Gå till innehåll

Lås db tack


Snygglenn

Recommended Posts

  • Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vet inte vilken hand ni pratar om men:

När man raisar en hand och får en all-in och vet att man är slagen, synar ni då med endast 2outs utan några potodds?

 

I handen i fråga hade vi iof över 6:1 i pottodds. Om det är "utan pottodds" så skulle jag gärna vilja veta när vi har pottodds.

 

Edit: och man vet aldrig att man är slagen på SvS 0,5/1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 outs? Range eller HD, låter det bekant. Utan pottodds? Lol

 

I handen i fråga hade vi iof över 6:1 i pottodds. Om det är "utan pottodds" så skulle jag gärna vilja veta när vi har pottodds.

 

Edit: och man vet aldrig att man är slagen på SvS 0,5/1.

 

Orkar inte leta upp handen

 

Är det någon av er som spelar högre än 0,5/1?

Är det någon av er som är vinnande överhuvudtaget?

 

Om inte så var tyst 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte leta upp handen

 

Är det någon av er som spelar högre än 0,5/1?

Är det någon av er som är vinnande överhuvudtaget?

 

Om inte så var tyst 8-)

 

Så om man förlorar pengar på poker kan man inte ha rätt om EN situation?

 

Smart tänkt. Du måste vara världsmästare i poker då eftersom du alltid har rätt och aldrig behöver försvara dig med argument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om man förlorar pengar på poker kan man inte ha rätt om EN situation?

 

Smart tänkt. Du måste vara världsmästare i poker då eftersom du alltid har rätt och aldrig behöver försvara dig med argument.

 

Försökte få fram att det är inte lönt att förklara för de som inte förstår (läs FullaPingvinen, FulaGreger och Gelin)

 

Eller som Stenmark sa: "Hä löns int´ förklar´ för den som int´ begrip" 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaaah

Är ganska säker på att den handen jag var inne om kommenterade.

Är också ganska säker på att jag höll med dig

Om så är fallet (orkar inte kolla detta nu)

Så är jag helt säker på att vi är överbevisade och hade fel! :cry:

Desvärre

 

kanske kanske inte, man kan ju tycka att de där fiskarna som börjar kaxa om någon gammal hand o kommer med dryga kommentarer om den, iallafall kunde ge ett sidnummer där handen utspelade sej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag vet att jag är jättefisk, och det är en gammal hand

Men så här hade jag sannolikt spelat den, vilket iofs kanske är ett riktigt dåligt sätt

(jag tycker fortfarande att den är överspelad)

 

Ursprungligen postat av Snygglenn Visa inlägg

BossMedia Game #967891347: Table Anna 112 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 21:28:19 - 2009/03/09

Seat 1: Tegselit (kr168.25)

Seat 2: Face (kr388.20)

Seat 3: snyggyngve (kr111.50)

Seat 5: badcall (kr61.26)

Seat 4: ahlbad (kr112.44)

Face posts the small blind of kr0.50

snyggyngve posts the big blind of kr1.00

Tegselit is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to snyggyngve

ahlbad raises kr3.50

badcall calls kr3.50

Tegselit calls kr3.50

Face calls kr3.50

snyggyngve raises kr12.00 Raise till ca 18 (pottknappen :oops: )

ahlbad calls kr12.00

badcall calls kr12.00

Tegselit calls kr12.00

Face calls kr12.00

*** FLOP ***

Face bets kr16.00

snyggyngve raises kr48.00 Syn, ett försök till pottkontroll

ahlbad folds

badcall folds

Tegselit goes all-in with kr156.25

Face calls kr156.25

snyggyngve goes all-in with kr99.50 Fold, kalla det scared money eller vad som helst

*** TURN ***

*** RIVER ***

*** SUMMARY ***

Total pot kr460.21 | Rake kr11.79

Board:

Face won (kr0.00), mucks

Tegselit won (kr460.21), showed

snyggyngve won (kr0.00), mucks

ahlbad won (kr0.00), mucks

badcall won (kr0.00), mucks

 

Sådär, det är varför jag är kvar på mickro nivå

Självklart erkänner jag mina fel och brister, så om någon orkar spela den så som den skulle ha spelats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte få fram att det är inte lönt att förklara för de som inte förstår (läs FullaPingvinen, FulaGreger och Gelin)

 

Eller som Stenmark sa: "Hä löns int´ förklar´ för den som int´ begrip" 8-)

 

Att aldrig ge ett enda argument och sen hävda att folk inte förstår känns som att försöka slå i en spik genom att skrika på den och sen bli arg på hammaren för att det inte fungerar.

