Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

lol tiltpush? nötfd+holk!

att du backar i non-sd är en självklarhet, kan inte ha kommit som en överraskning.

 

 

Är det rent av en korrekt push tycker du alltså? I efterhand är det ju inte alls värt att kallas tiltpush dock, kändes så när jag spelade handen dock. EQn var ju god ändå ;)

 

Förväntar mig att backa, men inte så mycket som jag gör. Ganska säker på att det är där mina vinster äts upp. Skulle vara kul att se lite grafer från standardgrinders på mina nivåer med PTBB på 2-3 typ o se hur deras ser ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betfold är inte så fint nej

check är bäst

 

Makes sense :)

 

 

Skönt att brorsan (92:a) är bänkad i J20 laget, men blir upplockad att träna med A-laget av A-lagstränarn som han även har som tränare i hockeygymnasiet. Varför det är viktigt att komma överens med tränaren :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mkt stabil kurva för sista 6månaderna, lägger gärna upp om jag kommer på hur man gör, vilket man inte ska hålla andan för. Försöker förtvivlat få tag på dokumentären du flritiden hade länkad på första sidan, hört mkt bra om den, men får inte tag på den, skulle mkt uppskatta om du kunde relänka.

GL med dagboken btw, lite försenat dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mkt stabil kurva för sista 6månaderna, lägger gärna upp om jag kommer på hur man gör, vilket man inte ska hålla andan för. Försöker förtvivlat få tag på dokumentären du flritiden hade länkad på första sidan, hört mkt bra om den, men får inte tag på den, skulle mkt uppskatta om du kunde relänka.

GL med dagboken btw, lite försenat dock.

 

Om du kommer på hur man gör? Ladda upp bilden på "imageshack.com" och klistra in direktlänken till bilden i fönstret som kommer upp när du skriver ett inlägg och klickat på "infoga bild" som är en gul ikon i andra raden en bit till höger.

 

Dokumentären? :D Allt som stod i förstainlägget står väl kvar där och funkar fint?

 

Ty för gl:andet :) Läst att det går segt för dig med. Jobba!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fifan sjukt å ha ett non-sdwinnings som är högre än sdwinnings. Bra skillz imo :D

 

Haha jag ar massiv forlorare pa sdwinnings.

btw. Innan du kollar ditt ev nasta gang. Las Internet pokers blogg pa CR. Tyckt han forklarade pa ett bra satt att EV ar bullshit. Har inte kollat eller oroat mig for det sen jag laste.

 

lycka till

 

irlsucks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man se dig nere till EPT i Köpenhamn.

 

Intervjuaren är obv en Ladyboy btw.

 

Blir inget Köpenhamn för mig. Måste vara väldigt selektiv med var jag åker då jag har en hyffsat seriös satsning på fotbollen här hemma och inte kan vara utanför träning allt för ofta. Möjligt att det blir Budapest senare dock.

 

Intervjuaren var rätt knepig men att hon ser så illa ut är ju för allt jävla spackel. Sjukt översminkad. Väldigt trevlig var hon iaf! :)

 

 

 

Haha jag ar massiv forlorare pa sdwinnings.

btw. Innan du kollar ditt ev nasta gang. Las Internet pokers blogg pa CR. Tyckt han forklarade pa ett bra satt att EV ar bullshit. Har inte kollat eller oroat mig for det sen jag laste.

 

lycka till

 

irlsucks

 

Ofan.. Jag vet inte om du riktade resten du skrev mot mig men den artikeln har jag iallafall läst. Den är väldigt bra faktiskt och gav iallafall mig en lite annan syn på det hela. Fortfarande oroad över mitt spel dock. Vet att jag har mycket att förbättra.

 

 

 

 

Blev en lite annorlunda men ändå trevlig kväll. Jag och två polare delade på ett flak 33or och sen anslöt tre till som inte drack alls. Blev NHL 09 turnering och vi tog oss aldrig ens ut. Vilket jävla nötspel det är. Rätt lagom packad atm o ska glo lite serier tänkte jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FwF är kungen bland videoinstruktörer, trots sin religösa läggning.

 

Vad är han? :)

 

 

Tänkte lira lite men bara 6 bord igång på b2b och mestadels regs, och har inte fixat HM kod än så kan inte spela ongame heller. Beställde en nu iaf. Får se vad det blir. Jävligt seg i huvudet så kanske avstår helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FwF är kungen bland videoinstruktörer, trots sin religösa läggning.

 

Oj oj pokerforums oscar schindler dyker väl snart upp och läxar upp dig om hur man inte får nämna judendomen om man inte är en av "de utvalda" själv.

 

Vad är han? :)

 

 

Tänkte lira lite men bara 6 bord igång på b2b och mestadels regs, och har inte fixat HM kod än så kan inte spela ongame heller. Beställde en nu iaf. Får se vad det blir. Jävligt seg i huvudet så kanske avstår helt.

 

Han heter Ariel Schneller, är smart. Så antar att han är jude :-P

 

GL med grindet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj pokerforums oscar schindler dyker väl snart upp och läxar upp dig om hur man inte får nämna judendomen om man inte är en av "de utvalda" själv.

 

 

 

Han heter Ariel Schneller, är smart. Så antar att han är jude :-P

 

GL med grindet

 

 

Haha, good fun.

 

Han är jude ja, liksom Krantz, Whitelime och hela det där Team Isreal gänget. Är väl nån mer medlem men kommer inte ihåg vem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom över tröttheten och fick igång HM så tänkte att en session på ongame kunde komma sig till pass. Senaste besöket där slutade inte särskilt bra då jag backade 1.6k på 200 händer. Var dock ganska längesen så tänkte att man kanske var bortglömd och riggen återställd, men så fan heller :(

 

Hade bara 6.3k på siten när jag började och backade 3.2k på 1400 händer. Spelade så sjukt stabilt men det räckte inte.. Snart sitegul med andra ord :( Varit nära förr men då har det vänt. Aldrig såhär långt ner dock. Fick stänga ner bord efter hand och satt bara med 5 st på slutet innan jag tappade

 

Seat 2: Mr.Majestet ($374.95 in chips)

Seat 3: Sacredblow ($711.30 in chips)

Seat 4: KongFisk ($594 in chips)

Seat 5: DARKAPKUK ($630 in chips)

Seat 9: CrapStack ($609 in chips)

ANTES/BLINDS

KongFisk posts small blind ($3), DARKAPKUK posts big blind ($6).

 

PRE-FLOP

CrapStack folds, Mr.Majestet bets $15, Sacredblow bets $60, KongFisk folds, DARKAPKUK calls $54, Mr.Majestet calls $45.

 

FLOP [board cards: King of Diamonds,7 of Hearts,4 of Spades ]

DARKAPKUK checks, Mr.Majestet checks, Sacredblow checks.

 

TURN [board cards: King of Diamonds,7 of Hearts,4 of Spades,5 of Hearts ]

DARKAPKUK bets $90, Mr.Majestet calls $90, Sacredblow folds.

 

RIVER [board cards: King of Diamonds,7 of Hearts,4 of Spades,5 of Hearts,3 of Spades ]

DARKAPKUK bets $480 and is all-in, Mr.Majestet calls $224.95 and is all-in.

 

SHOWDOWN

DARKAPKUK shows [ Ace of Diamonds,Ace of Clubs ]

Mr.Majestet shows [ 6 of Spades,Ace of Spades ]

DARKAPKUK wins $255.05, Mr.Majestet wins $809.90.

 

 

och fick stänga ner helt. Vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt nu. Sätter inte gärna in mer. Hatar att gå ner och grinda NL400, men blir väl tvingad till det, och pengarna räcker ju inte särskilt länge där heller :( Härjade lite med stevebutabi idag iallafall och det var kul! Han trebettade mkt och spelade lagylagg

 

 

Back 12 bi för månaden på 12k händer. Kunde ju börjat roligare efter 50k even förra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame är en gåta. Siter brukar ju vanligtvis belöna en med lite skön "välkommen tillbaka"-rigg men på ongame torskar man fan alltid i början efter paus, eller efter att ha bytt site inom nätverket osv.

 

 

Sen att swingsen inte liknar nåt annat är ju också lite småsjukt, men det har väl att göra med aggro spel och 5-handed antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom över tröttheten och fick igång HM så tänkte att en session på ongame kunde komma sig till pass. Senaste besöket där slutade inte särskilt bra då jag backade 1.6k på 200 händer. Var dock ganska längesen så tänkte att man kanske var bortglömd och riggen återställd, men så fan heller :(

 

Hade bara 6.3k på siten när jag började och backade 3.2k på 1400 händer. Spelade så sjukt stabilt men det räckte inte.. Snart sitegul med andra ord :( Varit nära förr men då har det vänt. Aldrig såhär långt ner dock. Fick stänga ner bord efter hand och satt bara med 5 st på slutet innan jag tappade

 

Seat 2: Mr.Majestet ($374.95 in chips)

Seat 3: Sacredblow ($711.30 in chips)

Seat 4: KongFisk ($594 in chips)

Seat 5: DARKAPKUK ($630 in chips)

Seat 9: CrapStack ($609 in chips)

ANTES/BLINDS

KongFisk posts small blind ($3), DARKAPKUK posts big blind ($6).

 

PRE-FLOP

CrapStack folds, Mr.Majestet bets $15, Sacredblow bets $60, KongFisk folds, DARKAPKUK calls $54, Mr.Majestet calls $45.

 

FLOP [board cards: King of Diamonds,7 of Hearts,4 of Spades ]

DARKAPKUK checks, Mr.Majestet checks, Sacredblow checks.

 

TURN [board cards: King of Diamonds,7 of Hearts,4 of Spades,5 of Hearts ]

DARKAPKUK bets $90, Mr.Majestet calls $90, Sacredblow folds.

 

RIVER [board cards: King of Diamonds,7 of Hearts,4 of Spades,5 of Hearts,3 of Spades ]

DARKAPKUK bets $480 and is all-in, Mr.Majestet calls $224.95 and is all-in.

 

SHOWDOWN

DARKAPKUK shows [ Ace of Diamonds,Ace of Clubs ]

Mr.Majestet shows [ 6 of Spades,Ace of Spades ]

DARKAPKUK wins $255.05, Mr.Majestet wins $809.90.

 

 

och fick stänga ner helt. Vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt nu. Sätter inte gärna in mer. Hatar att gå ner och grinda NL400, men blir väl tvingad till det, och pengarna räcker ju inte särskilt länge där heller :( Härjade lite med stevebutabi idag iallafall och det var kul! Han trebettade mkt och spelade lagylagg

 

 

Back 12 bi för månaden på 12k händer. Kunde ju börjat roligare efter 50k even förra :)

 

Vilka händer kallsynar du fyrbet från BB med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...