Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 189
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Meh aja inte spelat sen sist jag skrev. Tog en session nu på ca 1 h för att värma upp gick åt helvete och kände mig nästan ringrostig fast jag inte haft uppehåll i mer än en 5 dagar. Aja blir inge mer spel idag och så tar vi och kör på imorn och hoppas på bättre lycka. Nu ska jag nörda lite tmnf tror ja och glo på lite serier kanske.

Postad

Usch fortsätter på ungefär samma sätt som igår rullar på och sen brakar helvetet löst. Börjar med att jag har TT som jag bara cold callar på knapp mot UTG raise ngn av blindsen squezar. UTG lägg jag ser att fi är ny och verkar ha mongo stats fyrbet till 110 mot hans raise till 50 ish. Syn flop KXX med färgdrag jag bettar 150 commitar mig han trycker in skiten och jag synar fi har K8 wp... Ngra händer senare springer jag in i AA mot mina AK och så ett misslyckat 3b + cbs. Så hittar man backet inte så farligt idag heller men två inköp i alla fall får se eventuellt mer lir idag får se vad jag hittar på nu äre dushen i alla fall. Mer nördande av tmnf blir det säkert också heh ... Ska se till att se Doctor Who avsnittet också lär vara grymnt :D

Postad

Har bara hunnit spela ca 1h idag med. Lyckades hitta första + sessionen på väldigt länge nu känns det som vilket var riktigt skönt. Klonkade en fin pot genom att coldcalla ett 4b i pos med AQ... Annars var det väl inga grejer direkt hittade två inköp på NL400 i alla fall. Viktigt också så kände jag att spelkänslan var påväg tebax nu efter tappet. Så vi ska köra på hårt så smånigom.

Postad

Eftersom det inte är några ordentliga grindpass som liras nu. Ligger i och bara lirar lite grann för att hålla uppe spelet typ. Så blir det inte mycket till grafer eller HHs.

Spelat lite mer idag än tidigare dock hela 2 h !. Slutade BE på båda nätverken jag lira på typ. Kunde dock ha vart åtminstonde 1k € på ena, tiltade lite smått. Hade precis stoppat in det med TT mot AT för 75 BB var på 2/4. Flop JQK... fick in stegen men 9 så det hjälpte ju inte heller. Och samtidigt för 50 BB var så stoppa jag in på 1/2 med AK mot KJ som floppar J. Var segt att få två kraftigt dominerande händer utfloppade, så brände sen direkt av ett inköp på 2/4 med AsTx på Qs5s6x7s betta hela vägen på turn blir man checkraisad tiltat som man var skeppa man in. Fi synar har 8s7x som håller upp, det gjorde ju en inte mindre tiltad direkt. Och stängde ner borden direkt efter det eller var påväg att göra det redan då.

Postad

Spelat dagens eventuellt enda session. Blev ca en timme, haft väldiga problem idag och igår med att klienten fryser och man knappt hinner tebax. Idag hände det 3 ggr under sessionen inte lite irriterande som tur var så blev det inga direkta problem pga det. Igår dock så blev jag tex disconnectad när jag skulle vb river med kåk och hann inte connecta tebax. Då har det blivit att jag checka och fi beta och jag auto foldat :S Blä ingen aning vad det beror på heller väldigt frustrerande i alla fall.

Hursom dagens session har gått fint, hitta 3 inköp upp i alla fall.

Postad

En hand som jag funderar en hel del över, vad vill vi ta för line här tycker ni ? Syn på flop är väl bäst mtp att vi låter fi bluffa alla turns som han kan tänkas fortsätta bluffen med, mot AJ set osv åker degen in i alla fall förr eller senare. Turn kommer ett rätt dåligt kort mtp på att det nog finns en del AX i hans range också där många är AQ. Så vad gör vi här ? Synar omvärderar river lägger handen ? Känns vekt, eller push ? Vad tycker ni ? fi är relativt aktiv på alla sätt och vis:

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (Button) ($578.20)

SB ($409.20)

BB ($348)

UTG ($484.40)

MP ($664.50)

Preflop: Hero is Button with A:diamond:, K:diamond:

1 fold, MP bets $14, Hero raises $44, 2 folds, MP calls $30

Flop: ($94) A:club:, 6:heart:, J:heart: (2 players)

MP checks, Hero bets $50, MP raises $120, Hero calls $70

Turn: ($334) Q:diamond: (2 players)

MP bets $180, Hero ???

