Almtom Postad 24 Januari , 2009 Rapport Postad 24 Januari , 2009 Lämnar FTP någon form av uppgifter till skattemyndigheten vid uttag? Bör man isf hålla sina uttag under någon viss gräns för att slippa problem? Citera
Ola Brandborn Postad 24 Januari , 2009 Rapport Postad 24 Januari , 2009 Lämnar FTP någon form av uppgifter till skattemyndigheten vid uttag? Nej Bör man isf hålla sina uttag under någon viss gräns för att slippa problem?Ja. För banken lämnar info till SkV, inte Tilt Citera
Almtom Postad 24 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2009 Ok men hur har banken koll på om jag vunnit eller satt in pengarna på FTP? Isf vilken nivå ska man ligga under? Citera
Nice Hand GG Postad 24 Januari , 2009 Rapport Postad 24 Januari , 2009 Ok men hur har banken koll på om jag vunnit eller satt in pengarna på FTP? Isf vilken nivå ska man ligga under? Tror att alla banker förutom swedbank rapporterar alla uttag, swedbank gör det först vid 100k SEK. Citera
Bluwajt Postad 24 Januari , 2009 Rapport Postad 24 Januari , 2009 Banken lämnar väl bara info till skv på uttag över 150k? Citera
Illvillja Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 Banken lämnar väl bara info till skv på uttag över 150k? Jag har fått lämna sådana uppgifter och enligt papprena man får från banken (har Swedbank) så är gränsen 150k. Citera
cazacu Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 så om man vinner storkovan så kan man alltså ta ut ca 149K SEK i flera omgångar utan trubbel ? ( swedbank) Citera
brainslicer Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 så om man vinner storkovan så kan man alltså ta ut ca 149K SEK i flera omgångar utan trubbel ? ( swedbank) varför är folk så intresserade av kryphål? Citera
affe2000 Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 Det finns massvis med trådar om samma sak. Banker i Sverige har en lagstadgad plikt att anmäla alla utlandsöverföringar över 150k. Dessutom ska de rapportera alla överföringar som verkar misstänkta, typ pengatvätt och annat skoj. Gör du massvis med överföringar precis under det lagstagdade beloppet så är det inte så svårt att gissa vad som kommer att hända. Citera
Cyntax Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 [reklam] Men är det skatt på FTP-vinster då? Jag är tveksam... Den som har skattat på FTP-pengar vill jag kontaktar mig så tar jag striden mot SKV. Även för tidigare år! I april kommer jag att hjälpa minst 2 pokerspelare, med deras deklarationer, som har vunnit pengar på FTP. Syftet är att redovisa vinsterna för att undvika att bli misstänkt för skattebrott, samt att utreda om vinsterna från FTP är skattefria eller inte. Är det fler som vill ha hjälp så kontakta mig! /Cyntax [/slut reklam] Citera
Kidder Postad 25 Januari , 2009 Rapport Postad 25 Januari , 2009 [reklam] Men är det skatt på FTP-vinster då? Jag är tveksam... Den som har skattat på FTP-pengar vill jag kontaktar mig så tar jag striden mot SKV. Även för tidigare år! I april kommer jag att hjälpa minst 2 pokerspelare, med deras deklarationer, som har vunnit pengar på FTP. Syftet är att redovisa vinsterna för att undvika att bli misstänkt för skattebrott, samt att utreda om vinsterna från FTP är skattefria eller inte. Är det fler som vill ha hjälp så kontakta mig! /Cyntax [/slut reklam] Jag ska bara börja vinna på den där #"!"¤"D#%GF#%¤"&" siten också, möjligt jag återkommer... Citera
Lemiux Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Behöver en nl100 grinder bekymra sig över att åka på skatt? Citera
Bluwajt Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Behöver en nl100 grinder bekymra sig över att åka på skatt? På FTP eller överlag? FTP är ju till stor chans skattefritt efter vad Cyntax kommit fram till. Överlag ska du inte behöva bekymra dig heller. Allt kan ju hända men risken är väldigt liten. Citera
Cyntax Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Behöver en nl100 grinder bekymra sig över att åka på skatt?Beror ju på om du vinner också? Citera
Banankaka Postad 22 Februari , 2009 Rapport Postad 22 Februari , 2009 Har bankerna kolla på vad Entraction är? Är det en god ide att berätta för skatteverket att man tar ut pengar där ifrån? Ser det konstigt ut för dom om man inte redovisar Entraction pengar alls? Eller man kanske inte ska göra det? Edit: Sorry la inte märke till att det var en FTP thread Citera
