jon2 Postad 2 Februari , 2009 Rapport Share Postad 2 Februari , 2009 FI spelar ett tight aggressivt spel likt mitt eget. Han defendar tight mot utg oppnare och alla hander som slar mig ar i hans range AJS AQS AA. Iom att jag valdigt sallan bluffar rivern och alla fh och stegar ar i min range tror jag fi valdigt sallan vander en hand till bluff pa rivern tex kq. Vad sager ni fold lr syn och vad satter vi fi pa? Hand #7743921300 begins at 2009/02/02 Dealing down cards Dealt to jon2 [Qh Qc] zakhy posts the small blind of $5 iTILT4BJs posts the big blind of $10 jon2 raises to $35. cederbassen folds. yariv39 folds. zakhy folds. iTILT4BJs calls $25. Dealing Flop [3c Js Qd] iTILT4BJs checks. jon2 bets $55. iTILT4BJs calls $55. Dealing Turn [As] iTILT4BJs checks. jon2 bets $130. iTILT4BJs calls $130. Dealing River [Ac] iTILT4BJs checks. jon2 bets $350. iTILT4BJs raises to $1,095, and is all-in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steel Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Du gjorde rätt som synade. Synd att han hade bättre hand denna gången. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jon2 Postad 3 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Okej, vad satter du fi pa? som jag helst slar dvs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kardum_88 Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Given syn..klart de finns händer som har dig..men går inte att folda där..har han bättre så får han ha de..ibland måste man tänka så..får hoppas han har 33,JJ kanske ett dumt ställ med A(inte för att jag tror de) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jon2 Postad 3 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Given syn..klart de finns händer som har dig..men går inte att folda där..har han bättre så får han ha de..ibland måste man tänka så..får hoppas han har 33,JJ kanske ett dumt ställ med A(inte för att jag tror de) Far inte in nagra hander som jag slar nar han cr all in. 33 KTs KTo forsvarar han inte preflop mot utg oppnare. Gor da inte jag iaf och jag har samma stats som fi och har spelat ett antat k hander mot honom. Cr han inte flopp och turn med KT ser jag inte varfor han gor det pa rivern. Tror aldrig han staller AAA. sa vad fan ska han ha? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jon2 Postad 3 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 J kanske ett dumt ställ med A(inte för att jag tror de) Fi ar valdigt duktig btw, gar sallan out of line. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nikkokick Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Min åsikt får vara att AQ är mindre trolig, dock möjlig. AJ eller JJ är mest trolig, med tanke på att du skapade en tråd om saken.. Varför har inte Fi AK/AKs? Skulle hans linje vara Call -> CC/CC/CC med AK i denna handen? Dessutom KAN han visst vara out of line, om han tror med sig att du vet att han inte är det. Han får dig nästan att folda QQ i detta läge...? Isåfall skulle han vara steget före dig.. Hur som helst får jag föreslå att du öppnar pyttelite lösare UTG när Fi är BB, för att ta igen lite av förlusten, så att säga! Anpassning är dollars $_$ Steget före, som sagt. Jag hade synat, som en cooler ifall jag förlorar. Och i ditt fall, antar jag, crying call. Fundera över om du inte kan lägga upp en hel jädra strategi mot denna typ av spelare (din typ av spelare). Du vinner inte mot någon som spelar exakt likadant som dig själv. Dessutom kommer du ha lättare att anpassa dig om 1år, när alla har lärt sig strategin om hur man anpassar sig mot denna typ av spelare. Jobbig svenska men. Men det här var lite för djupt, känner jag =D Ber om ursäkt för det! Happy grinding! -edit- Sen om han vet att du e tight UTG, så behöver han ju inte 3betta JJ mot dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jon2 Postad 3 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Min åsikt får vara att AQ är mindre trolig, dock möjlig.AJ eller JJ är mest trolig, med tanke på att du skapade en tråd om saken.. Varför har inte Fi AK/AKs? Skulle hans linje vara Call -> CC/CC/CC med AK i denna handen? Dessutom KAN han visst vara out of line, om han tror med sig att du vet att han inte är det. Han får dig nästan att folda QQ i detta läge...? Isåfall skulle han vara steget före