Gå till innehåll

HELTOKER. eng > spa


heltoker

Recommended Posts

  • Svars 871
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag tror jag det blir en del skrällar i Wimbledon faktiskt. Finns ett gäng underdogs jag tror har bra chans att knipa hem sina matcher..

 

Almagro slår ut Söderling idag till 4.7ggr

Hanescu vinner mot Simon

Karlovic har en flipp mot Tsonga och står i 2.56

Haas slår ut Cilic (dock är han favorit i matchen)

Fish har en riktigt bra chans mot Djokovic.

Tror att Kohlschreiber kommer att störa Federer.. Kanske tom pressa fram 5 set.. 3-2 i set till Federer står i 21ggr pengarna, tror det blir ett litet litet bet på de.

 

Kommer säkert bli totalt åtlöje nu när jag har fel om alla dessa matcher :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag tror jag det blir en del skrällar i Wimbledon faktiskt. Finns ett gäng underdogs jag tror har bra chans att knipa hem sina matcher..

 

Almagro slår ut Söderling idag till 4.7ggr

Hanescu vinner mot Simon

Karlovic har en flipp mot Tsonga och står i 2.56

Haas slår ut Cilic (dock är han favorit i matchen)

Fish har en riktigt bra chans mot Djokovic.

Tror att Kohlschreiber kommer att störa Federer.. Kanske tom pressa fram 5 set.. 3-2 i set till Federer står i 21ggr pengarna, tror det blir ett litet litet bet på de.

 

Kommer säkert bli totalt åtlöje nu när jag har fel om alla dessa matcher :-)

 

 

Vaknade sent idag damn it. Jättebra spel du har hittat iaf. Jag lägger även till Cibulkova mot Vesnina och så tror jag att Cirstea mot Azarenka kommer att bli stenhår. Spelar Cirstea för 7x. Lockade 1.7 på Ivanovic mot Stosur, Jag såg Stosurs match igår och hon var totalt värdelös dock har jag inte sett mkt av Ivanovic under turneringen så vet inte riktigt var hon står men kapaciteten finns ju iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade sent idag damn it. Jättebra spel du har hittat iaf. Jag lägger även till Cibulkova mot Vesnina och så tror jag att Cirstea mot Azarenka kommer att bli stenhår. Spelar Cirstea för 7x. Lockade 1.7 på Ivanovic mot Stosur, Jag såg Stosurs match igår och hon var totalt värdelös dock har jag inte sett mkt av Ivanovic under turneringen så vet inte riktigt var hon står men kapaciteten finns ju iaf.

 

Tyvärr så har dagens första hästar inte sprungit så bra :-P Almagro förlorade matchen i första set där hans tiebreak var helt under isen med 2 dubbelfel och missad setboll i egen serve. Federer verkar också göra en kort historia av Kohlschreiber, det var helt klart en överraskning för mig. Kohlschreiber är i sitt livs form och spelar väldigt bra grästennis, en besvikelse än så länge.

 

Jag hakade på dig på Cirstea till 7.2ggr. Personligen har jag ruskigt dålig koll på damtennisen men jag minns att jag såg Cirstea i franska och gillade vad jag såg (och då menar jag inte bara looksen :-P ).

 

Sätter jag inget idag blir jag faktiskt lite ledsen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Go Karlovic!! Den killen har iallafall tiebreakrutin! Jag spelade även Montanes mot instabila Verdasco för 8x och han plockade första set så ser bra ut idag bortsett från att Vesnina spelar otäckt bra mot Cibulkova.

 

Hehe tänkte precis säga det om Karlovic :-P Skönt att han fick med sig första verkligen. Jag la också ett pyttelitet bet på Montanes mot Verdasco av samma anledning. Dock inga summor inblandade där. Kul att hoppet fortfarande lever i min bet på Kohlschreiber, han knep tredje set trots ett tidigt break mot sig, starkt! Mitt i tredje set började han spela det spel jag visste att han kunde spela och störa Federer med, får hoppas att han kan hålla det uppe ett set till nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back €877 nu på dagen. Torskade 6 raka flipps, fick färg mot högre färg 2ggr, torskade JJ mot Q9 på QJ2 bräda, torskade TT vs Q9 på TJ3 bräda och plockade KK och QQ mot AA. Detta var under dryga timmens spel. Jag ville bara säga att jag ska söka jobb på statoil och sluta med poker för gott. Tack för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade nästan rekordback idag. Har cashat ut alla pokerpengar från alla sidor och ska ta en rejäl funderare. Pokern har de senaste månaderna inte gjort mig annat än deprimerad, det känns inte som de är värt det längre faktiskt. Är nästan helt övertygad om att jag är färdig nu. Iaf under en längre period. Tidigare var det roligt att spela, nu är det bara totalt ångestladdat när man ser flera månaders hyra flyga iväg åt helvete, inget vidare tänk jag vet men på något sätt är det svårt att låta bli när bankkontot bara sinar och sinar.

 

Jag tvivlar också starkt på att jag ens är vinnande spelare längre. Jag vinner knappt en hand jag spelar, känner mig så ägd i alla lägen och tar så mycket felbeslut att det inte är klokt. Och utöver detta så förlorar jag även de händer jag väl får in det bra, inte så kul.

 

Pengarna har på sätt och vis också förlorat värde men på ett lite annorlunda sätt. Det är inte så att jag inte bryr mig om jag förlorar 3k en dag, sanningen är att jag bryr mig mer nu än någonsin och blir frustrerad/deprimerad över det. Men när jag väl sitter vid bordet så kan jag göra såna totala idiotspel där jag vet om att det kommer kosta mig flera tusen, och detta kunde jag inte bry mig mindre om. Ångesten kommer först efteråt när jag kopplar vad fan jag håller på med och precis har gjort. Nu när jag läser det jag skrivit så ser det onekligen ut som nåt en spelberoende skulle skriva.. Kanske är jag rentav spelberoende.

 

Jag vet att jag sagt liknande saker förr. Men de gångerna kände jag mig inte direkt hotad av en eventuell gulning då det alltid varit så långt borta. Den här gången känns det bra mycket mer realistisk och nära än någonsin tidigare och det skrämmer mig ganska rejält. Det sista jag vill göra är att sluta som en av de där tragiska historierna om "han som vann mycket ett tag och förlorade allt" föräldrar som berättar om mig som nåt skräckexempel för sina ungar, få frågor om varför man inte slutade i tid osv. Jag tänker i helvete heller stå där och inte veta vad som hände.

 

Jag känner själv att jag tappat greppet och är ute på jävligt tunn is just nu.. I början av min "karriär" så var jag jävligt noga med rullen, skottade inte, slutade när det gick dåligt och lät det aldrig rinna iväg för mycket. Torskade jag 3k på en session så klev jag och gjorde annat. Någonstans på vägen så tappade jag allt detta och började slarva med rullen, lät stoltheten komma i vägen när det gick dåligt och kunde inte stänga ner på röda siffror om de inte var gigantiska. Detta har kostat mig löjligt mycket pengar, pengar som jag viljat vinna tillbaka över en natt. Jag har börjat ta fler skott, försöka få in pengarna oftare i mer marginella lägen för att plocka igen allt de där jag är back. Jag är inte dum så jag förstår givetvis att detta är ett högs konstruktivt beteende som jag måste förändra genast om jag inte ska sluta som den där lodaren som hade allt men förlorade det.

 

Jag har helt enkelt insett att min situation är fullständigt ohållbar och måste göra en förändring genast. Jag behöver en längre paus från poker och allt som har med det att göra. Kommer ta bort alla klienter från datan, spärra detta konto och givetvis bryta kontakten med heltoker. Jag ska försöka njuta av sommaren så gott det går och koppla bort skiten helt och hållet. Sen när hösten börjar närma sig så ska jag leta reda på ett jobb. Det kan vara ett riktigt jävla skitjobb, det spelar ingen roll. Jag tror jag behöver återfå respekten för pengar och inse vad som krävs av en vanlig Svensson för att sätta mat på bordet. När jag sedan känner att jag fått ordning på de mentala bitarna så kanske med betoning på kanske jag ger poker ett nytt försök. Isåfall kommer jag att börja från scratch igen och försöka jobba mig uppåt.

 

Sure många tycker säkert att det verkar idiotiskt mtp att jag förmodligen är vinnande spelare och "tappar värde" genom att göra detta. Fine säger jag de kan jag leva med. Men jag skulle inte kunna leva med att förlora allt trots att alla varningsklockor ringer.

 

Det här inlägget utvecklade sig inte riktigt som jag hade tänkt mig innan jag började skriva. Men ofta så ser jag saker jag i vanliga fall inte ser när jag flyter iväg i dessa texter.. Jag tror att detta är exakt vad jag behöver för att komma tillbaka på rätt spår och jag tänker ge det en ärlig chans.

 

Vad som började lite som ett gnällinlägg slutade som ett smått avsked till både det här forumet och poker i allmänhet. Det var kul så länge det varade, men nu behöver jag lägga det åt sidan ett tag, annars är jag rädd att jag lämnar poker av helt andra orsaker inom en inte allt för avlägsen framtid.

 

Tack för min tid här på forumet och lycka till i fortsättningen.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men gah, fan va tråkigt, har alltid tyckt du verkat så vettig.

 

Är kanske fel att skriva att man "hoppas" att du kommer tillbaka men om du läser så tror jag du fattar vad jag menar :)

 

Om någon tycker du är idiotisk som inte vill spela mer är det den personen som är en idiot.

 

GL med whatever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL i livet,

 

Dock tycker jag du ska sätta dig o grinda 0.5/1 eller ngn jätte låg nivå och bara grinda för att grinda dig upp. Ta ut resten lämna något k o bara grinda upp rullen sakta men säkert. Pengarna behöver ej betyda så mkt utan du ska komma tillbaka i självförtroende osv osv.. Ner till micro och upp igen. Jag tror du har det och vill mer än gärna se dig börja vinna igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL i livet,

 

Dock tycker jag du ska sätta dig o grinda 0.5/1 eller ngn jätte låg nivå och bara grinda för att grinda dig upp. Ta ut resten lämna något k o bara grinda upp rullen sakta men säkert. Pengarna behöver ej betyda så mkt utan du ska komma tillbaka i självförtroende osv osv.. Ner till micro och upp igen. Jag tror du har det och vill mer än gärna se dig börja vinna igen.

 

Skrev han inte nyss att han känner sig helt deprimerad av pokern? Att han börjar känna sig spelberoende och tappa kontrollen? Tycker du det verkar vara ett vettigt råd att säga åt honom att grinda micro micro stakes då?

 

Du menade kanske väl men tänk några sekunder innan du ger så extremt dumma råd. Menar faktiskt no offence...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...