Gå till innehåll

Skanke bygger hus, SE's familj e sjuk, Blattan & Miata slappar

Recommended Posts

Postad
En snabb uppdatering....

I fredags var det party efter jobbet. I lördags var det party, vi samlades kl 10 och åkte ner till Malmö, redan på vägen ner fick man i sig 4-5 öl. Efter en kort sväng över till köpenhamn där vi plocka upp lite whiskey, så checkade vi in på hotellet i malmö och begav oss till O´Learys för lunch. Efter lunch var det dags för bowling sen åter till hotellet för att göra sig iordning för utgång. Det blev det... och sent oxå.

Igår var man på Scandinavium och såg misär hockey... enough said.

Har inte blivit så mkt poker de sista dagarna... spela 1 set i måndags som gick fint. Idag e det däremot game on hoppas jag.

Härlig helg och GL med liret. Själv tar jag tidig kväll idag. Ungefär nu faktsikt.

• Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Va fan blattan.... Vad har hänt??? Du som var så jävla het ett tag.... Det vänder nog igen.

Igår gick sng sjukt dåligt för mig... Backade 88 buck. Men körde 3st små MTTs och lyckades klonka en andra plats i en för 375buck, så blev hyffsat plus ändå.

Idag var jag däremot het som Blattan i sina glansdagar och klonka in 120buck. Heja mig.

I morgon tror jag att jag skall testa en satte till Fake-SM. Bäst att skriva ner det så man kommer ihåg det. Skulle lirat idag hade jag tänkt men kom annat ivägen.

Postad

FITTHEMUL

Skall tydligen bara spela varannan dag... Tokback idag tappa nästan hela gårdagens vinst. Torska en hel del flippar och det kan väl vara ok... men när man torskar 7-8st 70/30 i viktiga lägen är det TILT. I sista setet bubbla jag 3st på det sättet.

Sen idioter som synar med kassa K skall skjutas, torska QQ<K9 när han syna for ytterligare 13BB efter ha betat 3bb. Sen hade vi en som syna ner min AA med K7... Han träffa K på floppen och med 7 som kicker går det ju inte att vika... Speciellt som 7an kommer på rivern.

Postad

Japp varannan dag verkar vara nöten att spela sng... Plus idag 51buck.

Bara för att försäkra mig om att tesen är sann skall jag köra ett par set imorgon oxå... Nu e det natten...

Just det, tog grissprutan idag. Ännu har jag inte känt av någon symtom utan bara att axeln känns lite öm.

Postad
Japp varannan dag verkar vara nöten att spela sng... Plus idag 51buck.

Bara för att försäkra mig om att tesen är sann skall jag köra ett par set imorgon oxå... Nu e det natten...

Just det, tog grissprutan idag. Ännu har jag inte känt av någon symtom utan bara att axeln känns lite öm.

Så ont i axeln är inget symptom!!?

Postad

Tog som sagt ut degen från Titan i söndags och hela veckan har jag varit på tokbra humör. Kommer nog försöka klösa WH bonus när jag fått degen från Titan för att kolla om det verkligen är pokerns fel att jag varit grinig sista tiden. En sak är klar, det blir mer sömn.

Men det retar mig att jag inte skulle vara tillräckligt bra för att kunna plussa på 11 och kanske även 22. Visst, det blev bara dryga 350 spelade, men de sista 200 var ju rätt ner i avgrunden så jag tappade faktiskt tron på mig själv.

Postad

Lyckades btw plussa 2 dagar i rad på Sng... Dryga 50 buck blev det igår.

Dessutom lyckades jag klonka in mig i Fake-SM på SVS. Spela inte många händer. Lyckades dubbla med AQ>AJ första timmen. Sen hitta jag AA 2 gånger i rad direkt efter 1.a pausen och kom upp i 5,5k. Sen låg jag på den stacken tack vara walks och nån enstaka stöld.

När vi de är ca 10-15 spelare kvar till ITM ställer jag in 4BB med KTs och får syn av AK, floppar T och undviker sigges färgdrag. Easy. Lite senare lyckas jag dubbla upp igen med knappa 3BB med QQ mot A9. Var ganska svettigt på slutet med många spelare med under 2BB i stacken. Själv hade jag 1,1BB när bubblan sprack.

Postad

Vissa dagar skall man inte spela poker.... Misstänkte det redan efter första setet. Efter det andra setet var det helt klart. Givetvis tar man en tredje set.

Kan ju bara sluta på ett set... KATAFUCKINGSTROF....

Skall spara er det mesta men QQ e fan den sämsta handen man kan ha, sista setet åkte jag med den i 4st turrar. 2ggr mot högre PP och 2 ggr mot lägre PP. Sista var för djävlig där Sigge synar med 22 på bubblan när stackarna är jämnam hur lyckas man med det liksom?

Postad

Som sagt QQ suger gammal balle..... Åker som 204.a i en liten RB turre med 200ITM när jag ställer med QQ sigge synar med 88 och rivrar stege. Hade legat runt 90e plats om QQ hållt. FITTHEMUL

Körde ett set sng med.... Gick kass det med 3 flippar emot mig och en 70/30 på bubblan eller semibubblan gjorde att det blev ett par buck back där med.

Postad

Tänkte bjuda på lite humor... Detta är nog den sjukaste downswing jag har varit med om. Har otroligt dåligt facit med mina höga PP antingen springer jag in i högre eller så blir jag utdragen. Men att de får står är högst sällsynt.

Sista setet åkte jag så här:

AK<AA Låg klar 2.a och tryckte mot shortstack på BB. Syn av knappen

AK<AA Låg klar 2.a och tryckte mot shortstack på BB. Syn av knappen

AQ<77 Allin på floppen QQ7, försök slinka den med 12bb bakom.

AT<KQ Ställde allin

A6<K8 Ställde allin

TT<AT Syna allin

KQ<KJ Ställde allin

Sen har vi den klassiska som jag hatar överallt annat när man höjer upp med AQ på BB150, bordets klonktomte som sitter med 5k synar. Flopp kommer Q73. Man betar på sitt träffade TP och klonktomten sätter en allin. Eftersom man mer eller mindre är pottcommitted synar man och tomten visar upp T7. Givetvis kommer det en skiten 7.a till. Varianter på denna har jag varit utsatt för ett flertal gånger de sista dagarna bla med AA mot 53, när sigge storstack vägrar släppa sin floppade bottenpar...

Hursom helst så här kan en graf se ut när man torskar 75-80% av alla viktiga allins.

loluz.jpg