Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Klämde motvilligt in en timmes spel. Gick inte särskilt bra men backade bara ett bi iaf. Match med B-laget ikväll och sen bär det av till tjejens stuga. Ser fram emot en riktigt trevlig midsommar :) Aldrig firat det något speciellt egentligen men i år blir det ordentligt är det tänkt

 

 

FI är 25/21 över inte så många händer. Reg verkar det som dock. Är det dåligt att bluffa här? Spelar likadant med set och tvåpar för att sätta upp en rivershove obv. Vi kan väl checka sämre händer och bättre drag?

$1/$2 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG DVk0Infinity ($242.00)

UTG+1 barlogos ($299.55)

CO crap_cake ($203.00)

BTN Hero ($200.00)

SB Zueco ($140.71)

BB masch216 ($299.00)

 

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is BTN K:heart: Q:spade:

1 fold, barlogos raises to $8, 1 fold, Hero calls $8, Zueco calls $7, 1 fold

 

Flop: 9:heart: J:diamond: 2:spade: ($26, 3 players)

Zueco checks, barlogos bets $20, Hero calls $20, Zueco folds

 

Turn: A:spade: ($66, 2 players)

barlogos checks, Hero bets $40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klämde motvilligt in en timmes spel. Gick inte särskilt bra men backade bara ett bi iaf. Match med B-laget ikväll och sen bär det av till tjejens stuga. Ser fram emot en riktigt trevlig midsommar :) Aldrig firat det något speciellt egentligen men i år blir det ordentligt är det tänkt

 

 

FI är 25/21 över inte så många händer. Reg verkar det som dock. Är det dåligt att bluffa här? Spelar likadant med set och tvåpar för att sätta upp en rivershove obv. Vi kan väl checka sämre händer och bättre drag?

$1/$2 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG DVk0Infinity ($242.00)

UTG+1 barlogos ($299.55)

CO crap_cake ($203.00)

BTN Hero ($200.00)

SB Zueco ($140.71)

BB masch216 ($299.00)

 

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is BTN K:heart: Q:spade:

1 fold, barlogos raises to $8, 1 fold, Hero calls $8, Zueco calls $7, 1 fold

 

Flop: 9:heart: J:diamond: 2:spade: ($26, 3 players)

Zueco checks, barlogos bets $20, Hero calls $20, Zueco folds

 

Turn: A:spade: ($66, 2 players)

barlogos checks, Hero bets $40

 

wp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell bra support? URSÄKTAAAAAAAAAAAAAAAA?

 

Låt mig gissa...du har en XPS med dess fancy special support?

 

Har du klagomål på Dell support? Fan nöt-supporten imo, har aldrig haft några problem med dom och snabba som fan. Leverans till dörren typ inom två dagar för mig!

 

Ps. Jag har bara en sketen inspiron, så ingen supersupport till mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du klagomål på Dell support? Fan nöt-supporten imo, har aldrig haft några problem med dom och snabba som fan. Leverans till dörren typ inom två dagar för mig!

 

Ps. Jag har bara en sketen inspiron, så ingen supersupport till mig iaf.

 

+1 de har vart sjukt bra, jag har xps då. lite väl mycket testande men bemötande och allt annat är jättebra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du klagomål på Dell support? Fan nöt-supporten imo, har aldrig haft några problem med dom och snabba som fan. Leverans till dörren typ inom två dagar för mig!

 

Ps. Jag har bara en sketen inspiron, så ingen supersupport till mig iaf.

 

Också Inspiron. Den började hänga sig så fort man stängde locket till skärmen och får svart skärm när man startar igen. Det enda som funkar är att antingen ominstallera drivrutinen till grafikkortet eller göra en systemåterställning. Snackade säkert med någon kille i typ 20 minuter och han hade fortfarande inte fattat att jag redan ändrat inställningarna för vad datorn ska göra när locket till skärmen stängs till "ingenting".

 

Skulle installera om windows men det funkade inte. Tydligen var det någon slags bugg ibland på modellen så man var tvungen att ändra några inställningar för att det skulle gå men detta hade inte den första personen jag pratade med en aning om.

