Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

FI 23/18 och en av de bättre på nätverket. Bra eller dåligt??

 

SB (€203,90)

BB (€208,25)

UTG (€275,50)

MP - Hero (€206,83)

CO (€389,80)

Button (€201,00)

 

Preflop: Hero is MP with 8:heart:, 9:heart:

Hero raises to €7,00, 1 fold, Button calls €7,00, 2 folds

 

Flop: (€17,00) 8:club:, A:spade:, 4:heart: (3 players)

Hero bets €12,75, Button calls €12,75

 

Turn: (€42,50) K:heart: (3 players)

Hero bets €34,00, Button calls €34,00

 

River: (€110,50) Q:spade: (3 players)

Hero bets €80,00

 

Jag checkar flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rooney

 

Whina på du. Bättre att du gör det här än går och är bitter irl. Lider faktiskt med dig på riktigt. Sjukt att man faktiskt gör det för en person man inte känner. Men vet hur skit jag mår när det går dåligt. Och då har jag ändå varit förskonad mot rejäla downswings, har bara två back månader på lika många år.

Har inga råd att ge dig då jag tror du har koll på vad du gör vid pokerbordet. Tänkt skriva nått tidigare men kändes som jag inte hade något vettigt att tillföra. Men vafan, lite kärlek kan ju inte skada. :-)

 

 

Håller med mpee, riktigt tråkigt att höra :( Känner dig inte men bilden jag fått av dig gör att du är en av dom här jag verkligen unnar framgång. Hoppas absolut att du lyckas vända på det snart, glglgl.

 

Tack, det värmer

 

Jag checkar nog flop. Som spelat CC eller CR jag turn. Som spelat ger jag nog upp river. Om jag bestämmer mig för o beta river så pushar jag in allt.

 

Varför vill vi C/C turn? Hur spelar vi river vid träff? Känns som att det blir väldigt konstigt. C/R gillar jag nog bättre isåfall. Vad sätter du honom på när du ger upp river? Han lär väl ha en massa svaga ess i sin range? I och med att jag blockar en 8 så är ju 88 ganska otroligt också vilket lämnar 44 och AQ som stålhänder. Känns dock som att han är svag majoriteten av gångerna? Frågan är hur ofta han synar med ett svagt ess bara. Mot mig som ändå spelar såpass tight tror jag dock han får mkt svårt att göra det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ang 89'an så är det som spelat antagligen bäst att dega på river, om inte nu killen är beredd att syna 2 gator med A9 för att kasta på river så är ju ett mindre värdebet way to go.

 

Personligen kan jag väl säga att jag får aldrig en fold i det där läget, dom snapar av varje gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför vill vi C/C turn? Hur spelar vi river vid träff? Känns som att det blir väldigt konstigt. C/R gillar jag nog bättre isåfall. Vad sätter du honom på när du ger upp river? Han lär väl ha en massa svaga ess i sin range? I och med att jag blockar en 8 så är ju 88 ganska otroligt också vilket lämnar 44 och AQ som stålhänder. Känns dock som att han är svag majoriteten av gångerna? Frågan är hur ofta han synar med ett svagt ess bara. Mot mig som ändå spelar såpass tight tror jag dock han får mkt svårt att göra det

 

Alltså, du spelar handen mkt brantare än jag vill göra och därför uppstår situationer som jag personligen inte är van vid. Vi stoppar in alldeles för mkt deg med tredjeparet på turn mot en duktig fi.

 

Angående c/c turn. När en tight Fi synar en torr flopp så sätter jag honom på en range bestående av en del ess, vanligen medelkicker, men inte helt omöjligt med höga kicker, kanske t o m toppkicker, samt en del medelPP. Hans range bör även bestå av en del floats.

 

Du ligger nog efter samtliga värdehänder. Ett bet på turn är då i syfte att omvandla handen till bluff. Du har en del outs i o f s.

 

Samtidigt så leder du mot floatrangen, samt får du en hel del check bakom på turn med färdiga händer som inte vill värdebeta turn. Du får helt enkelt, med check, möjlighet att syna ner floats, och komma till river utan kostnad mot typ TT, lr underreppa din hand i de fall Fi betar för värde och du träffar runnerflushen på river. Träffar vi river så CR vi.

 

När du betar på turn så får du möjligen bort en del bättre händer som pockets, (men dessa kan du ändå få bort genom att check-check turn och tung bet på river). Du får inte bort några ess. Du öppnar dig för push vilket sätter dig i ett taskigt läge med en såpass fin hand+drag. Och du trycker in ännu mer pengar i potten med 3e paret.