Postad
En hand som jag funderar en hel del över, vad vill vi ta för line här tycker ni ? Syn på flop är väl bäst mtp att vi låter fi bluffa alla turns som han kan tänkas fortsätta bluffen med, mot AJ set osv åker degen in i alla fall förr eller senare. Turn kommer ett rätt dåligt kort mtp på att det nog finns en del AX i hans range också där många är AQ. Så vad gör vi här ? Synar omvärderar river lägger handen ? Känns vekt, eller push ? Vad tycker ni ? fi är relativt aktiv på alla sätt och vis:

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (Button) ($578.20)

SB ($409.20)

BB ($348)

UTG ($484.40)

MP ($664.50)

Preflop: Hero is Button with A:diamond:, K:diamond:

1 fold, MP bets $14, Hero raises $44, 2 folds, MP calls $30

Flop: ($94) A:club:, 6:heart:, J:heart: (2 players)

MP checks, Hero bets $50, MP raises $120, Hero calls $70

Turn: ($334) Q:diamond: (2 players)

MP bets $180, Hero ???

Jag stoppar flopp och suger ut om läget kräver så.

Postad

Hmmm fler åsikter på handen ?

Haft en riktig grind dag i dag var ett tag sen. Hittat ett helt okej +, spelat lite på 3/6 $ också. Som gick både bra och dåligt spewa lite väl mest. Och mitt i allt där så förlorade jag alla flips osv. Var lite jobbigt då, men har jobbat in haft flyt/klonkat bra sista sessionen så har tagit in en del på backet härom dan.

Postad

Hmm jo håller nog med såhär i efterhand att push är det bästa alternativ på flop... Som spelat får man nog pusha turn som sagt vilket jag gjorde, fi insta syna med AQ gg wp knackan ... :P

Lirat ca 5h av mina minimum 6h idag. Är typ BE vart riktigt jävla svängigt, spelat rätt ok. Men fuckat upp mina AAs :S Tar och postar dem. Åtminstonde två är riktigt illa spelade, den sista är väl okej kanske men även den bör jag nog ha kommit undan ifrån.

Börjar med denna, låtre fi skjuta på. Tycker aldrig folk har annat än luft när de skjuter mot en väldigt sällan färgdrag med så låter fi skjuta både flop och turn utan att höja. River kommer 4stegen, och oavsett så brukar de flesta ge upp här. Så när fi skjuter igen (tänker länge dock) så borde jag insett mig vara slagen imo. Min största läcka att inte kunna lägga händer i situationer som denna när jag är rätt uppenbartslagen:

saw flop | saw showdown

Hero (UTG) ($406)

MP ($431.70)

Button ($446.30)

SB ($408.60)

BB ($533.50)

Preflop: Hero is UTG with A:spade:, A:heart:

Hero bets $14, 2 folds, SB calls $12, 1 fold

Flop: ($32) 8:heart:, 7:heart:, K:spade: (2 players)

SB bets $26, Hero calls $26

Turn: ($84) 5:diamond: (2 players)

SB bets $55, Hero calls $55

River: ($194) 6:diamond: (2 players)

SB bets $165, Hero calls $165

Total pot: $524

Results:

SB had 9:club:, 9:diamond: (straight, nine high).

Hero had A:spade:, A:heart: (one pair, Aces).

Outcome: SB won $521

Fi är nit, finns inget i hans hela range som jag slår. Ändå stoppar jag in det, får man skylla sig själv. :

saw flop | saw showdown

UTG ($447)

Hero (MP) ($400)

Button ($353)

SB ($483.60)

BB ($400)

Preflop: Hero is MP with A:club:, A:heart:

1 fold, Hero bets $12, 2 folds, BB calls $8

Flop: ($26) 7:club:, K:heart:, 2:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets $18, BB calls $18

Turn: ($62) 5:heart: (2 players)

BB checks, Hero bets $46, BB raises $120, Hero raises $324 (All-In), BB calls $250 (All-In)

River: ($802) 9:heart: (2 players, 2 all-in)

Total pot: $802

Results:

BB had 2:spade:, 2:heart: (three of a kind, twos).

Hero had A:club:, A:heart: (one pair, Aces).

Outcome: BB won $799

Denna då den lite mer svårspelade, men åter igen om man tittar på min linje resp fis så bör man lätt se att han har minst tvåpar+. Alltså ytterliggare en fold jag borde hittat men inte gjorde. Denna fi var dock rätt aktiv, men folden borde hittas ändå.:

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

BB ($818.50)

Hero (Button) ($468)

SB ($481.40)

Preflop: Hero is Button with A:heart:, A:diamond:

Hero bets $12, SB calls $10, 1 fold

Flop: ($28) 7:club:, K:diamond:, 5:diamond: (2 players)

SB checks, Hero bets $20, SB raises $65, Hero calls $45

Turn: ($158) J:spade: (2 players)

SB checks, Hero bets $111, SB raises $404.40 (All-In), Hero calls $280 (All-In)

River: ($940) 3:heart: (2 players, 2 all-in)

Total pot: $940

Results:

Hero had A:heart:, A:diamond: (one pair, Aces).