 

Fick till slut rätt på ominstallationen av windows men det var fortfarande samma sak med skärmlocket. Snackade med en tredje eller fjärde kille som till sist gav upp. Inget snack om att fixa till det utan bara "nä, då vet jag inte". Jag borde väl stått på mig och krävt att få skicka dit den så dem kunde kolla på den där men jag orkade inte mer och körde på som den var. Kan fortfarande alltså inte stänga locket på skärmen utan att den hänger sig och systemåterställning krävs. Kan dessutom inte koppla in extern skärm längre utan att samma sak händer. Det är möjligt att det skulle funka med nytt windows igen men nu har jag stationär med två skärmar till grind och använder bara denna till film och när jag är i Thailand. Förutom detta funkar den väl bra :D

 

Jag kanske bara har haft otur då men min känsla är nog iaf "aldrig mer Dell". Mest pga supporten, det var tyvärr inte bara en person som var inkompetent. Att datorer strular är inget nytt :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en snabb sväng förbi dagboken innan jag åker på midsommarkalas. Får svara på inlägg imorgon.

 

Citerar tidningen

 

Karlstad BK 8 - 3 Edsvalla

 

"Toppen mot botten i denna match. Edsvalla kämpar väl i 50 minuter innan KBK tar över och mot slutet är det enda kvarvarande laget på planen. Suveräna Jesper Rönning står för fyra mål och bidrar stort till hemmalagets dominans" ;)

 

Brag obv, not hidden at all :mrgreen:

 

Skål

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell bra support? URSÄKTAAAAAAAAAAAAAAAA?

 

Låt mig gissa...du har en XPS med dess fancy special support?

 

Precis så, hört gott om dem i övrigt också iof

 

Ser väl bra ut om du tänkt följa upp på river.

 

Det är planen

 

När fi checkar i handen där du har KQ luktar det showdown värde om hans hand då duktiga/aggressive spelare ofta barellar när A kommer. Hade nog checkat bakom och betat många rivers om han checkar samt bluffraisa passande kort om han väljer att beta river.

 

Hur många av hans händer med showdownvärde som han checkar tror du han tar till showdown för stackar?

 

Det som hände i handen var iallafall att han stekte 2 minuter med time innan han pushade. Lite underligt

 

 

Hur stor rulle håller du när du lirar 1/2$ och hur stor vid 2/4$?

 

Spelar inte efter rullekrav direkt... Varit väldigt överrullad typ jämt. Jag spelar där jag känner mig bekväm och mår bäst av (swings jämfört winrate osv). Gick inte ner till 1/2 för att stanna men just nu har jag inte så mycket pengar online och bra idé kan väl vara att spela 1/2 tills jag har nog med pengar och känner mig stark i spelet. Har ju inte gått allt för bra sen nerhoppet dock och motivationen att grinda är ju där den är också så jag vetefan.

 

 

Glad midsommar!

 

Tack detsamma såhär i efterhand :)

 

 

 

Haft några riktigt härliga dagar med tjejen och är extremt osugen på att grinda. Den där lilla kicken som infann sig av sitebyte är försvunnen och det blir ju extremt mycket svårare att få in händer när man har flickvän utöver latheten. När man inte är med henne säger man ju inte nej till NHL med polarna eller för den delen fotboll, så det är svårt att få in grind. Då man kan spela är ju på dagarna men det suger ju.

 

Måste hur som få in en del spel nu i slutet av månaden. Måste rakea en viss summa som jag har en bit kvar till. Tänkte ta några givar om en stund

 

 

Nämnde någon gång tidigare i dagboken om brorsan som spelade i värmlandslaget med Berg. Expressen ringde honom tydligen häromdan för ett utlåtande om Berg och Toivonen. Lite roligt. Den andra killen var riktigt duktig anfallare

 

http://fotboll.expressen.se/landslaget/1.1613980/varmlands-pojker-gor-succe-i-em

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AET5w236243632763473 vad jag AVSKYR det här jävla spelet. Man mår skitbra och sen sätter man sig ner och så blir allt åt helvete istället.

 

Börjar upp 300 idag innan raset börjar och slutar på 700 back. Spelar inte bra men fyfan vad uselt jag sprang också. Är så in i helvete jävla trött på det här. Det här var verkligen det sista jag behövde också för att hitta tillbaks till äckelgrinden. Sån sjuk avsmak... o samma vidriga tilt varenda session. Efter att ha börjat ok den här månaden med den röda linjen så e den cpbrant ner på slutet samtidigt som jag backat rakt ut. Hora

 

 

FI 19/14 ok reg synar trebets 50%. Om vi synar vad gör vi mot riverställ?