 

Man kan välja o CR turn, men om fi ligger efter, är hans chans o förbättra små, o mitt spel brukar ofta gå ut på o ge honom en chans till o skjuta.

 

3e barrel på river här är inte helt fel, då han kan sitta på typ AJ, men frågan är hur ofta du skjuter 3 barrels med andra händer. Skjuter du 3 barrels med AQ-AJ här? Det kan faktiskt va så att du genom att skjuta en tredje gata gör det lättare för honom o syna ner än du tror, om din linje vanligen alltid är luft/stål o inte så många andra händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Från matchen i helgen, alla mål o smällen på målvakten. Nr 12. Finns högre kvalitet om ni går vidare till tuben

 

Det som imponerar mest är ju ändå tranportmedlet vid skadan. I La Liga och Premier League har man 4 gubbar med reflexvästar och bår eller på sin höjd en minimal elbil. Här entrar en fullutrustad OLA-ambulans planen.. Värdsklass !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett bra och utvecklat inlägg ST. Tror mycket av mitt problem vid bordet är att jag i situationer som denna och med lite för svaga händer stoppar in mer pengar än vad jag borde.

 

Vänta, lol är det där Div.2?

 

Hade jag varit tvungen att chansa hade jag chansat på div 5 ungefär.

 

Filmat ser det ju obv ut att gå jävligt långsamt. Bara att jämföra elitfotboll på plats med den på TV. Att deras målvakt uppträder som om han aldrig stått i mål förut gör ju inte saken bättre.

 

stort lol på deras keeper, var det korpen eller?

 

Det var ju bara +EV för Sunne att målisen fick lämna banan. Sämre insatser har jag inte sett sen Karlstad brann.

 

Målvakten sa typ i tidningen "jag kommer inte ihåg något från de fyra senaste dagarna, men efter vad jag hört lär jag ha gjort min sämsta match någonsin". Ingen underdrift det inte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta, lol är det där Div.2?

 

Hade jag varit tvungen att chansa hade jag chansat på div 5 ungefär.

 

Haha, ärligt talat satt jag och tänkte skriva EXAKT sak men tänkte efter och kände att det kanske vore lite taskigt, allra helst mtp att man själv spelar div6 men det ser verkligen riktigt öppet ut i försvaret hos motståndarna för att uttrycka det milt 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Målvaktens insats påminner om min egen under min sista match

 

* Slängde mig på en lös boll och släppte den mellan armarna.

* Tappade ett antal enkla skopor till anfallarna i andra laget

* Slängde mig på en boll som hade gått utanför målet, men lyckades på något sätt styra in den.

 

Bestämde mig för att sluta efter den :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt rooney och bomba på målvakten sådär, lite stryk ska han ha för att han är allergisk mot en fotboll :)

 

Slappare backlinje får man leta efter ser de ut som, i sunne.

 

GG WP på gräset!

 

Mer videos får de bli tycker jag, kul och titta på när du nätar ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Målvaktens insats påminner om min egen under min sista match

 

* Slängde mig på en lös boll och släppte den mellan armarna.

* Tappade ett antal enkla skopor till anfallarna i andra laget

* Slängde mig på en boll som hade gått utanför målet, men lyckades på något sätt styra in den.

 

Bestämde mig för att sluta efter den :cry:

 

Är det nu man skriver +1?:S

Jag har ingen aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående 89'an så tycker jag riverspelet är nobrainer bet just för att i framtida situationer ska han veta att han står inför 3 gator av bets nästa gång han väljer att spela A med svag kicker ur pos(jag utgår ifrån att det var det han hade), och att han med detta i åtanke antagligen förstår att du kommer att kunna beta 3 gator A bättre kicker för value då du vet att han synar ner med Ax weaks.

 

Checka river är katastrof ivf för att då blir hans A-weaks väldigt lättspelade.

Är han en duktig reg så kommer han i fortsättningen vilja undvika spela kassa aces mot dig ur position när du väl har visat upp lite stål och lite bluffar i såna här situationer. Åtminstone gjorde då jag det.... Är jag ensam om det?

 

Tänker, måste man köra ett gissningsspel mot någon duktig ur position så kommer man ju inte så ofta bra ur det?...

 

edit; turnbettet kan kanske eventuellt omsizas en aning åt det mindre hållet(nu tar jag från minnet) för att överpusha riverpotten liiite in case trissen eller färgen din landar... De träffarna kommer kännas föga trolig och han kommer nog antagligen bli mer benägen syna av då ett överpotvärdebet med A kicker är halvkallt då, eller så tänker jag en level för lite :)

 

F.ö. hoppas jag spelet ditt vänder..! intressantaste dagboken sen CDS quitta iaf.

 

edit2; nä turnbettet var lagom,.. du har ca 140-150 bakom på 110 pott på river

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, ärligt talat satt jag och tänkte skriva EXAKT sak men tänkte efter och kände att det kanske vore lite taskigt, allra helst mtp att man själv spelar div6 men det ser verkligen riktigt öppet ut i försvaret hos motståndarna för att uttrycka det milt 8-)

 

 

Helt rätt rooney och bomba på målvakten sådär, lite stryk ska han ha för att han är allergisk mot en fotboll :)

 

Slappare backlinje får man leta efter ser de ut som, i sunne.

 

GG WP på gräset!

 

Mer videos får de bli tycker jag, kul och titta på när du nätar ;D

 

Hehe ja vi snackade redan innan matchen att deras mittbackspar var den svaga länken i laget och det kan man ju verkligen säga. Jag är inte vindsnabb direkt men både på första målet och när jag knockar målvakten ser man ju hur vansinnigt långsamma dom är. Lägger upp fler videos om det filmas mer :) Är en junior som spelar i B-laget som står och filmar. Stort cred till honom verkligen.

 

Målvaktens insats påminner om min egen under min sista match

 

* Slängde mig på en lös boll och släppte den mellan armarna.

* Tappade ett antal enkla skopor till anfallarna i andra laget

* Slängde mig på en boll som hade gått utanför målet, men lyckades på något sätt styra in den.

 

Bestämde mig för att sluta efter den :cry:

 

Du kanske gjorde rätt :mrgreen:

 

 

Hur gick det för målvakten? Du verkar vara den enda som inte är klumpfotad i den där divisionen.

 

Han fick en kraftig hjärnskakning och mindes som sagt inget från de 4 senaste dagarna. Käken hoppade ur led också men den är ju bara att knäcka rätt. Han ska vara väldigt glad att han inte bröt något.

 

Kul med matchbilder! Har ni någon som filmar alla matcher eller var detta ett undantag?

 

Vilken division är det du lirar i?

 

Han filmar lite då och då. Divisionen är Div 3 västra svealand

 

angående 89'an så tycker jag riverspelet är nobrainer bet just för att i framtida situationer ska han veta att han står inför 3 gator av bets nästa gång han väljer att spela A med svag kicker ur pos(jag utgår ifrån att det var det han hade), och att han med detta i åtanke antagligen förstår att du kommer att kunna beta 3 gator A bättre kicker för value då du vet att han synar ner med Ax weaks.

 

Checka river är katastrof ivf för att då blir hans A-weaks väldigt lättspelade.

Är han en duktig reg så kommer han i fortsättningen vilja undvika spela kassa aces mot dig ur position när du väl har visat upp lite stål och lite bluffar i såna här situationer. Åtminstone gjorde då jag det.... Är jag ensam om det?

 

Tänker, måste man köra ett gissningsspel mot någon duktig ur position så kommer man ju inte så ofta bra ur det?...

 

edit; turnbettet kan kanske eventuellt omsizas en aning åt det mindre hållet(nu tar jag från minnet) för att överpusha riverpotten liiite in case trissen eller färgen din landar... De träffarna kommer kännas föga trolig och han kommer nog antagligen bli mer benägen syna av då ett överpotvärdebet med A kicker är halvkallt då, eller så tänker jag en level för lite :)

 

F.ö. hoppas jag spelet ditt vänder..! intressantaste dagboken sen CDS quitta iaf.

 

edit2; nä turnbettet var lagom,.. du har ca 140-150 bakom på 110 pott på river

 

Det var de tankegångarna du lägger fram här jag hade när jag spelade handen. Avslutet på handen var dock väldigt tråkigt då han instaraisade mig AI och jag fick acceptera ett djupt hack i den redan så skadade röda grafen :(

 

 

 

Är det bara jag som inte direkt uppskattar sovsällskap? Jag har aldrig gillat det då jag tycker man sover så fasligt dåligt. Varmt och jävligt blir det och standard att vakna 111 ggr per natt vilket gör att allt bara känns som en ytlig sömn hela vägen. Underlättar väl dock om man har lite bredare än 120 säng. Mysigt är det ju iofs 8-) Inte för haj på träningen 10.30 idag dock efter att ha somnat 04... Det går alltså bra med damen. Blir en del umgänge nu de närmsta dagarna då hon drar på studentresa sen. Nap nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...