dig.. Hur som helst får jag föreslå att du öppnar pyttelite lösare UTG när Fi är BB, för att ta igen lite av förlusten, så att säga! Anpassning är dollars $_$ Steget före, som sagt. Jag hade synat, som en cooler ifall jag förlorar. Och i ditt fall, antar jag, crying call. Fundera över om du inte kan lägga upp en hel jädra strategi mot denna typ av spelare (din typ av spelare). Du vinner inte mot någon som spelar exakt likadant som dig själv. Dessutom kommer du ha lättare att anpassa dig om 1år, när alla har lärt sig strategin om hur man anpassar sig mot denna typ av spelare. Jobbig svenska men. Men det här var lite för djupt, känner jag =D Ber om ursäkt för det! Happy grinding! -edit- Sen om han vet att du e tight UTG, så behöver han ju inte 3betta JJ mot dig. Tror inte han varder shovar AK. Vad ska jag syna med lixom? finns ett A kvar skulle vara att jag kommit dit med random Axs. Men storre del av min range har honom slagen 33 JJ QQ AA AQ AJ A3S KTS . Klart att han kan vara out of line. Men med informationen jag har och rent logiskt sa ar han in line. Bra post med intressanta reflektioner iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steel Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Far inte in nagra hander som jag slar nar han cr all in. Fi ar valdigt duktig btw, gar sallan out of line. Får inte dessa 2 påståenden att gå ihop. Om han är väldigt duktig så är han inte så sjukt lättläst att han bara kan ha aq eller aj här. Och varför i hela friden skulle han syna AJ men inte 33 preflop när en nit raisat utg? Låter inte heller "duktigt". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jon2 Postad 3 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Fi har btw 31%EQ mot min varde range pa rivern sa om han staller med AK pa rivern sa value cuttar han sig sjalv ganska rejalt. Ok 9 % mot min formodade syn range med ATS som grans vilket anda ar light Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jon2 Postad 3 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Får inte dessa 2 påståenden att gå ihop. Om han är väldigt duktig så är han inte så sjukt lättläst att han bara kan ha aq eller aj här. Och varför i hela friden skulle han syna AJ men inte 33 preflop när en nit raisat utg? Låter inte heller "duktigt". 33 spelar man inte profitabelt ur poss AJ s gar gransen for vad han forsvarar. Ingen nit har oppnat preflop utan en 21-17 spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 33 spelar man inte profitabelt ur poss AJ s gar gransen for vad han forsvarar. Ingen nit har oppnat preflop utan en 21-17 spelare. Är det nån gång man spelar 33 profitabelt oop så är det väl emot en tight utg open? Sen att påstår att du kan precis säga att han försvarar AJs men inte AJo eller 33 är bara löjligt, så otroligt bra koll på hans spel kan man omöjligtvis ha så att du vet att han aldrig försvarar dom. Bara för att din gräns går där finns det ingenting som säger att hans gräns för att försvara går just där. Två spelade med identiska stats spelar inte likadant bara för det, de är fortfarande två olika individer med helt olika spel. JJ och 33 är precis lika troliga händer som AJ eller AQ imo. River är en enkel syn. Visst kan det kännas som att du aldrig leder men det är likväl en tvångssyn, om inte annat p.g.a att inte bli fullständigt överkörd i framtiden. Synar du inte här synar du ju med otroligt få händer och duktiga regs på såhär pass hög nivå kommer snappa upp det och bluffraisa sönder dig vid alla tillfällen som ges. Man kan inte vinna varje pott i poker, man SKA inte vinna varje pott. Har man alltid bäst hand vid showdown är man för tight/för vek, så enkelt är det. Är du inte komfortabel med att stacka av här för 150bb eller hur djupa ni nu var kanske det kan vara idé att gå ner i nivå. Menar inte att vara elak på något sätt men alla utom du är rörande överens om att detta är en syn så istället för att komma med mer och mer argument för fold kanske det istället är läge att inse faktiskt är så, glömma handen och mata vidare. Edit: Skulle faktiskt vilja påstå att 33 spelar klart bättre än AJ oop 150bb deep med tanke på de tunna situationerna man kan hamna i med AJ, med negativa implicita odds osv. 33 är klart mer lättspelad och därför troligen mer