Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

Väljer ingen standardlinje då jag är väldigt mån om att få med 400 stacken i potten då han är synstation.

 

 

 

Så jävla tiltad idag. Grannen under måste ha däckat efter att ha satt på musik inatt för det spelade till kl 7 när jag fick nog och ställde mig och stampade i golvet tills det slutade. Klockan 12 ringer morsan o säger att de kommer förbi och hjälper mig sätta upp lite grejer i lägenheten. Och jag som normalt behöver 9-10h sömn för att inte bli irriterad... Yuck.

 

Ska sova ett par timmar med Lost på i bakgrunden nu tänkte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ayo, det är som som sitter o lirar bakom DARKAPUK nicket. Vet att vi möttes mkt i slutet av sommaren på 3/6$, men sen försvann du en lång tid. Du gav mig mkt problem vid borden igår. / VincentVega

 

Satt och grindade med en polare och skulle visa mig cool så jag pushade givetvis TT för ~150bb lr nå sånt, när du gjorde ett litet 4bet emot mig. Oväntat att du skulle ha KK. I suck :/. Aja, inte spelat mycket senaste månaderna men helt klart är du (vincent) en av de bästa regsen..

 

hälsningar xnwo28

 

sry för OT. jobba på rooney, du brukar vara duktig på att vända på steken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe ja det var lite roligt att kliva in o se xnwo på borden :) Tack för peppen, är ju ofta nere o harvar i träsket så man får ju vänja samt anpassa sig ;)

 

 

Rätt sjuk session atm. Sitter med 2 st 2.2k stackar på NL400 och är något bi upp. Sitter ute en stund o ska äta lite innan jag fortsätter 3k händer hittils.

 

Viktig viktig hand

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

MP (€361,70)

CO - Hero (€1181,97)

Button (€195,10)

SB (€419,35)

BB (€529,00)

UTG (€318,54)

 

Preflop: Hero is CO with A:spade:, A:heart:

1 fold, MP raises to €30,00, Hero calls €30,00, Button calls €30,00, SB calls €28,00, BB raises to €176,00, MP calls €150,00, Hero goes all-in for €1151,97, 2 folds, BB goes all-in for €349,00, MP goes all-in for €181,70

 

Flop: (€1479,70) 6:diamond:, A:club:, 3:heart: (3 players - 3 All-In)

 

Turn: (€1479,70) J:spade: (3 players - 3 All-In)

 

River: (€1479,70) 2:heart: (3 players - 3 All-In)

 

Final pot: €1479,70

 

BB shows T:diamond:, T:spade: (a pair of tens)

Hero shows A:spade:, A:heart: (three of a kind, aces)

MP shows 8:heart:, 8:diamond: (a pair of eights)

 

Outcome:

Hero wins € from a side pot

Hero wins €1,142 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice pot! Slowar du alltid essen preflop eller ;)?

 

Tyty, såg ingen direkt anledning att trebetta när han jackar upp det till 30 :)

 

 

 

Smällde upp några ongamebord då det var dålig action på b2b på slutet. Ingen lycka whatsoever dock och backade lite. Förlorade även AK vs JJ och AK vs KK vs en reg på b2b, så tappade från toppen där också. Sjukt så setupad jag blivit mot regsen där idag.

 

B2B iaf €600 upp och ongame $400 ner. Ca 4k händer tot. Första sessionen med HM på b2b nu också. Riktigt jävla nice faktiskt.

 

JEFLoVrUI.jpg

 

 

FI spelar 30/20 och synar en jävla massa trebets, rätt spewig av sig osv. Strax innan har han synat trebet ur poss med 97s och klonkat stege på floppen. What the heck to do?

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

CO (€400,00)

Button (€235,30)

SB (€378,20)

BB - Hero (€476,25)

UTG (€415,70)

MP (€1418,05)

 

Preflop: Hero is BB with J:spade:, J:heart:

1 fold, MP raises to €12,00, CO calls €12,00, 2 folds, Hero raises to €54,00, 1 fold, CO calls €46,00

 

Flop: (€130,00) 7:spade:, 2:diamond:, 6:heart: (2 players)

Hero bets €75,00, CO calls €75,00

 

Turn: (€280,00) A:diamond: (2 players)

Hero checks, CO goes all-in for €267,00, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilken värld är det en obv, snapcall med JJ i det läget? Ser hellre att du bettar ut turn dock.

