omalley Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 Vad menas med Grind ? Engelskt ord. Använd lexikon. Vad i mitt inlägg förstod du inte? Han förstod förmodligen hela inlägget men ifrågasatte din dryga attityd. Inte speciellt klädsam imo! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 28 Mars , 2009 Rapport Share Postad 28 Mars , 2009 imo imo! Finns det behandlingshem för imo-missbrukare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dreamking Postad 29 Mars , 2009 Rapport Share Postad 29 Mars , 2009 Jag förstår vad det betyder nu. Kan släppa denna diskussion. ON-TOPIC - Åk till södra Goa och "grinda" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
scoob Postad 29 Mars , 2009 Rapport Share Postad 29 Mars , 2009 Jag förstår vad det betyder nu. Kan släppa denna diskussion. ON-TOPIC - Åk till södra Goa och "grinda" Måste bara hålla med. Indien blev ju rätt dissat i tråden, men Goa är ju faktiskt riktigt schysst. Iallafall om man gillar att glida hoj, åka på feta fester, hänga på stranden och köpa onödiga saker på konstiga marknader. Att internet är billigt och hyfsat pålitligt är stort +. Spelade SvS där utan problem. Och jag mådde inte dåligt över prisnivån heller För kommande resa går mina tankar typ Macau/Costa Rica/Thai. Dela ett schysst boende vore ju så klockrent. Bra tråd - skönt att fler letar efter softare breddgrader att Chilla&Grinda på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Justcall Postad 6 April , 2009 Rapport Share Postad 6 April , 2009 Tjena. Vad tycker folk om Buenos Aires? Är själv rätt sugen på att dra dit till hösten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 6 April , 2009 Rapport Share Postad 6 April , 2009 Tjena. Vad tycker folk om Buenos Aires? Är själv rätt sugen på att dra dit till hösten. Har inte varit där men det är tydligen den mest europeiska staden i Sydamerika. En lämplig mjukstart för resten av Sydamerika alltså. Funderar också på att dra dit i höst. Plugga spanska några timmar i veckan + poker + vin,kvinnor &sång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 6 April , 2009 Rapport Share Postad 6 April , 2009 Tjena. Vad tycker folk om Buenos Aires? Är själv rätt sugen på att dra dit till hösten. Har varit där men inte på grindresa. Bra nattliv, marginellt billigare än Sverige och riktigt fin stad. Väldigt Europeisk stad, på gott och ont. Kan rekommendera en vinegrettesallad tillsammans med en ordentlig oxfilé och en halv flaska rött på en fin restaurang, *mums*. Tänk på att man knappt kryddar maten i Argentina (mycket för att köttet redan är så nötigt) och att det kan resultera i chili-abstinens efter ett par veckor. En flaska tabasco och en burk svartpeppar kan man gott ta med från Sverige då det inte är överdrivet lätt att hitta bra kryddor om man inte vet var man ska leta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 6 April , 2009 Rapport Share Postad 6 April , 2009 ordentlig oxfilé och en halv flaska rött på en fin restaurang being jkk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Justcall Postad 6 April , 2009 Rapport Share Postad 6 April , 2009 Har inte varit där men det är tydligen den mest europeiska staden i Sydamerika. En lämplig mjukstart för resten av Sydamerika alltså. Funderar också på att dra dit i höst. Plugga spanska några timmar i veckan + poker + vin,kvinnor &sång. Låter exakt som det jag hade tänkt ägna mig åt . Har också hört att det ska vara den "lättaste" staden i Sydamerika. Har varit där men inte på grindresa. Bra nattliv, marginellt billigare än Sverige och riktigt fin stad. Väldigt Europeisk stad, på gott och ont. Kan rekommendera en vinegrettesallad tillsammans med en ordentlig oxfilé och en halv flaska rött på en fin restaurang, *mums*. Tänk på att man knappt kryddar maten i Argentina (mycket för att köttet redan är så nötigt) och att det kan resultera i chili-abstinens efter ett par veckor. En flaska tabasco och en burk svartpeppar kan man gott ta med från Sverige då det inte är överdrivet lätt att hitta bra kryddor om man inte vet var man ska leta. Tack för tipsen. Tycker det är en klar fördel att den liknar en europeisk stad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
medullaoblongata Postad 6 April , 2009 Rapport Share Postad 6 April , 2009 Klarar man sig bra på endast engelska i Buenos Aires? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Justcall Postad 8 April , 2009 Rapport Share Postad 8 April , 2009 Jag kommer med stor säkerhet dra ner till Buenos Aires till hösten och har hittat en lya som känns rätt perfekt för bara mig. Hade dock varit kul ifall det var fler härifrån som drog ner. Så hur pass sugna är ni andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 8 April , 2009 Rapport Share Postad 8 April , 2009 Jag kommer med stor säkerhet dra ner till Buenos Aires till hösten och har hittat en lya som känns rätt perfekt för bara mig. Hade dock varit kul ifall det var fler härifrån som drog ner. Så hur pass sugna är ni andra? Jag är ganska sugen iaf. Har i så fall tänkt mig kanske 2-3 månader, om det inte skulle vara den totala nöten förstås. Då kan det bli längre. Det enda som egentligen talar emot att jag drar dit är att jag inte gillar att planera så långt i förväg. Kanske därför man är pokerspelare? Har kollat runt litegrann efter lägenhet på den här sidan : http://www.bytargentina.com/index.php Inte hittat drömstället än iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Agent Cooper Postad 8 April , 2009 Rapport Share Postad 8 April , 2009 Klarar man sig bra på endast engelska i Buenos Aires? Om det är som i Spanien så är det bara i turiststråken dom fattar engelska. Annars inte ett ord. Bara spanska. Se det som ett bra tillfälle att lära dig spanska. Kan lova att man blir taggad på spanskalektionerna när man har användning för det direkt man lämnar lektionssalen. Men som sagt, jag har ju inte varit i Argentina så jag vet inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Justcall Postad 8 April , 2009 Rapport Share Postad 8 April , 2009 Kan rekommendera dessa två sidorna annars: http://www.buenosaireshabitat.com/ och http://www.luxuryba.com Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 10 April , 2009 Rapport Share Postad 10 April , 2009 Vad sägs om 2månader i Macao sen 4månader i BuenosAires? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