lönsam Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jon2 Postad 3 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Är det nån gång man spelar 33 profitabelt oop så är det väl emot en tight utg open? Sen att påstår att du kan precis säga att han försvarar AJs men inte AJo eller 33 är bara löjligt, så otroligt bra koll på hans spel kan man omöjligtvis ha så att du vet att han aldrig försvarar dom. Bara för att din gräns går där finns det ingenting som säger att hans gräns för att försvara går just där. Två spelade med identiska stats spelar inte likadant bara för det, de är fortfarande två olika individer med helt olika spel. JJ och 33 är precis lika troliga händer som AJ eller AQ imo. River är en enkel syn. Visst kan det kännas som att du aldrig leder men det är likväl en tvångssyn, om inte annat p.g.a att inte bli fullständigt överkörd i framtiden. Synar du inte här synar du ju med otroligt få händer och duktiga regs på såhär pass hög nivå kommer snappa upp det och bluffraisa sönder dig vid alla tillfällen som ges. Man kan inte vinna varje pott i poker, man SKA inte vinna varje pott. Har man alltid bäst hand vid showdown är man för tight/för vek, så enkelt är det. Är du inte komfortabel med att stacka av här för 150bb eller hur djupa ni nu var kanske det kan vara idé att gå ner i nivå. Menar inte att vara elak på något sätt men alla utom du är rörande överens om att detta är en syn så istället för att komma med mer och mer argument för fold kanske det istället är läge att inse faktiskt är så, glömma handen och mata vidare. Edit: Skulle faktiskt vilja påstå att 33 spelar klart bättre än AJ oop 150bb deep med tanke på de tunna situationerna man kan hamna i med AJ, med negativa implicita odds osv. 33 är klart mer lättspelad och därför troligen mer lönsam Enligt mig spelar man inte sma pp profitablet mot en bra motspelare oop. Bra regs pa sidan tenderar inte att gora sa heller vad jag markt. Defendar han 33 JJ cr han flop/turn 90 % skulle jag tippa speciellt med 3 stege och 2 farg pa turn. Varfor skulle han crai med 33 nar man ar stor dog mot min river call range? fi ar kapabel att satta upp ranger ar jag saker pa. Haller med dig om att det ar exploaterbart om jag foldar hander likt denna. Men det ar ofta mer profitabelt att spela exploaterbart om ingen ger dig andledning att inte gora det. Det ar ocksa en sjukt oprofitabel river crai bluff for fi da jag har 90 % varde i min range. Ingen forvantar sig att fi ska folda AAA lr battre och tro att det ska vara en profitabel bluff. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nikkokick Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Är det nån gång man spelar 33 profitabelt oop så är det väl emot en tight utg open? Sen att påstår att du kan precis säga att han försvarar AJs men inte AJo eller 33 är bara löjligt, så otroligt bra koll på hans spel kan man omöjligtvis ha så att du vet att han aldrig försvarar dom. Bara för att din gräns går där finns det ingenting som säger att hans gräns för att försvara går just där. Två spelade med identiska stats spelar inte likadant bara för det, de är fortfarande två olika individer med helt olika spel. JJ och 33 är precis lika troliga händer som AJ eller AQ imo. River är en enkel syn. Visst kan det kännas som att du aldrig leder men det är likväl en tvångssyn, om inte annat p.g.a att inte bli fullständigt överkörd i framtiden. Synar du inte här synar du ju med otroligt få händer och duktiga regs på såhär pass hög nivå kommer snappa upp det och bluffraisa sönder dig vid alla tillfällen som ges. Man kan inte vinna varje pott i poker, man SKA inte vinna varje pott. Har man alltid bäst hand vid showdown är man för tight/för vek, så enkelt är det. Är du inte komfortabel med att stacka av här för 150bb eller hur djupa ni nu var kanske det kan vara idé att gå ner i nivå. Menar inte att vara elak på något sätt men alla utom du är rörande överens om att detta är en syn så istället för att komma med mer och mer argument för fold kanske det istället är läge att inse faktiskt är så, glömma handen och mata vidare. Edit: Skulle faktiskt vilja påstå att 33 spelar klart bättre än AJ oop 150bb deep med tanke på de tunna situationerna man kan hamna i med AJ, med negativa implicita odds osv. 33 är klart mer lättspelad och därför troligen