Gå till innehåll

hjälp med många bord på pokerstars


AA-MRPoker

Recommended Posts

hallå tänkt att börja spela på pokerstars och då riktigt många bord 20-24st alltså. köper in för 100bbs på fr borden men känner mig lite osäker när jag har över ca 150-200bbs. När jag lirade på min föra sida lirade jag inte så många bord så då var det lätt att ta av auto post blind osv. Men nu när jag lirar så många blir det svårt. Så undrar om det finns något skript program osv som kan hjälpa mig med det här.

 

lirar nlh 100 fr kör med borden övervarandra så dom popar upp om det är något som kan hjälpa.

 

övriga bra hjälpmedel för mt är mycket välkommet :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallå tänkt att börja spela på pokerstars och då riktigt många bord 20-24st alltså. köper in för 100bbs på fr borden men känner mig lite osäker när jag har över ca 150-200bbs. När jag lirade på min föra sida lirade jag inte så många bord så då var det lätt att ta av auto post blind osv. Men nu när jag lirar så många blir det svårt. Så undrar om det finns något skript program osv som kan hjälpa mig med det här.

 

lirar nlh 100 fr kör med borden övervarandra så dom popar upp om det är något som kan hjälpa.

 

övriga bra hjälpmedel för mt är mycket välkommet :-)

 

någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt om mitt svar är lite OT,

men vore det inte (jävligt mycket) bättre om du tog dig tid att få bort detta hemska tankesätt ist?

du måste ju förlora extremt mycket värde på att kliva av så fort det rör sej.?

 

aa nej har testat vet inte vad det är men går - med över ca 150-170bbs så då drar jag från bordet istället sen känns det bra att säkra pengarna.

 

kör du många bord sj har du några tips på hjälp grejer ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, förstår.

Det är ett rent helvete att få bort såna spärrar faktiskt :-/

 

 

Har tyvärr inte bra koll på vad det finns script för att sitta av automatiskt,

men däremot borde det vara ganska lätt att skriva ett som gör att du bara högeklickar på bordet i fråga innan du gör ditt val på det (PS bord poppar så fort man agerat va?)

Finns ju script för högerklick->pott, så ett script för *valfri*->sitout måste ju vara lika lätt att skriva.

Ska kika lite på detta, då jag inte är kung själv men känner en som hjälpt mej mkt.

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ide om du kan programmera lite ahk.

Scriptet http://overcards.com/wiki/moin.cgi/TimeoutHelper läser i hand history filen om du är sitting out och då trycker det automatiskt på "im back"-knappen.

Gör om scriptet och leta efter "username ($xxx.xx in chips)" och på ngt sätt få in stackstorleken i en variabel. Sedan är det ju bara att välja vid vilken stackstorlek du vill lämna bordet och istället för att trycka på im back så ska scriptet trycka på stop post blinds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ide om du kan programmera lite ahk.

Scriptet http://overcards.com/wiki/moin.cgi/TimeoutHelper läser i hand history filen om du är sitting out och då trycker det automatiskt på "im back"-knappen.

Gör om scriptet och leta efter "username ($xxx.xx in chips)" och på ngt sätt få in stackstorleken i en variabel. Sedan är det ju bara att välja vid vilken stackstorlek du vill lämna bordet och istället för att trycka på im back så ska scriptet trycka på stop post blinds.

 

tack sådan här svara ska det vara:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hallå tänkt att börja spela på pokerstars och då riktigt många bord 20-24st alltså. köper in för 100bbs på fr borden men känner mig lite osäker när jag har över ca 150-200bbs. När jag lirade på min föra sida lirade jag inte så många bord så då var det lätt att ta av auto post blind osv. Men nu när jag lirar så många blir det svårt. Så undrar om det finns något skript program osv som kan hjälpa mig med det här.

 

 

lirar nlh 100 fr kör med borden övervarandra så dom popar upp om det är något som kan hjälpa.

 

övriga bra hjälpmedel för mt är mycket välkommet :-)

 

EDIT: Såg att du mer ville ha hjälp med att hitta ett script som lämnar bordet när du har ett visst antal BB och att du redan kör Stacked. Men kanske du kan få några ideer ändå och rekomenderar verkligen Table Ninja om du inte redan har det.........

 

 

 

Ok, efter att ha spelat några miljoner händer på dom borden har jag några bra tipps jag gärna vetat när jag började :-D

 

Lär dig spela med borden Stacked, (alltså alla på varan)

 

Använd Table Ninja http://forumserver.twoplustwo.com/45/software/new-software-tableninja-hotkeys-utilities-pokerstars-358599/ kostar en slant men det är lätt det är värt.

 

Men om du inte vill betala finns Stars planner och betpot script här http://www.overcards.com/wiki/moin.cgi/AutoHotKey

 

Något script som flyttar bord du vill ha extra koll ur stacken, en kompis gjorde ett enkelt till mig som du kan få men det finns bättre. Tror dom nämner det i länken nedan.

 

En bra guide till att spela 24 bord http://forumserver.twoplustwo.com/96/small-stakes-full-ring/24-tabling-like-pro-199155/

 

 

 

Lägg ner lite tid på att hitta den setup som funkar bäst för dig, varje tiondels sekund man kan spara gör stor skillnad över en dag. Sen har jag förstört min handled med att spela borden tiled och cascaded, belv otroligt mycket lättare när jag lärde mig spela stacked.

 

Allt jag kommer på just nu men bara fråga om något är oklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...