fit-for-folo Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 Hola! Har spelet poker i cirka 5 år, konsekvent texas NLSH sista 2. Brukar grinda 4-6 lowlimit bord €0.25-0.50, och gör det stabilt och framgångsrikt tills.....jag gular. Tiltar ibland, men inte ofta, utan förlusterna är bara naturliga downswings. Spelar upp till en alldeles för liten bankrulle €1000, vilket gör att ett par dålig sessions äter upp rullen. Grejen är att jag är medveten om rullekraven osv, men då jag bara är student har jag inte råd att casha in vad som EGENTLIGEN behövs. Har prövat att grinda micro, men det går bara inte...+ Så, hur ska jag bygga upp en rulle värdig iaf NL50 borden?, för mig känns cirka €3000 lagom...jag känner att jag spelar bra på dessa nivåer och är övertygad att jag skulle vara långsiktigt vinnande om jag bara klarade downswingsen... / Q Citera
-mange- Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 Jag tycker 1000 för NL50 låter som en hyfsad rulle, om du nu är framgångsrik som du säger. Gör en stoploss eller ngt där du slutar spela om du förlorar 2-4 inköp, så minskar du risken att tilta bort hela rullen i en session. För att bygga rulle kan du ju bonushora, annars får du jobba på ditt spel, testa stox/DC/CR eller ngn av de andra pokerträningssiterna som finns. Citera
grebgokz Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 Vanligast rekomenderade bankrullekrav är ju 30 inköp och då ska man ju ha 1500€ i ditt fall. Men det är under förutsättning att man är beredd o gå ner i nivå när man inte längre har mer än 20 inköp eller nått sånt. Men du vill inte gå ner i nivå i en downswing säger du och då borde du ha 50 inköp dvs 2500€ i bankrulle. Om du är en stabilt vinnande spelare kan jag inte ge dig något annat råd än att sluta casha ut tills du nått en stabil bankrulle. Citera
Mr.Lajban Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 Nu vill jag inte vara dryg men den första frågan som du verkligen måste ställa dig är om du är en stabil vinnande spelare. Om rullen upprepade tillfällen gular så kanske du är en hyffsad men svagt förlorande spelare? Eller tar du ut pengar då och då? Citera
Maple Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 Hola!Har spelet poker i cirka 5 år, konsekvent texas NLSH sista 2. Brukar grinda 4-5 lowlimit bord €0.25-0.50, och gör det stabilt och framgångsrikt tills.....jag gular. Tiltar ibland, men inte ofta, utan förlusterna är bara naturliga downswings. Spelar alldeles för liten bankrulle €1000, vilket gör att ett par dålig sessions äter upp rullen. ... Så, hur ska jag bygga upp en rulle värdig iaf NL50 borden?, för mig känns cirka €3000 lagom...jag känner att jag spelar bra på dessa nivåer och är övertygad att jag skulle vara långsiktigt vinnande om jag bara klarade downswingsen... Ifall du inte tar ut pengar (när du inte borde ur bankrullesynpunkt) är du ju naturligt förlorande på nivån ifall du gular frekvent. Eller också är du otursförföljd så att downswingsen är mer frekventa/större än upswingsen. I båda fallen är det ju något annat än bankrullemanagement som krävs för att ändra vad som händer. Citera
Starfitter Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 jag har aldrig gjort en omstart med mer än 1k på nl 50 och om du nu gular 20 inköp där gång på gång är du inte vinnande... Om du nu vill ha några fler så kör med dollars istället? Skaffa en sweet rb som lite buffert, tilta inte, skotta inte så ska du inte gula Citera
fit-for-folo Postad 4 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2009 ok, insåg att inlägget var grymt dåligt formulerat. Lägger in drygt €100, lirar upp till cirka €1000 på NL50€ och börjar därefter multitabla ordentligt, upp till 6-7 bord. Kan plussa några inköp, men sen åker jag på nån dödligt dålig session, spelar bra, men blir antingen bad beatad, utdragen, eller så träffar jag allmänt dåligt på uppraisade potter och får ofta omslag på cont. bets....detta leder i sig till en, i stort sett, fullständigt reducerad rulle. jag vet därför inte om jag på nytt borde försöka med NL50€..för jag klarar som sagt inte lägre... / Q Citera
MJ Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 Det spelar ingen roll hur stor rulle en förlorande spelare har. Alla går mot att gula och det tar olika lång tid för att göra det. Det är väldigt svårt att se dig som något annat än en förlorande spelare. Därmed inte sagt att du inte kan bli vinnade. Men det är inte rullen det hänger på, utan ditt spel. Citera
Gummo Postad 4 Februari , 2009 Rapport Postad 4 Februari , 2009 OM jag förstår vad du skriver så är det ju att du är vinnande tills dess att du börjar multitabla. Då kan det ju vara så att du är vinnande när du spelar 1 bord men att du itne klarar av att spela fler bord. Då är ju svaret helt enkelt att du ska ge fan i att öppna fler bord. Du är helt enkelt inte en bra flerbordssoelare. Citera
grebgokz Postad 5 Februari , 2009 Rapport Postad 5 Februari , 2009 ok, insåg att inlägget var grymt dåligt formulerat. Lägger in drygt €100, lirar upp till cirka €1000 på NL50€ och börjar därefter multitabla ordentligt, upp till 6-7 bord. Kan plussa några inköp, men sen åker jag på nån dödligt dålig session, spelar bra, men blir antingen bad beatad, utdragen, eller så träffar jag allmänt dåligt på uppraisade potter och får ofta omslag på cont. bets....detta leder i sig till en, i stort sett, fullständigt reducerad rulle. jag vet därför inte om jag på nytt borde försöka med NL50€..för jag klarar som sagt inte lägre... / Q Alltså det är "rätt" stor skillnad på 1-bord och 6-bord. Jag spelar på 4 bord och ibland lägger jag till 1 (till 5) men då sjunker min kapacitet märkbart. Prova att multitabla 2-bord. Kanske klarar du inte mer än 1-bord. Varför kan du inte spela på lägre nivå? Jag menar motståndet är lättare i snitt ju lägre nivå du spelar. Om du bara klarar av att spela på en viss nivå tyder det på att du inte riktigt har förmågan att anpassa ditt spel efter olika omständigheter. Citera
Recommended Posts