$1/$2 No Limit Holdem

4 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

CO Comodus ($289.60)

BTN Globas ($200.00)

SB paggen ($99.13)

BB Hero ($228.25)

 

Pre-flop: ($3, 4 players) Hero is BB J:diamond: K:heart:

1 fold, Globas raises to $6, 1 fold, Hero raises to $21, Globas calls $15

 

Flop: T:club: J:heart: 6:spade: ($43, 2 players)

Hero bets $28, Globas calls $28

 

Turn: T:diamond: ($99, 2 players)

Hero checks, Globas bets $58, Hero

 

 

FI har inte spelat många händer men verkar redigt fiskig. Vad gör man här? Väntar på bättre lägen för att inte dubbla fisken?

$1/$2 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG westling ($193.00)

CO thomasbarret ($238.00)

BTN ksrr ($261.72)

SB Hero ($207.30)

BB Jassie52 ($130.25)

 

Pre-flop: ($3, 5 players) Hero is SB J:club: J:spade:

westling raises to $8, 1 fold, ksrr calls $8, Hero raises to $34, 1 fold, westling folds, ksrr calls $26

 

Flop: 6:club: K:club: 6:heart: ($78, 2 players)

Hero checks, ksrr bets $173, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig och har varit i din sits angående pokern, allt känns åt helvete och det går dåligt dessutom. För min del är det en nödvändighet att jag tycker det är kul att spela eller iaf att man är koncentrerad under spelets gång och inte känner sig uttråkad. Hade jag varit i dina skor hade jag tagit en total break från pokern en månad eller ett par veckor. Speciellt som du verkar trivas ganska bra i övrigt och inte är en nolife grinder. När du inte måste spela och sen kommer med laddade batterier kommer det gå mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit missade att det var 3b pre, vet ej hur du ska spela turn river då. Hand 2 hade jag vikt 30-50bb hade jag alltid synat men den här överbeten kan även vara K/AA etc eller kanske en frustrerad QQ du ändå inte slå. Även air och drag kan han självklart spela så. Utan starka reads kastar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

FI 19/14 ok reg synar trebets 50%. Om vi synar vad gör vi mot riverställ?

$1/$2 No Limit Holdem

4 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

CO Comodus ($289.60)

BTN Globas ($200.00)

SB paggen ($99.13)

BB Hero ($228.25)

 

Pre-flop: ($3, 4 players) Hero is BB J:diamond: K:heart:

1 fold, Globas raises to $6, 1 fold, Hero raises to $21, Globas calls $15

 

Flop: T:club: J:heart: 6:spade: ($43, 2 players)

Hero bets $28, Globas calls $28

 

Turn: T:diamond: ($99, 2 players)

Hero checks, Globas bets $58, Hero

 

 

FI har inte spelat många händer men verkar redigt fiskig. Vad gör man här? Väntar på bättre lägen för att inte dubbla fisken?

$1/$2 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG westling ($193.00)

CO thomasbarret ($238.00)

BTN ksrr ($261.72)

SB Hero ($207.30)

BB Jassie52 ($130.25)

 

Pre-flop: ($3, 5 players) Hero is SB J:club: J:spade:

westling raises to $8, 1 fold, ksrr calls $8, Hero raises to $34, 1 fold, westling folds, ksrr calls $26

 

Flop: 6:club: K:club: 6:heart: ($78, 2 players)

Hero checks, ksrr bets $173, Hero

 

Hand 1: Vad har du för reads/stats på fi:s 4betande?

Jag är väldigt ovan att spela emot 19/14 snubbar, men jag skulle iaf ha rätt svårt att komma undan den här handen.

 

 

Hand 2: Mjaaa..... Tror inte han spelar en kung så, AK/AA lär väl gasas in pre, liksom QQ vilket han heller inte spelar så post. Jag tror inte att jag kommer undan. Samtidigt får man rätt usla odds..... Men jag ser fortfarande väldigt få händer han kan spela såhär. Mkt drag I suppose.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AET5w236243632763473 vad jag AVSKYR det här jävla spelet. Man mår skitbra och sen sätter man sig ner och så blir allt åt helvete istället.

 

Börjar upp 300 idag innan raset börjar och slutar på 700 back. Spelar inte bra men fyfan vad uselt jag sprang också. Är så in i helvete jävla trött på det här. Det här var verkligen det sista jag behövde också för att hitta tillbaks till äckelgrinden. Sån sjuk avsmak... o samma vidriga tilt varenda session. Efter att ha börjat ok den här månaden med den röda linjen så e den cpbrant ner på slutet samtidigt som jag backat rakt ut. Hora

 

 

FI 19/14 ok reg synar trebets 50%. Om vi synar vad gör vi mot riverställ?

$1/$2 No Limit Holdem

4 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

CO Comodus ($289.60)

BTN Globas ($200.00)

SB paggen ($99.13)

BB Hero ($228.25)

 

Pre-flop: ($3, 4 players) Hero is BB J:diamond: K:heart:

1 fold, Globas raises to $6, 1 fold, Hero raises to $21, Globas calls $15

 

Flop: T:club: J:heart: 6:spade: ($43, 2 players)

Hero bets $28, Globas calls $28

 

Turn: T:diamond: ($99, 2 players)

Hero checks, Globas bets $58, Hero

 

 

FI har inte spelat många händer men verkar redigt fiskig. Vad gör man här? Väntar på bättre lägen för att inte dubbla fisken?

$1/$2 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG westling ($193.00)

CO thomasbarret ($238.00)

BTN ksrr ($261.72)

SB Hero ($207.30)

BB Jassie52 ($130.25)

 

Pre-flop: ($3, 5 players) Hero is SB J:club: J:spade:

westling raises to $8, 1 fold, ksrr calls $8, Hero raises to $34, 1 fold, westling folds, ksrr calls $26

 

Flop: 6:club: K:club: 6:heart: ($78, 2 players)

Hero checks, ksrr bets $173, Hero

 

hand 1: syna bara pre, sen gå för check/syn hela vägen, om han skulle checka bakom så går vi för vb, som spelad är det ju bara att syna turn och river, superstandard

 

hand 2: syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig och har varit i din sits angående pokern, allt känns åt helvete och det går dåligt dessutom. För min del är det en nödvändighet att jag tycker det är kul att spela eller iaf att man är koncentrerad under spelets gång och inte känner sig uttråkad. Hade jag varit i dina skor hade jag tagit en total break från pokern en månad eller ett par veckor. Speciellt som du verkar trivas ganska bra i övrigt och inte är en nolife grinder. När du inte måste spela och sen kommer med laddade batterier kommer det gå mycket bättre.

 

Jo det är ju mycket så, men grejen är att jag inte spelat alls mycket i år och haft en del break på några veckor här o veckor där och trivs super med det, men hittar liksom aldrig tillbaka till grinden utan problem oavsett.

 

Hand 1: Vad har du för reads/stats på fi:s 4betande?

Jag är väldigt ovan att spela emot 19/14 snubbar, men jag skulle iaf ha rätt svårt att komma undan den här handen.

 

 

Hand 2: Mjaaa..... Tror inte han spelar en kung så, AK/AA lär väl gasas in pre, liksom QQ vilket han heller inte spelar så post. Jag tror inte att jag kommer undan. Samtidigt får man rätt usla odds..... Men jag ser fortfarande väldigt få händer han kan spela såhär. Mkt drag I suppose.

 

FI hade aldrig fyrbettat. Han fyrbettade första gången på 800 händer i en bb vs sb spot när jag trebettade honom i bb med JJ och fick in det mot hans fyrbet med QQ senare under sessionen.

 

Ungefär så jag tänkte i hand 2

 

hand 1: syna bara pre, sen gå för check/syn hela vägen, om han skulle checka bakom så går vi för vb, som spelad är det ju bara att syna turn och river, superstandard

 

hand 2: syn

 

Syna pre funkar väl mot en sån här snubbe antar jag. Nu synade jag både turn och river och han satt på T9s obv

 

Synar också hand 2 och han sitter på KTo. Instalämnade gjorde han ju såklart också

 

Galet fint väder idag. Tyvärr jobbar tjejen första arbetsdagen idag och går sen Måndag-Lördag den här veckan :( Första veckan med riktigt fint väder. Mer segt för henne än för mig iof.

 

Nåväl. Ska få in en dagssession och en kvällsession idag. Ska även registrera mig på stoxpoker tänkte jag o komma igång med lite videos igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...