Buffe Postad 18 Januari , 2009 Rapport Postad 18 Januari , 2009 Avsikten var att börja spela ordentligt i morgon men av olika anledningar valde jag att tjuvstarta i kväll med några mindre turneringar. Uppvärmning är viktigt Den första var en 24+2 som var en satellit till 1Mguaranteed i morgon kväll. Resultat: 15 av 36 Kommentar: Extremt kortkall och åkte när jag ställde med 7xbb med A8os. SB som är big stack instasynar med 7Ts och turnar trissen. Humor. Nr 2 var en 10+1 HA (varannan PL Holdem varannan PL Omaha). Resultat: 19 av 118 Kommentar: Spelade tight och fick betalt när jag träffade. Åkte sen på en rivrad 4-outare och en rivrad 5-outare på tio minuter och gick från top 5 till utslagen nära bubblan. Sånt som händer. Nr 3 var en 10+1 Razz. Resultat: 1 av 42 = 168$ Kommentar: Kul att vara tillbaka i vinnarspåret direkt! Spelade solid Razz i början och började aggra mer och mer på slutet. Med 4 pers kvar hade jag cirka 80 % av markerna i spel Dagens resultat: +120$ Är taggad inför i morgon Citera
Buffe Postad 19 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2009 Jaha, har fått en fullkomligt horribel start på detta. 4 bubblor, inget cash och massa beats skulle kunna sammanfatta den här dagen. Har iaf fått träning i att undvika tilt och är lite imponerad av mig själv i det sammanhanget faktiskt. nr 1: 24dollars HORSE Resultat: 65 av 89. Kommentar: Drog dåligt, inga konstigheter. nr 2: 24dollars KO NL Holdem Resultat: 689 av 2267 Kommentar: Fick sådär kort, började bra men avslutade dåligt. Åkte med pushat öppet stegdrag mot settet. nr 3: 50dollar 1 Rebuy 1 add-on (använde båda) Resultat: 152 av 470 Kommentar: Riktigt bra motstånd (bl a snubben som är förstarankad på Pokerstars). Åkte när en lös dansk med big stack raisade till 1300 från CO+1 (blindsen 200-400), Jag ställde som sb med 6k med 99. Han tänker länge och synar med KJos. Sjukt. Hade legat klart över average om jag vunnit den flippen. nr 4: 24dollars PL Holdem Shorthanded. Resultat: 276 av 296 Kommentar: Ovanligt att jag åker så här tidigt. Blev all in på turn med KJ på Jxxx-bräda. Han hade QQ. Hade gått ner i början. Klumpigt. nr 5: 24dollars NL Resultat: 194 av 1572 Kommentar: Bubblan! Låg över average när bubblan närmade sig. Sen synade jag en 10xbb-allin med KK pre. Han hade JTos och rivrade två par. Med 8xbb kvar ställde jag med AK och torskade mot 88. Lovely. nr 6: 33dollars NL Turbo Resultat: 218 av 418 Kommentar: Blödde ihjäl, fick inga kort. Pushar med AQs med 8xbb och får syn av AK som håller. Bra tålamod faktiskt. nr 7: 20dollars rebuy NL (använde 3 rebuys och 1 add on) Resultat: 64 av 547. Kommentar: Bubblan! Beyond tilt. Torskade AJ mot K4, AJ mot 66 och AK mot 78 all in pre sista timmen. Alla med minst 20xbb i potten. Har okej tålamod och försöker vänta på rätt läge. Ställer med 8xbb och JTos som CO+1 med enbart en big stack bakom mig. Han synar såklart och har ATos som håller. nr 8: 24dollars HA Resultat: 121 av 151 Kommentar: Torskade jättepot tidigt med QQ på AQ5-bräda (Omaha). Preflopraisern hade AA... Åkte sedan med AQs mot AA all in pre. nr 9: 24dollars NL Resultat: 1239 av 9277 (!) Kommentar: Bubblade typ efter nästan fyra timmars spel. Blev rivrad av 2-outaren mitt i tourneyn i en stoor pot. I en ännu större pot synade jag en 11x all in pre med KQs, bara för att killen efter mig ställer med 12xbb till som jag måste syna. Den första har QJ så den synen var bra. Den andra hade AQos och trodde väl inte att jag var stark eller nåt. AQ håller. Träffar riktigt dåligt sista timmarna och åker när jag ställer med 7xbb med 56os från CO. får syn av sb med JJ... Kasst motstånd. nr 10: 24dollars NL 45-pers Resultat: 15 av 45 Kommentar: Den klart sjukaste, är chiplead hela vägen, har 7,5k när det är 15 kvar, average är typ 4,5. I handen innan jag åker går en snubbe om mig och täcker mig med typ 100. Jag försöker resteala från knappen mot hans CO-raise när jag har K8s. Han synar. Flop kommer QJx i min färg. Det blir all in, han har JJ och turnar kåken. Hade varit så enorm chiplead så det finns inte. nr 11: 24dollars HU NL Resultat: 50 av 252 Kommentar: Bubblan igen. Hade jag vunnit sista hade det varit cash. Torskade en jättepot i mitten när han nästan la sig på rivern och åkte dit med set mot stege lite senare... I de två första som jag vann spelade jag bra HU. Dagens resultat: -482$ Vet inte riktigt vad jag ska skriva, riktigt segt att börja såhär. Bara att bryta ihop och komma igen antar jag. Tur att jag inte spelade de största turneringarna iaf. Citera
