Gå till innehåll

JohnH


JohnH

Recommended Posts

Hade förträngt timmpenningen...

 

2009 SEk/h: 150,79

 

 

Hej varians... ge mig bra kort eller iaf normalt utfall + samma värde runt bordet nästa gång så ska jag fan kunna ordna upp det här. Ge mig alltså en rik och glad jävel utan pokersinne, 3 exalterade och glada nybörjare, 3 tighta gubbar och 3 aggro... de senare gärna till höger.

 

 

Klurar till och med på att lägga in nån onsdag/torsdag i schemat och inte bara helger (för att inte behöva vänta så länge mellan spelen). Dock nära löneutbetalningarna givetvis :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eftersom ingen kommenterar så kan man ju skriva vad som helst, tex klämma in lite nytt egomaterial...

 

Här är tavelverkstan:

 

Notera rödvinet, hårdbrödmackorna och jordnötterna i pausen... sen några moderna dalahästar.

 

 

Edit: Vafaan. Är det bildstället pixbox som blockar uppladdning av bild? Någon som ser nåt via länkarna? Mögigt iaf då man vill ha bilderna direkt i dagboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1:

Lite vek på flop? Finns syn på river?

 

Hand 2:

Vad har Fi? För maniac av hero pre?

 

Hand 3:

Bör jag inte checkraisa om jag ska vara med för att slippa syn av pos7?

 

I hand ett tycker jag bet är bättre om du inte vet något om fi, då slipper du gissa resten av handen om han betar två gator.

 

Grymt snygga tavlor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Min bästa vän sa helt plötsligt idag att han skulle testa en pokerbot åt en "vän" :( "Vännen" hade bett honom att öppna ett pokerkonto och lägga in en slant. Mögigt på jävligt många sätt.

 

Jag har avstyrt det hela iaf men det är sånt där som gör en mindre sugen att starta upp internetpokern igen. Det räcker med att förlora på livespel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Upp som en sol och ner på 0 när man gick hem.

 

Det gick tokbra i början när det var tight spel. Jag spelade fint och hade bra koll på omgivningen när det var dags att beta och när det var dags att ge upp. Kort hade jag inga men spelet gick bra.

 

Del 2 på kvällen så började korten komma samtidigt som bättre spelare dök upp. Dum som jag var så satt jag kvar hela kvällen på samma bord.

 

 

En kall streak på mitten och är inte med i några potter alls. Då får jag xx och synar UTG.

 

Hero: (4500) syn

Aggrolös 1: (7000) betar ut 180

Aggrolös 2: (5000) syn

Försiktig: (4000) syn

Hero: 1000

Aggro1: syn

Aggro2: syn

Försiktig: fold

 

:3s::9d::Kh:

 

Hero: AI

 

Vad behöver aggro1 ha för att hitta syn?

Om aggro 1 foldar vad behöver aggro2 ha för att vara med?

 

Är mitt spel tokrisigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2.5miljoner och 104kvm. Ska bli sjukt nice.

 

Hade privatvisning av min lya nyss. Mäklarn han inte med så jag fick hoppa in när en snubbe ville köra en förvisning. Gick väl hyffsat att agera säljare.

 

 

Hur som så verkar de ha höjt maxinköpet på cosmopol till 4000 på 20/20. Det var total förvirring då dealers inte hade koll och någon vid bordet talade om att det var höjt. Själv hade jag shortstackat från 2000 till 7000 när det kom på tapeten men va fan... får väl börja tänka om hur jag ska lägga upp framtidens spel.

 

12000 är nog i mesta laget. Flera kör iof med 2000 på 20/20 men riktigt vrickat att inte spela fullt.

 

8000? 2 inköp är fan inte mycket att komma med. 2 AK oträffat och man får gå hem. 3e gången träffar man ju alltid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp som en sol och ner på 0 när man gick hem.

 

Det gick tokbra i början när det var tight spel. Jag spelade fint och hade bra koll på omgivningen när det var dags att beta och när det var dags att ge upp. Kort hade jag inga men spelet gick bra.

 

Del 2 på kvällen så började korten komma samtidigt som bättre spelare dök upp. Dum som jag var så satt jag kvar hela kvällen på samma bord.

 

 

En kall streak på mitten och är inte med i några potter alls. Då får jag xx och synar UTG.

 

Hero: (4500) syn

Aggrolös 1: (7000) betar ut 180

Aggrolös 2: (5000) syn

Försiktig: (4000) syn

Hero: 1000

Aggro1: syn

Aggro2: syn

Försiktig: fold

 

:3s::9d::Kh:

 

Hero: AI

 

Vad behöver aggro1 ha för att hitta syn?

Om aggro 1 foldar vad behöver aggro2 ha för att vara med?

 

Är mitt spel tokrisigt?

 

a1 kan väl ha valfri träff/par, dito a2 om a1 foldar. ditt spel går inte att bedöma om man inte vet vad du har...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

a1 kan väl ha valfri träff/par, dito a2 om a1 foldar. ditt spel går inte att bedöma om man inte vet vad du har...

