Gå till innehåll

Omblandning i 5 card draw?

Recommended Posts

Postad

Kollade reglerna för 5CD på 24h (inför PF online). Om korten tar slut blir det omblandning av slängda kort:

Insufficient cards

In the very rare event insufficient cards remain to complete the draw the mucked and discarded cards are shuffled and used to complete the draw. A player will never get back his own discards but may receive another player’s discards.

Den fetade delen: Är inte det lite... konstigt? Det måste ju om inte annat vara en specialregel för onlinespel.

Postad

Det där verkar inte fungera på 2-7td iaf, i tisdags så började jag med 999 på handen, kastade två nior och köpte in den sista nian. Bytte en nia igen och köpte in ytterligare en nia. Så antingen så har dom 5 nior i kortlekarna eller så fungerar det inte som det ska i 2-7td.

Postad
Det där verkar inte fungera på 2-7td iaf, i tisdags så började jag med 999 på handen, kastade två nior och köpte in den sista nian. Bytte en nia igen och köpte in ytterligare en nia. Så antingen så har dom 5 nior i kortlekarna eller så fungerar det inte som det ska i 2-7td.

Reglerna:

"Insufficient cards

If insufficient cards remain to complete the draw the mucked and discarded cards are shuffled and used to complete the draw. A player will never get back the cards he discarded in that draw but may receive another players discards."

Låt mig undersöka.

Jag misstänker att det är fel på reglerna för trippledraw (för om man spelar det live så kan man få tillbaks sammakort på grund av att det är tre byten i tripple draw. I draw så är det ju bara ett byte.

Jag drar iväg ett mail till 24h

/Ola

Postad

Min misstanke är att man inte kan få samma kort som man slängde i den här kastrundan (men du kan få kort som du slängt tidigare).

Postad

Min misstanke är att man inte kan få samma kort som man slängde i den här kastrundan (men du kan få kort som du slängt tidigare).

Jo, jag tror också att det är så. Jag ser nu att det står:

" A player will never get back the cards he discarded in that draw but may receive another players discards."

och det borde väll betyda just det vid närmare eftertanke.