Gå till innehåll

sturedenstore - sadlar om eller slutar


sturedenstore

Recommended Posts

Gjorde ett litet uttag nu som jag brukar när jag är cptiltad. Lämnade 55k på svs och kommer fram tills min resa till österrike om en vecka inte spela en enda hand över 5/10, backar jag även över den här veckan är sannolikheten stor att jag tar paus i två veckor.

 

FYP.

 

Bara kämpa på...

 

GL!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

FYP.

 

Bara kämpa på...

 

GL!

 

/SK

 

Tyty då slapp jag göra det själv imorgon när tilten lagt sig :-P

 

jobba nu sture! se till att skotta när rushen kommer så kanske du blir som flugan en dag!

 

 

/ ok

 

Hehe ingen kan skotta som Flugan :-P Ska göra mitt bästa, de värsta av tilten har lagt sig nu iaf och jag är ganska så sugen på att dra igång liret igen. Får bli morgondagens projekt, nu måste jag faktiskt sova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaah Blom90, vilken kille.. Ge mig lite av hans rush så skulle jag vara för evigt lycklig.

 

Hittade faktiskt en +session nu på morgonen!!! En av de fösta för månaden typ, ska iväg en sväng nu på dagen och kanske hittar på nåt icke pokerrelaterat ikväll. Får se vore ju faktiskt ganska skönt att ha en +dag i bagaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fan spelat bra idag och inte blivit sååå illa behandlad, faktiskt hamnat på rätt en gång eller två, skönt och viktigt + atm.

 

Stängde nu och antecknar vad som än så länge är månadens ljusglimt 8.3k upp enbart på 5/10. Jag hade ändå en del kalla händer mot mig idag och det känns väldigt väldigt skönt att kriga sig igenom det och plussa ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade lite nu på förmiddagen.. Spewade lite och spelade en pott riktigt riktigt uselt och bluffade bort ett inköp. Sen var det bara en grind för att få tillbaka det. Jag lyckades iaf och slutade nån 50lapp ner bara.

 

Här är åsnehanden (från minnet då svs hh krånglar som vanligt)

 

Jag CO med :Jg::Tg: höjer till 35, Casper som är en stabil reg 3-betar till 135 från bb, jag syn.

 

Flopp :Ag::3s::6b: Han betar ut 180. Av någon anledning tror jag honom inte och väljer att floata en och se hur han agerar på turn. Turn :8h: han check och jag betar 460, han steksynar. Här sätter jag honom på någonting i stil med TT-KK och kanske AQ-AJ, en halvstark range som jag inte tror klarar så mkt action. River kommer iaf :Ah: och han checkar. Är ju ett ganska kallt kort för mig att bluffa egentligen då de finns en del A i hans range samtidigt som de är troligare att han synar ner mig med underpar händer. Här räknar jag dock med att han vet att jag vet och inte skulle pusha light och därför släppa alla parhänder.

 

Så jag pushar mina resterande 1240 in i 1500 och får snapsyn av AK. Kände mig ganska så dum, men metagame ftw :mrgreen:

 

Utöver denna spelade jag väl ganska så bra tkr jag. Åkte på några tråkiga händer också, men majoriteten av dessa var mot shortstacks så skadan blev inte så stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va tiltad jag är nu.. Hade en helt underbar bomben som sprack nu tack vare att Espanyol vägrade sätta ett enda av sina 3-4 öppna mål i matchen mot Sevilla.. Fick tidigare in 1-4 i untd matchen och hade 123, 12 i Espanyol - Sevilla och 123, 01 i Inter - Milan som givetvis kommer att sitta nu. Ska bli intressant att se hur utdelningen blir sen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insåg precis en ganska sjuk sak.. Har spelat ca 6-7h idag och inte vunnit en enda pott för inköp.. Är de ens möjligt?

 

BossMedia Game #947278063: Table Anna 26 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 00:46:09 - 2009/02/16

Seat 1: AlexThaMan (kr228.55)

Seat 2: fetrand (kr220.15)

Seat 4: snyggyngve (kr153.82)

Seat 3: shitan007 (kr337.59)

Seat 5: Mrday (kr849.42)

snyggyngve posts the big blind of kr1.00

shitan007 posts the small blind of kr0.50

fetrand is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to snyggyngve King of DiamondsKing of Clubs

Mrday folds

AlexThaMan raises kr4.00

fetrand calls kr4.00

shitan007 calls kr4.00

snyggyngve raises kr20.00

AlexThaMan folds

fetrand calls kr20.00

shitan007 folds

*** FLOP *** 9 of Clubs4 of Spades4 of Hearts

snyggyngve bets kr34.00

fetrand calls kr34.00

*** TURN *** 9 of Clubs4 of Spades4 of Hearts3 of Spades

snyggyngve bets kr67.00

fetrand raises kr134.00

snyggyngve goes all-in with kr99.82

*** RIVER *** 9 of Clubs4 of Spades4 of Hearts3 of Spades3 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot kr307.75 | Rake kr7.89

Board: 9 of Clubs4 of Spades4 of Hearts3 of Spades3 of Hearts

snyggyngve won (kr0.00), mucks

AlexThaMan won (kr0.00), mucks

fetrand won (kr307.75), showed 2 of Clubs4 of Clubs

shitan007 won (kr0.00), mucks

Mrday won (kr0.00), mucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och funderar på hur man ska hantera den här grejen på stars.. Hade precis kollat klart på en film (Get Smart) när jag såg nånting som fick mig att tro att det bara var typ 800k händer kvar tills det smällde.. Jag var snabb fram med kreditkortet och stoppade in $200, öppnade 24 bord 0.01/0.02 och foldade allt pre.. Sen ett tag senare insåg jag att det bara var en milestone för nedräkningen.. Det var i själva verket 14 miljoner händer kvar till den riktiga handen.. Tilt liksom. Så nu sitter jag här med 200 värdelösa dollars på pokerstars och vet inte vad jag ska göra med dessa.. Bunushanden kommer väl utspela sig någon gång vid 09 tiden imorgon bitti och jag tvivlar på att jag orkar kliva upp då :-P Well well, de är morgondagens problem, vem vet kanske vaknar jag för att trilla in på rätt bord imorgon bitti.