 

Skulle någon av er syna med sämre än en kung enligt ovanstående info? Jag har inte varit med i några potter på bra länge.

 

Jag har varken A eller K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2.5miljoner och 104kvm. Ska bli sjukt nice.

 

Hade privatvisning av min lya nyss. Mäklarn han inte med så jag fick hoppa in när en snubbe ville köra en förvisning. Gick väl hyffsat att agera säljare.

 

 

Hur som så verkar de ha höjt maxinköpet på cosmopol till 4000 på 20/20. Det var total förvirring då dealers inte hade koll och någon vid bordet talade om att det var höjt. Själv hade jag shortstackat från 2000 till 7000 när det kom på tapeten men va fan... får väl börja tänka om hur jag ska lägga upp framtidens spel.

 

12000 är nog i mesta laget. Flera kör iof med 2000 på 20/20 men riktigt vrickat att inte spela fullt.

 

8000? 2 inköp är fan inte mycket att komma med. 2 AK oträffat och man får gå hem. 3e gången träffar man ju alltid...

 

Det har varit 4000 rätt länge nere i Göteborg. för 2 veckor sen blev jag ruggigt förvånad när de sade 2000 max i Sthlm när jag va där första gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser riktigt fint ut som sagt

 

wp!

 

 

Jag tycker också wp om jag får säga det själv.

 

Byggbolag vill inte köpa loss lyor från brföreningar och dessutom stå o pröjsa hyror. Så ser det ut i deras avtal om de inte lyckas sälja av alla lyor i fastigheten på 2år.

 

Velar man och håller sig borta i ett par veckor efter att ha först visat intresse så ökar prutmån ytterligare. Min lillya jag bor i nu tappar ja gissningsvis 10% i värde på 2 år (budgivning nästa v). Nya lyans ordinarie pris skrevs för 2 år sedan och den fick jag ner 20%. Det viktiga är iof att man vet att grannarna har betalat mer ;-)

 

Det är fan en hel del dollars att voffla runt med. Gäller att räkna och ha marginaler. Vi klarar oss fint om jag nu tex råkar bli pappaledig el utan jobb.

 

..om det inte blir kids lär ja öppna svartklubb eller vandrarhem för o nyttja all jävla yta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice tavlor och härlig lya.

Är du från Blge eller?

 

Tack! Mevägabo och har tex brottat ner en som var med i familjen... dessutom åkte han på stryk i super mario. Meriter av rang :roll:

 

Själv då? 70-talare? Hänger du på nån pokerklubb där? Var uppe i mellandagarna och spelade på en av klubbarna.

 

Vart ligger lägenheten? 600k är ju inte farligt alls väl? Ser och låter helt perfekt

 

600k var vad jag prutat. 2.5 kostade kalaset men ska man bo högst upp får man ta fram stora plånboken. I sthlm får man iof ta fram den var fan man än ska bo. Den ligger söder om söder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja. Det har gått totalsegt i år. Skillnaden är att det inte varit lika mycket gratispengar än så länge.

 

Totalt09: -6kr/h

 

 

Spelade en hand dåligt igår. Det räcker tydligen.

 

Hero: 3150

UTG: 3300 (varit med 5potter, aldrig spelat med förut)

 

 

Det är straddlat och 3 syn fram till Hero

Hero: sb: syn :4c::7h:

6 spelare är med

 

flop: :2s::4d::4h:

 

Hero: check

UTG: 100

fold till Hero: 300

UTG: 800

Hero: AI

 

 

Vadkanhanha?

4 med bättre kicker eller som sämst 3 5. Han kan ju inte gå loss med 55.

 

 

 

Tidigare handen på föregående sida, där jag gick AI med K på floppen, så foldade de 2. AJ,AQ,AK,TJs,88-QQ satte jag dem på när de synat. Möjligen ett par sc till då det var rätt lösa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja. Det har gått totalsegt i år. Skillnaden är att det inte varit lika mycket gratispengar än så länge.

 

Totalt09: -6kr/h

 

 

Spelade en hand dåligt igår. Det räcker tydligen.

 

Hero: 3150

UTG: 3300 (varit med 5potter, aldrig spelat med förut)

 

 

Det är straddlat och 3 syn fram till Hero

Hero: sb: syn :4c::7h:

6 spelare är med

 

flop: :2s::4d::4h:

 

Hero: check

UTG: 100

fold till Hero: 300

UTG: 800

Hero: AI

 

 

Vadkanhanha?

4 med bättre kicker eller som sämst 3 5. Han kan ju inte gå loss med 55.

 

 

 

Tidigare handen på föregående sida, där jag gick AI med K på floppen, så foldade de 2. AJ,AQ,AK,TJs,88-QQ satte jag dem på när de synat. Möjligen ett par sc till då det var rätt lösa.

 

du är med 95% slagen:/ bara att ge upp på 4-7an

jag gissar på 2-2:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...