T_RED Postad 19 Januari , 2009 Rapport Postad 19 Januari , 2009 Känns som att du hade en hel del oflax. Kommentar om 45:an där du var chiplead: känns lite onödigt att åka med K8s när du är chiplead, kanske inte ska resteala mot chipleadern med den handen? QJx i din färg = (QJs eller QJxs ??) QJs är ju en okej träff men han har ju garanterat träffat också. Svårt att få honom att lägga sig? QJxs är en annan femma förstås... Antar att det var detta du menade... Annars verkar det som om du lirat stabilt. Kul läsning. Tror du att det påverkar ditt spel att du för dessa noter under spelets gång? Citera
Zalon Postad 19 Januari , 2009 Rapport Postad 19 Januari , 2009 Trist början, hade varit kul med lite flyt första dagen. Men jag försöker se det positiva, är det här så dåligt som det kan gå så borde det vara lugnt. Back 500$ är ingen fara, för de dagar då du kommer gå bra plussar du betydligt mer än så. De dagar som det går riktigt bra kommer du tjäna minst 10-20 gånger mer än 500$. Sen går du ju alltid för vinst, vilket leder till ökad varians. En tightare spelare skulle säkert inte ställa med färgdrag mot chipleadern t ex utan ta det lugnt och försöka komma in the money först. Du gjorde ett spel som kunde ha lett till en övertygande chiplead (och troligtvis seger med tanke på hur du brukar spela på final tables) men den här gången gick det inte och istället åkte du utan att casha. Sånt som händer, men den spelstilen passar dig bra och i långa loppet så jämnar det ut sig. Sen ska man inte bortse från att du säkert är lite ringrostig också, jag tror din timing blir bättre snart. Annars känns det som att du spelade helt ok och inte hade något direkt flyt. Citera
Buffe Postad 19 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2009 Jag kan hålla med dig om att det var onödigt att stjäla mot chipleadern i 45an. Dock kändes han väldigt lös och jag hade typ spelat 5 potter totalt. Och ja, jag floppade färgen. Anteckningarna under tiden jag spelar tror jag är lugnt. Nyckelhänder skriver jag när det blir läge (tar ju en max en halv minut liksom). Då jag i snitt kanske lirar tre turneringar samtidigt så det blir det ju alltid tid någon gång. Dessutom fungerar anteckningarna lite som att undvika tilt för mig, blir mer vetenskapligt eller något Citera
Buffe Postad 19 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2009 Läskigt, Zalon: Vi skrev samtidigt! Jag hade som sagt färdig färg mot chipleadern (som täckte mig med mindre än en sb), ber om ursäkt om det var oklart uttryckt. Jag hade inte pushat med färgdraget där tror jag (han checkraisade mig ganska hårt). Ringrostighet fanns det en del, dock inte så farligt. Gjorde en del riktigt bra spel men kanske någon dålig call för mycket (dvs som vanligt). Det jag märkte av ringrostigheten på var i den turneringen med bäst motstånd, jag kanske blev lite för försiktig pga respekten vilket jag inte brukar bli. Tappade nog lite edge på det tyvärr. Dock tror jag att den biten försvinner snart. Citera
Zalon Postad 19 Januari , 2009 Rapport Postad 19 Januari , 2009 Jag berättade just handen för Johan och insåg att du hade färgen. Jag tyckte det var lite konstigt att du pushade med färgdraget men tänkte "Aha, han har säkert en bra förklaring till varför det är ett bra spel" Och ja, jag tror också ringrostigheten försvinner snabbt. Citera
