Gå till innehåll

eurythmech 3ithriwenth84wut8reijhgifsdznd


eurythmech

Recommended Posts

Så, vad har då jag haft för mig idag? Jo, gräsänkling med barnansvar. Min kära musa har färdats söderut på en trettiosextimmarsodyssé i Stockholms södra förorter - vilket gett mig chansen att ha en fantastisk heldag med sexåringen.

 

Vi tar det i schemaform:

 

06.40 - Hon har väckt honom och flyttat över honom till dubbelsängen intill mig. Hon ger oss pussar och går sedan hemifrån.

 

08.00 - Min klocka ringer och vi kliver upp.

 

08.05 - Han slår sig ner i vardagsrummet med Barnkanalen medan jag pular med frukosten - rostat bröd till honom och yoghurt med müsli till mig.

 

09.10 - Jag äntrar duschen.

 

09.40 - Vi går hemifrån för dagens första höjdpunkt - bowling. På min rygg sitter en väska laddad med det som behövs för vårt andra stopp.

 

09.55 - Vi stegar ner i bowlinghallen och får vår bana. "Han behöver ingen grind va?" (eller vad fan det nu heter, staket kanske?) "Jo, det är första gången - så vi kör på det". Det blir snart klart att vi är ensamma tokamatörer i hallen - resten av banorna ockuperas av diverse seriematcher. På vår bana 14 hinner vi spela två serier. Den första slutar 94-60, den andra blev 95-72 tror jag visst bestämt.

 

11.05 - Till mitt stora förtret vill han hemskt gärna äta på bowlinghallen också. Det får bli en gigantisk hamburgertallrik till honom (av vilken han klarar max hälften) och stekt falukorv med stekt potatis till mig.

 

11.40 - Vi kommer ut i friska luften igen och ser att inga lämpliga bussar i riktning mot badhuset avgår snart - promenad alltså.

 

12.05 - Väl framme löser jag in oss gratis via en kupong, men epicfailar då jag glömt ta med hänglås -30 kronor.

 

Plask plask, sim sim

 

Jag träffar en tjejkompis jag inte sett på länge, som är där med syster och systersöner. Han träffar en nyinflyttad skolkamrat.

 

14.00 - Fikadags. En Ice Age-glass för honom och en väldigt dyr och väldigt liten Magnum med mandel, choklad och tjofräs från alla världens hörn till mig. En kaffe också, för att komma över den magiska gränsen på 50 kronor tillåter mig att handla på kort.

 

15.40 - Vi kliver upp ur badet och påbörjar en lång dusch- och påklädningsprocess.

 

16.20 - Närmsta busskur trafikeras av en buss i timtrafik - den passerade åtta minuter innan. En lång och mödosam promenad väntar. Det visar sig inte helt populärt för en lillkille med viss klorklåda, liten blåsa samt hungrig mage.

 

16.45 - Konsum äntras för shopping till kvällen och nästföljande morgon. Vi köper rökt skinka, Dennis Hotdogs, grovt korvbröd, såna Cheeze Doodlez med chilismak (äntligen!), Coops passionläsk, lite lösviktsgodis samt en påse marshmallows.

 

17.10 - Väl hemma blir det trängsel till hemmets enda toalett.

 

17.30 - Med klor bortduschat, blåsor tömda och badkläder upphängda är det dags för korvkok. Det blir tre med ketchup för honom - fyra med senap, ketchup och gurkmajonnäs för mig.

 

18.00 - Bollibompa och pf.nu-grind, respektive.

 

19.00 - Det förstnämnda övergår i Wild Kids - godis smaskas.

 

19.30 - Kung Fu Panda på DVD.

 

21.00 - Dagens sista ringa mamma, Mr Bean på femman.

 

21.30 - Godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Härligt att du är tillbaka! Har försökt ära dig efter förmåga, men insett att jag är för feg.

 

Hade hellre sett Kung Fu Panda än Judas Priest ikväll. Nog för att Spinal Tap har förstört mycket, men de behöver ju inte parodiera parodin.

 

Ursäkta min donkness, men jag fattade intet. Gillar du Spinal Tap eller ej? Dyngbra enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är alltid ett välkommet inslag i dagboken SB!

Skanke goes without saying.

 

Det blev inget spel för mig idag, och alltså inte den här månaden.