SB had 7:spade:, 7:diamond: (three of a kind, sevens).

Outcome: SB won $951.40

Borde alltså ha sparat 810 $ i dessa händer. Två jäkla inköp blä vad illa ...

Postad

Hade kunnat hitta fold på mitten AA där fi är NIT och brädan snortorr, vi har dessutom inte investerat mycket. Men sista AA viker man inte även om det sög. Fi är aktiv och ligger ett färgdrag, finns så mycket han kan göra då :).

Postad

Kul med lite kommentarer ! Särskilt att de alla var olikaoxå heh ;)

Är nog beredd att hålla med alla lite, första handen är nog inte så mycket att göra med ändå annat än att syna. Som spelat och tycker nog den linen är bäst där, Andra handen så tycker jag nog faktiskt ändå att man kan komma iväg från har som sagt inte investerat ngt i potten typ och ubertorr bräda. Finns bara en sak han kan ha egentligen. En bra spelare kan lägga stora händer... Tredje är väl den mest intressanta. Är nog rätt standard att spela den som jag gjort, kan absolut se en checkbehind på turn där faktiskt. Hur agerar vi på river mot bet då om den blankar ?

Postar en graf över dagens spel, visar nog ganksa rätt resultat djupare dalar och uppgångar dock då den missat ngra händer.

idag782.jpg.xs.jpg

Postad

Spelat stabilt idag, jobbat till ett fint plus. Tyvärr oflyt på 3/6 så kunde vart klart mer än det blev i $. Hade dock ganska fint flyt på 2/4 så jämnade väl ut sig. Sista sessionen blev det dock tyvärr pankaka av, spelade på det andra nätverket då och allt gick verkligen piss. Framförallt så dubbla jag upp shortstackar hur jävla många ggr som helst. Och sen var det ngn setupp oxå och 2/3 flippar förlorade så där hitta man 1.3k € backet och tappa typ halva dagsplusset men helt okej dag ändå. Ska försöka vara nöjd heh.

Dagens hand, tableselecta fi tidvis på borden efter detta:

No-Limit Hold'em, $6.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

MP ($633)

Button ($615)

Hero (SB) ($1515.70)

BB ($1510.50)

UTG ($359.40)

Preflop: Hero is SB with 9:club:, 9:diamond:

3 folds, Hero bets $15, BB raises $48, Hero calls $36

Flop: ($108) 2:spade:, 9:spade:, 7:club: (2 players)

Hero checks, BB bets $81, Hero raises $216, BB calls $135

Turn: ($540) J:diamond: (2 players)

Hero bets $400, BB calls $400

River: ($1340) J:club: (2 players)

Hero bets $845.70 (All-In), BB calls $840.50 (All-In)

Total pot: $3021

Results:

Hero had 9:club:, 9:diamond: (full house, nines over Jacks).

BB had 8:club:, 8:diamond: (two pair, Jacks and eights).

Outcome: Hero won $3023.20

Graf över dagen, stämmer dock tyvärr inte är ca 2 bi mindre upp för dagen. :

idag940.jpg.xs.jpg

Postad

Lirat lite drygt 3h idag, och det är allt det kommer bli. Då jag återigen kommer gå in i en lugnare period då annat är i fokus. Så kommer bli sporadiska uppdateringar som bäst fram till på måndag för min del.

Över till dagens spel då så har det vart en ganska fin lång session, tyvärr så slutar den inte mer en ngra 100 $ upp. Mest pga att jag jagade ett par fiskar på 5/10 som naturligtsvis drog ut / hade set-ups mot mig. Men ganska nöjd med spelet överlag en hand som var riktig jävla katastrof dock.

Här kommer händerna också, fi är riktig fisk med 41/25/1.7 i stats dock endast 2 % i 3b. Så vet att det nog är stark hand detta är dock över ett litet sample (100 händer). Men eftersom han minraisar min bet är jag tvungen att calla tycker jag, och efter floppen är jag commitad så äckligt bara. :

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

Hero (Button) ($1769)

SB ($1121)

BB ($1240)

UTG ($640.05)

MP ($945)

Preflop: Hero is Button with K:heart:, Q:diamond:

1 fold, Hero bets $30, SB calls $30, 1 fold, UTG raises $50, Hero calls $30, SB calls $30

Flop: ($185) 5:heart:, Q:club:, 10:spade: (3 players)

UTG bets $250, Hero calls $250, 1 fold

Turn: ($685) 5:club: (2 players)

UTG bets $330.05 (All-In), Hero calls $330.05

River: ($1345.10) 3:diamond: (2 players, 1 all-in)

Total pot: $1345.10

Results:

Hero had K:heart:, Q:diamond: (two pair, Queens and fives).

