Gå till innehåll

JohnH


JohnH

Recommended Posts

Jora, det kommer köras pokerrate på rummet. Jag kommer dock inte förutsätta att det blir games mer än max 1-2 dagar av de 7 dagarna. Kommer mina kompisar på besök så blir det annat än poker..

 

Sitter man och nöter 6h själv om dagarna så blir man inte kul på aktiviter och fester. Jag sätter hellre polarna på roulette än pokerborden om man säger så. Ett skitdåligt alternativ är att vi kör en 2h förfest vid borden och strikta regler på att inte spela annat än nuts... Kommer nog funka. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fy fan va risigt jag spelar. :(

 

Spelat 6sattar idag.

 

En finalsatte som jag bajsade bort en riktigt stor hög marker som jag gnetat ihop i 2h. Låg stabilt och betryggande på andraplats i dessa två timmar o så kastar jag in markerna riktigt kallt. Sitter ju dessutom bara och entablear. Haha. Idiot.

 

Stänger ner datan men får sedan för mig att spela upp alla dollars och euros som jag fördelat ut på ett par olika siter. Sitter med fem fönster och ströklickar. Tur att alla siter har wsop-sattar :roll:

 

Spelar hyggligt på två siter men blir utklonkad. Inget konstigt med det... däremot sitter jag och drar ut så jävulskt på en rackare. Har inte närmvärt med marker och slaskar ner till 10bb typ 3 gånger. Alla gånger jag skickar in degen ligger jag som bäst 20/80. Klonk.. klonk.. klonk. En 1-outare och en 2-outare, mot samma kille :D Till slut sitter jag och fipplar 2 headsup och vinner nån liten supersatte men lyckas till slut även vända min superklonksite till vinst.

 

Aja, på det hela taget svinigt bra resultat. Oförtjänt. Nästa helg ska jag alltså spela WSOP ME-satte modell dyrare. Helgen därpå sista chansen på lillpaketet $6k. Eftersom det går skitbra när jag inte känner mig värd att vinna så får ni hejja på mig i maineventet i Juli. Lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men då gamear vi lite cash games istället. Klämde in ett 2h-pass på cosmopol. 19.00 på en måndag sätter jag mig ner. Helt jävla oväntat. Tänkte inte ens på att föra över 3 inköp till pokerkortet så jag hade bara 2900... men hur svårt kan det vara när man får in ÄssÄss hand nr2? AI på flopp och vi sitter med 3300 (köpte in för 2000 som är maxupptaget på 20/20).

 

10min senare tittar vi ner på AA igen. Easy game. Dock får jag 4syn på min snåla bet på 160 i mittpos. Halvtorr flopp, T-hög flushdrag, som jag betar ut 440 då det blev check till mig. UTG höjer till 900 (500 bakom) och killen till höger om mej ställer (2000). Jag foldar lite väl tight där.... men va ska de ha? UTG synar blixt med toppsettet och andra snubben har par och flushdraget. Turn är ju flushen där som ett brev på posten.

 

Lite senare hittar jag nöthanden 35rutersuited på lilla blinden. Synar 80höjningen som även 5 andra tot gör. Floppar flushen som jag checkar (öppet färgstegedrag dessutom) och sista snubben betar lyckligtvis ut. Jag slår om och en snubbe i mittpos ställer och enbart jag synar. Norrköpingsbon har ju också flushen den jäveln och jag får inte dra ut med någon av de 2 outsen. Otur som fan. Tilt. ;)

 

Tittar på klockan och ger det en timme till. Tillbaka på ruta ett med ett par hundringar pluss efter 1h spel. Fanns rätt mysigt värde. Kör på och 1.05 senare så hämtar jag ut 2990kr mer än jag dök upp med. Bra timpeng i det där huset helt enkelt.

 

Ibland känns det värdelöst o sitta och pissa bort pengar på sattar när det är så enkelt att hitta +++ mot mongisarna i cashgames. Det gäller dock inte att glömma de där jävulsdagarna förra året. 8 iskalla dagarna i rad när man backade rakt ut. Ahh... watever. History. Otur. Flipps på fel sida. Coolers...

 

Nu är det nya dagar. Solen skiner och det går inte att backa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det nya dagar. Solen skiner och det går inte att backa.

