Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

Allt du säger är vad jag kommit fram till i efterhand puni. Great minds think the same :D

 

A Nu gjorde jag dock inte såhär i någon av händerna.

 

 

B 87 vill jag bluffa river mot de flesta. Osäker mot den här snubben dock. Valde att checka ner och han hade KJhh.

 

 

 

A: They sure do ;)

 

B: Sjuuuukt sammanträffande att jag hade en nästan identisk hand häromdagen där jag c-bettade en Kxx bord två i samma suit, barrelade turn A, han synar innan jag knappt hunnit trycka på bet-knappen. River kommer dessvärre en K till, jag ger upp o han visar KhXh.... Från och med nu ska jag alltid sätta de på K+färgdrag när de snappar den turnen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

att ha en raise-fold range i 76 handen verkar inge vidare, skeppa in ett bara

 

Älskar hur tuneringspelare tänker. Men som sagt kanske blir så när man normalt spelar med 25bb och inte har ngn aning om hur man får ut maxmimalt värde ur 100bb+ spel.

 

Håller med Punis handanalyser på alla fronter, speciellt angåenda att höja flopp ngt i stil med 2,5ggr bettstorleken i den 3bettade handen.

 

Tveksam om det är ok att skjuta river i 78s handen, mkt spelarberoende. För att använda ett ofta förekommande och tråkigt uttryck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älskar hur tuneringspelare tänker. Men som sagt kanske blir så när man normalt spelar med 25bb och inte har ngn aning om hur man får ut maxmimalt värde ur 100bb+ spel.

 

Håller med Punis handanalyser på alla fronter, speciellt angåenda att höja flopp ngt i stil med 2,5ggr bettstorleken i den 3bettade handen.

 

Tveksam om det är ok att skjuta river i 78s handen, mkt spelarberoende. För att använda ett ofta förekommande och tråkigt uttryck.

 

Tror du är lite fel ute när du säger att ebi är turneringsspelare :D

 

Saxar från pokercampus:

"Karl kan du hitta på 6 max NLHE bord på nivåerna $5/10 - $25/50 . "

 

Sen kan han bevisligen spela turneringar också:

"Vi passar även på att gratulera till 4:e platsen i årets upplaga av Malmö Open (270k SEK) samt 13:e platsen i Aruba Classic`s $5.500 Event."

 

But then again:

"Ebisumaru kommer producera mestadels NLHE 6 max videos."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta på första handen igen ST

 

Sorry my bad.

 

I vilket fall lägg.

 

I 76-handen tycker jag faktiskt vi tappar värde genom o höja flop. Jag menar vad är det, värdebet? vilka sämre händer synar? Bluff? varför? Möjligen induce bluff....

 

Vi måste självklart va beredda o syna turn jävligt light lr pusha beroende på stack, och om J har träffat honom, fine, då träffade han sin 6 outare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon banna idioten som hoppade på ebi? AUFAHFAiuygfawiugfyaW/G

 

Btw jag hatar syn i 67-handen riktigt, riktigt mycket.

 

Håller helt klart med om bannen. Man kan inte gå omkring och kalla folk för turneringsspelare hur som helst. Sjukt att ebi höll sig så lugn som han gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sista hand från gårdagen. FI är 21/15, trebet på 4.8 och syns ibland på högre nivåer. Inte i min mening särskilt bra dock. Definitivt movebenägen osv, jag har varit aktiv under sessionen, raisat mycket och cbettat mycket, så även mot honom. Är det spew att få in det?

 

BB (€1754,07)

UTG (€403,50)

MP (€100,00)

CO - Hero (€502,30)

Button (€411,20)

SB (€574,20)

 

Preflop: Hero is CO with Q:diamond:, A:heart:

1 fold, Hero raises to €14,00, Button calls €14,00, 2 folds

 

Flop: (€34,00) 5:heart:, 9:heart:, 5:spade: (3 players)

Hero bets €28,00, Button raises to €77,00, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är väl ganska självklart?

 

Känns spontant som att du 3betar bort rätt mkt värde då. Va ska han liksom stacka av med?

 

Vad innehåller din synrange här? (om du har nån).

 

För övrigt tycker jag om check flop här. Vi leder ju mot alla oparade, kan dra ifrån 22-44 o har stealvärde i senare gator. Dessutom vill vi inte bli bortbluffade från vår fina non-pair-nuts o överkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns spontant som att du 3betar bort rätt mkt värde då. Va ska han liksom stacka av med?

 

 

Om vi raisar mindre än all-in och ger fi lite rep ser det ganska bluffigt ut i mångas ögon, för att de tänker som du gör nu. "Han 3-bettar jättefå händer för värde alltså har han luft/drag här ofta", vilket emot massor spelare antagligen är helt rätt tänkt. Poängen jag ville komma till är att dom därför stackar av en massa händer, typ alla färgdrag skulle jag nästan vilja påstå. Trots att vi har hjärter A så borde han väl kunna ha typ KJ-KQhh, QJhh, 87hh, 67hh och de tror jag inte han viker vid det här laget. Gillar en syn bättre om brädan varit 955 regnbåge, fast jag gillar iofs att 3-betta den också ibland just för att folk så sällan 3-bettar den för värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi raisar mindre än all-in och ger fi lite rep ser det ganska bluffigt ut i mångas ögon, för att de tänker som du gör nu. "Han 3-bettar jättefå händer för värde alltså har han luft/drag här ofta", vilket emot massor spelare antagligen är helt rätt tänkt. Poängen jag ville komma till är att dom därför stackar av en massa händer, typ alla färgdrag skulle jag nästan vilja påstå. Trots att vi har hjärter A så borde han väl kunna ha typ KJ-KQhh, QJhh, 87hh, 67hh och de tror jag inte han viker vid det här laget. Gillar en syn bättre om brädan varit 955 regnbåge, fast jag gillar iofs att 3-betta den också ibland just för att folk så sällan 3-bettar den för värde.

 

Jag tänkte mer syn med triss-plus o få in degen på turn (vi reppar mkt bredare hd vid syn o fi betar sannolikt turn med de bättre dragen) lr värdebeta river vid check-check o reppa missat drag o få lightsyn.

 

Även donka ut turn kanske om man inte vill bjuda på check bakom turn fast har svårt o se hur vi balanserar det.

 

De händer som du nämner här är typ 4 exakta händer fr hans HD, säg kanske max ett par till, som totalt KANSKE synar push.

 

Känns som vi tappar värde mot resten av HDn (bluffar, par) som inte vill stacka av men som vi kanske kan få ytterligare en gatas värde ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt klart med om bannen. Man kan inte gå omkring och kalla folk för turneringsspelare hur som helst. Sjukt att ebi höll sig så lugn som han gjorde.

Hehe, älskar kallabaliken det blev. Får nog dock be om ursäkt om hur jag formulerade min post. Men tanken att skeppa in drygt 500euro över ett drygt 70euros bett känn imo väldigt fel, i brist på ett bättre ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...