 

Spewig spelare är iförsig ganska subjektivt, men att han synar med AQ, AK, AJ på flop o sedan pushar turn är väl inte helt otänkbart.

 

 

Finns nog en himmelens massa händer han floatar den brädan med givet read att han synar 3-bets light. Bettar nog typ alla sina hål, kanske även det lilla öppna stegdraget om han inte raisar det på flopp. Händer som JT, KQ och KJ tror jag mkt väl är i hans range. Tror rangen är sjukt stor helt enkelt, så jag snappar nog av den pushen också faktiskt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns nog en himmelens massa händer han floatar den brädan med givet read att han synar 3-bets light. Bettar nog typ alla sina hål, kanske även det lilla öppna stegdraget om han inte raisar det på flopp. Händer som JT, KQ och KJ tror jag mkt väl är i hans range. Tror rangen är sjukt stor helt enkelt, så jag snappar nog av den pushen också faktiskt :)

 

this :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back 2 bi på ongame över 200 händer efter bland annat KK vs AA. B2B har jag haft QQ vs AA samt KK. Går rätt bra i övrigt också

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

MP (€215,40)

CO (€262,70)

Button (€645,80)

SB (€103,80)

BB - Hero (€564,40)

UTG (€394,00)

 

Preflop: Hero is BB with T:diamond:, 8:diamond:

3 folds, Button calls €4,00, SB calls €2,00, Hero checks

 

Flop: (€12,00) 9:diamond:, 2:heart:, 6:diamond: (3 players)

SB bets €9,00, Hero raises to €32,00, Button calls €32,00, SB goes all-in for €90,80, Hero raises to €220,00, Button calls €220,00

 

Turn: (€615,80) 4:spade: (3 players - 1 All-In)

Hero goes all-in for €308,40, Button calls €308,40

 

River: (€1232,60) 6:spade: (3 players - 2 All-In)

 

Final pot: €1232,60

 

Hero shows T:diamond:, 8:diamond: (a pair of sixes)

Button shows 5:club:, 9:club: (two pairs, nines and sixes)

SB shows K:spade:, 9:spade: (two pairs, nines and sixes, with king as kicker)

 

Outcome:

Button wins € from a side pot

SB wins € from the main pot

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 5

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

UTG (€692,10)

CO (€406,35)

Button (€72,00)

SB - Hero (€469,10)

BB (€294,57)

 

Preflop: Hero is SB with Q:diamond:, Q:club:

1 fold, CO raises to €12,00, 1 fold, Hero raises to €43,00, 1 fold, CO calls €33,00

 

Flop: (€94,00) J:spade:, 2:club:, 6:heart: (2 players)

Hero bets €50,00, CO goes all-in for €361,35, Hero calls €311,35

 

Turn: (€816,70) A:club: (2 players - 1 All-In)

 

River: (€816,70) 9:club: (2 players - 1 All-In)

 

Final pot: €816,70

 

Hero shows Q:diamond:, Q:club: (a pair of queens)

CO shows K:club:, A:spade: (a pair of aces)

 

Outcome: CO wins €816,70

 

 

Nu har alla bord dött ut också. Jag fattar inte hur det kan fortsätta såhär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet hur trött du antagligen är på att höra det vid det här laget men det vänder förr eller senare.. Bara borra ner huvudet mellan axlarna och nöta på, för du spelar ju bra.

 

 

Att klara av att spela om inte sitt A, så åtminstone sitt b-game under tunga perioder, är så oerhört viktigt och klarar man det inte skadar det ens winrate nåt enormt, det skulle tom kunna göra en vinnande spelare i grunden till en förlorande. Du verkar hantera det bra, så nöt på bara så måste det vända tids nog.

 

 

En paus på ett par dagar kan ju vara en idé om du tror att det hjälper, för att få upp spelsuget ordentligt. Är nog väldigt personligt det där, känner man att man spelar bra är det nog bara att nöta på och rida ut variansen.

