Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om du floatar florren ofta kan jag väl se en poäng i att betta turn så att vi inte bara bettar luft där, men om du bestämmer dig för att betta så bör du ha en plan för framtiden.

 

Personligen hade jag inte vikt iaf, synat och "omvärderat" som det så fint heter. Med andra ord hade jag spottat på skärmen om han shovar blank river.

 

Foldar emot all action på spader-river iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du floatar florren ofta kan jag väl se en poäng i att betta turn så att vi inte bara bettar luft där, men om du bestämmer dig för att betta så bör du ha en plan för framtiden.

 

Personligen hade jag inte vikt iaf, synat och "omvärderat" som det så fint heter. Med andra ord hade jag spottat på skärmen om han shovar blank river.

 

Foldar emot all action på spader-river iaf.

 

Jag har ju en plan och det är att dö med handen mot snubben, men sen väljer jag fel sätt ;) Jag checkar turn allt som oftast också. Hade varit sån action här dock sen jag kom till bordet att jag drogs med i det. När han sen raisade mig stoppade jag in rakt av. Finns ju så mycket äckliga kort på river kändes det som.

 

Men sen stod jag ju också där som ett fån med min nia som kicker mot hans KTs. I got owned, tilt, nh osv...

 

 

Gött att avtilta med fotbollsträning även om jag fick en rejäl smäll i huvudet när en målvakt var alldeles för sen ut och jag nickade in bollen men han fullföljde boxningen ändå. Sprack lite bakom örat men ingen fara. Gör förjävla ont när det händer bara. Fått ett gäng smällar i huvudet det senaste. Konstigt man känner sig dummare för var dag :) Kollade när U-laget vann med betryggande 3-0 i andra seriematchen också.

 

Någon mer poker idag lär det väl inte bli. Är så jävla trött på skiten :( Usch...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gick kort i marknaden (xact bear har jag för mig) någon gång för ngn månad sen efter du var trött på att allt hade gått åt helvete och var helt övertygad om att börsen skulle fortsätta ned i avgrunden, men ändrade dig sen när djens sa att han inte hade menat att börsen skulle ned i avgrunden för stunden utan på lite längre sikt, eller något i den stilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gick kort i marknaden (xact bear har jag för mig) någon gång för ngn månad sen efter du var trött på att allt hade gått åt helvete och var helt övertygad om att börsen skulle fortsätta ned i avgrunden, men ändrade dig sen när djens sa att han inte hade menat att börsen skulle ned i avgrunden för stunden utan på lite längre sikt, eller något i den stilen.

 

Jasså :D Hehe. Ja där kunde det gått illa, men jag lyckades tajma säljet av dom perfekt faktiskt och köpte igen avanza zero, öresund och ratos precis på botten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte föreställa mig hur mycket du hade hatat världen om nu inte folk hade påtalat det galna i din position.

 

:mrgreen:

 

 

Ägnat kvällen åt matlagning och lite socialt samt funderat lite. Det är förbannat tråkigt hur det här året börjat och ännu tråkigare att min motivation är där den är. Jag tycker bara poker är så vidrigt tråkigt. Förutom Januari har jag varit riktigt usel på att grinda. Spelat långt mycket mindre än vad jag gjorde medan jag gick i skolan osv. O andra sidan har jag mestadels mått väldigt bra, och det är ju värt en hel del.

 

Som det är just nu finns det inte en chans att pokern skulle få komma ivägen för mitt välmående. Saker går helt enkelt för bra för det. Jag måste dock ta tag i mig själv och börja jobba lite och inte bara glida på goodrunnen IRL. Sätter därför som mål att månaden ut få in ett minimum på 1500 händer om dagen på veckodagarna (ingenting egentligen ju), och gärna lite på helgen också. Förhoppningsvis får detta mig att komma in i grinden snabbt. Kommer nu under säsongen att dra ner på gympassen vilket kommer ge mig mer tid och framförallt mer energi att lägga på pokern.

 

Spelet har jag jobbat på så mycket det sista att det bara lär vara att nöta på. Finns inte en chans att jag inte skulle vara en hyffsat god vinnare på NL€200 mot alla åsnor. Förbannat trögt har det startat dock. Tror jag ska lasta in en del på ongame igen och börja nöta NL400 också. Blev lite avskräckt av Aglos grafer dock med 80-100bi downswing över 250k händer. Där ligger min run definitivt i lä.

 

Fortsätter också köra stoploss på 3½bi. Lätt att slaska iväg annars, särskilt när det spelas NL200 där pengarna inte känns på samma sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rev igen 2½bi av dagsraset iaf på kvällskvisten. Donerade ett bi till en fisk på ett riktigt åsnespel men annars hade jag bra händer och träffade bra. Spelade väl ok iaf. 2.6k händer idag iaf så det är bra jobbat! Första kvällssessionen på månader också. Rätt stor skillnad mot att spela på dagen ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår verkligen inte den här handen. FI är nog den bästa som håller till på NL200 atm. Spelar 23/19. Bluffraisar här på NL200 händer ju liksom inte men samtidigt är det väl han som skulle kunna göra det då kanske. 88 borde han väl höra av sig med på flopp ganska ofta? Men vad checksynar han två gator på uberdragig bräda och sen får för sig att stoppa in..... 87cc eller 98cc känns mest troligt? Lite osäker på hur han synar sig in i blindsen

 

Hur är riverbeten över huvud taget? För stor?