 

887 spelade (481/406) $1976 4.3%

 

Jag är helt klart nöjd med det, även om jag tror att jag borde kunna ha högre ROI framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ser inte det godtyckliga i att känna stolthet eller samhörighet enbart pga medborgarskap i ett visst land - så jag skulle ta det lugnt med uttalanden om andras mentala förmåga om jag var du.

 

Vad gäller skattesituationen på Stars så känner du säkert till hur orimlig den är i nuläget. Jag tycker inte att någon annan bör skuldsättas för livet pga sina små pokerintäkter - så jag ser ingen anledning att själv bli martyr av det slaget.

 

Var ska man börja? För det första vet du mycket väl att man inte tillämpar skattelagstiftningen som du antyder. Det är ingen som kommer försöka beskatta dig för varje spelad SNG utan enbart för den sammanlagda vinstsumman, så sluta ljuga plz.

 

För det andra spelar det ju ingen roll. Du hävdar att den nuvarande lagstiftningen är orimlig och att det är därför du inte skattar. Men snälla du, hur kan du som individ ha rätt att avgöra att det är orimligt när du förvägrar alla andra individer att göra det detsamma?

 

Man blir ju ordentligt äcklad när typer som du använder våld för att tvinga individer att rätta sig efter "kollektivets önskemål" samtidigt som du tar dig rätten att strunta i detta när det passar dig. Du är en hycklare och en lögnare. Varför är det alltid "gör som jag säger, inte som jag gör" som gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag vet inte "mycket väl" hur praxis ser ut. Jag har ingen aning. Det vore annat om jag hade koll på hur det har fungerat för ett gäng andra Starsspelare - samt insikt i att SKV verkligen inte agerar i större utsträckning än så - ja då kan vi börja prata.

 

Sedan är förstås hela situationen med att vissa siter är skattepliktiga, medan andra inte är det, fullständigt obegriplig ur moralisk synpunkt.

 

Vad gäller att förvägra alla andra individer att göra detsamma...ja, alltså, jag förvägrar ju alla andra att inte hålla med mig - eftersom jag anser att jag har rätt i allt jag har en utvecklad åsikt om. Om jag inte hade rätt skulle jag ju byta åsikt. Det är klart jag inte tycker det är okej att ha fel.

 

Jag har så klart inget ont att säga om någon som inte skattar för vinster på Stars - varför skulle jag det?

 

Är du full redan på förmiddagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller att förvägra alla andra individer att göra detsamma...ja, alltså, jag förvägrar ju alla andra att inte hålla med mig - eftersom jag anser att jag har rätt i allt jag har en utvecklad åsikt om.

 

ok, de får tycka som de vill, men de måste ändå följa statens åsikt, men det tänker inte du göra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, vad har då jag haft för mig idag? Jo, gräsänkling med barnansvar. Min kära musa har färdats söderut på en trettiosextimmarsodyssé i Stockholms södra förorter - vilket gett mig chansen att ha en fantastisk heldag med sexåringen.

 

 

Är det din kvinnas barn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, de får tycka som de vill, men de måste ändå följa statens åsikt, men det tänker inte du göra...

 

Mja, alltså. Jag är väldigt öppen för att det finns många skattesituationer som är orimliga - jag är inte särskilt insatt och är inte ohyggligt intresserad av skattesättning. Att jag är vänster betyder inte att skatter är det som intresserar mig mest av allt i världen - givetvis förespråkar jag högre skatter än ni - men kanske inte i alla fall.

 

Jag är positivt inställd till att styra upp i djungeln som är spelskatter - men jag kan inte påstå att jag tycker regelverket är konsekvent idag.

 

Är det din kvinnas barn?

 

Nej då, men vi är tighta. Bor under samma tak och allt. Uttryckte jag mig väldigt distanserat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opinionsinstitutet Skop presenterar idag en undersökning gällande euron/EMUn, någon som vet var man kan läsa en lite noggrannare presentation av undersökningen, inklusive den faktiska fråga som ställts?

 

Jag hade ingen framgång på skop.se, som dessutom förvrängde mitt browserfönsters dimensioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CLEBURNE - du är löjlig. Inte nödvändigtvis dum förstås, men på helt fel sida om knivskarp här iaf.