 

 

GL!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet hur trött du antagligen är på att höra det vid det här laget men det vänder förr eller senare.. Bara borra ner huvudet mellan axlarna och nöta på, för du spelar ju bra.

 

 

Att klara av att spela om inte sitt A, så åtminstone sitt b-game under tunga perioder, är så oerhört viktigt och klarar man det inte skadar det ens winrate nåt enormt, det skulle tom kunna göra en vinnande spelare i grunden till en förlorande. Du verkar hantera det bra, så nöt på bara så måste det vända tids nog.

 

 

En paus på ett par dagar kan ju vara en idé om du tror att det hjälper, för att få upp spelsuget ordentligt. Är nog väldigt personligt det där, känner man att man spelar bra är det nog bara att nöta på och rida ut variansen.

 

 

GL!!

 

Jag tror jag är ganska bra på att hantera det ändå. Jag tiltar mer eller mindre aldrig till exempel (nåja, min högerhand och ett gäng tangentbord kanske inte håller med, men vid borden iallafall ;) ) , vilket förmodligen gör att mina downswings inte blir lika djupa som många andras. Vet ju att det kommer tillslut liksom men på slutet har det blivit jobbigare och jobbigare. Skrev i bloggen att "det skulle vara intressant om det började gå riktigt dåligt "nu". Det var efter att jag spelat 50k händer even förra månaden.

 

Att idag ha varit som värst 16 bi back för månaden får väl klassas som riktigt dåligt. Att jinxa sig själv liksom.

 

Nu slutade det ju dock inte så illa idag! Gick upp på NL600 och hittade både fisk och rigg och jobbade in ett plus på b2b. Sessionen 1 bi back tot dock efter ongamespelet. $1377 kvar på siten och alltså back 8 bi på 2k händer. Frågan om man ens ska försöka nå mer.

 

 

Tråkigt att det går segt för dig också Jgrande. Har väl gjort så ett tag också vad jag förstår :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är så fylld med frustration att jag seriöst håller på att sprängas.. Får igen 2 st KK vs AK som lyckas stå den här sessionen men det hjälper inte. På något jävla sätt läcker jag iväg allt jag jobbat ihop på slutet och slutar +-0 för dagen på 4k b2b händer. Non showdown winnings på 1253, BRA DÄR. Så in i helvete dåligt av mig att backa två inköp den här sessionen. Ska fan inte gå.

 

Gjorde alldeles för lösa syner och ogenomtänkta spel när jag blev frustrerad mot slutet.

 

Dagen ner $1.2k

 

 

Den här äckelåsnan är väl plus hur mycket som helst mot mig tror jag, alltid rätt

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 4

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

SB (€827,73)

BB (€294,00)

UTG - Hero (€874,30)

Button (€404,00)

 

Preflop: Hero is UTG with A:diamond:, K:diamond:

Hero raises to €14,00, 1 fold, SB calls €12,00, BB calls €10,00

 

Flop: (€42,00) 2:heart:, 4:diamond:, 7:club: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets €33,00, SB calls €33,00, 1 fold

 

Turn: (€108,00) J:diamond: (2 players)

SB checks, Hero bets €72,00, SB calls €72,00

 

River: (€252,00) 2:spade: (2 players)

SB checks, Hero bets €135,00, SB calls €135,00

 

Final pot: €522,00

 

Hero shows A:diamond:, K:diamond: (a pair of deuces)

SB shows 8:diamond:, 8:spade: (two pairs, eights and deuces)

 

Outcome: SB wins €522,00

 

 

 

Kass valuebet mot en 20/15 sopreg?

 

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 5

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

BB (€533,00)

UTG (€517,00)

CO (€616,75)

Button - Hero (€436,60)

SB (€199,50)

 

Preflop: Hero is Button with Q:diamond:, T:diamond:

CO raises to €14,00, Hero raises to €44,00, 1 fold, BB calls €40,00, 1 fold

 

Flop: (€104,00) 3:club:, K:spade:, 7:diamond: (3 players)

BB checks, