Gå till innehåll

Rounders 5 (final)


Lobo

Recommended Posts

Satt med i finalen på de s.k. rounders efter ha kvlat enda från början till en kostnad av 5+0,50 dollar

 

Prispengarna i finalen var 3000-1200-800 resp. 500 dollar (4 priser).

Blindsen var uppe i 200/400

 

Vi var kvar 5 st i tävlingen.

 

bouda1 (SB) 2978.00

Lobo (BB) 2650.50

skyismylimit (UTG) 3284.00

alkoos1 1174.00

havas 4913.50 [Dealer]

 

bouda1 postar SB, har kvar 2778

Lobo postar BB, har kvar 2250,50

skyismylimit (UTG) lägger sig, har kvar 3284.00

alkoos1 lägger sig, har kvar 1174.00

havas höjer tll 1600, har kvar 3313,50

 

I potten nu 2200. bouda1 lägger sig från SB. Själv ställer jag nu all-in med mina återstående 2250,50. Korten jag sitter på är AQo. Det kostar enbart 1050,50 för Havas som synar detta. Potten blir till slut 5101.

 

Under tidigare givar har Havas varit den som har varit mest agressiv och höjningarna har varit allt mellan 2-4 ggr. stora mörken. Fast i detta läge kändes det tveksamt att han skulle höja 4 ggr. mörken med en medioker hand. Samtidigt är AQo en bra hand på 5 spelare.

 

Han visar upp AKo som står sig hela vägen och jag blir dessvärre utan prispengar.

 

Borde jag här kanske lagt mig i stället och försökt vänta ut alkoos1 som enbart hade kvar 1174. Kanske enbart syn preflop och se vad floppen visade. Nu kom där ett ess, men ni förstår tanken.

 

Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske enbart syn preflop och se vad floppen visade

 

nej!

 

Tycker du gör rätt som pushar, synd att det inte träffar

sen beror det ju givetvis hur mycket pengar det här är för dig. är 500$ en stor del av din br kan du kanske försöka fega dig in i pengarna hellre och hoppas att de andra käkar upp smallstacken. Men går du för vinst så pushar du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej!

 

Tycker du gör rätt som pushar, synd att det inte träffar

sen beror det ju givetvis hur mycket pengar det här är för dig. är 500$ en stor del av din br kan du kanske försöka fega dig in i pengarna hellre och hoppas att de andra käkar upp smallstacken. Men går du för vinst så pushar du.

 

Det är ju inget WSOP-armband på spel. Man vill ju ta det EV-mässigt korrekta beslutet, alternativt bara försöka komma i pengarna om det är väldigt mycket pengar för en.

 

Jag tycker det är ett gränsfall, men jag lutar nog mot fold och vänta ut någon annan, men som sagt, absolut inte syna för att se vad floppen kommer.

 

En fördel med att syna är dock att om du vinner så kan du dominera och stjäla blinds lätt eftersom de andra kommer också vara rädda för att åka ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt med i finalen på de s.k. rounders efter ha kvlat enda från början till en kostnad av 5+0,50 dollar

 

Prispengarna i finalen var 3000-1200-800 resp. 500 dollar (4 priser).

Blindsen var uppe i 200/400

 

bouda1 (SB) 2978.00

Lobo (BB) 2650.50

skyismylimit (UTG) 3284.00

alkoos1 1174.00

havas 4913.50 [Dealer]

 

 

havas höjer tll 1600, har kvar 3313,50

 

Under tidigare givar har Havas varit den som har varit mest agressiv och höjningarna har varit allt mellan 2-4 ggr. stora mörken. Fast i detta läge kändes det tveksamt att han skulle höja 4 ggr. mörken med en medioker hand. Samtidigt är AQo en bra hand på 5 spelare.

 

Vad säger ni?

 

Det är ju inget WSOP-armband på spel. Man vill ju ta det EV-mässigt korrekta beslutet, alternativt bara försöka komma i pengarna om det är väldigt mycket pengar för en.

 

Jag tycker det är ett gränsfall, men jag lutar nog mot fold och vänta ut någon annan, men som sagt, absolut inte syna för att se vad floppen kommer.

 

En fördel med att syna är dock att om du vinner så kan du dominera och stjäla blinds lätt eftersom de andra kommer också vara rädda för att åka ut.

 

Du tror alltså att vi inte har ev+ i detta läge? Vore kul om någon rutinerad räv kunde kommentera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enkel push

 

En enkel push kan det knappast vara i detta läge. Foldar jag så har jag fortfarande kvar 2250 jämfört mot alkoos1 1174. Nästa giv hade jag haft SB och vid fold där 2050 och ändå fortfarande vara med i matchen.

 

Om det var ev+ var nog ett gränsfall. Vad kan jag vara uppe med i detta läge. Att Havas nu skulle höja 4 ggr. BB med en medikoker hand kändes lite långsökt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En enkel push kan det knappast vara i detta läge. Foldar jag så har jag fortfarande kvar 2250 jämfört mot alkoos1 1174. Nästa giv hade jag haft SB och vid fold där 2050 och ändå fortfarande vara med i matchen.

 

Om det var ev+ var nog ett gränsfall. Vad kan jag vara uppe med i detta läge. Att Havas nu skulle höja 4 ggr. BB med en medikoker hand kändes lite långsökt.

 

Trots höjningen så tror jag vi ofta är uppe mot ATC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...