Captain Morgan Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 [reklam] Men är det skatt på FTP-vinster då? Jag är tveksam... Den som har skattat på FTP-pengar vill jag kontaktar mig så tar jag striden mot SKV. Även för tidigare år! I april kommer jag att hjälpa minst 2 pokerspelare, med deras deklarationer, som har vunnit pengar på FTP. Syftet är att redovisa vinsterna för att undvika att bli misstänkt för skattebrott, samt att utreda om vinsterna från FTP är skattefria eller inte. Är det fler som vill ha hjälp så kontakta mig! /Cyntax [/slut reklam] Hur kan FTP vara skattefritt när inte Stars är det, är inte båda utanför EU? Citera
Drunken_Penguin Postad 27 Februari , 2009 Rapport Postad 27 Februari , 2009 Hur kan FTP vara skattefritt när inte Stars är det, är inte båda utanför EU? FTP har huvudkontor på Irland. Finns en del att läsa i den här tråden. Citera
dire_straights Postad 27 December , 2009 Rapport Postad 27 December , 2009 Tänkte byta sajt från FTP till en på B2B-nätverket. Om jag nu öppnat ett Moneybooker-konto och tar ut resp. sätter in via detta är väl risken = noll att jag råkar i strul med SKV? Pengarna rör sig ju inte i närheten av bankkontot..? Citera
jw1700 Postad 27 December , 2009 Rapport Postad 27 December , 2009 Tänkte byta sajt från FTP till en på B2B-nätverket. Om jag nu öppnat ett Moneybooker-konto och tar ut resp. sätter in via detta är väl risken = noll att jag råkar i strul med SKV? Pengarna rör sig ju inte i närheten av bankkontot..? Ja risken = 0 Citera
Snusarn Postad 27 December , 2009 Rapport Postad 27 December , 2009 Om du aldrig planerar att ha pengarna på ditt bankkonto så är risken nog så nära noll den kan komma ja. Lite trist vision dock? Citera
dire_straights Postad 27 December , 2009 Rapport Postad 27 December , 2009 Om du aldrig planerar att ha pengarna på ditt bankkonto så är risken nog så nära noll den kan komma ja. Lite trist vision dock? Så du menar att om jag cashar ut från B2B-sajten kan de köra nån backtrack och upptäcka att insättningen mer eller mindre kommit utifrån ett uttag från FTP? Känns osannolikt.. Det här borde väl vara en ganska säker väg att kringgå de största riskerna (dvs en insättning på banken märkt Full Tilt Poker)? Är långt ifrån nån skatteexpert så vet inte exakt hur SKV jobbar och huruvida de anstränger sig i den grad som behövs för att upptäcka dessa typer av åtgärder.. Citera
norrlands Postad 27 December , 2009 Rapport Postad 27 December , 2009 Så du menar att om jag cashar ut från B2B-sajten kan de köra nån backtrack och upptäcka att insättningen mer eller mindre kommit utifrån ett uttag från FTP? Känns osannolikt.. Det här borde väl vara en ganska säker väg att kringgå de största riskerna (dvs en insättning på banken märkt Full Tilt Poker)? Är långt ifrån nån skatteexpert så vet inte exakt hur SKV jobbar och huruvida de anstränger sig i den grad som behövs för att upptäcka dessa typer av åtgärder.. Skattemyndigheterna behöver inte köra någon backtrack utan det är DIN skyldighet vid eventuell granskning att redovisa hur pengarna kommit in till ditt B2B-konto. Citera
Caroline87 Postad 27 December , 2009 Rapport Postad 27 December , 2009 Skattemyndigheterna behöver inte köra någon backtrack utan det är DIN skyldighet vid eventuell granskning att redovisa hur pengarna kommit in till ditt B2B-konto. Hur gör man detta? Citera
norrlands Postad 27 December , 2009 Rapport Postad 27 December , 2009 Hur gör man detta? Vet inte om du drygar dig, men visa all transaktionshistorik från de sidor som är inblandade och som SKV frågar efter är väl en start. Citera
dire_straights Postad 27 December , 2009 Rapport Postad 27 December , 2009 Vet inte om du drygar dig, men visa all transaktionshistorik från de sidor som är inblandade och som SKV frågar efter är väl en start. Men hur intresserade är de egentligen när det inte rör sig om miljontals kronor utan snarare tiotusentals. Jag kan ju också ha frirullat mig till pengarna för att sedan spelat upp rullen? Kan inte tänka mig annat än att detta rör sig om oerhört sällsynta stickprov från SKV och att genvägen via moneybookers (som alltså inte resulterar i att pengar cashas in på banken från FTP vid något tillfälle) är +EV m.a.p. risk and reward? Hur skulle ni gjort? Citera
Recommended Posts