Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Karman synar dock din bluff om du enbart gör goda ting, för att få goda ting tillbaka.

 

Så pengarna du skänker till ditt fadderbarn måste komma från hjärtat, annars kommer du gula rakt ut på fadderbarnet som en slags reversed-karma då karma inte låter sig luras och bli utnyttjad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GGWP! :lol:

 

Hoppas på en uppföljning om det här med karman.

Vad är nästa steg? Adoption? :-)

 

Självklart kommer ni uppdateras :D Planerar även en engångssumma till rädda barnen samt ett besök i kyrkan (utöver konfirmation har jag aldrig varit där förut). Tips på fler saker? :) Ska man adoptera gular man ju på riktigt o det är ju faktiskt inte roligt :(

 

Kan bekräfta att det funkar mkt bra att skänka pengar till välgörenhet.

 

Jasså det är donationskarma som bär upp den beryktade riggen på ebi-linan. Lär ju testa en grind där. Med min egna nyvunna karma + lundriggen kan det fan inte bli annat än dubbling av rullen

 

Jag har skänkt pengar till ett lokalt katthem! Är snuskigt rungood 2009 sofar..

 

Tydligt att buddha uppskattar vad som helst :roll: Sick imo

 

Karman synar dock din bluff om du enbart gör goda ting, för att få goda ting tillbaka.

 

Så pengarna du skänker till ditt fadderbarn måste komma från hjärtat, annars kommer du gula rakt ut på fadderbarnet som en slags reversed-karma då karma inte låter sig luras och bli utnyttjad!

 

Säg inte så! Obv kommer jag älska mitt lilla fadderbarn av hela mitt hjärta och sätta upp korten han/hon skickar på kylskåpet och bli varm i kropp och själ varje gång jag ser det! För visst fan får man såna? Allt annat vore ju skamligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete!!! På thaimassagen jag brukar gå till har de var 10:e gratis men nu har jag tappat bort min lapp :( Den låg tillsammans med en gammal Florida Panthers-biljett i plånboken. Ganska självklart vilken av dem som lyckas försvinna :-(

 

Rigg, rigg and rigg. Hade bara 6 tillfällen kvar innan det var dags för min gratismassage värd en cbet :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete!!! På thaimassagen jag brukar gå till har de var 10:e gratis men nu har jag tappat bort min lapp :( Den låg tillsammans med en gammal Florida Panthers-biljett i plånboken. Ganska självklart vilken av dem som lyckas försvinna :-(

 

Rigg, rigg and rigg. Hade bara 6 tillfällen kvar innan det var dags för min gratismassage värd en cbet :evil:

 

Tycker du ska kosta på dig en happy ending på thai massagen nu när du verkar vara som djupast i skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete!!! På thaimassagen jag brukar gå till har de var 10:e gratis men nu har jag tappat bort min lapp :( Den låg tillsammans med en gammal Florida Panthers-biljett i plånboken. Ganska självklart vilken av dem som lyckas försvinna :-(

 

Rigg, rigg and rigg. Hade bara 6 tillfällen kvar innan det var dags för min gratismassage värd en cbet :evil:

 

baller ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska kosta på dig en happy ending på thai massagen nu när du verkar vara som djupast i skiten.

 

Om det ändå inte varit en äldre kvinna som masserade :(

 

Charmade till mig ett nytt kort med stämplar så där har vi en fin klonk. Fattas bara att pokern går fint nu! Go me

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det ändå inte varit en äldre kvinna som masserade :(

 

Charmade till mig ett nytt kort med stämplar så där har vi en fin klonk. Fattas bara att pokern går fint nu! Go me

 

spelar di low-stakes på SvS lr e di bara sick snål lr va fan e det frågan om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag gröna siffror men är riktigt tiltad ändå. Jag vet inte vad jag ska göra för att plussa. Jag tycker jag spelar bra men det går inte. Springer 1k över ev idag men backar 1.5k på non sd spelet och totala resultatet är 400 plus. Har 7-3 i 200bb potter, och en av vinstpotterna var på 300bb dessutom. Sprang som en jävla gud ett tag men sen kom det några skithänder som drog ner evt.

 

Spelet utanför ska vi dock inte tala om. Folk är så JÄVLA dåliga, men det bara går inte. Vet inte hur många squeezes som har foldats av aggressor men kallsynats av en tredjepart och man sen floppat sämst möjligt. Hur fan det blev 1.5k ner på non sd spelet övergår dock mitt förstånd. Jag förstår verkligen inte.

 

Kollade inte resultatet på hela sessionen men trodde jag tappat från kanske 2.5k+ till 1k plus eftersom det gick så dåligt på slutet av sessionen, men i själva verket har man som mest varit 1.4k plus och slutar €400 upp på 2.2k händer.

 

Back 4k på non sd spelet över 11k händer. -800 på showdownspelet. Jag vet inte om jag är horribel på trebettade potter kanske och min ökade trebetfrekvens bara lett till att jag torskar ännu mer i mitt non sd spel, eller om det bara är en tillfällighet nu.

 

Men så jävla hårt som folk suger borde det tamefan vara omöjligt att inte plussa. Särskilt som jag spelar min standard 22/19 tag stil och tycker jag följer standardlinjerna för floppspel man ser i pokerfilmer ganska väl. Okej om man backat normalt men det har ju som sagt fan bara tagit mer fart i förlusterna i non sd spelet på slutet, när det är det jag försökt jobba mot att hindra...

 

Att FI var en stor fisk behöver man väl knappt nämna

 

UTG (€432,40)

MP (€420,00)

CO (€278,40)

Button - Hero (€412,00)

SB (€393,30)

BB (€833,70)

 

Preflop: Hero is Button with A:club:, T:club:

3 folds, Hero raises to €11,50, SB raises to €44,00, 1 fold, Hero raises to €96,00, SB calls €61,50

 

Flop: (€219,00) J:diamond:, 7:spade:, T:heart: (2 players)

SB goes all-in for €285,80, Hero calls €285,80

 

Turn: (€790,60) 7:club: (2 players - 1 All-In)

 

River: (€790,60) A:heart: (2 players - 1 All-In)

 

Final pot: €790,60

 

SB shows 9:diamond:, 7:heart: (three of a kind, sevens)

Hero shows A:club:, T:club: (two pairs, aces and tens)

 

Outcome: SB wins €790,60

 

 

Det här är mot den FIn som mest av allt älskar att coldcalla trebets när han inte är aggressor. Har knappt någonsin foldat mot en trebet ur poss heller

 

BB (€1172,40)

UTG (€410,00)

MP (€843,90)

CO (€542,30)

Button - Hero (€474,00)

SB (€713,30)

 

Preflop: Hero is Button with A:club:, A:diamond:

1 fold, MP raises to €12,00, 1 fold, Hero raises to €42,00, 2 folds, MP calls €30,00

 

Flop: (€90,00) 8:club:, 7:club:, T:heart: (2 players)

MP checks, Hero bets €65,00, MP raises to €185,00, Hero goes all-in for €367,00, MP calls €247,00

 

Turn: (€954,00) 4:spade: (2 players - 1 All-In)

 

River: (€954,00) 2:spade: (2 players - 1 All-In)

 

Final pot: €954,00

 

MP shows 6:club:, 6:heart: (a pair of sixes)

Hero shows A:club:, A:diamond: (a pair of aces)

 

Outcome: Hero wins €954,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har något spontant att säga om de här statsen? Rätt litet sample men siffrorna är nog ganska korrekta om man bortser från resultatsiffrorna i de olika positionerna då. En nyckelsiffra i mitt spel tror jag är WTSD% som alltid varit låg. Förut var den 23 men har i och med ändringarna i mitt spel nu blivit 24. Ska väl vara högre ändå dock som jag förstått, men jag vet inte riktigt var jag ska göra ändringar

 

yrwpbSfMc.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att kombinationen av låg "went to showdown" och negativ "non showdown winnings" beror helt enkelt på att du är för vek postflop o foldar för mkt, efter att du har stoppat in en del pengar.

 

Det känns som att det är full gas (bet, raise, 3bet) lr fold i ditt spel, har inte sett många syn pre eller check post i dina HHs.

En någorlunda intelligent fi kan nog vända din aggression, i kombination med att du ogärna tar marginella syner, till din nackdel o beta bort dig från bästa handen relativt ofta.

 

Jag kan ha fel också i o f s, men den kombinationen av statistik visar på det jag säger imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att kombinationen av låg "went to showdown" och negativ "non showdown winnings" beror helt enkelt på att du är för vek postflop o foldar för mkt, efter att du har stoppat in en del pengar.

 

Det känns som att det är full gas (bet, raise, 3bet) lr fold i ditt spel, har inte sett många syn pre eller check post i dina HHs.

En någorlunda intelligent fi kan nog vända din aggression, i kombination med att du ogärna tar marginella syner, till din nackdel o beta bort dig från bästa handen relativt ofta.

 

Jag kan ha fel också i o f s, men den kombinationen av statistik visar på det jag säger imo.

 

Detta stämmer nog ganska väl. Det har nog alltid varit min svaghet att jag spelar för aggro och på så sätt får in för mycket pengar i potten på fel sätt när jag sen tvingas folda, eller för den delen gör felaktiga folds. Antar att det funkat förut men att det i och med att gamesen tuffat till sig skurit av en stor del av min winrate.

 

Jag vet inte om det den här månaden blivit en ond cirkel att det började med att jag alltid synade in i bäst hand, och att jag sedan tightat till mig och haft en övertro på FIs hand väldigt mycket, och således blivit bortbetad från bästa handen en hel del. Känns inte som folk bluffar våldsamt mycket dock. Det är ju ganska nitigt spel överlag att jag tycker man borde kunna plussa bara genom tight ABC poker. Att jag skulle ha en sämre spelstil än detta känns dock otroligt.

 

 

Carandiru: Här är lite mer stats. La fel rad överst så det blir lite bakvänt men det får gå

 

GCDqtYBjg.jpg

 

Min turn cbet är alldeles för låg va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan då jag springer riktigt bra idag igen men så kommer det några händer som tar bort finplusset. Plussar 2bi på NL200 efter några standardsetups. NL400 spelet var det intressanta dock, där jag plussar drygt ett bi. Drog ut en AKo vs AKo för 220bb :o

 

 

 

Såna här händer hatar jag. FI verkar obv vara en fisk om man ser till floppspelet men innan handen började hade jag ingen read eller stats. Synar man hellre flopp? Synar man turn? Han har då 160 kvar inför river.

Button (€410,00)

SB (€322,00)

BB (€400,00)

UTG (€461,00)

MP (€549,00)

CO - Hero (€656,50)

 

Preflop: Hero is CO with A:spade:, K:heart:

1 fold, Hero raises to €14,00, 1 fold, SB calls €12,00, 1 fold

 

Flop: (€32,00) 8:heart:, Q:heart:, 3:diamond: (3 players)

SB bets €16,00, Hero raises to €52,00, SB raises to €72,00, Hero calls €36,00

 

Turn: (€208,00) 2:heart: (3 players)

SB bets €60,00, Hero

 

 

FI 21/18 och spelar knepigt. Foldar inte gärna mot cbets framförallt. Är det bättre att checka turn? Vad gör vi nu med given linje? Acxc got there, men betar han den så stort? En hel del drag missade dock

 

 

MP (€78,00)

CO (€649,50)

Button (€201,00)

SB - Hero (€830,10)

BB (€838,35)

UTG (€804,10)

 

Preflop: Hero is SB with 7:heart:, 9:heart:

3 folds, Hero raises to €14,00, BB calls €12,00

 

Flop: (€32,00) 4:club:, 8:spade:, 4:heart: (3 players)

Hero checks, BB checks

 

Turn: (€32,00) 9:club: (3 players)

Hero bets €27,00, BB raises to €86,00, Hero calls €59,00

 

River: (€204,00) A:spade: (3 players)

Hero checks, BB bets €165,00 Hero

 

 

 

FI spelar 21/17 och är ganska jobbig. Han har raisat ett helt gäng floppar i poss tidigare under sessionen och har en raise cb på 32%. Vad gör vi?

 

CO (€567,20)

Button (€728,88)

SB (€496,90)

BB (€418,30)

UTG (€580,50)

MP - Hero (€1066,90)

 

Preflop: Hero is MP with Q:heart:, J:club:

Hero raises to €14,00, CO calls €14,00, 3 folds

 

Flop: (€34,00) J:heart:, 4:club:, 5:heart: (3 players)

Hero bets €28,00, CO raises to €78,00, Hero calls €50,00

 

Turn: (€190,00) K:diamond: (3 players)

Hero checks, CO checks

 

River: (€190,00) 7:spade: (3 players)

Hero checks, CO bets €146,00 Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK-handen hade jag bara synat flop just för o undvika o hamna i sånt här läge med mina två överkort o bakdörrsflush. Som spelat vete fan. Känns ju inte som att han är helt tom i alla fall.

 

79-handen känner jag att det är marginellt beslut mellan fold o syn beroende på hans riverbluff-frekvens.

 

QJ handen hade jag nog synat. Hans range, med de statsen, innehåller nog en hel del missade flushdrag o en del spew.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AK-handen hade jag bara synat flop just för o undvika o hamna i sånt här läge med mina två överkort o bakdörrsflush. Som spelat vete fan. Känns ju inte som att han är helt tom i alla fall.

 

79-handen känner jag att det är marginellt beslut mellan fold o syn beroende på hans riverbluff-frekvens.

 

QJ handen hade jag nog synat. Hans range, med de statsen, innehåller nog en hel del missade flushdrag o en del spew.

 

I'm with u på det mesta. Men vettefan om han inte bluffar vidare med ett hjärterdrag i QJ handen turn dock? Känns lite så...

 

Igång och lirar igen. Super std för b2b. Folk synar gladeligen hela tiden in sig ur poss med pockets. Drar varje gång gör dom också... Std however mot en FI som jag tebettar mkt och som gillar att spewa och göra spewsyner?

SB (€381,00)

BB (€450,55)

UTG (€570,90)

MP (€502,00)

CO (€400,00)

Button - Hero (€456,30)

 

Preflop: Hero is Button with 9:spade:, J:spade:

1 fold, MP raises to €14,00, Hero raises to €44,00, 2 folds, MP calls €30,00

 

Flop: (€94,00) 2:heart:, J:diamond:, 2:diamond: (3 players)

MP checks, Hero bets €60,00, MP calls €60,00

 

Turn: (€214,00) 5:diamond: (3 players)

MP checks, Hero bets €152,00, MP goes all-in for €398,00, Hero goes all-in for €200,30

 

River: (€918,60) K:club: (3 players - 2 All-In)

 

Final pot: €918,60

 

MP shows 2:spade:, 2:club: (four of a kind, deuces)

Hero shows 9:spade:, J:spade: (two pairs, jacks and deuces)

 

Outcome: MP wins €918,60

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar ju whina här när det går dåligt så får väl skriva när de går bra! Kvällssessionen har börjat insanely bra. Förlorade just första betydanbde potten på en bluff o de va bara 200 euro eller nått :) Kan bli en fin dag!

 

 

 

[x] skaffa fadderbarn funkar

[x] jinxar mig själv

 

 

Vann matchen med 3-0 också förresten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PLUSREKORD :-D

 

Dagen slutar 5k eller 13 bi upp (11 på NL400, 2 på NL200, 2.6k händer). Kommer inte ihåg senast jag kände känslan jag hade ikväll vid borden (Sessionen 3.2k upp). Jag fick händer hela tiden och inte minst floppade bra. Det tog sin tid att få sessionen bara. Två månader typ :) Förlorade egentligen bara två potter på hela sessionen (150bb+) och båda var mot den fiskigaste liraren som spelade extremt lös, men det var bara setups och inget att göra åt.

 

Spelade riktigt nitigt mot slutet då jag är sjukt såsig i huvudet men ville spela så länge jag sprang bra. Stängde ner när det kallnade.

 

1.7k över Ai ev.

 

 

Dessa två är så fina! Tror inte han vann en pott mot mig idag. Sjukt vad dåligt han sprang. Barkade i chatten efter ett tag :D Gillade inte min sits jättemycket när han pushar när jag har AQss men spelet är nog rätt standard ändå. Fråga mig inte varför jag inte trebettar AQdd, för det har jag ingen aning om. Blev förvånad att se det själv i efterhand :)

MP (€832,30)

CO (€376,50)

Button (€516,10)

SB - Hero (€766,30)

BB (€78,50)

UTG (€599,75)

 

Preflop: Hero is SB with A:diamond:, Q:diamond:

3 folds, Button raises to €12,00, Hero calls €10,00, 1 fold

 

Flop: (€28,00) T:diamond:, 5:diamond:, 4:club: (2 players)

Hero bets €24,00, Button raises to €86,00, Hero raises to €178,00, Button calls €116,00

 

Turn: (€432,00) A:spade: (2 players)

Hero goes all-in for €552,30, Button goes all-in for €302,10

 

River: (€1036,20) 2:club: (2 players - 2 All-In)

 

Final pot: €1036,20

 

Hero shows A:diamond:, Q:diamond: (a pair of aces)

Button shows K:club:, K:heart: (a pair of kings)

 

Outcome: Hero wins €1036,20

 

 

CO (€249,00)

Button (€407,00)

SB (€400,00)

BB (€353,50)

UTG - Hero (€1038,70)

MP (€685,75)

 

Preflop: Hero is UTG with Q:spade:, A:spade:

Hero raises to €16,00, MP calls €16,00, 1 fold, Button raises to €56,00, 2 folds, Hero raises to €110,00, 1 fold, Button goes all-in for €351,00, Hero calls €281,00

 

Flop: (€836,00) 9:heart:, 5:club:, 2:diamond: (2 players - 1 All-In)

 

Turn: (€836,00) K:heart: (2 players - 1 All-In)

 

River: (€836,00) A:diamond: (2 players - 1 All-In)

 

Final pot: €836,00

 

Hero shows Q:spade:, A:spade: (a pair of aces)

Button shows Q:diamond:, Q:club: (a pair of queens)

 

Outcome: Hero wins €836,00

 

 

Den här var precis i början på sessionen och signerad fisken jag pratade om att jag sen förlorade ett par potter till

MP (€400,00)

CO (€466,90)

Button (€400,00)

SB (€472,10)

BB - Hero (€449,20)

UTG (€555,50)

 

Preflop: Hero is BB with Q:club:, Q:spade:

3 folds, SB raises to €10,00, Hero raises to €36,00, SB goes all-in for €460,10, Hero goes all-in for €409,20

 

Flop: (€898,40) 9:spade:, A:diamond:, 6:heart: (3 players - 2 All-In)

 

Turn: (€898,40) 9:diamond: (3 players - 2 All-In)

 

River: (€898,40) 5:heart: (3 players - 2 All-In)

 

Final pot: €898,40

 

SB shows 5:club:, 6:club: (two pairs, nines and sixes)

Hero shows Q:club:, Q:spade: (two pairs, queens and nines)

 

Outcome: Hero wins €898,40

 

 

 

Beatet i det hela får man väl säga är att jag trots dagen inte är mer än even för månaden :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...