/tuff och går och beställer en WhiteRussian för att sen stå och slödricka den med ett par vänner utförande såkallat "bar-häng" så tittar en av dom mytomspunna 91orna fram och tittar på mig med sina små blå ögon och klämmer fram ett litet "Heeej"...

Nemmen hejsan lilla du, säger jag som alltid är nedlåtande om mindre personer, ellera iaf dom som är kortare än vad jag är. Hon var lite blyg men hon fick fram de hon kom fram för.. "eeeh... eeh, vill du dansa?". De var lite lågstadie-vibbar över uppbjudningen, men jag köpte de totalt. Tänkte för mig själv, är hon lika fjantig som jag? Det kan fan inte bli bättre.

Efter ha gått lös på dansgolvet ett tag var min allt för manliga mjölkdrink slut och varför sluta med fjompiga drinkar när man väl har börjat? Går på samma linje och beställer en P2, som var till min förvåning, smaskig.

Polarn som har som standard att köra sitt toabesök på finlandsvenska, fråga mig inte varför, fortsatte med denna linje även igår. Vilket kanske inte var så lyckat, för han hammnade nästan på golvet efter ha gått lite för långt med sina meningar.

Iallafall så på något vis hade den blåögda 91an hammnat inne på killtoan och polarn brister ut "VA I HELEVETTI SÄRRING, VAD GÖR DU PÅ KILLTOAN?!", nog att de är bara patetiskt och bry sig men även liiite och ta i och kalla en random brud för kärring. Tar min vän i armen och drar ut honom från toan för att fråga vad han sysslar med egentligen. Men men, vissa dåliga ursäkter får man dra till den blåögda sen.

Tappar bort bruden igen, träffar 2 andra brudar som jag känner sådär halvbra och går absolut nuts till outcast som spelas på dansgolvet och man får höra "KOMIGEN ROB!!!!!!!!!!" och jag går "ai" så att säga, totalt lööös!

Sen är de svart etttag, kommer ihåg att nån gnällde över att jag drack corona, vilket är så jävla chill och bara sitta och softa, snacka lite skit med gammla klasskompisar, och dricka.

Jag tar sedan en stämpel på högerhandled för att jag ska lämmna krogen en snabbis, för att pissa.. nog att jag har svårt och kissa i pissuarer med folk skrikandes/flåsandes bakom och att de är något i stil med bankens väntetid på att komma fram till den stackars pissoaren. När jag seglar in på krogen igen, så står den lilla blågöda 91an där... men nu... har de hänt något...

Kajalen som hon har haft under ögonen har nu runnit ner på ena sidan, till en lång svart linje... och hon är helt iskall.. slänger mig om henne och frågar hur de är fatt, hon svarar att hennes syster har försvunnit som också var ute på gallej och hon hittar henne inte. Snäll som jag är så säger jag "Kom så sätter vi oss, så du får värma dig lite.." Vilket köps helt av henne, så sitter vi där i 5minuter, lite panikartat för nu hittar hon heller inte sin mobiltelefon.

Jag lyckas iallafall lugna ner tösabiten såpass så att hon känner sig trygg hos mig, vilket är en poäng till ROB! Sen så typ händer de som inte får hända. Hennes kompis, ooh fuck! nu kom jag på vad hon hette med! seriöst haha visste inte de innan. BLÅÖGDABRUDEN HETER EMELIE! för nu fick jag en otroligt fin flashback när hennes feta jävla kompis kommer fram till oss och bara "EMELIE DU MÅSTE HÄNGA MED UT JAG SKA VISA <pojknamn> FÖR DIG!

Jag som redan hade sett dehär djuret till ragg som tjockiskompisen hade raggat upp när jag var påväg ut och skulle vattna buskarna. De tål ju och sägas att han inte kunde gå själv, de var tur att han hade en sån bastant tjej annars hade dom inte kommit långt. Dett var vid 2330 tiden.

Efter de ser jag inte Emelie något mer och tappar helt orken på att göra någoting, tiden går och ölen flödar. bestämmer mig efter lite betänkande att jag ska dra hem, då är klockan 0040 typ. När jag går ut, vem står inte och hänger mot ett elskåp? Vem kan det vara?

Nej, det är inte Emelie.. luras kan jag..

Utan det är pojken utan namn, som inte kunde gå. Dom måste altså har lämmnat krogen för att leta efter systern eller något. aja, lallar mig hemmåt sjungades till Paramore som spelas frenetiskt i iPhonen..

Så nu är jag nöjd och fin och ser fram emot grind ikväll! Hoppas någon läser, tog ett tag och få ner.

Postad
Ulaf, man kan la säga att jag är godrun i februari när de gäller kött.

Ska sammanfatta kvällen lite kanske:

*Torr förfest

*Skön taxichaffis

*Sjukt avslagen krog

*Discodans-ala-rob

Med dom punkterna så skriver vi lite...

Var sådär lagom glad efter att ha backat på cg och blivit semidissad av köttet, så nämnde min vän att han skulle till Trägårn' för att träffa en brud han tydligen hade känslor för, eller så ville han stoppa snoppen i henne bara, vad vet jag.

Så jag stack upp på förfest utan något brännvin eller något, så snyltade på andra och kompenserade de genom att betala taxin ner till stan istället. När vi väl kommer till krogen, så är klockan ca 2210. Jag tar mig tiden och flippar på en i sällskapet som tajatade sen kl 2030 att åka ner för att inte "stå i kö". Vilket resulterar i att vi är på krogen när de är kanske 20 pers till där, kul tänkte jag.

De är ett par -91or som okuperar dansgolvet med sina crazy-lågstadie-moves, om mina reads var rätt var dom 91or. Så jag tänkte äh nu blir man full istället, lite mer action på så vis. Köper mig en jägare 6a och en Redstripe till och börja med vilket tar slut ganska ombedelbart.

När jag sen är alldeles för överklass/tuff och går och beställer en WhiteRussian för att sen stå och slödricka den med ett par vänner utförande såkallat "bar-häng" så tittar en av dom mytomspunna 91orna fram och tittar på mig med sina små blå ögon och klämmer fram ett litet "Heeej"...

Nemmen hejsan lilla du, säger jag som alltid är nedlåtande om mindre personer, ellera iaf dom som är kortare än vad jag är. Hon var lite blyg men hon fick fram de hon kom fram för.. "eeeh... eeh, vill du dansa?". De var lite lågstadie-vibbar över uppbjudningen, men jag köpte de totalt. Tänkte för mig själv, är hon lika fjantig som jag? Det kan fan inte bli bättre.

Efter ha gått lös på dansgolvet ett tag var min allt för manliga mjölkdrink slut och varför sluta med fjompiga drinkar när man väl har börjat? Går på samma linje och beställer en P2, som var till min förvåning, smaskig.

Polarn som har som standard att köra sitt toabesök på finlandsvenska, fråga mig inte varför, fortsatte med denna linje även igår. Vilket kanske inte var så lyckat, för han hammnade nästan på golvet efter ha gått lite för långt med sina meningar.

Iallafall så på något vis hade den blåögda 91an hammnat inne på killtoan och polarn brister ut "VA I HELEVETTI SÄRRING, VAD GÖR DU PÅ KILLTOAN?!", nog att de är bara patetiskt och bry sig men även liiite och ta i och kalla en random brud för kärring. Tar min vän i armen och drar ut honom från toan för att fråga vad han sysslar med egentligen. Men men, vissa dåliga ursäkter får man dra till den blåögda sen.

Tappar bort bruden igen, träffar 2 andra brudar som jag känner sådär halvbra och går absolut nuts till outcast som spelas på dansgolvet och man får höra "KOMIGEN ROB!!!!!!!!!!" och jag går "ai" så att säga, totalt lööös!

Sen är de svart etttag, kommer ihåg att nån gnällde över att jag drack corona, vilket är så jävla chill och bara sitta och softa, snacka lite skit med gammla klasskompisar, och dricka.

Jag tar sedan en stämpel på högerhandled för att jag ska lämmna krogen en snabbis, för att pissa.. nog att jag har svårt och kissa i pissuarer med folk skrikandes/flåsandes bakom och att de är något i stil med bankens väntetid på att komma fram till den stackars pissoaren. När jag seglar in på krogen igen, så står den lilla blågöda 91an där... men nu... har de hänt något...

Kajalen som hon har haft under ögonen har nu runnit ner på ena sidan, till en lång svart linje... och hon är helt iskall.. slänger mig om henne och frågar hur de är fatt, hon svarar att hennes syster har försvunnit som också var ute på gallej och hon hittar henne inte. Snäll som jag är så säger jag "Kom så sätter vi oss, så du får värma dig lite.." Vilket köps helt av henne, så sitter vi där i 5minuter, lite panikartat för nu hittar hon heller inte sin mobiltelefon.

Jag lyckas iallafall lugna ner tösabiten såpass så att hon känner sig trygg hos mig, vilket är en poäng till ROB! Sen så typ händer de som inte får hända. Hennes kompis, ooh fuck! nu kom jag på vad hon hette med! seriöst haha visste inte de innan. BLÅÖGDABRUDEN HETER EMELIE! för nu fick jag en otroligt fin flashback när hennes feta jävla kompis kommer fram till oss och bara "EMELIE DU MÅSTE HÄNGA MED UT JAG SKA VISA <pojknamn> FÖR DIG!

Jag som redan hade sett dehär djuret till ragg som tjockiskompisen hade raggat upp när jag var påväg ut och skulle vattna buskarna. De tål ju och sägas att han inte kunde gå själv, de var tur att han hade en sån bastant tjej annars hade dom inte kommit långt. Dett var vid 2330 tiden.

Efter de ser jag inte Emelie något mer och tappar helt orken på att göra någoting, tiden går och ölen flödar. bestämmer mig efter lite betänkande att jag ska dra hem, då är klockan 0040 typ. När jag går ut, vem står inte och hänger mot ett elskåp? Vem kan det vara?

Nej, det är inte Emelie.. luras kan jag..

Utan det är pojken utan namn, som inte kunde gå. Dom måste altså har lämmnat krogen för att leta efter systern eller något. aja, lallar mig hemmåt sjungades till Paramore som spelas frenetiskt i iPhonen..

Så nu är jag nöjd och fin och ser fram emot grind ikväll! Hoppas någon läser, tog ett tag och få ner.

Inte ett stavfel på msn inatt, dvs du var nykter. Fjant.

Postad
Han sa ju att han druckit WR & P2 ! :mrgreen:

Hehe, WR <3, P2 blev man sträv i käften av, mindre behagligt.

Jag läste, och jag log brett. :-D

Mission acomplescht!

lirar du bara SH? inte FR på Redbet/IPN?:D

De är SH som gäller.

SVS har slagit på doomswitchen och ger fiskar typ 8s5s i 3betade potter ,3 way flop KAQ, jag med QQ =) han bettar och jag degar, hittar färg på river, kul grej. QQ vs AA sista handen innan jag slog mig på snoppen och visar ett dagsminus på 721 svenska konungar..

Skratt.

Postad

Trevlig liten story om krogrundan, tydligen hade du inte druckit ngt eftersom du kom ihåg allt du gjorde och var även lite semitoffel vilket lutar mer åt nyktert tillstånd. :-)

Bättre lycka nästa du gång du är ute och raggar småflickor! 8-)

Postad

1k back precis idag

KUL ATT SVS TAR FRAM STORA KUKEN OCH BARA 3OUTAR MIG PÅ RIVER STUP I KVARTEN!

Walk med KK QQ JJ AK AJ AQ är standard.. ska jag spela 26o? eller what

Postad
Bara riktiga män snusar antar jag du kör med också? :-)

Hoppades på snusrigg men de sket sig.

Mår illa och psykiskt dåligt efter ha besökt blondinbella.se samt TheOffice dagbok med några dumma blondiner som såg ut och vara oseriösa.. men man vet aldrig...

hur i hela friden ska jag kunna sova? MARDRÖMMAR OM DUMMA BLONDINER, NAAAAAAH MEN KUL.

Dagens grej är ju ändå min vän Sara, som har åkt upp till Fjällen för att åka snowboard... Blev idag väckt av ett sms, vid 14 tiden obv, som inehöll.. "Kul med bruten handled :)" Första åket så lägger hon en smäll i snön och gör sönder handleden, skrattade rätt mycket och slog henne en signal för att lite klassisk "facerubbing-över-telefon" :ola:

night.

Postad

Är väl inte farligt att kalla en tjej på en herrtoalett "särring"? De har ingenting där att göra. Killar skulle nog få höra bra mycket hårdare ord på en damtoalett.

Men visst bör man förkara det lite trevligare för dem.

Postad
:lol:

Blondinerna jag postade i dagboken har Sveriges top10 mest populära blogg :-(. Det värsta är ju att de här småtjejerna är "förebilder"...

sjukt imo!

GL med grindet :-)

Blir häldre av med ena benet än att läsa den bloggen imo. Mår sjukt illa.

tytyty

Är väl inte farligt att kalla en tjej på en herrtoalett "särring"? De har ingenting där att göra. Killar skulle nog få höra bra mycket hårdare ord på en damtoalett.

Men visst bör man förkara det lite trevligare för dem.

Lite respekt bör man ha, använda lite bättre ordval? Imo.

hej robbie!

Du som har mer koll på nivån; antar att raketen är reg, vad har du för stats på honom?

verkade vara jätte dålig o jätte spew. Så jävla dålig för o vara reg (även om vi snackar 1-2kr)har du några andra tankar?

Ska kolla pt... har han över 40 händer, så inget konrket, 20/15/oändlig.

Idag blir de ut till en polare i Länghem och välta kor igen.. Lär spy i bilen.

Postad

Tog mig en liten sväng på NL50 på laptopen nu när jag är away from home, hitta ett fint plus på 102€, fast PT3 säger 63, men den ljuuuuuuuuuuuuger.

Satt en sjuk fisk vid ena bordet, han bara kasta bort pengarna vilket var fint.

hands coming up

Hand1:

Fi är ny vid bordet och kommer från grekland... tar min linje pga hans ursprung :roll:

***** Hand 1463127156 *****

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit) - 2009-02-17 18:18:03

Turbo TH 131 (Real/Cash Game)

Seat 1: I.LoveBush (56.75)

Seat 3: theJ (50.00)

Seat 2: Sahmaran (49.75)

Seat 4: xartas2003 (50.00)

Seat 5: hihihihoho (95.40)

theJ post SB 0.25

xartas2003 post BB 0.50

** Deal **

I.LoveBush [:Qc:, :Jc:]

theJ [N/A, N/A]

Sahmaran [N/A, N/A]

xartas2003 [N/A, N/A]

hihihihoho [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

hihihihoho Call 0.50

I.LoveBush Raise to 2.00

Sahmaran Fold

theJ Fold

xartas2003 Call 2.00

hihihihoho Call 2.00

*** Flop(Board): *** : [:8h:, :Jh:, :2d:]

*** Bet Round 2 ***

xartas2003 Check

hihihihoho Check

I.LoveBush Bet 4.68

xartas2003 Raise to 12.86

hihihihoho Fold

I.LoveBush Call 12.86

*** Turn(Board): *** : [:8h:, :Jh:, :2d:, :Qd:]

*** Bet Round 3 ***

xartas2003 Bet 8.00

I.LoveBush All-in 41.89

xartas2003 All-in 35.14

*** River(Board): *** : [:8h:, :Jh:, :2d:, :Qd:, :6c:]

*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 99.25

I.LoveBush [:Qc:, :Jc:] Two pair queens and jacks Win: 99.25

theJ Fold Win: 0.00

Sahmaran Fold Win: 0.00

xartas2003 Fold Win: 0.00

hihihihoho Fold Win: 0.00

Hand2:

Syn preflop? Jag tycker den handen spelar bra multiway. FI sa A4s, FI är också en reg på NL25/50 vilket gör att jag sätter honom på ett FD, turar in en fin river, betsizing river?

***** Hand 1463148766 *****

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit) - 2009-02-17 18:30:06

Seat 1: I.LoveBush (103.85)

Seat 2: Sahmaran (51.28)

Seat 3: theJ (52.40)

Seat 4: VinniePoh (48.25)

Seat 5: hihihihoho (99.24)

hihihihoho post SB 0.25

I.LoveBush post BB 0.50

** Deal **

I.LoveBush [:8c:, :Jc:]

Sahmaran [N/A, N/A]

theJ [N/A, N/A]

VinniePoh [N/A, N/A]

hihihihoho [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

Sahmaran Raise to 1.75

theJ Fold

VinniePoh Call 1.75

hihihihoho Call 1.75

I.LoveBush Call 1.75

*** Flop(Board): *** : [:6s:, :4c:, :8s:]

*** Bet Round 2 ***

hihihihoho Check

I.LoveBush Check

Sahmaran Bet 5.25

VinniePoh Fold

hihihihoho Fold

I.LoveBush Call 5.25

*** Turn(Board): *** : [:6s:, :4c:, :8s:, :4h:]

*** Bet Round 3 ***

I.LoveBush Check

Sahmaran Bet 13.12

I.LoveBush Call 13.12

*** River(Board): *** : [:6s:, :4c:, :8s:, :4h:, :8h:]

*** Bet Round 4 ***

I.LoveBush Bet 21.87

Sahmaran Call 21.87

*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 84.48

I.LoveBush [:8c:, :Jc:] Full house Win: 84.48

theJ Fold Win: 0.00

VinniePoh Fold Win: 0.00

hihihihoho Fold Win: 0.00

Hand3:

Fi spelar 79/13/2, bordets värde.. Okej preflop spel? Vet att rivern inte är de bästa, borde leda ut flop, men han är synglad både flop och turn.

***** Hand 1463105826 *****

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit) - 2009-02-17 18:06:32

Seat 1: I.LoveBush (41.90)

Seat 2: Sahmaran (50.00)

Seat 3: ALBERTOKK (21.85)

Seat 4: Merton08 (113.61)

Seat 5: hihihihoho (46.45)

I.LoveBush post SB 0.25

Sahmaran post BB 0.50

** Deal **

I.LoveBush [:7c:, :6c:]

Sahmaran [N/A, N/A]

ALBERTOKK [N/A, N/A]

Merton08 [N/A, N/A]

hihihihoho [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

ALBERTOKK Fold

Merton08 Fold

hihihihoho Call 0.50

I.LoveBush Raise to 2.50

Sahmaran Fold

hihihihoho Raise to 4.50

I.LoveBush Call 4.50

*** Flop(Board): *** : [:Qh:, :2c:, :Jc:]

*** Bet Round 2 ***

I.LoveBush Check

hihihihoho Check

*** Turn(Board): *** : [:Qh:, :2c:, :Jc:, :As:]

*** Bet Round 3 ***

I.LoveBush Check

hihihihoho Check

*** River(Board): *** : [:Qh:, :2c:, :Jc:, :As:, :Jd:]

*** Bet Round 4 ***

I.LoveBush Bet 7.12

hihihihoho Call 7.12

*** Showdown *** : Rake: 1.15 Total Pot: 22.59

I.LoveBush [:7c:, :6c:] Pair of jacks Win: 0.00

ALBERTOKK Fold Win: 0.00

Merton08 Fold Win: 0.00

hihihihoho [:Ad:, :Kc:] Two pair aces and jacks Win: 22.59

Postad

Hand 1: Ser bra ut, toptvå leder nog ofta här på turn och han har nog ofta par+drag här, Bara att få in degen och göra det dyrt för Antique-lovern.

Hand 2: Helt okej hand att syna med preflop i en multiway-pott. Handen har ju bra potential att träffa inte allt för synliga drag och få bra med betalt för dessa så därför ser jag absolut inga problem i handen. River är det ju bara att ta bussen till valuetown så wp!

Hand 3: likadant här som i hand 2, du får för bra odds för att slänga och när en FI som spelar de statsen och sitter med 100BB är det väl bara att se så många floppar som möjligt mot honom och ta fint betalt. Floppen antar jag att du gick för check-raise med färgdraget? Turn helt okej att checka också med så många överkort och på rivern ser jag inga problem i att försöka sno hem potten efter att han varit så passiv hela handen igenom.