 

Det kan vara så att jag hade lånat klonken av dig. Men alla vet att en sådan konstellation bara kan vara tillfällig, och nu har du fått tillbaks den och jag är torr. Nu även bakom öronen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med alla säkerhet finns det tur över till dig också. =)

 

Ingen poker i kväll men kanske en tur i morn kväll. Förutsatt att jag inte drar mer än 2 glas efter jobbet. På torsdag bär det av upp till Dalarna igen. Sommarstugebyggande på agendan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens Industri:

 

Grekland minskade sitt budgetunderskott med hela 41,8 procent från januari till april. I alla fall enligt finansminister George Papaconstantinou.

 

:-)

 

hej hej jouros.. mer jouros.. kom till papa.. papaconstantinou.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...alltså, kronan mår inte bra. En dollars = knappa 8spänn. Det har gått fort att tappa 20%.

 

Men o andra sidan, ser man i ett större perspektiv så vofflar ju kursen runt rätt mycket med tiden.

 

ZpeLWsLtS.jpg

 

 

 

Sambon är i Oslo nu och slösar pengar och jag tänkte fira med en bärsa efter jobbet. Må gudarna vara med mig så jag inte förleds att gå och spelar poker om jag råkar blir slirig :) Det är mycket kända pokerproffs som är på gång i kväll. Både i baren och vid pokerborden. Allt kan hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha.. na, blir nog inge norje.

 

Förlorade kortdragningen om middan. Backade på cc. 1860kr

 

turnade tvåparet mot floppad stege. Tilt.

 

Floppade fint med min KQs på K95s-floppen. AI där och får syn och turnar Q. Viker upp min superhan och Fi har KK. Jaja, vad är väl en bal på slottet.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan. Posten med padrino o ulaf på cc försvann :(

 

Aja, kort version, ulaf såg snäll ut live också. Padrino gäspade stort ett par gånger medan han bustade bordet.

 

En trevlig middag blev det iaf med jennez innan pokern. Nästa gång tar vi en till bärs isf Cosmo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var ju skyldig dig öl padrino.. får ta det nästa gång.

 

 

Titanpoker ringde nyss och sa att jag hade pengar på deras konto. Och om inte det var nog, de lägger in 15euros till. Så ska det låta!!!

 

Nu är frågan, har jag spelat där de senaste 5åren? De kan inte vara mer än 2 inloggningar iaf. Dax för en tredje och spela lite WSOPkval för alla pengarna.

 

Nån mer site, som jag har konto på, som kan ringa mig?

 

Dax att åka upp till Falun i em. Jobb och bygge av sommarstuga. Efter det så verkar det bli rätt mycket sthlm framöver. Skärgården. Grönan. Varva ner..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter regn... så kan det komma spöregn.

 

 

youre-fired.jpg

 

Aja, allt ordnar sig. It allways do. Har varit på en intervju och hoppas på att komma till omgång två. Kändes bra. Hur blir det me vegas? Stalltipset är nog att jag ändå åker, men vi får se. Det sjuka är att det var tyngre att bubbla WSOPpaketet på $15k jämfört med att få höra att man fått kicken efter 7år.

 

Det blir kanske enklare att ta det beslutet med vegas om jag börjar söka jobb isf att vänta på att de ska ringa :)

 

Fullblodsgrinder på cc? :shock:

 

Jobba med poker på annat sätt?

 

Jobba i Norge?

 

Flytta till Dalarna, avla kids och börja jobba på pappersbruket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbat som projektledare i 7år med inslag av:

-Internationell/nationell support

-Utbildare av webbapplikation

-Säljare

-Verksamhetskonsult

-Kvalitetssäkring av webbaserat ledningssystem

 

Jobbat extra på cosmopol

-400kr/h i snitt under ett par år. ;)

 

Utbildad miljöchef

-3år högskola och lite extrakurser på KTH

 

Än så länge känns det helt ok. Givetvis trist o få kicken men jag hoppas hitta nåt kul inom kort. Har en uppsägningstid på 4månader. Nån som har nåt kul som kanske kan passa in? =) Har tre förfrågningar från företag som söker projektledare. Vi får se vad som händer. Får gå in på monster i kväll och kolla läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killar som dig klarar sig alltid John. Kom att tänka på ett George-citat från Seinfeld:

 

"Kramer goes to a fantasy camp. His whole life is a fantasy camp. People should plunk down two thousand dollars to live like him for a week. Do nothing, fall ass-backwards into money, mooch food off your neighbours, and have sex without dating. That's a fantasy camp."

 

Det här fixar sig snart :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...