Gå till innehåll

Beachjohan på vägen mot toppen!


Beachjohan

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hmm låter som du är inne i en jobbig period johan. Bara att ta en paus. Kämpa tills det går bra igen.

 

Den här handen betalar jag gärna av. Det går inte att släppa, helt omöjligt iaf. för mig, om ni båda limpat så kanske du inte skulle behöva betala med hela stacken (men jag skulle gjort det ändå) för det finns så mycket tomtar som gör så mycket konstiga moves. han skulle ju kunna haft AK??? Man har ju vart med om liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade vi limpat hade han lika gärna kunnat ha 44.

Dvs då hade handen i stort sätt blivit omöjlig att inte dö med.

Men nu reraisar han och sen slowspelar floppen.

En duktig spelare gör det bara med set. Och han är för tight för att göra det med AA KK.

 

Ja jag är inne i en tung period. Om man ser till den negativa variansen.

Men semester är inget att tänka på.

Jag är riktigt nöjd över pokern jag spelar i övrigt.

Tycker fortfarande den är sjukt skoj.

Spelar väldigt liten roll att jag förlorar. Försöker att dra lärdom av det istället.

Gå in med bättre inställning och inte förvänta mig att vinna varje session.

 

Man blir ju lite av en pessimist av att förlora mer sessioner än vanligt.

Men jag tror inte man behöver vara så optimistisk när det gäller att vinna en viss dag för att spela bra poker.

Tror det viktigaste är att ha självförtroende i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckosammanställning.

 

Spelat: tid 39h 30min.

Resultat: +293£

 

Övrig fakta.

Minus 10inköp på 2/5£ på ukbetting.

Plus ungefär motsvarande på b2b.

Har inte haft många händer jag spelat ritkigt illa.

 

Slutsats: Cryptologic måste vara väldigt riggat ;)

 

Mål med nästa vecka.

Spela 50h och ta igen allt det jag ligger back.

 

Ska fortsätta mitt grindande, det måste ju vända.

Tycker ändå jag utvecklats som spelare och spelar bättre än innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också ändrat min strategi.

Jag ska testa att spela mycket mer loose aggro.

 

Har tidigare haft en PFraise% på 7% nu de sista 2 dagarna har

jag försökt snitta 15%.

 

Jag har också anpassat mitt possitons spel mer.

Samt att jag raisar 3bb istället för 4bb som grundraise preflop.

 

Ska utvärdera detta efter att nästa vecka är slut.

Men har plussat väldigt bra de 2 dagarna nu som jag testat.

Spelet är också mycket roligare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också ändrat min strategi.

Jag ska testa att spela mycket mer loose aggro.

 

Har tidigare haft en PFraise% på 7% nu de sista 2 dagarna har

jag försökt snitta 15%.

 

Jag har också anpassat mitt possitons spel mer.

Samt att jag raisar 3bb istället för 4bb som grundraise preflop.

 

Ska utvärdera detta efter att nästa vecka är slut.

Men har plussat väldigt bra de 2 dagarna nu som jag testat.

Spelet är också mycket roligare ;)

 

Varför har du valt 3BB istället för 4BB som grundraise? Och hur ofta varierar du dig från detta? Hur många procent av potterna raisar du sedan efter preflop-raise? Vill bara förstå bakgrunden till 3BB-strategin. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fortfarande på expriment stadiet.

Har inte beslutat om jag ska raisa samma i tidig och sen possition.

 

Meningen är att jag inte ska följa upp alla potter såklart.

Men relativt många.

Flop bettet kommer då att bli betydligt mindre.

Samma sak med turn bettet.

 

Tror det kan vara bra när maxupptaget är 100bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad i helvXXXX e detta för nåt?!!?

 

man förlorar rätt ut med 1010 mot nån strandkille från alingsås (av alla ställen) som hittat ett 2par på floppen, om jag inte minns fel så hade du 87 flopp 874, jag betar, du dubblar, jag trycker.... 87 står! grattis!

 

1. ta mina deg, varsågoda (jag heter ju trots allt sponsor)! men att ta dom PLUS att kalla mig idiot på nåt forum!??!?! vad e det för trams??! nåväl, jag är inte här för att lära ut bordshyfs el respekt mot ens motspelare...

2.Jag undrade bara, vad fan, hur mkt ska man ha egentligen för att trycka in såsen?!? ge mig ett överpar varje flopp så vore jag e mkt glad man!!, samtidigt gillar jag inte att folk trilskas (och ska höja mig o sånt skit) då, då.. finns det bara en bet för mig....

 

hälsningar sponsor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man förlorar rätt ut med 1010 mot nån strandkille från alingsås (av alla ställen) som hittat ett 2par på floppen, om jag inte minns fel så hade du 87 flopp 874, jag betar, du dubblar, jag trycker.... 87 står! grattis!

 

Tack så mycket.

 

PLUS att kalla mig idiot på nåt forum!??!?! vad e det för trams??!

Ursäkta om jag kallade dig för idiot.

Jag menar såklart inget personligt, tyckte ditt spel med TT var idiotiskt.

 

 

Sen om jag minns rätt så vann du tillbaka alla pengar av mig och lite till?

 

 

2.Jag undrade bara, vad fan, hur mkt ska man ha egentligen för att trycka in såsen?!?

 

Det beror ju på en väldigt massa saker.

Table image, possition, antal motståndare, Vilken/vilka motståndare du möter. Osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också ändrat min strategi.

Jag ska testa att spela mycket mer loose aggro.

 

Har tidigare haft en PFraise% på 7% nu de sista 2 dagarna har

jag försökt snitta 15%.

 

Jag har också anpassat mitt possitons spel mer.

Samt att jag raisar 3bb istället för 4bb som grundraise preflop.

 

Ska utvärdera detta efter att nästa vecka är slut.

Men har plussat väldigt bra de 2 dagarna nu som jag testat.

Spelet är också mycket roligare ;)

 

vad ligger din %VP på före och efter din nya spelstil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten OT-fråga angående Cryptonätverket, varför lirar du med pund istället för dollar? Raken blir ju klart högre. Mer usla engelsän?

 

Intressanta händer du postar i övrigt, enda dagboken jag följer.

 

Jag tror definitivt att det är p.g.a att fisk till engelsmän hellre spelar med pund än dollar och att dom är riktigt bra på att ge bort dom ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Överspelat av mig, jag vet. Men killen gick all in på floppen 20 händer innan med TT på 289 flop (därav min stora stack).

Han var alltså en riktigt idiot."

 

"Jag ligger nu rätt kasst till i april.

Blir grinding på 2/5£ och 5/10€ hela veckan ut"

 

 

idiot? du måste vara en riktig pajas, jag vet iallafall att _sponsor_ INTE behöver gå o grinda på 2/5 eller 5/10 efter att ha loosat en hand mot AA!!! stackars dig... 1010 står väl 99 procent av gångerna vid en flop på 289...

 

bara så du vet,detta är inte riktat från _sponsor_, utan snarare min mening när jag läste de där inlägget,,vart länkad dit...finns ingen ursäkt för att kalla någon idiot när man haft FLAX o dragit ut en bättre hand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idiot? du måste vara en riktig pajas, jag vet iallafall att _sponsor_ INTE behöver gå o grinda på 2/5 eller 5/10 efter att ha loosat en hand mot AA!!! stackars dig... 1010 står väl 99 procent av gångerna vid en flop på 289...

 

Jo det är verkligen jätte synd om mig.

Tycker du verkligen TT står 99% av gångerna?

Jag skulle nog säga 99,9% framför allt när någon raisar dig på floppen.

Då är det ju bara att trycka till.

Spelar ingen roll hur stora stackarna är.