mer lönsam Jag började skriva ett inlägg, förhandsgranskade och läste nya inlägg.. och ja... Du hade skrivit mina åsikter. Fast mer pedagogiskt skrivet då. Hade även med i tankarna att jag hellre spelar A2-A5s än AJs ur poss, mot UTG. Sen måste jag tillägga att regsen som ser att våran jon2 foldar till en rivershove, inte har en aning om att han foldar ett monster. Vilket enbart leder till att han foldar EN gång mer än andra. Dock så räknar jag väl med att en fold i denna situation också innebär en fold i oändligt många andra situationer, där en syn är nästan given. Setups och motrigg är en del av spelet. Resten kan vi påverka med bra pokerspel! Jag tror också att du borde gå ner ett snäpp i nivå, om du inte har stora upplagor med resultat som tyder på annat. Det är ingen skam att spela lågt!! (Säger jag som sitter på nl20 och grindar på HAHA hjälp!) edit: varför checkraisara han inte AJ/AQ på turn? Jag tycker att samtliga händer som ställer på river, checkraisar turn som standard? Nåågot är ju skummt med handen. Satt Fi också på QQ tro? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jon2 Postad 3 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 pokerspel! Jag tror också att du borde gå ner ett snäpp i nivå, om du inte har stora upplagor med resultat som tyder på annat. Det är ingen skam att spela lågt!!varför checkraisara han inte AJ/AQ på turn? For att det over reppar handen och satter honom i en svart sits med mkt bakom oop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nikkokick Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 For att det over reppar handen och satter honom i en svart sits med mkt bakom oop. Händerna som slår honom på turn är ju AQ(om han har AJ), AA QQ JJ 33 KT. Han hara ju flera drag+kombodrag, lägre tvåpar att ta betalt av. Du skulle kanske betala av med AK där också, och stacka av på blank river. Och enligt dina beräkningar så skulle ju 33 falla bort ifrån rangen, så han oroar sig alltså för en lös KT öppning från UTG, alternativt något som i vilket fall ställer till det ordentligt för honom. Jag hade checkraisat turn, gissningsvis 8/10 ggr med AQ/AJ oop 150bb djupt iallafall. Gör jag fel i det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sten666 Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Ingen kul syn, men går inte att folda. Tänkbara händer är 33, JJ, AJ, AQ och tiltbluffen~ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Finns ju inte så sjukt många AJ/AQ kombos kvar heller, mtp på pottoddsen räcker det ju med att han har JJ i sin range för att du redan där måste syna, kan han dessutom visa 33 nån enstaka gång är det ju en klar syn. Menmen, alla andra suger och du är bättre än alla andra som skrivit i denna tråden, det är superbra fold. Nöjd? Allvarligt talat, varför göra en tråd för att diskutera en hand när du bestämt dig redan på förhand om att fold är rätta spelet och inte är öppen för att lyssna på vad nån säger utan bara kommer med mer och mer argument för fold (som borde varit med från postens start) ? Vill du skryta över hur duktig du är som kan folda QQQ här eller vad är grejen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jon2 Postad 3 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 aja, man kan ju inte alltid vara overens. Tack for svaren allihop. Snackade med fi i dag btw, Han sa att jag gjorde en bra fold, i ett vakum iaf. Han hade AQ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Det man kan diskuterar är ju hur säker på readen man behöver vara, och hur rimlig en sådan read är. Övriga strategifrågor är saker som hur dåligt de flesta grinders spelar syn-syn-syn eller om QQ är ett legitimt värdebet mot en sån spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 aja, man kan ju inte alltid vara overens. Tack for svaren allihop. Snackade med fi i dag btw, Han sa att jag gjorde en bra fold, i ett vakum iaf. Han hade AQ. Face saving in i det sista. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jon2 Postad 3 Februari , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Face saving in i det sista. lol, ma sa vara. Men for mig och fi ar det ju tydligen en bra fold. Med historyn game flow osv. Sen far ni tycka att det ar en dalig fold om ni vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts