Gå till innehåll

Maffia V Speltråd! Game Over!


kraclob

Recommended Posts

Att denna mycket bra förklädda mafioso lyckas grundlura hela staden är inte bra!

 

Jag har, har aldrig haft och kommer aldrig ha samröre med maffian! Och jag kommer därför aldrig mer att ha samröre med jennez lynch!!

 

Du har helt rätt. Du kommer nämligen aldrig mer att ha samröre med någon alls. Du ska dingla för det du har gjort (eller iaf det du planerar att göra) - Gangster!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag hoppas att de andra byborna backar upp mig iallafall, för du än maffia och skall bort från våran by!:evil:

 

 

Jag står fast vid det här:

 

Om jag har räknat rätt så är det fortfarande endast popquee och Saint_Bjorn som har gett sig på mig och de har fortfarande inte ändrat sina röster. Kära bybor och grannar! Den här rundan blev enklare än jag trodde. Jag föreslår att vi lynchar ett av dessa maffiasvin idag och låter sedan polisen plocka in den andre till förhör. Mina vänner, vi kommer att segra med denna taktik!

 

Varken du eller Saint_Bjorn har ju förnekat detta.

 

Juggler är fortfarande starkt misstänkt pga sin frånvaro men ovan bevis är fortfarande oemotsagda och helt enkelt för starka för att jag ska kunna bortse från det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varken du eller Saint_Bjorn har ju förnekat detta.

 

Jag har inte gjort annat än att bestrida dina falska påhopp din italienska slurk...

 

Torka tomatsåsen du har runt munnen för du kommer inte att segra i denna by, måhända att du får mig hängd men så fort alla får veta min sanna identitet som hederlig bybo så kommer det att svänga, darra maffia, du kanske vinner det här slaget men du kommer förlora kriget.

 

Jag sätter mitt hopp till er, kära bybor, rädda mitt skinn som medborgare, maffia hatare och allt som har med jennez att göra, backa upp mig, driv maffian ur byn, nu har vi chansen att halvera deras manskap innan de sprider sig, ut med italien ur våran by!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SETUPS

 

Det är precis vad det är. Jennez har lurat i er allihopa, du borde nog kolla dina falska saker en gång till, scanna datorn för keyloggers och kolla glaset för det där är inte mitt avtryck, vill mig påminna att jag var så full på festen att jag vägrade ta i glaset, jag hoppade på borde och drack ur flaskan.

 

Btw, vinet som, hör och häpna, Jennez hade med sig hette "Brunello di Montalcino" vilket han så gärna påtalade hur fint och exlusivt det var. Inte tillgängligt för "vanliga knegare" Vilka är det för då? Maffioso?

 

LYNCHA JENNEZ, LYNCHA JENNEZ, LYNCHA JENNEZ, LYNCHA JENNEZ!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen har varit lång och beskyllningar har vint tätare än flugor över koskit. Därav ändrar jag min röst för sista gången och vill härmed lyncha popquee.

 

To teh gallows med mafioson så vi kan somna gott!

 

Din förrädare, jag är den enda med rygg som står emot maffian också blir jag lynchad, må ni brinna långt borta och jag hemsöker er alla som lynchar mig:cry:

 

Jag trodde vi stod tillsammans, enade i denna kamp emot Jennez hur många har han hunnit dra in i sina smutsiga affärer?

 

Ni ska veta en sak, jag tänker inte dö, jag tänker kriga efter döden, Jennez och den andra mafioson bör darra, just nu vet jag inte vem den andra är, förhoppningsvis hittar konstapeln denna skurk inatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha observerat dagens pajkastning på behagligt avstånd har jag fortfarande inte kommit på vem jag skall beskylla för att ha dragit in maffian i våran by, kanske bättre att vänta med lynchningen till efter en god natts sömn att fundera på?

 

Den totala avsaknaden av vidare beskyllningar mot min person, får mig för övrigt att undra om maffian har tystat alla beskyllare för att kunna lönnmörda mig i tysthet, kanske bäst att sätta dubbla lås på alla dörrar och kalla in en läkare, just in case.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är jävligt säker på att Saint_Bjorn kommer att lönnmorda mig inatt om vi får upp hans kompanjon popquee idag. Eller vad fan, jag är dead meat i alla fall. Om popquee överlever så kommer ju han att slakta mig.

 

Nåja, jag är säker på min sak. Få upp fanskapet i galgen nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är jävligt säker på att Saint_Bjorn kommer att lönnmorda mig inatt om vi får upp hans kompanjon popquee idag. Eller vad fan, jag är dead meat i alla fall. Om popquee överlever så kommer ju han att slakta mig.

 

Nåja, jag är säker på min sak. Få upp fanskapet i galgen nu!

 

Varför denna bråska, Mr maffia?

 

Är jag den första som tagit dig på bar gärning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför denna bråska, Mr maffia?

 

Är jag den första som tagit dig på bar gärning?

 

Du kan sluta peka finger nu. Vi vet allihop att du är skyldig.

 

Kom förresten på att jag har EN chans att överleva natten! Om jag säger "pretty please with sugar on top" kanske jag kan få lite beskydd av ngn trevlig doktor...? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan sluta peka finger nu. Vi vet allihop att du är skyldig.

 

Kom förresten på att jag har EN chans att överleva natten! Om jag säger "pretty please with sugar on top" kanske jag kan få lite beskydd av ngn trevlig doktor...? :roll:

 

Du, överleva natten? Sällan och aldrig om jag hade fått bestämma, maffia är maffia. Ni förtänar inte att vara i våran by.

 

Bybor, ni MÅSTE hjälpa mig nu och vända på denna sjuka röstning, bort med maffian och behåll oss hederliga människor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant läsning må jag säga.

 

Måhända var jag förhastad i mina anklagelser mot Jennez och Ola.

 

Måhända är det på detta vis: Ola ser sin chans att få se en oskyldig bybo dingla på galgbacken nästkommande gryning, och driver därför på Jennez' första chansartade anklagelse mot Juggler, som förvisso befinns i det övre skiktet av misstänkta, men utan att ha honom hörd blir det enbart en vild gissning.

 

Måhända är popquee och Ola det maffiapar som spridit sin sjukdom av korruption och våld i vår kära by.

 

Jag kan ha hittat Beviset! Av en händelse kom jag över följande videosnutt. För visst är det väl popquee, som i sin tondöva enfald, så typisk för avskummen inom cosa nostra, spelat in och lagt ut sin falska visselversion av, javisst, Godfather Theme, till allmän beskådan och förhoppning om beundran och berömmelse. Det finns ingen gräns för gipskatternas högfärd och grymhet!

 

 

Jag ändrar härmed min röst och vill lyncha...

 

popquee

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förundrad ser jag på hur popquee förs mot galgen av en arg lynchmob, kanske erkänner att han var den mafioso han utgavs för att vara när döden kommer i antågande, eller så är han bara en olycklig bybo som retade upp fel människor.

 

Jag är inte riktigt övertygad om hans skuld ännu, men konstigare saker har ju hänt än att jag har haft fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter hätskt debatt med många slag under bältet står Byborna enade. Popquee blir första offret i jakten på maffian.

 

Väl häng och begraven kommer det fram att Popquee inte var mer än en hårt arbetande bybo som närmaste koppling till maffian var ett vykort från italien han fått av misstag för tre år sen.

 

Mörkret sänker sig över byn medans popquees kista hissas ner och byborna undrar var ledtrådarna felade...

mn_coffin_burial1.jpg

 

Polis Pma mig vem du vill undersöka.

Läkare Pma vem du vill beskydda.

Maffia! Who will die?

 

Natt tills kl 9 imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gryningen kommer sakta till våran lilla by och rykten sprider sig om att maffian slagit till igen. Thestonk hade blivit överfallen i sitt hem och knivhuggen 3 gånger. Tur nog var byns läkare nära till hands och lyckades med näd och näppe rädda hans liv.

STABBING-1-JMM.jpg

 

Nu är det åter dag och byborna måste bestämma vem som ska lynchas för att reda bot på byns maffia problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där kan vara det mest omotiverade påhoppet i maffiaspelets historia. En total ignorans av regelverket för att föra fram ett lynchbudskap?

