Gå till innehåll

Flytta utomlands och grinda!!, sugen?


FishFTW

Recommended Posts

  • Svars 406
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo jag funderar faktiskt på Sydamerika i höst. Argentina känns mest intressant just nu.

 

Jag är i Argentina just nu med 3 pokerpolare. Har varit här sedan den 1 november och drar i mitten av april. Allt är hyffsat billigt, men jag bor såklart ballerstyle för en gemensam hyra på 8100 USD/mån.

 

Bilder längst ner på sidan:

http://www.apartmentsba.com/apartment-rentals-1/palermo-soho-viejo-hollywood-82/PSX1-p563/

 

Buenos Aires är verkligen nöten. Enda minuset är att det är långt till stränderna, men det finns mycket annat som väger upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är i Argentina just nu med 3 pokerpolare. Har varit här sedan den 1 november och drar i mitten av april. Allt är hyffsat billigt, men jag bor såklart ballerstyle för en gemensam hyra på 8100 USD/mån.

 

Bilder längst ner på sidan:

http://www.apartmentsba.com/apartment-rentals-1/palermo-soho-viejo-hollywood-82/PSX1-p563/

 

Buenos Aires är verkligen nöten. Enda minuset är att det är långt till stränderna, men det finns mycket annat som väger upp.

 

Ok! Intressant! Men fy fan vad dyr lägenhet... :-)

 

Finns det nån livepoker i Buenos Aires?

 

När på året är det bäst väder?

 

Vilket område i Buenos Aires skulle du rekommendera mig att bo i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag drar i september med en polare som dock ej drar dit för att grinda.

Fram tills dess blir det sverige-grind som gäller =)

 

Blir det att resa runt för er då eller har du fortfarande planer på att bo med andra pokerspelare också?

 

Också intresserad av thailand i höst för att sedan komma tillbaks till den svenska sommaren. PM:a vid intresse!

 

Gött att det finns några intresserade. Lagom att ta upp det igen och börja planera lite i slutet av den svenska sommarn ungefär? Mkt kan ju hända tills dess osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallo People!!!

Jag befinner mig i Thailand och gar i tankarna att kopa ett hus har ihop med en thailandare jag kanner sedan tidigare. Om ni har intresse att fa hyra ett grinding hus till ett facilt pris kan ni skicka ett meddelande till mig.

Det kommer dock inte ske inom snar framtid, utan troligtvis till hosten.

Jag vill bara fa en verifikation hurvida erat intresse ar gallande detta.

Ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm aldrig Pitcairn Island när ni ska ut och grinda.

 

Lär ni känna de som bor där kan ni nog bo gratis och surfa på en gammalt hederlig modem gratis.

 

De har iaf bredband där :-D

 

Pitcairnöarna är världens folkfattigaste självstyrande territorium med 46 invånare (juli 2005) varav de flesta härstammar från Bountys myterister som kom till ön 1790. 1937 fanns där 237 invånare, men invånarantalet har sjunkit sedan dess på grund av utvandring, främst till Nya Zeeland. Samhällets gemensamma kostnader finansieras helt av öns frimärksförsäljning.

 

På ön talas kreolspråket pitcairnesiska, en blandning mellan 1700-talsengelska och tahitiska. Officiellt språk är dock engelska. På ön finns varken hotell, hamn eller flygplats. Båtar kommer oregelbundet, så ett brev till eller från ön kan ta flera månader.

 

Det finns bara satellittelefoner på öarna. Något mobilnät existerar inte. Öborna kommunicerar ofta med hjälp av kommunikationsradio. Adamstown är utrustad med trådlöst 128 kbps internetnätverk.

 

Invånarna kan lyssna på utländska stationer på kortvågsbandet. Utländska tv-kanaler kan ses med hjälp av parabolantenner och de flesta hushåll har dvd-spelare.

 

* Vägar: 6,4 km grusvägar

* Religion: Sjundedagsadventister, officiellt omfattande 100 % av befolkningen

* Antal arbetande: 12 (1997)

* Industri: Hantverk och frimärken

* Elektricitet: En liten dieseldriven generator

* Antal telefonlinjer: 1 (17 telefoner på en sk party-line]

* Antal radiostationer: 1

* Antal TV-stationer: 0

* Toppdomän: .pn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för infon och rättningen angående bredband Dr. Roland.

 

Tilläggas kan att de nog gärna tar emot fler män, även pokerspelare, eftersom flera av männen sitter i fängelse för att ha våldtagit de yngre kvinnorna på ön. Så arbetskraft behövs alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallo People!!!

Jag befinner mig i Thailand och gar i tankarna att kopa ett hus har ihop med en thailandare jag kanner sedan tidigare. Om ni har intresse att fa hyra ett grinding hus till ett facilt pris kan ni skicka ett meddelande till mig.

Det kommer dock inte ske inom snar framtid, utan troligtvis till hosten.

Jag vill bara fa en verifikation hurvida erat intresse ar gallande detta.

