Gå till innehåll

Australien Open


rAilFISH

Recommended Posts

Bettingfishes , vet att det finns några här inne som följer tennisen rätt bra.

 

Så vad tror ni?

 

Vem vinner Australien Open i dam och herrklassen? Vem ser hetast ut? Vem kommer faila och vem kommer skrälla?

 

Bara ösa på med spelvärda matcher , mkt skitsnack i övrigt , överodds och matcher som man ska avstå !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satsa 100kr på det ganska dåliga oddset 3.05 på Murray. Han har trots allt aldrig vunnit tidigare en stor titel men har har slagit alla de andra 3 stora namnen i de senaste 6 mötena. Sportingbet verkar ge han 4ggr pengarna.

 

Trodde Söderling skulle göra bättre ifrån sig i förturneringarna men han kanske inte ville gå för långt vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelvärda matcher i första omgången av herrturneringen enligt mig, odds tagna från Expekt:

Sam Querrey - Philipp Kohlschreiber 1 2,15 ggr

Sam Querrey är bra på hardcourt och tysken Kohlschreiber ska enligt uppgifter vara lite småskadad. Querrey gick till final i Auckland (stryk mot Del Potro) medan Kohlschreiber lämnade wo i kvarten. Bra spel!

 

Xavier Malisse - Michael Llodra 2 2.10ggr

Belgaren Malisse är en jojo och har aldrig riktigt slagit igenom trots sin talang. Kvalade i veckan in till Sydney där det blev förlust direkt mot Ancic. Llodra däremot vann en match i turneringen och jag tror att den avige Llodra har mer än bra chans mot Malisse på detta underlag.

 

Lleyton Hewitt - Fernando Gonzalez 2 2ggr

Lleyton Hewitt har aldrig lyckats bra på hemmaplan i Australien och är omotiverad favorit anser jag mot Gonzalez som stortrivs på underlaget och var i final i AO så sent som 2007. Gonzalez har inte spelat sedan i Oktober förra året men är han hel o bra tränad ser jag inte varför han inte ska ha en riktigt bra chans mot Hewitt.

 

Kei Nishikori - Jurgen Melzer 1 2.05ggr

Den japanska 19-åringen är ett stort löfte som gjorde några bra prestationer ifjol och kanske detta året blir hans verkliga genombrott. Han gick till kvarten i Brisbane för två veckor sedan där han bland annat slog Berdych. Han bröt förra veckan i första matchen så det oroar lite men kommer han till start tror jag definitivt att han har en mkt bra chans mot Melzer som inte gjort några stora prestationer i tävlingarna inför AO.

 

Simone Bolelli - Kristof Vliegen 2 2.15ggr

Belgaren Vliegen brukar spela bra i början av säsongerna och har vunnit en match i öppningsturneringarna. Underlaget borde gynna den hårdslående belgaren med. De har aldrig tidigare mötts dessa två men jag chansar på att Vliegen tar hem matchen mot den bättre rankade italienaren.

 

 

Matcher jag inte rör i med tång:

 

Youzhny - Koubek

Ryssen borde vinna men Koubek kan springa i åratal om det så skulle behövas och har skrällt tidigare.

 

Ljubicic - Kunitsyn

Svårt att veta var Ljubicic står då han inte spelat sedan i paris i höstas och dalat på rankingen till en 55-plats. Kunitsyn är bättre rankad men har fått storspö i första omgången av de två inledande tävlingarna han spelat iår. Coinflip!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okok tack för tipset doggybag. Tog 2 av dina matcher.

 

På slutgiltiga vinnaren så tog jag en chansning , herrsidan spelade jag Del Potro pga hans fruktade forehand ;D . Tror det var till 35 gånger pengarna.

 

På damsidan chansade jag också och spelade Dementieva.

 

Vad tror ni om Roddick vs Rehnqvist -9.5 till 1.70 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart hittar ni bästa livestream?

 

bet365, Unibet osv. Verkar som alla sidor har livestreaming.

 

När börjar turneringen?

 

I natt 01.00

 

Gillar inte det bettet alls. Roddick är känd för att hålla väldigt hög % av sina egna servegame, inte för att bryta särskilt ofta. Rimliga setresultat ligger i spannet 6-4 till 6-2.

 

Okok , spelade inte det iallafall. Vad troru annars om turneringen? Vem håller du som favorit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...