Gå till innehåll

Holdem manager alternativ !


patrikn

Recommended Posts

Hej,

har precis laddat ner HM till min nyinköpte dator med två 22 tums skärmar ( helnöjd:-) )

 

Ska testa programmet i 15 dagar. Min fråga till er vilka siffror använder ni er av på er HUD när ni spelar ?

 

Jag kör 6-8 bord sammtidigt så kan inte vara för många. Det finns ju så många att välja mellan kolla bara c-bet hur många olika där finns. Vet inte vad alla betyder.

 

Det som jag skulle tycka var bra att ser är :

 

NAMN

Spelade Händer

% händer som spelaren trycker in pengar i potten

re-raise pre flopp

kontinuation bet på floppen , dvs om han bettar ut varje gång han höjt preflop

 

Detta är allt jag tror jag klarar av att hantera med 8 bord... Vad heter dessa i HM förkortningar?

 

Vilka attribut använder ni er av? finns kanske bättre än dessa !

 

 

God fortsättning på natten !

 

MVH patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NAMN Name

Spelade Händer Hands

% händer som spelaren trycker in pengar i potten VPIP

re-raise pre flopp 3-bet

kontinuation bet på floppen , dvs om han bettar ut varje gång han höjt preflop Flop CB

Vilka attribut använder ni er av? finns kanske bättre än dessa !

Raise preflop (pfr i hm) och

Steal förutom de du nämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo sant steals kan vara bra och se i och med att jag spelar fler bord och inte märker om ngn stjäl varje gång..Men jag tycker nästan den blir mer intressant vid turneringar..Såg att d fanns mkt bra för turneringar typ " stjäl när potten är limpad " eller ngt liknande,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad innebär steal egentligen? Det är nog den enda statsfunktion jag aldrig tittat på. Vad är det som gör att det räknas som steal istället för PFR på knapp eller sb?

 

Steal är att någon höjer från CO knappen eller SB i en oöppnad pott (dvs att ingen gått med innan).

 

Finns för övrigt förklaringar på massa stats här http://www.holdemmanager.net/faq/?f=155

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steal är att någon höjer från CO knappen eller SB i en oöppnad pott (dvs att ingen gått med innan).

 

Finns för övrigt förklaringar på massa stats här http://www.holdemmanager.net/faq/?f=155

Ok tack, då antar jag att det är en rätt onödig info på 5-mannabord. Eftersom det bara är höjningar från utg som gör att siffran skiljer sig från vanlig PFR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...