D_ Postad 16 April , 2009 Rapport Share Postad 16 April , 2009 Vi är ett litet gäng som troligtvis kommer att åka till Macau en månad i sommar. Hyra en lgh med pool etc. Vi tänkte iofs mest spela live den månaden men alltid gott kunna gå upp på rummet o grinda lite hehe. Kul om fler ska dit samtidigt. Såg några skrev om surfers paradise, kan bara rekommendera det till max. "studerade" där ett halvår och sjukt bra drag, härligt väder. Däremot Nya zeeland, nice land men har inte de stängt nätspel nu? Ganska säker på det. Jag var på Malta förra sommaren och kommer åka dit igen. kort flygtid, kostar typ inget o de har allt man behöver, är bara att ta red bull båten runt ön så flyger man fram sen Jag o en kompis har ett penthouse i brasilien precis utanför fortaleza. 2vån, jacuzzi på översta balkongen. Pool nedanför enbart för komplexet, ytterligare några meter iväg ligger en strandrestaurang precis vid havet....svårt att klaga. Det ska bara inredas, innan man kan börja skena.Trådlöst nätverk i hela huset. Ifall någon är intresserad Jag har spelat poker i över 5år och älskar att resa runt, festa o träffa nytt folk, varför sitta hemme o grinda Är det någon som ska på en rolig resa eller är intresserad av att hänga på eller vill ha lite info så skicka ett PM eller adda mig på msn, absolut_danne@hotmail.com Mvh, Danne Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
darkone85 Postad 13 Maj , 2009 Rapport Share Postad 13 Maj , 2009 Var førra året (eller førrførra?) i feb-april i patong precis utanfør phuket i 2 mån me dawwe o niclasapan och grindade. det var de sickaste ja gjort. førstod inte hur bra vi hade det då, men længtar tillbaka nu nær man har vanligt kneg. Ska børja studera till høsten, ingen som ær sugen på att åka ner nu typ dirr, 2 månader och hem till børjan av augusti? Vi hyrde då ett fett mansion som jai nte kommer ihåg riktig hur mycket det kostade. Var væl rætt lyx antar jag i thailændsja mått. Hade ett hus med 3 stora sovrum, en pool och ett till hus med køk och lanstælle med biljardpool osv. Kan kolla vad det kosta men 20000 baht+ har ja før mig. Båda dessa herrar har det rætt lugnt med sina damer nuførtiden och jag ær læmnad sjælv så ska vi inte dra ner ett gæng o dela nån nice villa då? Det fungerar, no problem. /Manne Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chillarn7 Postad 13 Maj , 2009 Rapport Share Postad 13 Maj , 2009 Orka missa svenska sommarn och komma till lågsäsongen i Thailand imo. Skippa plugget till hösten och börja plugga till våren ist så har vi en deal Darkone Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
darkone85 Postad 14 Maj , 2009 Rapport Share Postad 14 Maj , 2009 humm... kanske sant. rætt lågsæsong och massa regn dær nu iof, men har man ingen lægenhet o betala i sverige kan man ju lika gærna åka nån anannstans och grinda under sommarloven (då man "ska" arbeta mellan plugget før o øverleva) och då ær væl thai den skønaste løsningen då pengarna blir mer værda dær nere och man på så sætt "sparar" pengar. ja e fortfarande game, ja e alltid game. impulsa ær de bæsta som finns Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
santos Postad 25 Maj , 2009 Rapport Share Postad 25 Maj , 2009 Läst igenom tråden och är grymt sugen på dra i höst. Lirat poker i 5 år nu och som nybliven singel så är det dags att studsa runt. Thailand och sydamerika är det som lockar mest (jag kan flytande spanska så jag blir en stor tillgång för ett gäng som hade tänkte sig glida runt i sydamerika ) Pallar inte en till vinter här , så guys vill ni ha med en fest galen snubbe som dessutom e stabil på poker dra ett priv mess. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dandelion169 Postad 25 Maj , 2009 Rapport Share Postad 25 Maj , 2009 (redigerade) . Redigerad 16 Oktober , 2015 av dandelion169 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
El Helado Patata Postad 18 Juli , 2009 Rapport Share Postad 18 Juli , 2009 Om ni ska dra nånstans så är jag på alla ställen förutom just thailand, Macau låter helfett. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Incognito Postad 18 Juli , 2009 Rapport Share Postad 18 Juli , 2009 Om ni ska dra nånstans så är jag på alla ställen förutom just thailand, Macau låter helfett. Macau verkar coolt. Är det som Vegas typ? Ngn får gärna redogöra för hur det liknar/skiljer sig ifrån Las vegas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bobby_Chacon Postad 18 Juli , 2009 Rapport Share Postad 18 Juli , 2009 Orka missa svenska sommarn och komma till lågsäsongen i Thailand imo. Skippa plugget till hösten och börja plugga till våren ist så har vi en deal Darkone Svensk sommar är ju extremt överskattad. Har ju knappt haft en bra sommar sen -94. Dekadensens Mecka (Pattaya) i Januari någon? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 18 Juli , 2009 Rapport Share Postad 18 Juli , 2009 jag vill inte grinda i thailand men skulle gärna prova på att grinda i sydamerika.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts