Gå till innehåll

50k ska in på site med bra värde, vilken?


Upgrade

Recommended Posts

Här kommer jag att ställa en väldigt uttjatad fråga, men jag måste helt enkelt fråga därför att jag inte kan bestämma mig vilken site jag ska spela på.

 

Jag har cashat ut 50k SEK från Svs för att börja bygga rulle på en site med 100BB igen. Det var ett bra tag sedan jag lirade på någon annan site än SvS, så jag vet inte hur gejmsen är längre. Jag kommer att lira 1/2.

 

De siter jag funderar på är:

 

Ongame: Minns att jag hatade klienten, men jag läste en kommentar av instruktören Seabest, där han hävdade att om man lirar 3-4 bord och pallar med klienten så är värdet fantastiskt. True/False? Kommentarer?

 

iPoker: Tycker om klienten därför att man har mer betänketid osv, men det sägs att det är proppat med grinders nuförtiden så jag är lite osäker över värdet.

 

Boss Media IPN: Ligger bra till, klienten är helt okej och ryktet säger att det inte är särskilt mkt skandinavier där. Var 2 år sedan jag lirade där sist så jag har verkligen dålig koll på värdet.

 

Crypto: Lite gejms men har hört att det är ändå rätt bra värde. samma sak här, två år sedan jag lirade här senast, så ni får gärna ge mig nån kommentar om motståndet.

 

Ladbrokes: Riktigt snygg klient, men har aldrig lirat här så jag har inte den blekaste aning om värdet. En tanke är dock att det borde vara rätt grindertätt nu på 1/2 nivån eftersom de kör sitt race.

 

PartyPoker: Skön klient, ingen som helst koll på motståndet här. Men på nåt sätt känns det som att party är = fisk. Kan mkt väl vara falskt nuförtiden.

 

Vore snällt om ni orkar tipsa mig. Förstår samtidigt om inte alla har lust med det dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party Poker gav ut sin nya sida för ett tag sen - ruskigt skön.

 

Spelade 33 dollars SNG där förut. Folk gick all in preflop med A-10 i första handen medans andra callade med 7-8 suited.

 

Du spelar nog på högre nivåer än mig, så kan tyvärr inte säga hur motståndet är på din nivå - men ge de ett försök iallafall:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du spelar 1/2 skulle jag välja Party Poker. Kollat lite när en kompis spelar där och värdet verkar högt!

Tror man kan få någon slags rakeback nu också om du spelar mycket, inte säker på det iofs

 

Party har någon sorts Vip- poäng system som man kan köra. Poängen går att växla mot pengar vid vissa nivåer så det är någon sorts rakeback. Men o andra sidan har Party online marknadens högsta rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Heaven är en Boss klient massor av italienare och fransmänn. Svenskar och finnar är väl kanske 25% av spelarmassan. kryllar av dåliga spelare upp till NL100€ högre nivå har jag inte spelat. Trafiken ligger i snitt ungefär 50% över svs.

 

Jag tror inte din affelänk uppskattas av moderatorerna så det kan vara en bra idé att ta bort den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Party har någon sorts Vip- poäng system som man kan köra. Poängen går att växla mot pengar vid vissa nivåer så det är någon sorts rakeback. Men o andra sidan har Party online marknadens högsta rake.

 

Har dom det?

 

NLSH%20g14.jpg

 

Enligt den här jämförelsen som är på $1/2 så ligger dom ändå hyffsat till.

http://www.pokerfacket.se/2%20NLHE%20SH.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dom det?

 

 

 

Enligt den här jämförelsen som är på $1/2 så ligger dom ändå hyffsat till.

http://www.pokerfacket.se/2%20NLHE%20SH.htm

 

Kanske när det gäller cashgame men prova SnG och turneringar där de har 20% rake.

 

Sen tar ju inte den grafen hänsyn till RB som man kan få på andra siter som effektivt sänker raken.