Ciao!

 

 

Lite mer info vore bra.

Location? Storlek? Pool? osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åker till Rio De Janeiro den 1 april. jag åker huvudsakligen dit för att bada, sola å festa lite.. självklart kommer det även att bli en del grind, men det är inte prioritet nr 1 direkt. Vore kul att träffa andra pokerspelare som eventuellt ska dit eller redan är där. Kan verkligen rekommendera staden till er som funderar på en resa, grymma stränder och skön levnadsstil är Rios kännetecken.

Kommer stanna ca 1 månad, pm:a om ni funderar på att dra dit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Jag har läst igenom hela tråden och man kan inte bli annat än stolt och inspirerad av det ni skrivit.

 

Jag och en vän från Stockholm flyttade ner till Berlin för 3 månader sedan för att ägna oss åt poker på heltid, men framförallt för att komma bort ifrån den trista vardagen.

Vi är dock bara NL 50 grinders och vi kämpar för att få det att gå runt här. Det väsentliga är att Berlin är mycket billigare än Sverige samt att det är så avslappnat här.

 

Det fantastiska med tråden är att man inser att man ej är ensam om att vilja fly från ekorrhjulet samt att det finns andra svenskar som försörjer sig på pokerspel utomlands.

 

När vår period är över här i Juli så är vi förhoppningsvis stabila NL100 grinders och kanske kan blicka ut över nya lovande jaktmarker till hösten.

 

Om det finns några spelare någonstans ute i det okända som till hösten söker "kollegor" så är det bara att PM:a.

 

Den enda vägen tillbaka till Sverige är i en liksäck.... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Jag har läst igenom hela tråden och man kan inte bli annat än stolt och inspirerad av det ni skrivit.

 

Jag och en vän från Stockholm flyttade ner till Berlin för 3 månader sedan för att ägna oss åt poker på heltid, men framförallt för att komma bort ifrån den trista vardagen.

Vi är dock bara NL 50 grinders och vi kämpar för att få det att gå runt här. Det väsentliga är att Berlin är mycket billigare än Sverige samt att det är så avslappnat här.

 

Det fantastiska med tråden är att man inser att man ej är ensam om att vilja fly från ekorrhjulet samt att det finns andra svenskar som försörjer sig på pokerspel utomlands.

 

När vår period är över här i Juli så är vi förhoppningsvis stabila NL100 grinders och kanske kan blicka ut över nya lovande jaktmarker till hösten.

 

Om det finns några spelare någonstans ute i det okända som till hösten söker "kollegor" så är det bara att PM:a.

 

Den enda vägen tillbaka till Sverige är i en liksäck.... :mrgreen:

 

Vfn sitter du och drömmer på forum nu igen? Tillbaka till grinden, Larkmeister!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Jag har läst igenom hela tråden och man kan inte bli annat än stolt och inspirerad av det ni skrivit.

 

Jag och en vän från Stockholm flyttade ner till Berlin för 3 månader sedan för att ägna oss åt poker på heltid, men framförallt för att komma bort ifrån den trista vardagen.

Vi är dock bara NL 50 grinders och vi kämpar för att få det att gå runt här. Det väsentliga är att Berlin är mycket billigare än Sverige samt att det är så avslappnat här.

 

Det fantastiska med tråden är att man inser att man ej är ensam om att vilja fly från ekorrhjulet samt att det finns andra svenskar som försörjer sig på pokerspel utomlands.

 

När vår period är över här i Juli så är vi förhoppningsvis stabila NL100 grinders och kanske kan blicka ut över nya lovande jaktmarker till hösten.

 

Om det finns några spelare någonstans ute i det okända som till hösten söker "kollegor" så är det bara att PM:a.

 

Den enda vägen tillbaka till Sverige är i en liksäck.... :mrgreen:

 

Om jag hade varit tio år yngre hade Berlin helt klart legat bra tll för att lira poker i. Helt fantastisk stad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt att dra den här hösten/vintern men diverse grejer kom upp så långresandet blev aldrig av. Om inte liknande diverse grejer kommer upp till nästkommande höst/vinter så är jag helt klart sugen på att dra iväg på en längre vistelse i något varmt land. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USA kan ju vara ett alternativ. Där är det ju billigt och det är ganska slappt där + att det finns sol.

Men thai låter väldigt soft, går knappt att tacka nej :D

 

Men vad för nivå bör man lira för att kunna bo utomlands? Jag menar, om man lirar NL50/NL100 funkar de då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USA kan ju vara ett alternativ. Där är det ju billigt och det är ganska slappt där + att det finns sol.

Men thai låter väldigt soft, går knappt att tacka nej :D

 

Men vad för nivå bör man lira för att kunna bo utomlands? Jag menar, om man lirar NL50/NL100 funkar de då?

 

Finns ingen nivågräns. Du måste ha råd helt enkelt. Dock är nl50, nl100 troligen i underkant för att man ska tjäna tillräckligt för att kunna dra iväg och softa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...