 

Många är dom nu som angriper Eury. Han lär ju inte ha så mycket emot det, snarare tvärtom. Det är ju rätt kul att prova sin duglighet mot någon som "hävdar att han alltid har rätt" (har han också alltid haft rätt?) i alla frågor som han lägger någon energi på. -Detta kan ju inte stämma? (eftersom jag har ju också alltid rätt tänker du).

 

Du försökte hitta avvikelser mellan det politiska parti han PRIORITERAR förre de andra och några tidigare förda resonemang.

 

Hur röstar du och hur lever du? Kroppsfintar du alltid åt höger först?

Jag kan lova dig att du inte heller lever i den konsekventa världen - tillsammans med föräldrar och deras strikta glasspraxis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela grejen här är ju att Eury vill ha rättigheter som han förvägrar andra.

 

1. Eury anser att spelskatter är orimliga.

2. Eury vägrar betala den skatt som han enligt kollektivets önskemål ska betala.

3. Eury anser att detta är helt korrekt.

 

Men för alla andra gäller detta:

 

1. Person X anser att en skatt är orimlig.

2. Person X vägrar betala den skatt som han enligt kollektivets önskemål ska betala.

3. Eury anser att person X ska straffas för detta.

 

Återigen, om du nu har rätt att som individ avgöra vilka skatter du ska betala, varför har inte andra individer också rätt att göra det? Jo, för att som alla andra som är stöpta i samma form argumenterar du för höga skatter när det gynnar dig, och vägrar betala när det passar dig.

 

Man blir ju bara äcklad när folk argumenterar för att ta ut vansinniga skatter av andra, mjölkar systemet för egen vinning och fifflar för att slippa bidra själv.

 

Vad gäller mig så anser jag att jag alltid har rätt, men bara när det gäller mig själv. Jag vill inte bestämma över andra och den enda anledningen till att jag påpekar Eurys skattefuskande är att han vill använda våld för att tvinga mig att rätta mig in i hans led. Att han sen inte ens vill hålla sig till de regler han förespråkar är ju bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag anser att skatter på spel troligen är orimliga - men jag accepterar att konsensus troligen råder på att beskatta spelvinster. Dock kan jag ju inte köpa vilka regler som helst bara för att någon förväntar det av mig. Lagstiftningen och byråkratin är anpassad till en verklighet före nätpokern - ja före spel och transaktioner över nätet över huvud taget. Att prata om kollektivets önskemål är bara absurdt då man knappast har fattat några faktiska beslut i den här frågan från politiskt håll.

 

Men generellt sett så gäller ju att både jag och alla andra bör betala de skatter jag anser är rimliga. Många skatter har jag ofärdiga uppfattningar om.

 

Så, för att bollibompisera det lite ytterligare:

 

Skattesituationen är i nuläget minst sagt oklar, och med potentiellt väldigt olustiga konsekvenser för oss spelare - jag förväntar mig inte att någon anpassar sig okritiskt till rådande situation. Dock välkomnar jag en ordentlig översyn från både politiskt håll och SKV.

 

Vad gäller "höga skatter när det gynnar mig" osv så hade jag argumenterat lika mycket för "höga" inkomstskatter om jag själv var höginkomsttagare och betraktar dina försök att skjuta mig i sank som i bästa fall oinspirerade och i värsta fall infantila.

 

Vidare vill jag gärna veta vilka orimliga skatter som jag vill påtvinga andra.

 

Jag har ingen som helst aning om vad du pratar om när du påstår att jag inte vill följa "mina" egna regler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska vara bra nitisk om du vill få det här till fusk.

 

Implicit i pokerregeltråden är självfallet att reglerna är bra. Att fold betyder fold är vettigt - det är bra regler.

 

Att skatta för sina bruttocashar är inte en bra regel.

 

Beror ju sannerligen på vems perspektiv man tar. Ditt, mitt, sajternas, skatteverkets, Cyntaxs, etc.

 

Hon foldade inte för övrigt. Hon synade, och jag tycker man får vara bra nitisk om man ska dödförklara handen, just eftersom hon synat river, där det då inte finns någon som helst fördel för henne att göra så här.

 

Varför är det en dålig regel att skatta för brutocashar förresten? Du har alternativ att spela på andra sajter om du tycker detta är dåligt. Du vet ju att Stars verkligen inte är ett gränsfall, och att det finns alternativ som inte är gränsfall åt andra hållet, så varför tycker du det är en dålig regel? Och varför betalar du inte skatt för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...