Gå till innehåll

Varför byta Avatar på FTP?


AA-MRPoker

Recommended Posts

Hallå

 

Hörde något någon gång om att i någon cr film så rekomenderade instruktören. Att man skulle byta avatar ganska ofta på FTP har aldrig sätt videon så har inte mer information än så. Så varför ska man byta avatar? anledningar ? Sen hörde jag Taylor (instruktör på cr) prata om att han får reads genom avatars (på ftp) men har ingen mer info än det. Vad kan man få för reads vilka får ni? Sen undrar jag vilken avatar ni tycker är mest tiltande på FTP?

 

Sen i övrigt har ni några bra tips på online tells osv så är det mer än välkommet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå

 

Hörde något någon gång om att i någon cr film så rekomenderade instruktören. Att man skulle byta avatar ganska ofta på FTP har aldrig sätt videon så har inte mer information än så. Så varför ska man byta avatar? anledningar ? Sen hörde jag Taylor (instruktör på cr) prata om att han får reads genom avatars (på ftp) men har ingen mer info än det. Vad kan man få för reads vilka får ni? Sen undrar jag vilken avatar ni tycker är mest tiltande på FTP?

 

Sen i övrigt har ni några bra tips på online tells osv så är det mer än välkommet.

 

Det är lättare att komma ihåg ett nick om man kan koppla samman det med en avatar så om du byter ofta kanske folk har svårare att komma ihåg dig.

 

Sen finns det folk som läser in på tok för mkt i sånt där. Typ: "spelare med den och den avataren är alltid fiskar" osv. Det tror jag man ska akta sig för. Dock kan man tänka på hur man uppfattas när man själv ska välja nick/avatar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Val av nick är däremot intressant.

 

Om någon nickar "MrVPIP13%" så kan man lista ut att han är lite insatt i poker i alla fall. Likaså med pokernördnicks typ "Lol Donkament".

 

Absolut bästa nicket någonsin är ju Annette15. Ingen kan ju någonsin tro att det verkligen satt en norsk 15-årig tjej bakom de spakarna, alla trodde att det var ett proffs som låtsades vara tjej för att vinna billiga potter. Omvänd psykologi, helt enkelt.

 

Jag har ett nöt-nick på en sajt som gör att jag aldrig blir synad av en svensk när jag bluffar. Dock finns det för få svennar där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte heller meningen med att byta avatar.

Hade det gått att byta Nick hade det varit en annan femma.

 

En anmärkningsvärd grej är varför folk med enbart versaler i sitt namn nästan uteslutande spelar som idioter.

Vidare skriver ryssar alltid i versaler i chatten. Varför? Alltid tiltande när någon rysk tomte efter rivrad gutshot:

HAHAHAHA! I WIN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför folk spelar med avatarerna påslagna, men det gör dom och dom bryr sig om hur man ser ut också. För ett tag sen var det nån som skrev till mig flera gånger att han skulle köra upp cocktailglaset i arslet på mig. Först fattade jag ingenting, men när jag slog på avatarerna såg jag att jag hade den där snubben i smoking.

 

Jag byter regelbundet och tror att det är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Val av nick är däremot intressant.

 

Om någon nickar "MrVPIP13%" så kan man lista ut att han är lite insatt i poker i alla fall. Likaså med pokernördnicks typ "Lol Donkament".

 

Absolut bästa nicket någonsin är ju Annette15. Ingen kan ju någonsin tro att det verkligen satt en norsk 15-årig tjej bakom de spakarna, alla trodde att det var ett proffs som låtsades vara tjej för att vinna billiga potter. Omvänd psykologi, helt enkelt.

 

Jag har ett nöt-nick på en sajt som gör att jag aldrig blir synad av en svensk när jag bluffar. Dock finns det för få svennar där...

Jag tycker det är rätt överskattat att ha icke-grinder-nicks. Jag menar, även om jag byter nätverk kommer andra regulars märka att jag är en regular efter en dag iaf... De ser väl att man spelar flera bord flera timmar om dagen och annars ser de det på statsen. Dessutom tror jag inte en random tomte spelar annorlunda mot en spelare som nickar 3barrel24h jämfört med en som heter xHELLMUTH27...

 

Visst finns det säkert lite värde med att ha nåt random-nick, men jag tror som sagt att det är överskattat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför folk spelar med avatarerna påslagna, men det gör dom och dom bryr sig om hur man ser ut också.
Jag slår alltid av alla avatarer jag kan. Kommer ihåg hur det var på Party - när man satt och spelade med avatarer så kom det in i hjärnan att "den där blondinen bluffar mycket" och sedan flyttade man det till ett annat bord med en helt annan spelare. Avatarerna förstör mycket i sådana lägen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...