 

Jag står fast vid det jag sade igår, om popquee är oskyldig har Jennez gjort bort sig: först genom att haspla ur sig anklagelser (som var tvärsäkra igår, men helt gripna ur luften idag) och sedan genom att försöka bluffa till sig läkarskydd. Med det citerade inlägget i åtanke framträder dessutom maffiakompanjonen i all önskvärd gnistrande dager. Hör ni rösterna på gatan?

 

"Den ena mafioson han var ej dejlig, namnet på denne var gdaily

den andre var en skåning, hade inga vännez, det var den konspirerande Jennez.

Känner ni stanken från enskilda mafiosobanken? Lynch! Lynch! Lynch!"

 

Jag snappade upp budskapet, men förstod inte vad David hade med detta att göra förrän senare. Jag var på väg till stadens konditori för att införskaffa en karlsbaderlängd. När jag såg butikens vaniljhjärtan smälte mitt gottsugna inre.

"Ursäkta? Ett vaniljhjärta och en kaffe, också, tack."

"Vad för slags kaffe?", sade damen bakom disken och pekade på en skylt.

 

Storlek Stor Liten

Brygg 20 15

Kok 23 18

 

"Jag skulle vilja ha en stor kok."

"Ja, det förstås. Men ville du beställa något?"

Efter några missförstånd och ordväxlingar fick jag till slut min påse med karlsbaderlängden, kaffekoppen och vaniljhjärtat. Jag drack upp kaffet och tog vaniljhjärtat i handen, varefter jag spatserade ut genom dörren tryggt balanserande på min promenadkäpp av pärlemortäckt malackabambu.

 

Staden visade upp sig från sin bästa sida denna morgon. Solens strålar lyste upp himlen bättre än ett 1950-tals atombombprov i Nevadaöknen. Jag tog genvägen över gräset för att hinna hem. Jag tittade mig hastigt över axeln. Mina tankar kretsade kring den bräkande skåning som försökt överfalla mig under natten som gått. Vilken tur att jag haft min eminenta promenadkäpp att parera knivhuggen med! Men vem var kompanjonen? Rummet hade fyllts av pestomarinerad skånska när attacken skedde, och i bakgrunden hade Ted Gärdestads gamla slagdänga nynnats av den andre skurken. 'Satellit, satellit, oöööoööö.' Skurk nummer två var också på väg för att hugga mig i halsen när han hade fått syn på något i min bokhylla och tvärstannat. Kanske var det min antika samling av nordpreussisk fältkorrespondens med förstadagsstämplar som fångat hans intresse? Jag var ganska viss i mina iakttagelser och kände mig trots allt trygg. Byn skulle lätt kunna rensas från dessa icke önskvärda element. Men var var polisen? Carabinieri dove c'e musica? Varför genomfördes inga utrensningar?

 

När jag släntrade vidare över gräset snubblade jag på en kamerasladd. Jag tappade vaniljhjärtat, vilket jag krampaktigt hållt i handen, och det flög i en vid båge och landade på marken fem meter framför mig. Det smäckra degskalet krossades långsamt och något rosa/rödfärgat ploppade ut ur bakverkets innanmäte. Jag rusade fram för att se vad det var och stupade på vägen handlöst i gräset. När jag öppnade mina ögon såg jag mellan grässtråna framför mig vad vaniljhjärtat hade innehållit. I gräset låg ett avhugget öra.

 

"Get the f**k out of here, we're f**king shooting a f**king movie here, you f**k! Heineken f**k!"

Jag tittade förvånat upp. Någon ryckte i kamerasladden som trasslat sig runt mina ben. En kameralins kom ålande genom gräset. En karamellkoloriserad clown de kallade sandman...John Blund...zZzZzz

 

Jag somnade på plats, i ett filmteams våld. Men från drömmarnas rike når min röst ändå ut:

 

Du fick din chans. Nu tar vi revans.

 

Jag vill lyncha Jennez.

 

En Maffia misslyckas aldrig med mördandet... knivhugg, och endast tre... Nänä, det där var uppgjort på förhand! Jag tror att Thestonk är maffia, som gett sig själv lite köttsår för att så stora frågetecken hos oss valiga hederliga bybor.

 

Lyncha Thestonk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...