Buffe Postad 20 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2009 Dag 2: Sammanfattningsvis fortsätter oklonket, dock två ITM vilket tröstar lite. Klart back igen dock. nr 1: HA Turbo Satellit till FTOPS-event. 24dollars. Resultat: 17 av 20 Kommentar: Torskade en okej pot med 88 mot 54s som hade raisat pre, tyvärr turnade han låg kåk och jag trodde att mina åttor var bra nog för att checkcalla river. Gjorde sen ett spel mot en för dålig spelare som synade checkraise med K3 på AKQ-flop (jag hade QT). Åkte när jag missade okej drag från floppen i Omaha. nr 2: 24dollars NL Holdem Resultat: 647 av 1648 Kommentar: Låg okej till hela vägen, varav riktigt bra ett tag. Sen torskade jag JJ mot floppat set på låg flop, blev nersynad av K4s på KJx bräda och åkte slutligen när jag pushade med 12xbb med QQ mot en tidig dubbling. En annan snubbe ställer sen bakom mig och visar stolt upp AQos. Som träffar. nr 3: 20dollars rebuy NL Holdem. Resultat: 250 av 398 Kommentar: Fruktansvärt kortkall under rebuyperioden. La 99 mot dubbel all-in, annars ingenting. Åker efter att en snubbe tripplat och en synat varpå jag ställer med AJos. Mitt bet är 30xbb, första snubben ställer snabbt efter. Han har AQ (!) som håller upp. nr 4: 75dollars NL Holdem Resultat: 359 av 390 Kommentar: Håll i er. Får första varvet se en gratis flop som bb med J8s. Floppen är 79T med mitt färgdrag. Jag bettar ut och en italienare höjer mig. Jag ställer för att låtsas ha färgdraget och efter att ha tänkt ett tag synar han min 3k-raise mot hans 300-bet. Han har TQos. Turn: T, River: 9. Sen har jag 5xbb kvar och åker med 66 mot AQs som väljer att tokställa som isolering mot min raise. nr 5: 24dollars HORSE Resultat: 5 av 72 = 94$ Kommentar: Ledde typ hela vägen, och det ordentligt. Började dra som en sopa på FT, blev utbluffad ur en pott där jag anade oråd och borde agerat och åkte i en jämn razzhand mot bluffern. TILT. Är riktigt solid i HORSE annars och kommer nog casha en del i denna framöver. nr 6: 50dollars NL Holdem Resultat: 219 av 516 Kommentar: Spelade solitt första timmen, gjorde två spel som sket sig och åkte när jag checkraisade ett aggro på 234-bräda. Jag hade A9 (räknade med 10 outs om syn) och han synade med 77. Som höll. Kanske borde haft bättre tålamod. nr 7: 75dollars PL Holdem Resultat: 32 av 85 Kommentar: Kul turnering. Torskade en viktig pot mitt i då jag raisat från mittpos med TT. BB synade och flop kom 457, han checkraisade mitt cb och jag ställde. han synade med 66 och rivrade stegen. Hade legat riktigt stabilt till om jag vunnit den. Åkte mot samma snubbe när jag gjorde ett spel mot hans cb på flop, tyvärr hade han ett ess som träffat. (jag hade KQ) nr 8: 24dollars PL Holdem Resultat: 62 av 260 Kommentar: En av mina favoritturneringar. Spelade riktigt solid och bra poker. Förlorade en enorm flip (topp 3 om jag vunnit den) när det var 70 pers kvar.(AQ mot TT som höll). Åkte sen när jag restealade med A6s mot en knappraise som tyvärr hade AK som höll. nr 9: 33dollars Turbo NL Holdem Resultat: 22 av 248 = 45$ Kommentar: 45dollar. Gick bra och låg bra med precis vid bubblan. Sen torskade jag A8 mot AK (han hade 4xbb) och AT mot AJ (6xbb). Lyckas pusha med KJ utg när jag har 4xbb och får syn av A4 i bb. Flop: AQT, turn T, river T. Hade legat topp tio om jag vunnit den. Solid poker funkar här. nr 10: 24dollars HA Resultat: 82 av 147 Kommentar: Spelade typ 5 händer. Låg lite över average inför min sista hand. Efter en liten raise pre synar jag med AQT6ds där A och Q har varsin suit. Flop är 47K varav nutflushdrag för mig. Cb följer varpå jag och en kille till synar. Turn kommer J. Jag har typ pot kvar och pushar innan cbaren hinner göra något. Han ställer, fi2 lägger sig och jag synar de sista smulorna. Han har KKxx som håller. nr 11: 24dollars NL Holdem Resultat: 17 av 45 Kommentar: Hände inte så mycket. Åkte med 44 mot AK all in pre, jag floppade set, han drog in backdoorflush.... Lämpligt slut på dagen. Hade legat top 5 vid vinst. Dagens resultat: - 334$ Får ta med mig två ITM och okej spel, framför allt i HORSE. Är nog första gången jag torskat två floppade nötstegar mot runner-runner-kåken samma dag så the beat goes on. Har nog hittat vissa turneringar jag gillar också, HORSEn, 33-turbon och PL Holdemsarna kommer nog ingå framöver. Har också insett att man blir lite seg av att spela poker sju timmar i sträck, inga raster när man spelar flera samtidigt liksom. Vore trevligt att plussa i morgon. Citera
T_RED Postad 20 Januari , 2009 Rapport Postad 20 Januari , 2009 Oj hej Har några kommentarer. Sist först: 7 hours in a streck utan raster varje dag är nog inte bra för prostatan... Mat: Billys? Andra kommentaren gäller turnering nr 3: 20dollars rebuy NL Holdem. Resultat: 250 av 398 Kommentar: Fruktansvärt kortkall under rebuyperioden. La 99 mot dubbel all-in, annars ingenting. Åker efter att en snubbe tripplat och en synat varpå jag ställer med AJos. Mitt bet är 30xbb, första snubben ställer snabbt efter. Han har AQ (!) som håller upp. Min första tanke var: shit vad sjukt att betta 30bb preflop med AJos. Min andra tanke var: shit vad sjukt att syna med AQ. Nu tänker jag: Ändrar inte folk sitt spel efter rebuy-perioden? Eller är det bara du och mr AQ som är galna? Kul oklonk annars med J8:an mot QT:an. tror inte riktigt att jag kan relatera till oddsen som QT har där... Men 3% får han av mig iallafall. Annars märkte jag en liten trend att du skrev ner vad för sorts spel som gick hem i en viss turnering. Bra idé, fortsätt så! Citera
Buffe Postad 20 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2009 Angående AJ vs AQ så är det väl inte sjukt att ställa med AJ... Att syna med AQ däremot; crazy. Allvarligt talat så var det första gången på en och en halv timme jag raisade pre och därför trodde jag att jag skulle få lite respekt. Snubben hade dessutom varit lös pre tidigare så han behövde verkligen inte vara stark. Synen med AQ är tveksam men han gillar väl att gambla antar jag. I efterhand var det onödigt chansat av mig men jag tyckte att squeeze-läget var bra mot rätt motståndare. Om jag raisat mindre hade jag ändå varit tvungen att syna en push från honom så det var all in eller nothing tyckte jag. I kväll börjar jag lite senare än vanligt så det kommer nog bli en del "nya" turneringar. Spännande spännande... Citera
Zalon Postad 20 Januari , 2009 Rapport Postad 20 Januari , 2009 Trist med två minusdagar men det vänder nog snart. 7 timmar i sträck känns mycket, men det var väl ungefär så länge du spelade förut? Sen skulle jag uppskatta radbrytningar mellan varje turnering, blir lättare att läsa då Citera
Buffe Postad 21 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2009 Jahopp, körde en ny variant ikväll. Började senare och körde färre men dyrare turneringar. Tyvärr hjälpte det inte. nr 1: 33dollars Turbo NL Holdem Resultat: 33 av 113 Kommentar: Var nere på 2xbb (!) ganska tidigt men lyckades jobba mig upp genom att bl a vinna en flip (!). Sen åkte jag när jag pushade med 10xbb från CO med KQos, fick syn av knappen som satt på 77 och täckte mig lite. Aggro av knappen tycker jag personligen. Hade faktiskt legat okej till om jag vunnit den. nr 2: 24dollars PL Holdem Resultat: 120 av 255 Kommentar: Hände inte mycket, var aldrig mycket över average. Åkte som sb mot bb när jag floppade Txx med QT och han cbade sin JJ som höll upp. Jag behövde chansa där. nr 3: 75dollars NL Holdem Resultat: 54 av 388 Kommentar: Tight i början, dubblade ganska tidigt med 34 som bb på 567-floppen. sb hade JJ och trodde inte på raise på turn när sjuan parades. Torskade sen tyvärr en 6k-flip ganska snart därefter med AK mot QQ som höll, så jag trillade ner till average i stället för att ligga topp 3. Gjorde sen ett spel jag var riktigt nöjd med (se HHs) och låg klart över average vid första pausen. Spelade bra och drog bra (dvs inte beatad) fram tills att det var hundra kvar. Då torskade jag en stor pot med QJ på J45-floppen där 23 pushade ut och turnade stegen. Höll i ett bra tag men...Tilt, tappade tålamodet när jag låg lite under average när bubblan närmade sig. Gjorde ett spel och fick smaka som fan när jag checkraisade ett cb med KT på missad flop och fick syn av AA. Kul turnering dock och riktigt bra motstånd. Irriterad på mig själv dock, borde lätt cashat med bättre tålamod. nr 4: 120dollars KO NL Holdem Resultat: 101 av 384 = 40$ pga 2 KOs Kommentar: Spelade stabilt länge, var ganska kortkall. Sen torskade jag en stooor all in med TT mot AQ som pushade med 14xbb, tyvärr pushade även JJ efter jag isolerat. Hade slagit AQ... Åkte sedan när jag hade 20xbb och synade en CO-raise med 77 från knappen. Floppen kom 45K, han cbade halv pott och jag pushade. Tyvärr synade han snabbt med AA som höll. 2 KOs iaf. Motståndet kändes sämre i denna än 75an. nr 5: 24dollars HA Resultat: 49 av 142 Kommentar: Spelar sjukt få händer. Lyckas trippla i mitten då jag blir all in på 345-floppen med QQ mot 56 och 66. Går sen ner lite och gör en onödig syn på världens lösaste big stack som känns väldigt bluffig. Tyvärr turnade han färgen när han bettat färgdraget på KQT-flop. Jag hade AQ och betalade av. Dåligt. nr 6: 24dollars 90-pers KO Turbo Resultat: 60 av 90 = 4$ pga 1 KO Kommentar: Borde inte spelat den, var inte taggad alls och spelade riktigt dåligt. Dagens resultat: -325$ Spelade riktigt bra i 75an förutom att jag tappade tålamodet alldeles för tidigt. Lite samma grej i 120an. För övrigt humor att jag åkte mot AA i båda. De med mindre inköp körde jag ganska tight men fick inte jättemycket betalt för mina fåtaliga premiumhänder. Börjar kännas tungt det här. I morgon tänker jag vinna HORSEN iaf. Citera
T_RED Postad 21 Januari , 2009 Rapport Postad 21 Januari , 2009 kan fatta att det känns tungt. Dock: du har spelat vad, 15-20 turrar på tre dagar och vunnit en av dem. Det är inte bra, men det som händer när turen inte är med. Sen om du börjar tappa tålamodet... Kanske dags för att flexa lite. Dvs om du efter 5 timmar är sur, gå och lägg dig och ta upp det imorgon istället. Jag vet själv hur det är att vara sur... Citera
Buffe Postad 21 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2009 I hear you. Det statistiska urvalet i fjol var ju ganska mycket större än det som jag kört hittills i år så än så länge borde jag inte vara orolig, även om det hade känts mycket bättre med en mer framgångsrik start. Angående flex håller jag helt med, jag insåg själv när jag lirade den sista att det var helt fel då jag inte var taggad efter att ha åkt i de två stora efter att ha vart med i båda i minst två-tre timmar. Funderar på att dra ner mitt tidsmål per vecka också då det känns svårt att uppnå och kanske till och med fungerar kontraproduktivt. Citera
Zalon Postad 21 Januari , 2009 Rapport Postad 21 Januari , 2009 Alltså, jag skulle inte vara orolig. Du är väl typ back 1000 för tillfället. En klonk på 2000 så är du plötsligt plus 1000 och nästan klarat månadsresultatet. Alltså, jag tycker inte tidsmålet är så relevant. Vissa dagar när det går dåligt kanske du lirar 4-5 timmar, går det bra och du går långt så kanske du lirar 7-8. Citera
Buffe Postad 22 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2009 Okej, för att börja med det positiva; i dag kände jag att jag spelade riktigt bra och solid poker i nästan alla turneringar. Det negativa är att jag blev beatad och inte cashade alls. nr 1: 24dollars satellit till FTOPS I Resultat: 46 av 85 Kommentar: Dåligt motstånd, bra värde. Hade tur med ett squeezeplay där K9 slog JJ. Hade århundradets sopa på bordet som med jättetur byggt stor stack. Väntade på lägen mot honom och tyckte att jag hade det på 349-floppen när jag hade 89. Han raisade mitt flop-bet lite (vilket inte betydde någonting) och sen pushade han turn där jag synade då jag hade typ potsize kvar. Tyvärr hade han 34os (han kunde ha haft precis vad som helst) som höll. nr 2: 24dollars KO NL Resultat: 586 av 898 Kommentar: Tappade ganska tidigt då jag bl a la JJ på 78Q-flop som sen turnade nia. En lös mupp innan mig hade pottat både flop och turn så jag antog att hon hade damen (kan ha varit fel). Sen sjönk jag sakta men säkert tills jag hade 12xbb kvar som bb. Sen tripplades det pre och blev 4 calls, jag tyckte att det fanns värde i att se min sista flop, med TJos, och sen ha 9xbb kvar. Floppen kom 3JT med färgdrag. Jag pushade vilket var en tredjels pot och fick en call som följdes av en raise. Det var till slut tre motståndare kvar till turn. Som kom 5 med ett nytt färgdrag. River kom tvåa i ursprungliga färgdraget och jag fattade att jag var rökt. Den sista snubben minibettar typ och får syn av AJ, själv har han A3s och har nuts. Trist då jag kommit upp över average om den hållt. nr 3: 75dollars NL Resultat: 276 av 326 Kommentar: Spelade en hand... tripplar i tidig pos med KK, får syn av en lös svensk i mittpos och av bb som är bra. Turn kommer 346 och jag cbar, call av svensken fold av bb. Turn är en nia som ger färgdrag. Jag bettar vidare, svensken raisar mig lite mer än mini. Jag tänker att det finns massa händer jag slår bl a drag, par+drag, semibluff osv. Jag inser att ett set dänger mig hårt men jag tycker att han spelar den konstigt. Jag trycker honom och han synar nöjt med 52s (!). nr 4: 20dollars rebuy NL Resultat: 111 av 446 Kommentar: Låg jättebra till efter rebuyperioden, nästan dubbel average efter 1 rebuy och 1 add-on. Har varit solid, typ. Sen torskar jag tyvärr en 10k-pot då en kille raisar en limper från button. Jag reraisar med AQos från sb då jag knappt spelat någon hand. Han synar för en femtedel av sin stack. Flop kommer AA4, jag cbar typ halv pot och han callar mig. Då sätter jag honom på pp, float eller A. Turn 7, jag checkar för att ställa om han bettar men han checkar bara. River 5. Jag bettar ut lite mindre än halv pot för att verka svag, han miniraisar mig och jag pushar det lilla sista han har. Tyvärr har han 44... Sen har jag bra tålamod igen och är till slut nere på 10xbb. Efter att monsterstacken dubblat pre och fått en syn så synar jag som bb med 89s. Flop kommer x9T och jättestacken cbar ganska lite och den andra lägger sig. Jag ställer och big stacken instasynar med AQos. turn kommer K. Jag vill inte titta på rivern men jag ser sen att potten åker till honom. River visade sig vara en knekt. nr 5: 50dollars NL Resultat: 207 av 525 Kommentar: Så jävla tråkigt. Spelar fruktansvärt stabil poker och har riktigt bra tålamod. Ligger över average när en snubbe limpar, en kass tysk med stor stack dubblar varpå jag totalt 9xar bb med QQ från knappen. Båda callar mig... Flop kommer 245 i spader; check, typ minibet av den dåliga tysken och jag pushar (potsize) då jag har Q i spader. Ursprungslimpern pushar också (han täcker mig med typ 1xbb). Tysken tänker länge och lägger sig till sist. Limpern visar upp AJos med spader A (som han alltså synat en dubbling och en reraise med ur pos pre) och turnar färgen. Fy fan. nr 6: 24dollars KO PLOmaha Resultat: 89 av 273 Kommentar: Spelar stabilt och ligger på average. Limpsynar sen en raise från bb med KJT8 med K-suit. (hade inte spelat på väldigt länge, jag vet att den inte är grym och jag kan lägga den med medioker träff). Flop kommer 5JT och bb cbar nästan pot, jag sätter honom på överpar och pottar tillbaka. Då ställer han mig vilket är ganska lite till. Jag synar såklart och han visar mycket riktigt upp AAQQ. Turn K, river blank. Hade legat riktigt bra till om den hållt. nr 7: 33dollars NL Turbo Resultat: 86 av 180 Kommentar: Spelar typ ingenting, åker ner till 10xbb och får in pengarna med AK mot AK två gånger (suck). Pushar till slut med K5os med 5xbb och får syn av bb som har T3os. Han turnar stegen... Dagens resultat: -300$ Trist dag, men väldigt bra spel (faktiskt). I fem av turneringarna åker jag när jag får in pengarna i potten i ledning och i de andra två åker jag med KK mot 52s och 89 mot 34. Citera
T_RED Postad 23 Januari , 2009 Rapport Postad 23 Januari , 2009 japp, fortsätt så blir det cash!! Synd på 34:an, fattar inte varför man spelar 34 i en satellit när man är storstack...(?) 52s har vi ju snackat lite om... vet fortfarande inte om det är värde för honom att syna pre, men det luktar ju fisk. Kan tänka mig att du kunde tagit det lugnt på turn eftersom han följde med på floppen, och som sagt, är lös pre. Men å andra sidan leder du ju oftast där. Svårt! En lite aspekt är ju att om du uppfattas som bra, d v s om folk på den nivån är kapabla att lägga sig osv, så bör det uppfattas att du har en pp. Av den anledningen kanske det t o m är rätt att lägga sig mot hans minireraise på turn. För som vi tänker så "måste du calla den", och så tänker förmodligen han med. Mao har han dig när han spelar så. Citera
Buffe Postad 24 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 24 Januari , 2009 Spelade fyra turneringar igår och lyckades att undvika cash igen. nr 1: 50dollars NL Holdem Resultat: 453 av 581 Kommentar: Första handen jag spelar synar jag en trippling pre med 22. Vi är fem till floppen som är 247 med färgdrag. Jag bettar 300 i 500-potten, får två calls. Turn 8, utan färg. Jag bettar 1100 och sb checkraisar mig all in för 1500 till. jag måste syna. Han har 88 som håller... nr 2: 24dollars Resultat: 25 av 45 Kommentar: Ligger okej, torskar en viktig hand när jag raisar från sb med JJ mot en dålig limper som synar. Flop kommer 68T med färgdrag, jag cbar och får call. Turn K, ingen färg. Jag bettar igen, får call. River: A, inte färg. Jag har 600 kvar, potten är 2200. Jag checkar och han bettar 1500. Jag lägger den då jag antar att han klonkat K eller A med sin jagade färg. Fel? Sen torskar jag en flip med mina sista 7xbb. nr 3: 20dollars rebuy Resultat: 189 av 483 Kommentar: Låg som vanligt över average efter rebuyen (använde 1 r och 1 a). Torskade en stor pot när jag försökte göra ett spel. Konstig snubbe 10xar pre, jag sitter i CO och har 88. Vi har båda typ 100xbb. Jag väljer att syna. Flop: ATx med färgdrag; check, check. Turn T. han bettar halv pot, jag testar att raisa och han pushar och jag måste folda. Är kortkall länge. Väntar jag tills jag har tioxbb. Då pushar jag med AK och det blir tyvärr rundfold. Lite senare blir det fold till mig på knappen varpå jag pushar med KJs med 10xbb igen. Tyvärr har bb som är big stack ATs och synar. Den håller. nr 4: 20 dollars NL KO Resultat: 229 av 1039 = 30 dollar i KOs Kommentar: Borde kanske cashat. Låg bra till, blev väldigt kortkall ett bra tag. När jag hade lite under average försökte jag med en squeeze med AJs men var tyvärr tvungen att syna en all in med den istället. Han hade KK som höll, trots att jag floppade färgdrag. Sen åkte jag med min sista bb med AQs mot KK i handen efter. Slog dock ut ett proffs (!) och fick tillbaka inköpet och plussade några KOs. Dagens resultat: -144 $ Spelet känns allt stabilare, är faktiskt inte så orolig än. Kommer att vända snart resultatmässigt. Citera
Buffe Postad 26 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 26 Januari , 2009 Fick en fullkomligt horribel start igår. Första två timmarna gick allt fel. Var kortkall, om jag träffade så träffade alltid någon lite bättre. Gjorde jag en syn så var jag slagen, mina fåtaliga bluffar blev nersynade osv. När jag väl träffade bra fick jag inget betalt, t ex när jag träffade mitt enda set. Då vann jag blindsen. Var sjukt nära att ge upp ganska snabbt men körde vidare till slut. Tyvärr resulterade det inte i någon cash men däremot lite bättre känsla och bättre spel. Spelade till slut elva turneringar (typ 24or allihopa) varav två är värda omnämning. nr1: 20dollars rebuy. Resultat: 193 av 607 Kommentar: Vann inte en hand under rebuyperioden men med 1 rebuy och en add-on låg jag lite under average. Sen jobbade jag mig upp och låg klart över average men torskade en jättepot med AQs mot limpad KK som sen ställde, Om jag klonkat den så hade jag haft ett massivt läge. nr2: 24dollars PL Holdem Resultat: 116 av 278 Kommentar: Låg topp tio med 130 kvar. Sen torskade jag 99 mot 56, all in på 677-flop. Han rivrade backdoorstegen... i 6k-potten (dvs average i sig). Sen pushade jag med K8 i hjärter på 69K med två hjärter-bräda. var uppe mot AK som höll... 16k-pot. Om jag vunnit den (typ flip) hade jag varit topp tre. Dagens resultat: -325$ I kväll ska jag fan klonka. Citera
Zalon Postad 26 Januari , 2009 Rapport Postad 26 Januari , 2009 Ok, det känns ju som att du är inne i lite av en badstreak. Inget konstigt med det, det händer nog alla förr eller senare. Synd bara att du hamnade i en sån direkt när du började. Känns ändå som att du har god kontroll på ditt spel och det räcker ju med en klonk så är du plus igen. Kör du en summering av månadsresultatet i slutet av månaden? Citera
Buffe Postad 27 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 27 Januari , 2009 Spelade två små igår där jag typ bubblade i båda. Idag var det massiva oklonket tillbaka. nr1: 24dollars HA-satellit Resultat: 21 av 31 Kommentar: Kortkall och sjunker stadigt. Åker sen när jag pushar med AKKT med en suit mot AA78 en suit. Han utgdubblade med den... Jag floppar K men han turnar 1-outaren. nr 2: 11dollars NL Holdem Resultat: 108 av 302 Kommentar: Var nyfiken på motståndet, blev inte imponerad. Kortkall, åkte med AJos när jag pushade med 13xbb mot 4 limpers. Tyvärr hade en av dem limpat AA. nr 3: 33dollars Turbo NL Resultat: 87 av 181 Kommentar: Kortkall, inga konstigheter. nr 4: 24dollars PL Holdem Resultat: 146 av 300 Kommentar: TILT!!! Spelar riktigt bra, en big stack på mitt bord är jätteaggro och jag raisar honom lite då och då för att få action om jag träffar bra. Har precis stulit en pott av honom och ligger typ på average när han återigen pottar pre, jag har AA och pottar snabbt efter honom. Han synar fort (tilt). flop kommer 29K och han pottar ut lite över 2k, jag ställer för 4 och han synar snabbt med JTos. turn tom, river Q. Han har för övrigt rivrat stegen mot mig i tidigare turneringar. Hade legat jättebra till. Helt sjukt. nr5: 24dollars KO PLomaha Resultat: 54 av 253 Kommentar: Låg riktigt bra till (typ top tio länge), blev sjukt kortkall i typ en timme i mitten. Åkte med KK46ds mot AAxx no suit. som reraisade mig pre och jag valde att gambla. Felbeslut som kanske kunde undvikits. Hade dock varit nere på halv average vid fold och folk reraisar med mycket som inte är AA pre. nr6: 50dollars NL Holdem Resultat:133 av 586 Kommentar: Beyond tilt. Låg top tio när det var mindre än 200 kvar efter riktigt bra och solid poker. Sen utgtripplar jag med AA och får en syn från CO. flop kommer QJ8, inte så hett men jag cbar då jag inte vill ge gratiskort på den brädan. Han raisar mig och jag vet att jag slår många händer (par, par+drag osv) och har okej odds mot exempelvis tvåparet. Är bara stege och set (känns otroligt, möjligtvis 88) jag verkligen vill undvika. Jag raisar in hans sista och han visar upp Q8 som självfallet håller. Ligger sen lite över average och tar det väldigt lugnt. Raisar sen från CO med AQos, får syn av knappen och sb ställer vilket är 6x mitt bet. Jag sa redan innan att han skulle resteala mot mig då det är en av de aggressivaste spelare jag mött. När han sen får ett klockrent squeezeläge så var det inget snack. Jag ställde därför tillbaka. Självklart har han just den här gången en hand (QQ) flop kommer KTx. turn blank, river blank. Hade legat fruktansvärt bra till vid klonk där också. Har sen 10xbb kvar och väntar tills jag har 8xbb då jag ställer mot en sen raise med 66, han tänker länge och jag inser att han bluffat men till slut synar han med T7s. Flop: 69x, turn 8, river blank. Dagens resultat: -165$ Jag börjar tröttna. Var riktigt kul att spela där i mitten men efter oklonksen orkade jag inte börja om. Citera
T_RED Postad 28 Januari , 2009 Rapport Postad 28 Januari , 2009 fattar att det känns riktigt surt. Eftersom det inte är mina pengar ska jag inte beordra dig, men enligt min mening ska du fortsätta. Plötsligt händer det! Citera
Zalon Postad 28 Januari , 2009 Rapport Postad 28 Januari , 2009 Jag tycker inte att du kan ge upp nu, att gå dåligt ett antal dagar i sträck är inte konstigt, det händer alla. Däremot kanske du ska ta ett break någon/några dagar och släppa pokern ett tag. Citera
Recommended Posts