 

Testa att faktiskt lägga fram ett eller två argument för varför du har rätt, så kanske vi förstår och ändrar åsikt.

 

kanske kanske inte, man kan ju tycka att de där fiskarna som börjar kaxa om någon gammal hand o kommer med dryga kommentarer om den, iallafall kunde ge ett sidnummer där handen utspelade sej

 

Jag kom inte med någon dryg kommentar om handen, jag kom med en dryg kommentar om din diskussionsteknik som går ut på tre saker:

 

1: Kalla folk idioter.

2: Lägg aldrig fram argument för varför du har rätt.

3: Svara på konkreta frågor med hjälp av 1.

 

Du kan få ett sidnummer: 49. Nu är vi på sidan 51. Är det för långt för dig att gå tillbaka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att aldrig ge ett enda argument och sen hävda att folk inte förstår känns som att försöka slå i en spik genom att skrika på den och sen bli arg på hammaren för att det inte fungerar.

 

Testa att faktiskt lägga fram ett eller två argument för varför du har rätt, så kanske vi förstår och ändrar åsikt.

 

 

 

Jag kom inte med någon dryg kommentar om handen, jag kom med en dryg kommentar om din diskussionsteknik som går ut på tre saker:

 

1: Kalla folk idioter.

2: Lägg aldrig fram argument för varför du har rätt.

3: Svara på konkreta frågor med hjälp av 1.

 

Du kan få ett sidnummer: 49. Nu är vi på sidan 51. Är det för långt för dig att gå tillbaka?

 

Inget av det du säger om mej stämmer (jag kan iofs vara dryg tillbaka mot de som drygat sej mot mej först).

 

Förmodligen är du inte så duktig på handreading (du vet uppenbarligen inte när du är slagen tex) och har svårt att plussa på pokern och även har lite svårt att läsa och förstå vad folk menar i forumet.

 

Jag kan visserligen förstå att du gillar att dra mot 2outs med halva stacken eftersom ingen annan på SvS verkar tycka att det är fel att dra mot 4outs (hålpipor) med hela stacken.

Men om hela SvS tycker något så kan jag garantera att det oftast är fel.

 

Handen är felspelad från start (för låg 3bet eftersom så många kallsynade openraisen, för hög raise på floppen som i princip committar oss) men någon gång bör man se att dels har man spelat fel och då ge sej när man vet att man är slagen och drar mot två outs eftersom man ändå har halva stacken kvar.

Som handen var spelad och med den action som blev från 2st andra spelare (på en relativt torr bräda) så ÄR du slagen 98% av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget av det du säger om mej stämmer (jag kan iofs vara dryg tillbaka mot de som drygat sej mot mej först).

 

Förmodligen är du inte så duktig på handreading (du vet uppenbarligen inte när du är slagen tex) och har svårt att plussa på pokern och även har lite svårt att läsa och förstå vad folk menar i forumet.

 

Jag kan visserligen förstå att du gillar att dra mot 2outs med halva stacken eftersom ingen annan på SvS verkar tycka att det är fel att dra mot 4outs (hålpipor) med hela stacken.

Men om hela SvS tycker något så kan jag garantera att det oftast är fel.

 

Handen är felspelad från start (för låg 3bet eftersom så många kallsynade openraisen, för hög raise på floppen som i princip committar oss) men någon gång bör man se att dels har man spelat fel och då ge sej när man vet att man är slagen och drar mot två outs eftersom man ändå har halva stacken kvar.

Som handen var spelad och med den action som blev från 2st andra spelare (på en relativt torr bräda) så ÄR du slagen 98% av gångerna.

 

Jag håller med om att handen är felspelad pre, och att raisen till 48 är ganska dålig, men det är på grund av den som vi faktiskt måste ta en syn.

 

Om vi spelar mot genomsnittsliga 0,5/1-spelare så är vi slagna långt ifrån några 98%. Det kommer finnas en mängd toppar med/utan kicker som kommer spela precis likadant som båda Fi gör. Alla gånger vi är slagna kommer vi dessutom inte att stirra in i ett set, utan ett tvåpar är faktiskt inte särskilt osannolikt på denna nivån. Se Snygglenns hand där han raisar till 34 med AA, och får syn av K4 som har 15 bakom tex.

 

Oddsen vi får gör att vi behöver ~15% för att syn ska vara korrekt. Mot set/överpar har vi ca 8,5% att vinna. De gånger vi är uppe mot två toppar (som J8, A8) kommer vi ha nära 70%. Det räcker med att vi möter detta en gång på elva (något som jag inte ser som orimligt) för att vi ska kunna ta synen.

 

Om du inte tror att vi kan öka vårt Ev med 6,5% på liknande retardspel eller tvåpar så tycker jag att du överskattar spelarna på 0,5/1 något helt enormt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yooo, kom hem från lumpen igår.. ganska sliten så jag la mig tidigt. Vägen mot beach09 är ingen dans på rosor; 9 gym-pass, 4 löp-pass och 1 sim-pass.. På 10 dagar..

 

Det har också skett en hel del investering sedan cashouten.

 

*24" LCD-skärm

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=382782

*8 dubbla körlektioner nästa vecka, jag tänkte försöka mig på att fixa körkort till nästa vecka. Jag behöver körkort för att kunna söka utlandstjänst till Afghanistan.

*Kreatin, proteintillskott från gymgrossisten

 

Man får se hur mycke poker man hinner under min ledighet, men det skulle vara kul/bra att få in några timmars grind.

 

@Snyggyngve, ryck upp dig ur svackan förfan :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tripplade i $5k Turbo Guarantee

 

** Hand # 2562674764 starting - 2009-04-23 16:08:36

** $5k Turbo Guarantee[2917323]:Table 11 [Multi Table Hold 'em] (30.00|60.00 NL - MTT) Real Money

 

juma79 sitting in seat 1 with 6140.00

Ranche sitting in seat 2 with 1980.00[sitting out]

kirikoo sitting in seat 3 with 1820.00

andymonk sitting in seat 4 with 2080.00

333cap sitting in seat 5 with 3910.00

sammejao sitting in seat 6 with 1970.00

duka76 sitting in seat 7 with 1980.00

j-martini sitting in seat 8 with 4610.00

Kick23 sitting in seat 9 with 1970.00[Dealer]

prettyboybut sitting in seat 10 with 5540.00

prettyboybut posted the small blind - 15.00

juma79 posted the big blind - 30.00

 

** Dealing cards to sammejao: King of Spades, King of Diamonds

Ranche folded

Kick23 > lol

kirikoo called - 30.00

andymonk called - 30.00

333cap folded

sammejao raised to 150.00

duka76 called - 150.00

j-martini went all-in - 4610.00

Kick23 folded

prettyboybut folded

juma79 folded

kirikoo folded

andymonk folded

sammejao went all-in - 1820.00

duka76 went all-in - 1830.00

duka76 shows: 3 of Clubs, Jack of Clubs

j-martini shows: Jack of Spades, Jack of Hearts

 

** Dealing the flop: 5 of Spades, Queen of Spades, 4 of Clubs

 

** Dealing the turn: 7 of Spades

 

** Dealing the river: 2 of Clubs

sammejao wins 6015.00 from the main pot

j-martini wins 20.00 from side pot 1

 

 

Edit:

 

Jag gick också från 3k till 8k till 20$ double stack på ipoker, AK vs KJ, AQ vs 106...

 

 

 

 

Edit:

Hora nu torska jag hela stacken på prima.. 99 vs A10 vs KQ.. A på turn..

Får dra 2 rebuys till 4k

 

Edit:

Uppe på 7k i prima, 44 vs AK

 

Edit:

16k på prima, AA vs 2 pers me crap, ai pre

 

 

Edit:

Lite status:

34k på prima

7k i 20$ double stack, avg 8k

3,5k i 7,5k rebuy, avg 7k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggyngve,

 

som utlovat:

 

 

Jag spelade flopp rätt meh, men jag vet inte riktigt vad du donkar floppen med där 3-vägs, plus att BB verkade spela rätt skumt och säkert kapabel till slowspel trots dragigheten på brädan. Kanske är vekt, men jag ville kolla på en blank turn och absolut inte stacka av 170bbs till BB på floppen; känns extremt meh att höja floppen och lägga sig om BB skeppar, när min enda read än så länge är att han är skum :) Dig kan jag väl stacka av mot då jag antar att du kan ha ett färgdrag.

 

Vet inte om jag borde beta turn, förmodligen.

 

På river förutsätter jag att ingen av er knackar hjärter-ess och jag föredrar att förvandla min SD-hand till en bluff framför att förlora potten till JxTh eller nåt annat hjärterskräp

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Hero (button) ($171.94)

UTG ($125.74)

BB ($664.58)

MP ($227.18)

SB ($120.50)

 

Preflop: Hero is button with Aspade.gif, Kdiamond.gif

MP calls $1, 1 fold, Hero bets $4.50, SB calls $4, BB calls $3.50, 1 fold

 

Flop: ($14.50) 8club.gif, Kheart.gif, Jheart.gif(3 players)

SB bets $10, BB calls $10, Hero calls $10

 

Turn: ($44.50) 3heart.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero checks

 

River: ($44.50) 9heart.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $33, 2 folds

 

Total pot: $44.50

 

Results:

Hero had Aspade.gif, Kdiamond.gif (one pair, Kings).

Outcome: Hero won $76.39

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte leta upp handen

 

Är det någon av er som spelar högre än 0,5/1?

Är det någon av er som är vinnande överhuvudtaget?

 

Om inte så var tyst 8-)

 

 

Försökte få fram att det är inte lönt att förklara för de som inte förstår (läs FullaPingvinen, FulaGreger och Gelin)

 

Eller som Stenmark sa: "Hä löns int´ förklar´ för den som int´ begrip" 8-)

 

 

kanske kanske inte, man kan ju tycka att de där fiskarna som börjar kaxa om någon gammal hand o kommer med dryga kommentarer om den, iallafall kunde ge ett sidnummer där handen utspelade sej

 

 

 

Om man inte har bra argument kan man ju alltid försöka mäta snoppar istället, hur gammal är du egentligen? Förmodligen något litet ADHD-monster som måste lyfta skrot för att inte riskera att gå ut och våldsföra sig på lyktstolpar och busshållplatser. Det finns ju gott om folk som försöker ge dig konstruktiv kritik i din dagbok, men som oftast avfärdas som fiskar och med ett "jag-spelade-minsann-rätt-och-tänker-inte-lyssna-på-nån-som-inte-tycker-som-jag".

 

Fine, jag har bättre saker att göra

 

:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yooo, kom hem från lumpen igår.. ganska sliten så jag la mig tidigt. Vägen mot beach09 är ingen dans på rosor; 9 gym-pass, 4 löp-pass och 1 sim-pass.. På 10 dagar..

 

Det har också skett en hel del investering sedan cashouten.

 

*24" LCD-skärm

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=382782

*8 dubbla körlektioner nästa vecka, jag tänkte försöka mig på att fixa körkort till nästa vecka. Jag behöver körkort för att kunna söka utlandstjänst till Afghanistan.

*Kreatin, proteintillskott från gymgrossisten

 

Man får se hur mycke poker man hinner under min ledighet, men det skulle vara kul/bra att få in några timmars grind.

 

@Snyggyngve, ryck upp dig ur svackan förfan :-P

 

Vore kul om du postar träningschemat du kör efter, med övningar o sånt 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att handen är felspelad pre, och att raisen till 48 är ganska dålig, men det är på grund av den som vi faktiskt måste ta en syn.

 

Om vi spelar mot genomsnittsliga 0,5/1-spelare så är vi slagna långt ifrån några 98%. Det kommer finnas en mängd toppar med/utan kicker som kommer spela precis likadant som båda Fi gör. Alla gånger vi är slagna kommer vi dessutom inte att stirra in i ett set, utan ett tvåpar är faktiskt inte särskilt osannolikt på denna nivån. Se Snygglenns hand där han raisar till 34 med AA, och får syn av K4 som har 15 bakom tex.

 

Oddsen vi får gör att vi behöver ~15% för att syn ska vara korrekt. Mot set/överpar har vi ca 8,5% att vinna. De gånger vi är uppe mot två toppar (som J8, A8) kommer vi ha nära 70%. Det räcker med att vi möter detta en gång på elva (något som jag inte ser som orimligt) för att vi ska kunna ta synen.

 

Om du inte tror att vi kan öka vårt Ev med 6,5% på liknande retardspel eller tvåpar så tycker jag att du överskattar spelarna på 0,5/1 något helt enormt.

 

Bra argumenterat, dock så foldar jag om jag tror att en syn är ev- om än bara marginellt, vill gärna hålla nere variansen och synar inte gärna mot två spelare här.

 

Jag tycker det är en väldig skillnad på att vara den som pushar all-in i marginella situationer (ofta bra i marginella situationer) än att ta en syn all-in i samma situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man inte har bra argument kan man ju alltid försöka mäta snoppar istället, hur gammal är du egentligen? Förmodligen något litet ADHD-monster som måste lyfta skrot för att inte riskera att gå ut och våldsföra sig på lyktstolpar och busshållplatser. Det finns ju gott om folk som försöker ge dig konstruktiv kritik i din dagbok, men som oftast avfärdas som fiskar och med ett "jag-spelade-minsann-rätt-och-tänker-inte-lyssna-på-nån-som-inte-tycker-som-jag".

 

Fine, jag har bättre saker att göra

 

:h:

 

:mrgreen:

 

Har inte avfärdat någon i min db som ger kritik som fisk, kritik välkomnas både bra som dålig, all diskussion kring en hand får en att fundera och man lär sej av både bra och dåliga analyser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...