Gå till innehåll

Lås db tack


Snygglenn

Recommended Posts

Ah, mer fisk :-D

Du får säga till den andra jao att vara lite mer uppdaterande i dagboken

 

Sådär, nu kom jag hem från lumpen. Har haft fullt upp denna vecka med "Strid i bebyggelse" och jag passade även på att hälsa på fyllecellen på onsdagen :roll:. Inget pokerspel förutom 30 minuters slask under en lunchrast och resultatet blev typ -150:-.

 

Jag är nu ledig i lite mer än 1 vecka, så de kommer bli monstergrind med ett mål på 4000:-. Grinden börjar troligen inte förräns imorgon eftersom jag ska dra över till en polare över kvällen och bara ta det lugnt.

 

Månadssummering kommer imorgon.

 

Ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sådär, idag vankas det grind av lite blandat slag. Det blir cashgame inatt på SVS och turrar på lite blandade sidor.

 

Jag funderar på spelade dessa turrar:

 

Pokerstars

15.00 - 5,5$ FO - 5k gtd

19.00 5,5$ FO - 15k grd

20.15 3,3$ R - 40k gtd

23.00 2,75$ FO - 5kgtd (kanske)

 

Svenska Spel

20.00 - 20kr - Selma

21.00 - 200kr - Långlördag (kanske)

Prima

18.15 - 10$ - 2,75k gtd

20.45 - 5$ - 2k gtd

 

 

tagga till?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helg och lön för många kan ju bara sluta i vilda västern på svs. +1550 ikväll på typ 3-4 timmar. Får se om jag orkar ta tag i det igen, är alldeles för trött för att spela.

 

Tror för övrigt att jag klarade mitt 10k mål :-D

 

Överdriver du inte? Du lirar 0,50/1 på SvS? + lite $25 på FTP? Och du plussar 8 fulla inköp på SvS på 4 timmar?

 

Och har plussat 10 k på månaden? För några dagar sedan låg du, enligt egen utsago +3.800:-...den här dagboken verkar grymt friserad. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överdriver du inte? Du lirar 0,50/1 på SvS? + lite $25 på FTP? Och du plussar 8 fulla inköp på SvS på 4 timmar?

 

Och har plussat 10 k på månaden? För några dagar sedan låg du, enligt egen utsago +3.800:-...den här dagboken verkar grymt friserad. :-D

 

Nja, 3,8 var väl runt den 15e? Är upp 7 på svs för månaden, en del på ft, typ 70 dollar i rb på ft och 50 dollar rb på ipoker. Men härligt att se att någon lusläser.

 

Köper f.ö in med 120bb på svs så är väl typ 12-13 inköp på 4 timmar. Prova spela 0,5/1 på svs en dag som denna, lön + helg, så kan du komma tillbaka inatt och vara dryg istället :-D

 

Om det är någon mer som inte tror mig kan jag så klart posta grafer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överdriver du inte? Du lirar 0,50/1 på SvS? + lite $25 på FTP? Och du plussar 8 fulla inköp på SvS på 4 timmar?

 

Och har plussat 10 k på månaden? För några dagar sedan låg du, enligt egen utsago +3.800:-...den här dagboken verkar grymt friserad. :-D

 

Det verkar som att du inte har lirat på 0,5/1 en fre/lör-natt. Själv plussade jag 2k över 4-5h förra lördagen med 100BB inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både jag och samme är itm i en 5k gtd turre på stars atm. 287 spelare kvar, samme ligger på average och jag ligger snäppet över. Skulle vara skönt med en klonk när man suttit här och spelat den 3,5 timme. Grymt jävla übertråkigt med turrar alltså

 

67/113 ligger jag

 

och snyggyngve ligger på 69/113 efter ha varit utan dator i 20 (?) minuter :-)

 

Busta ur 15k gtd @stars efter en onödig push.

Ligger lite under startstack i 2,75k gtd @Prima

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fittluder

 

 

 

PokerStars Spel #25450664243: Turnering #142279273, $5.00+$0.50 Holdem No limit - Omgång XVII (1500/3000) - 2009-02-28 19:36:29 CET [2009-02-28 13:36:29 ET]

Bord '142279273 309' 9-max Plats #5 har knappen

Plats 1: levsky53 (77625 i marker)

Plats 2: csabadeak (57861 i marker)

Plats 4: sammejao (47385 i marker)

Plats 5: Capt_BlueSky (43469 i marker)

Plats 6: Wayn999 (67782 i marker)

Plats 7: rowejo53 (60354 i marker)

Plats 8: frogeye1 (350041 i marker)

Plats 9: TDL8 (170476 i marker)

levsky53: lägger ante 300

csabadeak: lägger ante 300

sammejao: lägger ante 300

Capt_BlueSky: lägger ante 300

Wayn999: lägger ante 300

rowejo53: lägger ante 300

frogeye1: lägger ante 300

TDL8: lägger ante 300

Wayn999: lägger lilla mörken 1500

rowejo53: lägger stora mörken 3000

*** HÅLKORT ***

Utdelat till sammejao [Qs Qd]

frogeye1: lägger sig

TDL8: lägger sig

levsky53: höjer 74325 till 77325 och är all-in

csabadeak: lägger sig

sammejao: synar 47085 och är all-in

Capt_BlueSky: lägger sig

Wayn999: lägger sig

rowejo53: lägger sig

Ej synad satsning (30240) returnerad till levsky53

*** FLOPP *** [8s Ac 3c]

*** TURN *** [8s Ac 3c] [Jc]

*** RIVER *** [8s Ac 3c Jc] [7h]

*** VISNING ***

levsky53: visar [7d 7s] (triss, sjuor)

sammejao: visar [Qs Qd] (par i damer)

levsky53 vann 101070 frånpott

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 101070 | Avgift 0

Bord [8s Ac 3c Jc 7h]

Plats 1: levsky53 visade [7d 7s] och vann (101070) med triss, sjuor

Plats 2: csabadeak lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 4: sammejao visade [Qs Qd] och förlorade med par i damer

Plats 5: Capt_BlueSky (knappen) lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 6: Wayn999 (lilla mörken) lade sig innan Flopp

Plats 7: rowejo53 (stora mörken) lade sig innan Flopp

Plats 8: frogeye1 lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 9: TDL8 lade sig innan Flopp (satsade inte)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, 3,8 var väl runt den 15e? Är upp 7 på svs för månaden, en del på ft, typ 70 dollar i rb på ft och 50 dollar rb på ipoker. Men härligt att se att någon lusläser.

 

Köper f.ö in med 120bb på svs så är väl typ 12-13 inköp på 4 timmar. Prova spela 0,5/1 på svs en dag som denna, lön + helg, så kan du komma tillbaka inatt och vara dryg istället :-D

 

Om det är någon mer som inte tror mig kan jag så klart posta grafer

 

OK, ber om ursäkt för att jag lät dryg! Är väl lite pf-skadad; det är lätt att man lägger sig till med en osympatisk ton på det här forumet emellanåt...det får jag arbeta med:-) .

 

Nej, jag missunnar ingen att vinna, absolut inte, tycker bara det är kul. Och ja, jag har testat SvS 0,50/1 på såväl fredags- som lördagskvällar. Dock brukar jag alltid köra fulla inköp, men det kanske är smartare att köra din variant, typ 120 BB...? För ett par månader sedan kunde jag plussa en 5 k på en månad, men nu kanske fiskarna undviker de med fulla inköp, jag vet inte.

 

Jo, jag lusläser gärna microlimitdagböcker. Mitt allmänna intryck är dock att det tyvärr blivit besvärligare att plussa på SvS det senaste halvåret på 0,50/1 och 1/2 SH, de nivåer jag f.n. spelar - även om det fortfarande finns värde kvar. Jag har sett flera ganska duktiga spelare skriva dagböcker, och de har råkat ut för ganska långa downswingar. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan inte orkat med att lira cg alls idag. Typ 15 minuters slask som slutade 100 ned eller något. Blivit 3-4 turrar, kom itm i ena men bustade rätt tidigt och fick bara 20-40 dollar. Krigar i 40k gtd på stars nu atm dock. Ligger 65/116, garanterad 100 dollar så det känns ok iaf. Har en 270k stack, blinds är 10k/20k och ante är 2,5k. Lite snabba tips på vad jag ska pusha och vad jag ska se flop med tack! Är så jävla grön på mtt's!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev short som fan och plockade bara upp runk som 62o och 94o så pushade med J9 när jag hade 4,5bb och åkte mot TT.

Fick $115 för besväret.

 

Det bästa är att det är ny månad nu så dessa räknas mot målet denna månad. Är + $100 idag vilket är ~900? Skönt att redan ha klarat 1/10 av målet med bara 2h in i månaden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadssummering

 

Det gick helt okej denna månad men det blev inte så mycke speltid som jag ville att det skulle bli. Jag spelade bra under en period, sen nu på slutet har jag spelat sämre pga. att jag har varit okoncentrerad/trött. Cashgame är det som gått relativt bra medan turrarna gått KALLT..

 

CG

Händer: 27,6 k

Profit: +6774:-

BB/100: 22,4

Timmar: 83

kr/h: 76,7:-

 

MTT

-40-50$ maybe? Jag har inte det dokumenterat och har pengarna utspridd på 2 olika sajter.

 

 

 

 

En ny månad

 

Nu är det dags för en ny månad och jag har ingen aning hur mycket speltid jag kommer få. Så det är svårt att sätta upp ett mål för månaden. Månaden kommer se ut enligt följande:

 

Vecka 1: Ledig

Vecka 2: Lumpen (utbildning = nästan inget speltid/ork)

Vecka 3: Lumpen (vaktvecka = en del speltid)

Vecka 4: Ledig

 

Jag ska boka även boka in uppkörning + teoriprov.... Hmm... Målet för denna vecka är att plussa 3k, ett månadsmål kanske kommer senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny månad och nya mål. Istället för att sätta en summa jag vill vinna så sätter jag målet på att få in 50k händer denna månaden. Eftersom jag bara lirar 4 bord i taget så har jag en hel jävla massa timmar framför mig.

 

Är också sugen på att hitta en nya sida att få in min andra rulle på. Jag gillar full tilt men eftersom jag spelar så mycket vill jag ha lite bättre rakeback än 27%. Ipoker är alldeles för söndergrindat på NL20. Stars är okey men lite synd att det inte är någon rakeback. Sen är jag grymt motriggad där också.

 

Hur är boss, entraction och ongame på nl25? Vad ligger rb'n på och hur söndergrindade är micronivåerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagom jävla äckelriggat det är idag då. Alla sätter allt mot mig eller drar ut mot mig. Fattar inte varför man måste ha såna här dagar ibland. Träffar jag 2p så träffar någon annan set, träffar jag nöten på floppen så träffar någon annan sin gutshot på rivern. Det är så jävla vidrigt så det är fan inte sant. Helt otroligt att alla ska sätta sina jävla drag varenda jävla gång!

 

-550

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagom jävla äckelriggat det är idag då. Alla sätter allt mot mig eller drar ut mot mig. Fattar inte varför man måste ha såna här dagar ibland. Träffar jag 2p så träffar någon annan set, träffar jag nöten på floppen så träffar någon annan sin gutshot på rivern. Det är så jävla vidrigt så det är fan inte sant. Helt otroligt att alla ska sätta sina jävla drag varenda jävla gång!

 

-550

Dagar? Har typ haft en sån månad. Men Mars har börjat bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagom jävla äckelriggat det är idag då. Alla sätter allt mot mig eller drar ut mot mig. Fattar inte varför man måste ha såna här dagar ibland. Träffar jag 2p så träffar någon annan set, träffar jag nöten på floppen så träffar någon annan sin gutshot på rivern. Det är så jävla vidrigt så det är fan inte sant. Helt otroligt att alla ska sätta sina jävla drag varenda jävla gång!

 

-550

 

Själv kom jag undan med milda -500 efter 4.5h grind. Jag satt vid samma bord som dig med Hollies X och tiltade lite. Den killen hade flyt. Jag gav väl bort typ 200 till honom, jag tror han hade 800 när jag stängde ner. Det var roligt när du tiltade på honom i chatten. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagar? Har typ haft en sån månad. Men Mars har börjat bra.

 

Jo men det var cpriggat idag. Har ju motrigg ibland men det ville sig inte alls. Skönt att höra att det går illa för andra också :evil: Vad nickar du btw? Om du lirar SH dvs

 

b2b? NL20/30

 

30% rb.

 

edit: gott om italienare = nom nom nom

 

b2b är entraction? Har fått erbjudande om deals på alla tre nu och funderar på vilken av dem som är bäst?

 

Själv kom jag undan med milda -500 efter 4.5h grind. Jag satt vid samma bord som dig med Hollies X och tiltade lite. Den killen hade flyt. Jag gav väl bort typ 200 till honom, jag tror han hade 800 när jag stängde ner. Det var roligt när du tiltade på honom i chatten. :-D

 

Ja jävla fitta han var. Spelade 97% av sina händer och 95 av dem träffade han nötterna på rivern. Brydde sig ju inte speciellt mycket om odds heller och synade ned med gutters och skit. Som sagt, skönt att se att det går fler för er andra också! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...