 

Sen så när man räknar på RB/100 händer så blir det ju också skevt för det beror ju på hur ofta raken cappas i potterna vilket i sin tur beror på hur löst/tight spelet är. Tex partypoker vars "genomsnittlig antal spelare som ser floppen i %" är den lägsta av alla dvs 24% så avslutas mängder med händer före floppen där ingen rake dras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara påminna om att det, enligt forumets RB-policy, inte är tillåtet att be om att bli pmad om deals på sajter.

 

Allt enligt http://pokerforum.nu/forum/bonusar/11720-om-rakeback.html

 

Som det sades förr; Enjoy :-D

 

Haha gjorde bra felläsning

 

"Det är förbjudet att BLI PM.AD"

. Jobbigt om någon random spam skickar till en och så blir man bannad för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske när det gäller cashgame men prova SnG och turneringar där de har 20% rake.

 

Sen tar ju inte den grafen hänsyn till RB som man kan få på andra siter som effektivt sänker raken.

 

Sen så när man räknar på RB/100 händer så blir det ju också skevt för det beror ju på hur ofta raken cappas i potterna vilket i sin tur beror på hur löst/tight spelet är. Tex Party Poker vars "genomsnittlig antal spelare som ser floppen i %" är den lägsta av alla dvs 24% så avslutas mängder med händer före floppen där ingen rake dras.

 

Ok sitngo och turneringar vet jag inte, han frågade om cashgame $1/2 så vitt jag förstod.

Men däremot ditt inlägg där du claimar marknadens högsta rake stämmer inte.

Vilka belägg har du för det inlägget?

Och när man räknar rake /100 händer så är det väl därför den som gjort jämförelsen använt ett stort urval händer för alla olika siter, därav en någorlunda genomsnittlig jämförelse? Procentuellt blir det samma när man jämför på stort handutval.

 

RB är väl inte med i diskutionen och det var inte det han frågade om, men vill man ha RB kan man få det på så gott som vilken site man vill. Ska man spåra ännu mer offtopic så kan vi ju diskutera RB deals och sänkt värde på siten också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok sitngo och turneringar vet jag inte, han frågade om cashgame $1/2 så vitt jag förstod.

Men däremot ditt inlägg där du claimar marknadens högsta rake stämmer inte.

Vilka belägg har du för det inlägget?

Och när man räknar rake /100 händer så är det väl därför den som gjort jämförelsen använt ett stort urval händer för alla olika siter, därav en någorlunda genomsnittlig jämförelse? Procentuellt blir det samma när man jämför på stort handutval.

 

RB är väl inte med i diskutionen och det var inte det han frågade om, men vill man ha RB kan man få det på så gott som vilken site man vill. Ska man spåra ännu mer offtopic så kan vi ju diskutera RB deals och sänkt värde på siten också.

 

OK mitt sista inlägg angående partys rake (OT or not) att jämföra hur mycket rake du betalar i snitt för 100 spelade händer är ju totalt värdelöst. Vad som är intressant är hur mycket rake du betalar i snitt per vunnen dollar.

 

Om 100 % av alla händer slutar med rundfold preflop så är alltså raken för 100 händer 0$ har man då den billigaste raken i världen då? Hur mycket har man vunnit efter 1000000000 spelade händer om alla sluta med rundfold preflop? Klart man har betalat 0$ i rake så det är ju bästa sajten vad gäller kostnaden för rake då menar du?

 

Deras sätt att räkna ut genomsnittlig rake är totalt värdelös (inte helt värdelös såklart men man måste nog läsa lite mellan raderna för att ha nytta av informationen) med andra ord.

 

Edit

Pokerheaven
0.12/0.25 - 25/50 	Any	0.05 for every 1 in the pot	3.00

Party poker
$0,10/0,25 till $10/20     6-10 	$0,01 per $0,20 	$3,00

http://sv.partypoker.com/how_to_play/rake_and_blind.html

http://www.pokerheaven.com/site/siteinfo/rake.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...