 

UTG (€416,73)

MP - Hero (€215,29)

CO (€166,50)

Button (€200,00)

SB (€254,58)

BB (€213,10)

 

Preflop: Hero is MP with K:spade:, J:club:

1 fold, Hero raises to €7,00, 2 folds, BB calls €5,00

 

Flop: (€15,00) K:club:, J:heart:, 8:heart: (3 players)

BB checks, Hero bets €11,25, BB calls €11,25

 

Turn: (€37,50) 8:diamond: (3 players)

BB checks, Hero bets €30,00, BB calls €30,00

 

River: (€97,50) 6:club: (3 players)

BB checks, Hero bets €83,00, BB goes all-in for €164,85 Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lurigt, men en mindre bet size gör ju att han orkar bluffa oftare där imo. Förstår verkligen inte vad han ska ha här vilket talar för syn för mig :) De flesta åttorna borde han väl spela annorlunda på turn som sagt?

 

Vid närmare eftertanke så släpper jag nog aldrig här på river. Antagligen en stor läcka hos mig men what else is new :) Hoppas det vänder snart för dig Ronkan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sizar ~€63 på river och synar push även fast jag håller med om att hans spel är skumt.

 

Den sizen gillar nog jag också. Blev lite stort som sagt.

 

Lurigt, men en mindre bet size gör ju att han orkar bluffa oftare där imo. Förstår verkligen inte vad han ska ha här vilket talar för syn för mig :) De flesta åttorna borde han väl spela annorlunda på turn som sagt?

 

Vid närmare eftertanke så släpper jag nog aldrig här på river. Antagligen en stor läcka hos mig men what else is new :) Hoppas det vänder snart för dig Ronkan!

 

Jag tror han spelar 88 annorlunda på flopp men är ganska säker på att han bara checksynar en triss på turn. Vilken range skulle man vilja checksyna flopp och sen checkraisa turn? Hade gillat mer att syna av om jag bettat som jozoa och gett han mer utrymme att bluffa. Nu gör han liksom en knapp dubbling av min bet och jag tror bara inte att en bluff existerar.

 

 

 

Satt uppe och kollade Pitts - caps inatt. Hattrick av både Ovechkin och Crosby. Vansinnigt så bra dom är och att man kan glänsa igenom så. Crosby gjorde ett riktigt snyggt mål där han dunkar in pucken på volley stenhårt från midjehöjd. Vi brukar alltid whina på en polare som alltid spelar caps när vi kör NHL turnering eftersom Ovechkin gör mål i princip så fort han skjuter, men det är ju bara så som det ska va. Så in i helvete galet skott han har.. Helt vansinnigt.

 

Kom iallafall upp lite sent idag på grund av detta och har inte kommit så långt. Ska diska o så nu iallafall så är det lir på gång sen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crosbys mål var väl inte så jävla snyggt, eller? Här är ett snyggt volleymål,

 

Skönt att Caps vann iaf och tre riktigt härliga mål från Ovie.

 

Varlamov fortsätter att göra den ena sjuka räddningen efter den andra.

 

Det är väl mest att det är så sjukt skillat. Att slå till en puck på volley och få fart på den är verkligen svinsvårt. Det där var dock snäppet värre :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kämpar med ett back hela sessionen. Når even men sen kommer den omöjliga handen KK vs AK för €600 och vips var backet där igen. Efter det går det fortsatt åt helvete också avslutar vi med att stoppa in med överpar på turn mot underpar som settar river, och hamnar på slutstationen 3 bi ner.

 

Fortsatt kärlek till det här spelet. Blandar bra och några riktigt värdelösa spel idag. Spelar alldeles för tight också... Suck. Fått in händerna för dagen iaf. 1.6k. Får se om jag spelar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här näven var rätt gay. FI2 är en 17/13 nitreg som inte verkar något som inte står i nithandboken. Finns det något att göra? Ska man raisa större pre?

 

UTG (€385,27)

MP (€801,07)

CO (€207,20)

Button (€200,00)

SB (€184,75)

BB - Hero (€385,50)

 

Preflop: Hero is BB with A:heart:, A:diamond:

UTG raises to €7,00, MP calls €7,00, 1 fold, Button calls €7,00, 1 fold, Hero raises to €36,00, UTG calls €31,00, MP calls €31,00, 1 fold

 

Flop: (€122,00) 3:spade:, 4:diamond:, T:spade: (3 players)

Hero bets €58,00, 1 fold, MP calls €58,00

 

Turn: (€238,00) K:diamond: (2 players)

Hero checks, MP checks

 

River: (€238,00) 5:club: (2 players)

Hero checks, MP goes all-in for €705,07, 1 fold

 

Final pot: €238,00

 

MP didn't show hand

 

Outcome: MP wins €238,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha satan vilken försäljare det just ringde. Skulle pracka på mig Viasatpaketet och det var väldigt tydligt att han var van vid jobbet. Hela tiden snack om detta unika erbjudande just för dig, hela tiden säga mitt namn osv. Både roligt och jobbigt. Frågar om man kan få tänka lite på det, och han säger "nej nej, det är det här som gäller just nu och ingen annan gång va". Går sen in på hemsidan och ser att det är just det erbjudandet som ligger med stora feta bokstäver som väntat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha satan vilken försäljare det just ringde. Skulle pracka på mig Viasatpaketet och det var väldigt tydligt att han var van vid jobbet. Hela tiden snack om detta unika erbjudande just för dig, hela tiden säga mitt namn osv. Både roligt och jobbigt. Frågar om man kan få tänka lite på det, och han säger "nej nej, det är det här som gäller just nu och ingen annan gång va". Går sen in på hemsidan och ser att det är just det erbjudandet som ligger med stora feta bokstäver som väntat :)

 

Vad var det för nummer? Var något nummer som ringt mig imorse och om det som ringde dig började på 0104 vet jag att jag inte ska svara om han ringer igen :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...