 

Har blivit lite av en grej för mig att skriva lite om de filmer jag sett och betygsätta dem här i dagboken. Tänkte göra så även med de jag sett mest nyligen, nämligen Guds stad samt Get smart.

 

Guds Stad

 

Hade redan innan Metas kommentar här i dagboken hört mycket bra om Guds stad. Jag hade dock inte kommit till skott av många anledningar varav en utav dem var det bögiga religiösa namnet. Men efter att ha sett Tropa de elite och fått det klart för mig att det var av samma stuk så var det ju givetvis dags att ta tag i det.

 

Och vad kan man egentligen säga om filmen då? Jo man kan säga att det var en väldigt väldigt bra film. De var en bra story, bra skådespel, bra på det mesta faktiskt. Den utspelar sig precis som Tropa de elite i den brasilianska slummen där knark och gangsters styr. Det utvecklar sig till krig mellan två grupper och alla i "Guds Stad" blir indragna.

 

Trots att det var en otroligt bra film så måste jag säga att jag gillade Tropa de elite lite bättre. Men betyget blir inte sämre för det, 8.5/10 får den. Nu återstår bara "City of Men" Ska försöka få tag i denna imorgon.

 

Trailern:

 

 

 

Get Smart

 

Okej kvällens film var "Get Smart" en actionkomedi jag bränt ut för länge sedan men helt enkelt glömt bort att titta på. De var väl en blandning av Mission impossible, moderna bond och "Brick" från Anchorman. Det var väl en ganska lättsam film som var svår att verkligen ogilla. Iaf för mig som kan uppskatta torr humor som Steve Carell alltid bidrar med :-)

 

De var en del riktigt sköna scener faktiskt och de är dessa som drar upp betyget en aning. Men överlag så var den väldigt lik de flesta andra filmer i kategorin man sett, ganska simpel och förutsägbar. Men som sagt, tack vare de roliga inslagen så får den det snälla betyget 6.5/10.

 

Värt att nämna är också att jag tycker "The Rock" gör sin bästa roll i den här filmen, säger väl iofs ingenting.

 

Trailer:

 

 

Får bli lite sömn nu tror jag, ska faktiskt spela squash imorgon :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var ytterligare en polare besegrad i ytterligare en racketsport. Den här gången var det squash på schemat. Hur de än försöker så hittar de ingen spelform de kan vinna i, jag låter de fortsätta sina försök :mrgreen:

 

Inget pokrande än så länge idag men tänkte ta mig en kortare sittning nu och testa vattnet. Stänger nog ganska omgående om jag känner dåliga vibbar då jag inte ens är särskillt sugen på lir idag. Mer taggad på lite seriegrind och nån film istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mej lite i din nuvarande halvtilt, som förut va heltilt. Har du läst the Poker Mindset och Elements of poker?? Tycker båda böckerna hjälper när all poker går skit. Jag brukar ögna igenom dem lite grann då och kolla massa vids. Sen är det ju asbra att typ gå ut och springa om man orkar, vilket man ju inte gör.

 

Gl, det vänder ordentligt snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mej lite i din nuvarande halvtilt, som förut va heltilt. Har du läst the Poker Mindset och Elements of poker?? Tycker båda böckerna hjälper när all poker går skit. Jag brukar ögna igenom dem lite grann då och kolla massa vids. Sen är det ju asbra att typ gå ut och springa om man orkar, vilket man ju inte gör.

 

Gl, det vänder ordentligt snart!

 

Antar att de flesta som grindat länge känner igen sig i vissa bitar.. Jag själv känner igen mig sedan tidigare downswings och man tycker ju att man borde lärt sig något och hantera det bättre second time around så att säga. Så verkar dock inte vara fallet för mig, jag fortsätter gräva ner mig i skiten och tycka synd om mig själv och de är knappast rätt väg att gå.. Ska bli oerhört skönt med en pokerpaus om några dagar då jag sticker till alperna och lever livet.

 

Har inte läst någon av böckerna du nämner, har överlag skitsvårt att läsa pokerböcker då det inte finns mycket som tråkar ut mig mera. Har ett tiotal gånger gett mig fan på att läsa "your worst poker enemy" och kommit kanske 5 sidor varje gång innan den återigen hamnat i bokhyllan för att samla damm. Ska köra mitt första boxningspass imorgon dock, ska fungera lite som terapi är det tänkt, slå bort lite aggressioner kan ju aldrig vara fel :-P

 

-----------------------------------------------------------------

 

Började idag kolla lite på serien "Breaking Bad". Tycker den är asbra än så länge, kolla den om ni gillade filmen "Falling down" Med Michael Douglas, lite av samma skrot och korn.

 

Tänkte avsluta dagen med en film som vanligt.. Inte bestämt mig riktigt vilken de ska bli då jag har 2 fräscha som jag inte sett ännu. Vilken de än blir så kommer de en liten sammanfattning och betygsättning innan jag somnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...