patrikn Postad 22 Januari , 2009 Rapport Postad 22 Januari , 2009 Hej, har precis laddat ner HM till min nyinköpte dator med två 22 tums skärmar ( helnöjd:-) ) Ska testa programmet i 15 dagar. Min fråga till er vilka siffror använder ni er av på er HUD när ni spelar ? Jag kör 6-8 bord sammtidigt så kan inte vara för många. Det finns ju så många att välja mellan kolla bara c-bet hur många olika där finns. Vet inte vad alla betyder. Det som jag skulle tycka var bra att ser är : NAMN Spelade Händer % händer som spelaren trycker in pengar i potten re-raise pre flopp kontinuation bet på floppen , dvs om han bettar ut varje gång han höjt preflop Detta är allt jag tror jag klarar av att hantera med 8 bord... Vad heter dessa i HM förkortningar? Vilka attribut använder ni er av? finns kanske bättre än dessa ! God fortsättning på natten ! MVH patrik Citera
okocha Postad 22 Januari , 2009 Rapport Postad 22 Januari , 2009 NAMN NameSpelade Händer Hands % händer som spelaren trycker in pengar i potten VPIP re-raise pre flopp 3-bet kontinuation bet på floppen , dvs om han bettar ut varje gång han höjt preflop Flop CB Vilka attribut använder ni er av? finns kanske bättre än dessa ! Raise preflop (pfr i hm) och Steal förutom de du nämt. Citera
Nice Hand GG Postad 22 Januari , 2009 Rapport Postad 22 Januari , 2009 NAMN Spelade Händer % händer som spelaren trycker in pengar i potten re-raise pre flopp kontinuation bet på floppen , dvs om han bettar ut varje gång han höjt preflop Aldrig använt HM men anar väll. Name lr Nick Playedhands lr Hands VP$IP 3bet pre cbet flop Citera
patrikn Postad 22 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2009 Jo sant steals kan vara bra och se i och med att jag spelar fler bord och inte märker om ngn stjäl varje gång..Men jag tycker nästan den blir mer intressant vid turneringar..Såg att d fanns mkt bra för turneringar typ " stjäl när potten är limpad " eller ngt liknande, Citera
patrikn Postad 22 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2009 Är det inte någon av videosajterna som lagt upp någon video på hur man ställer in " HUD player preferences " Det måste ju vara någon typ cardrunners eller någon. kanske någon som vet en bra gratisvideo? Citera
Qhunden Postad 23 Januari , 2009 Rapport Postad 23 Januari , 2009 Vad innebär steal egentligen? Det är nog den enda statsfunktion jag aldrig tittat på. Vad är det som gör att det räknas som steal istället för PFR på knapp eller sb? Citera
TiltMe Postad 23 Januari , 2009 Rapport Postad 23 Januari , 2009 Är det inte någon av videosajterna som lagt upp någon video på hur man ställer in " HUD player preferences " Det måste ju vara någon typ cardrunners eller någon. kanske någon som vet en bra gratisvideo? Deuces cracked har en video om HM, tror tom den är gratis! Citera
patrikn Postad 23 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 23 Januari , 2009 "Deuces cracked har en video om HM, tror tom den är gratis! " Har sökt men hittar inte den ? Någon som vill länka ? Citera
m1978 Postad 23 Januari , 2009 Rapport Postad 23 Januari , 2009 Har också funderat på holdem manager.. är det något att ha för en sng spelare? Tänkte eftersom man spelar så pass kort tid på samma bord, fast statistik sparas väl i och för sig! Något annat bra för sng annars? Citera
TiltMe Postad 23 Januari , 2009 Rapport Postad 23 Januari , 2009 "Deuces cracked har en video om HM, tror tom den är gratis! " Har sökt men hittar inte den ? Någon som vill länka ? http://www.deucescracked.com/videos/26-Tool_Time/470-HEM_Plugging_Leaks_1 Citera
struve Postad 23 Januari , 2009 Rapport Postad 23 Januari , 2009 Vad innebär steal egentligen? Det är nog den enda statsfunktion jag aldrig tittat på. Vad är det som gör att det räknas som steal istället för PFR på knapp eller sb? Steal är att någon höjer från CO knappen eller SB i en oöppnad pott (dvs att ingen gått med innan). Finns för övrigt förklaringar på massa stats här http://www.holdemmanager.net/faq/?f=155 Citera
Qhunden Postad 23 Januari , 2009 Rapport Postad 23 Januari , 2009 Steal är att någon höjer från CO knappen eller SB i en oöppnad pott (dvs att ingen gått med innan). Finns för övrigt förklaringar på massa stats här http://www.holdemmanager.net/faq/?f=155 Ok tack, då antar jag att det är en rätt onödig info på 5-mannabord. Eftersom det bara är höjningar från utg som gör att siffran skiljer sig från vanlig PFR. Citera
Lixifer Postad 23 Januari , 2009 Rapport Postad 23 Januari , 2009 http://www.deucescracked.com/videos/26-Tool_Time/470-HEM_Plugging_Leaks_1 Möjligen är jag helt utvecklingsstörd. (Möjligen lutar det tom åt det hållet ) Men.. hittar inte länken på sidan som sätter igång själva filmen. Och jag är inte medlem btw. Kan man inte se gratisfilmerna utan medlemskap? Citera
KINGDONK Postad 10 September , 2009 Rapport Postad 10 September , 2009 du måste vara medlem har jag för mig, men det går att vara medlem utan att betala vilket innebär att du kan skriva i forumet och se gratisfilmerna. Citera
Recommended Posts