UTG had K:spade:, K:diamond: (two pair, Kings and fives).

Outcome: UTG won $1342.10

Nästa då fi lirar typ 50/30. Och är väl i princip reg på 3/6 5/10 verkar det som ren guldgruva med andra ord. Tyvärr så har jag nog inte lyckats sno åt mig alls så mycket som man borde kunna göra över de ca 600 händerna jag har mot fi. I alla fall enkel hand frågan är bara ngn som tycker shove på flop är bättre alternativ ? :

No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

BB ($716)

Hero (UTG) ($1015)

MP ($982)

Button ($1033)

SB ($972)

Preflop: Hero is UTG with K:spade:, K:heart:

3 folds, BB bets $15, Hero raises $50, BB calls $40

Flop: ($120) 10:spade:, 3:heart:, 7:diamond: (2 players)

BB checks, Hero bets $60, BB raises $120, Hero calls $60

Turn: ($360) 6:diamond: (2 players)

BB bets $536 (All-In), Hero calls $536

River: ($1432) Q:heart: (2 players, 1 all-in)

Total pot: $1432

Results:

BB had 7:spade:, 6:spade: (two pair, sevens and sixes).

Hero had K:spade:, K:heart: (one pair, Kings).

Outcome: BB won $1429

Postad

Jo men så är du ju nit också :P

Fittspel detta, tänkt att köra hårdpass nu idag och ett par dagar till. Men går fan inte back 10bi på ca 1.5k händer :S. Blir nog spelledigt resten av dan orkar inte med skiten...

Postad

Blä usch och fy, avslutat månaden nu. Blir väl ok med dryga 11k $ upp, med rb. Men ruskigt besviken mtp att jag var upp 14k på spelet efter bara 10k händer kanske... Spelat 45k drygt...

Har vart sjukt mycket set-ups nu på slutet och så har jag hamrat lite för mycket för att kolla på resultatet och inte vart helt fokuserad. Annars så har jag också sprungit riktigt jävla pissigt på 5/10 över de 1k dryga händerna jag lirat där. Säkert i alla fall 5bi back. Vilket är väldigt synd. Ska försöka att låta bli att spela 5/10 nästa månad. Om det inte är fisk på bordet/borden och rullen ligger över 30k. Ligger för närvarande på 24.6k $. Vilket ändå känns rätt okej mtp att jag började med 3k $ vid årskiftet. Och har tagit ut större delen av rbn.

Graf på nätverket jag lirar med €:

emanad437.jpg.xs.jpg

Graf på onghey, tyvärr inte från HM då den inte stämmer alls:

bpmanad.th.jpg

Och en graf över båda då:

alltmanad.th.jpg

Postad

Nu kommer jag säkert att låta lite dryg, men vad fan gör du uppe och härjar på 5/10 med $24k i rullen? Jag vet att du säkert inte skulle hestagula där utan att kliva ned, men varför inte ge rullebyggandet lite tid istället för att ta jätterisker/jätteswings med rullen så tidigt? $24k bränner man ju igenom på två dåliga dagar typ :roll:

Postad
Nu kommer jag säkert att låta lite dryg, men vad fan gör du uppe och härjar på 5/10 med $24k i rullen? Jag vet att du säkert inte skulle hestagula där utan att kliva ned, men varför inte ge rullebyggandet lite tid istället för att ta jätterisker/jätteswings med rullen så tidigt? $24k bränner man ju igenom på två dåliga dagar typ :roll:

Inte vart och härjat endast lirat när de två punkterna som jag skrev var uppfyllda, aka lirat ngt enstaka bord under grinden när det vart värde. Har inga planer på att långa vägar lägga fokus på 5/10 på ett bra jäkla tag... Läs rulle åtmintstonde 40k+

Postad

Inte blivit att jag skrivit på ett tag. Första grind dagen igår, gick ganska ok. Idag har det gått ännu bättre, framförallt har jag sprungit sjukt bra såhär i början av månaden. Har bla klonkat ut med KK mot AA trots att A floppat set på typ ATX bräda runner runner stegen hittar man heh... Och lite sånt. Orkar inte ta och posta någon hand. Men bjuder på en graf istället, börjar bli sjukt taggad för Algarve också.

Hade faktiskt en liten bad beat idag då BP ringde upp mig för jag hade tydligen grindat tillräckligt ngn tidpunkt för att få en plats i poker in the sky. Men är ju i portugal då så heh... Aja får se om de skickar ngt ändå kan alltid hoppas heh.

idag444.jpg.xs.jpg