Gå till innehåll

Rooney

Rooney

Recommended Posts

Då kan vi ju betfold om de du skriver stämmer? Håller inte alls med om att fi lägger allt på turn, finns väl massa händer han kommer syna 1 gata till med, har ju iofs en del att göra med hur löst/aggro man spelar osv men de jag vill ha sagt är iaf att jag tycker KK är för stark att ha i c/c rangen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då kan vi ju betfold om de du skriver stämmer? Håller inte alls med om att fi lägger allt på turn, finns väl massa händer han kommer syna 1 gata till med, har ju iofs en del att göra med hur löst/aggro man spelar osv men de jag vill ha sagt är iaf att jag tycker KK är för stark att ha i c/c rangen.

njah... Känns ju lite kallt att betfolda, för man skapar en no-win-läge va? Där fi viker sämre o höjer bättre o inte fan är vi glada om han synar i position heller. Tycker med fördel KK kan va med i vår balanserade check-range för att fånga floats o semibluffar. OM det nu är så att fi skulle syna turnbet med massa sämre händer, som du menar, så kan vi väl va överens om att två gators värde är typ max va vi får ut av sämre händer på en sån här bräda, o då kan vi lika gärna ta ut det värdet genom att syna hans turnbet, alternativt vid check-check värdebeta river/check-syna, eller som föreliggande hand ibland få ut tre gators värde om han följer upp sin semibluff på river. Tycker helt enkelt att turnbet skapar så många olustiga lägen på turn, o glöm inte, river med en jävligt marginell hand, ett par utan redraw, i relation till brädan.

Länk till kommentar

Alltså det finns väl en herrans massa händer som kommer syna både turn, och många gånger även river som vi slår med KK?! Skulle inte bli förvånad om random fi stackar av QJ+ här då vi faktiskt också kan ha missade klöverdrag osv.

Håller heller inte alls med om att han bara pushar sämre på turn, så betar jag den är det obv inte med planen att vika.

Som jag sa tidigare så visst, ibland checkar jag här med KK för att slänga in lite starkare händer i den rangen också, men tror det massivt värde i ett värdebet både turn/river.

Länk till kommentar

Kul med lite skriverier, vet ju som sagt att det är jätteuselt att checksyna turn och sen checkfolda river eftersom det är absoluta toppen av vår range. Intressant hurvida man vill checka eller beta turn dock. Kan vi inte betta händer som KK och AA när de innehåller Kc eller Ac och checka resten?

Varit i örebro och spelat match. Blev bänk och inhopp 20 min. Vann med 2-1 iallafall så det var skönt. Seg resa dock

Länk till kommentar

Kul med lite skriverier, vet ju som sagt att det är jätteuselt att checksyna turn och sen checkfolda river eftersom det är absoluta toppen av vår range. Intressant hurvida man vill checka eller beta turn dock. Kan vi inte betta händer som KK och AA när de innehåller Kc eller Ac och checka resten?

Varit i örebro och spelat match. Blev bänk och inhopp 20 min. Vann med 2-1 iallafall så det var skönt. Seg resa dock

Vet inte rätt svar men låter det inte lågiskt att göra tvärtom?

Länk till kommentar

När jag skrev kommer syna 1 gata till så mena jag obv att vi vbetar alla blanka rivers också och får med all säkerhet syn av sämre ibland.

Tror att fi väldigt väldigt sällan kommer ha en bättre hand än oss på turn, därför vill jag vbeta.

Håller med om de puni skrev också

Tycker d här kan va en typiskt hand där vi kan boosta våran röda linje lite

Länk till kommentar

Vet inte rätt svar men låter det inte lågiskt att göra tvärtom?

Jag tycker också det känns logiskt på ett sätt, men ändå inte. På plussidan med att betta när vi fortfarande har draget är att vi alltid har outs om han stoppar, men samtidigt kan vi ju checka eftersom vi inte är rädda för någon river.

Jag som inte gillar att betsyna turn eftersom jag inte tror han stoppar in sämre föredrar klart detta iallafall, och tycker nog det överväger ;) Handlar väl mkt om att jag föredrar den passiva linjen med många händer överlag framför puni som då vill spela snabbare med en bredare range.

En faktor som får mig att vilja spela så är ju dock att vi har den tredje FIn i handen som kan få FI att slowspela vissa händer. Vet inte hur mycket man ska låta det påverka dock.

Kanske är detta något jag bör ändra på. Detta är något jag ändrat i mitt spel sen tidigare, att försöka spela mindre potter i såna här lägen istället för att bara skeppa

Länk till kommentar

Men waaaaaaat. Trodde jag var riktigt fint plus men så visar det sig att jag bara är knappt 2 bi upp för sessionen och 162 för dan :S Förlorade iof en flipp på slutet men ändå. Fan vad ruttet. 2.1k händer

Fiskiga bord som tusan ikväll iallafall. En dag betalar det sig nog. Brant neråt på röda linjen idag.

Länk till kommentar

Angående KK-handen, håller med Puni i det mesta, men om vi nu kör check så tycker jag att det borde vara med intentionen att check-raisa och inte check-syna som spelat och en del andra tycker.

Känns som vi leder rätt grovt mot fi:s "syn i position-range" som antagligen innehåller mycket FD, combos, floats och kanske t o m toppar, hade han haft dig slagen på den floppen så tror jag han raisar dig med NÄSTAN HELA sin range t ex set, låga färger osv, det enda som jag kan se att han synar dig med är isåfall nötfärgen eller kanske hög färg.

Som spelat till turn tycker jag att det är grymt bra att check-raisa (med intention att få in det givetvis) eller att CBa en gata till, båda är helt okej linjer IMO och det handlar ju mer om hur du vill bygga ditt meta och hur du vill spela din ranges.

Länk till kommentar

Angående KK-handen, håller med Puni i det mesta, men om vi nu kör check så tycker jag att det borde vara med intentionen att check-raisa och inte check-syna som spelat och en del andra tycker.

Känns som vi leder rätt grovt mot fi:s "syn i position-range" som antagligen innehåller mycket FD, combos, floats och kanske t o m toppar, hade han haft dig slagen på den floppen så tror jag han raisar dig med NÄSTAN HELA sin range t ex set, låga färger osv, det enda som jag kan se att han synar dig med är isåfall nötfärgen eller kanske hög färg.

Som spelat till turn tycker jag att det är grymt bra att check-raisa (med intention att få in det givetvis) eller att CBa en gata till, båda är helt okej linjer IMO och det handlar ju mer om hur du vill bygga ditt meta och hur du vill spela din ranges.

Förstår inte riktigt varför Fi skulle rejsa hela sin värderange på flopp o berätta gärna vilken hand du förväntar dig att fi ska syna en CR på turn med som inte har oss totalt krossad.

Tror inte heller Puni lr nån annan förordade CR turn. Tror fan att det är marginellt mellan check-call turn o bet turn, men CR turn är typ suuuperkallt.

Länk till kommentar

Förstår inte riktigt varför Fi skulle rejsa hela sin värderange på flopp o berätta gärna vilken hand du förväntar dig att fi ska syna en CR på turn med som inte har oss totalt krossad.

Tror inte heller Puni lr nån annan förordade CR turn. Tror fan att det är marginellt mellan check-call turn o bet turn, men CR turn är typ suuuperkallt.

För att mycket av "värdehänderna" är inte bra att bara syna med i position med. T ex set, det ligger 3 färgkort ute, vem raisar inte i position med set mot ett CB på den brädan? Färg, speciellt färg under t ex J hög, nån som inte raisar med färg mot CB där? Vilka händer finns det egentligen kvar som slår KK och som man inte raisar med där?

Check-raise är inte alls kallt där, om vi följer min linje och är säker på att vi leder på flop underreppar vi sjukt mycket om vi checkar, fi kommer att betta ut väldigt, väldigt ofta mot missat CB på turn (uppskatta hans range som han synar med i position på floppen som består av mycket drag (combos) och massa kort som han inte vill ge frikort med). Hurvida mycket vi kommer att få syn mycket eller inte spelar inte jättestor roll, med ett check-raise tar vi oftast ner potten direkt på turn och får ändå ut lika mycket värde som ett turn CB utan att ge fi chans att dra ut på river. Vill också säga att om du blandar in mycket check-raise som aggressor i ditt spel kommer du bli förvånad över hur light folk börjar syna dina check-raises.

Länk till kommentar

För att mycket av "värdehänderna" är inte bra att bara syna med i position med. T ex set, det ligger 3 färgkort ute, vem raisar inte i position med set mot ett CB på den brädan? Färg, speciellt färg under t ex J hög, nån som inte raisar med färg mot CB där? Vilka händer finns det egentligen kvar som slår KK och som man inte raisar med där?

Check-raise är inte alls kallt där, om vi följer min linje och är säker på att vi leder på flop underreppar vi sjukt mycket om vi checkar, fi kommer att betta ut väldigt, väldigt ofta mot missat CB på turn (uppskatta hans range som han synar med i position på floppen som består av mycket drag (combos) och massa kort som han inte vill ge frikort med). Hurvida mycket vi kommer att få syn mycket eller inte spelar inte jättestor roll, med ett check-raise tar vi oftast ner potten direkt på turn och får ändå ut lika mycket värde som ett turn CB utan att ge fi chans att dra ut på river. Vill också säga att om du blandar in mycket check-raise som aggressor i ditt spel kommer du bli förvånad över hur light folk börjar syna dina check-raises.

Såg inte heller var puni skrev att vi skulle vilja C/R turn, det är äckelkallt :S

Att C/R turn känns mer eller mindre som att göra om vår hand till en bluff. Visst kommer vi väl bli synade någon gång och fortfarande leda men inte fan är det ofta. Förstår inte varför du tror att han skulle spela alla värdehänder snabbt på den brädan. Jättefel

Länk till kommentar

Jag är ju fisk men kan faktiskt vara benägen att hålla med supertequila att c/r turn är ganska kallt. Även om du kommer ta ner potten ganska frekvent så får du ju aldrig en bättre hand att folda och du kommer ju få stacka och betala av mot både nötfärg/k-hög färg, set och kanske 2p..

Som spelat är väl helt okej imo bara man synar river.

Länk till kommentar

FI är 16/14 reg. Har en liten stund innan tagit en ganska stor pott med set mot hans KK. Efter det synade jag in mig ur poss med TT mot en trebet CO vs BU och checksynade flopp men checkfoldade turn när han halvpottade. FI2 är fisk och det är därför jag inte trebettar pre.

Hur spelar ni?

$1/$2 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

Stacks:

UTG kenziejay ($153.73)

UTG+1 MikeEBoy7_ ($84.05)

CO RATATATATATA ($210.05)

BTN Hero ($471.35)

SB Canichewua ($41.00)

BB IvanGabrich ($293.00)

Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is BTN K:club: Q:heart:

kenziejay calls $2, 1 fold, RATATATATATA raises to $8, Hero calls $8, 2 folds, kenziejay calls $6

Flop: T:spade: 6:club: K:diamond: ($27, 3 players)

kenziejay checks, RATATATATATA checks, Hero bets $16, kenziejay folds, RATATATATATA raises to $42, Hero calls $26

Turn: 5:diamond: ($111, 2 players)

RATATATATATA bets $60, Hero calls $60

River: 6:heart: ($231, 2 players)

RATATATATATA bets $100.05, Hero calls $100.05

Länk till kommentar

Alla passar på att hålla med om en självklar sak, folk tävlar bara om att uttrycka det på olika sätt. Jag är för lat för att skriva om saker och för dålig för att ha en egen åsikt som fortfarande är rätt så jag +1:ar eller this:ar bara.

+1

Länk till kommentar