Gå till innehåll

TT ur position mot Antonius


Recommended Posts

why not reraise hard preflop, to 40k deep vs deep, if he 4 bets to 110k-120k i fold 75%, push all in 25% ,i dont wanna get commited here too often, if he smooth calls preflop i gonna bet 50-70% pot whatever (on turn,. Calling preflop is too weak, i mean hes 4bet/calling range is like <20-30%, seems like you guys assume its like 50%, its not.

If you have that much respect for Pa why not push a real hard 3bet, i think calling is like giving up the hand. It seems like everybody assume that hes gonna 4 bet just because hes Pa.

But the interesting point is if he 4 bets. I mean your quite deep even he must realize that and if you mini overbet pre, what does that say to him. Then i think you can eliminate a smooth call from his part 90%, unless he got aa,kk. If he 4 bets i really dont route for a shove preflop, esp when your that deep.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

EDIT: läste nu ordentligt vad du skrev o svaret är ja.

 

Jag spelar ABC, slänger skräp här.

 

Det jag spelar vidare synar jag eller raisar, av det jag raisar är jag ofta beredd att gå hela vägen med men där ingår inte 1010 140BB djup.

 

Jag kan också mot PA som är uttalat aggro syna pre med QQ+.

 

Spelet från mig är nog 22-1010 syn, 30% av JJ-AA syn, andra händer som AQ KQs 910s mm mm syn

 

3bettar med JJ-AA 70%, AK ibland AQ. Av dessa kan jag tänka mig att 5betta KK+ 100% JJ+70% AK50%

 

Min 3betsrange mot PA är liten för

 

A. jag får ofta 4bet mot mig och har jag inte en hand blir det trist ur pos

B. jag får ofta syn och har jag inte en hand blir det trist ur pos

 

Verkar ju jävligt klyftigt att bestämt 5-betta JJ/QQ exakt 70% av gångerna och AK 50% av gångerna. Antingen 5-bettar du 100% eller 0% för antingen är det ett bra spel eller så är det inte det och det är upp till dig att avgöra. Att 5-betta JJ oftare än AK är absurt då AK står sig bättre mot de händer som synar din 5-bet (förutsätter att du degar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det färdiganalyserat nu?

 

Stämmer min summering?

 

1. Det vi vill exploatera är ett aggressivt löst spel. Fienden vill helt enkelt inte syna och har en stor range av händer.

2. Något annat finns INTE att exploatera eftersom fienden är duktig och väl medveten om sin lucka. Han enbart använder sig av luckan för att ta pengar av övriga fältet (plus hero om det skulle gå).

3. Bästa exploateringen av (1) innebär en pure raise fold linje, fast med mycket liten bet size. Fienden vill ju liksom inte syna.

4. TT hör definitivt inte till fold-linjen. I själva verket bör man ha betydligt fler händer i sin range. Den är faktiskt så stark att man inte släpper den här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Enklast kan jag väl säga att när jag 3-betar PA här så kan det inträffa 3 saker med vissa förgreningar.

 

1. Han lägger. Jag plockar upp potten och är nöjd. = Mycket bra

 

2. Han synar. Jag tvingas spela TT oop mot PA på en väldigt sannolikt "jobbig bräda" = Dåligt!

 

3 Han reraisar och jag tvingas till ett nytt beslut = Jobbigt

 

Lägga och förlora handen = Väldigt dåligt

Syna och spela TT oop mot PA = Väldigt dåligt

Reraisa och han lägger = Mycket bra

Reraisa och han reraisar = Mycket jobbigt

 

Dessutom, hur sannolikt är det att scenario 1 inträffar egentligen? Har svårt att se PA folda mot en 3-bet när han har pos och det är så djupstackat. Vilket ju är ett ytterligare argument för en enkel syn pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ju jävligt klyftigt att bestämt 5-betta JJ/QQ exakt 70% av gångerna och AK 50% av gångerna. Antingen 5-bettar du 100% eller 0% för antingen är det ett bra spel eller så är det inte det och det är upp till dig att avgöra. Att 5-betta JJ oftare än AK är absurt då AK står sig bättre mot de händer som synar din 5-bet (förutsätter att du degar).

 

Tror du mixat ihop vad jag skrivit om 3bet vs 5bet, har ju faktiskt inte nämnt 5bet vidare mycket. Tycker allmänt att man ska hålla sig ifrån det om man inte har tydlig motivering varför man gör det och är säker.

 

Att jag inte skrivit 100% beror på en del saker.

 

1. Fis image, jag spelar naturligtvis bredare handrange ju lösare fi är.

2. Stacksize, det finns naturligtvis lägen där vi hellre synar än degar pga stacksize.

3. Diverse andra orsaker som typ flowet i spelet just nu, min image mm mm mm.

 

 

Mot den givna situationen som presenteras kan jag naturligtvis skriva 0% eller 100% men det jag beskrev är mitt standardspel som du kanske inte snappade upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel Heltok.

 

Har du inte insett att poker är enklare än du tror? Bara o följa mallen liksom så blir inget fel. 3bet-folda mot aggrospelare varje gång kan ju inte gå fel ffs. :roll:

 

Fast fold var inte aktuellt i fallet TT om du syftar på mitt inlägg.

Antar att heltok menar att det finns tillräckligt fina implicita i vissa fall, men jag köper det inte utan argument. Vi snackar mot en bra spelare. Hur ofta har du tänkt få betalt mot skräp? och jämför med hur ofta du kan plocka upp potten direkt, alternativt äter en större pott på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns gigantiska fördelar att kallsyna pre mot folk som CBar typ alltid.

 

Du får in lika mkt pengar i potten fr honom som vid en 3betssyn utan att själv investerat mkt.

 

Vad jag egentligen försökte få fram var att det finns inga enkla lösningar för att möta en spelare av Antonius kaliber och det är rätt kul hur folk försöker få fram såna enkla mallar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du mixat ihop vad jag skrivit om 3bet vs 5bet, har ju faktiskt inte nämnt 5bet vidare mycket. Tycker allmänt att man ska hålla sig ifrån det om man inte har tydlig motivering varför man gör det och är säker.

 

Att jag inte skrivit 100% beror på en del saker.

 

1. Fis image, jag spelar naturligtvis bredare handrange ju lösare fi är.

2. Stacksize, det finns naturligtvis lägen där vi hellre synar än degar pga stacksize.

3. Diverse andra orsaker som typ flowet i spelet just nu, min image mm mm mm.

 

 

Mot den givna situationen som presenteras kan jag naturligtvis skriva 0% eller 100% men det jag beskrev är mitt standardspel som du kanske inte snappade upp...

 

Nej jag har inte mixat ihop något, kolla inlägget som jag citerat lite nogrannare. Tycker du kan hålla dig till att beskriva vad du hade gjort i läget som presenteras och inte spekulera i massa annat.

 

Hur kommer du fram till att just 30% av gångerna är gameflowet/stacksizes/fi's image de rätta för att inte 5-beta? Som taget från ingenstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har inte mixat ihop något, kolla inlägget som jag citerat lite nogrannare. Tycker du kan hålla dig till att beskriva vad du hade gjort i läget som presenteras och inte spekulera i massa annat.

 

Hur kommer du fram till att just 30% av gångerna är gameflowet/stacksizes/fi's image de rätta för att inte 5-beta? Som taget från ingenstans.

 

 

Ok, glöm...

 

 

I specifik hand hade jag spelat alla sc´s över 56 alla PP, de låga för setvärde, de höga för showdownvärde. Jag hade troligen vikt händer som kan vara dominerade som KJ,KQ. Jag hade lirat AQ+ möjligen AJ och A10s+.

 

De händer jag hade kunnat tänka mig att trebetta med i denna hand är AK QQ+ typ. Men är inte helt främmande för att enbart ha en synrange här lite beroende på hur min image är. Dessutom är jag lite osäker på hur tajt PAs 4betsrange är jämfört med hans öppningsrange (som jag vet att jag leder emot) Jag tror att jag kan få bra värde genom att låta honom skjuta tom på flopp.

 

Starkare händer än 1010 tycker jag kan motivera raise då vi gladeligen både fembettar o pushar men just denna handen känns lite för svag och jag vill inte göra mig semicommited ur pos med en jobbig flopp. Och får vi deg pre lär vi knappast slå PAs range.

Förepråkar på nåt sätt pottkontroll tills vi vet att vi leder efter flopp för att jag i min värld tror att vi kan få in pengar som favorit även efter en låg flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...