 

bara så du vet,detta är inte riktat från _sponsor_, utan snarare min mening när jag läste de där inlägget,,vart länkad dit...finns ingen ursäkt för att kalla någon idiot när man haft FLAX o dragit ut en bättre hand...

 

Som sagt. Jag menade att han spelade som en idiot.

Sen så kan ju det där med "FLAX o dragit ut en bättre hand" diskuteras.

Jag hade ju lätt odds för det jag gjorde. Han spelade sin hand helt fel.

Så att han hade en bättre hand preflop gottgör ju knappast för det?

 

Om den bästa handen i poker alltid vann hade ju poker inte varit ett

intressant spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idiot? du måste vara en riktig pajas, jag vet iallafall att _sponsor_ INTE behöver gå o grinda på 2/5 eller 5/10 efter att ha loosat en hand mot AA!!! stackars dig... 1010 står väl 99 procent av gångerna vid en flop på 289...

Jag förstår inte riktigt hur pajasstatusen påverkas av ens ekonomiska situation iofs.

 

bara så du vet,detta är inte riktat från _sponsor_, utan snarare min mening när jag läste de där inlägget,,vart länkad dit...finns ingen ursäkt för att kalla någon idiot när man haft FLAX o dragit ut en bättre hand...

Om man tycker att de spelat som en idiot är det väl 100% befogat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt hur pajasstatusen påverkas av ens ekonomiska situation iofs.

 

var snäll o sköt ditt, mitt inlägg var riktad mot beachjohan,sa aldrig att pajas har med ekonomisk situation o göra,,pajas var riktad rakt mot honom,,skulle jag säga till honom om jag träffa honom personligen,,speciellt då,,,

som sagt,,,du sa att han var idiot, de var dina ord,,o jag svarade med att du var pajas,,nu sätter vi punkt för de här,,vill du mig nått ringer du mig,,inget mer snack här

0735026970

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idiot? du måste vara en riktig pajas, jag vet iallafall att _sponsor_ INTE behöver gå o grinda på 2/5 eller 5/10 efter att ha loosat en hand mot AA!!! stackars dig... 1010 står väl 99 procent av gångerna vid en flop på 289...

Jag förstår inte riktigt hur pajasstatusen påverkas av ens ekonomiska situation iofs.

 

bara så du vet,detta är inte riktat från _sponsor_, utan snarare min mening när jag läste de där inlägget,,vart länkad dit...finns ingen ursäkt för att kalla någon idiot när man haft FLAX o dragit ut en bättre hand...

Om man tycker att de spelat som en idiot är det väl 100% befogat?

 

 

säg idiot till mig när du träffar mig även om jag spelat dåligt,, då kan vi diskutera befogat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte riktigt hur pajasstatusen påverkas av ens ekonomiska situation iofs.

 

var snäll o sköt ditt, mitt inlägg var riktad mot beachjohan

Om du vill ha en privat diskussion så rekommenderar jag knappen det står "PM" (private message) på.

 

nu sätter vi stopp för de här, slutkommentar till beachjohan: tänk efter nästa gång du blir uppblåst och kallar nån för idiot...kan råka vara fel person,,,

Har du hittat någon som blir upprörd av att bli kallad pucko i förbifarten på ett internetforum? Kan vara dags att skaffa lite tjockare hud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan nog alla enas om att idioten är han som lägger upp sitt mob. nr. på ett öppet forum.

 

tycker de e modigt av dig att kalla mig för idiot här bakom,,,ta de direkt till mig om vi träffas istället...

har inga bekymmer med att lägga ut mitt nr,,vill nån mig nått så får de gärna ta kontakt med mig,,gömmer mig inte bakom nått forum,,drar mig ur den här tråden nu,,har sagt mitt,,vilket var att man inte behöver bli uppblåst o kalla nån för idiot för att man vinner en pott av han...

 

nu råkade det vara så att jag känner "idioten" i fråga, men mina inlägg har absolut inget med hans initiativ att göra,,han små skrattade nog mer åt de hela förutom sitt inlägg där han förklarade sin mening...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...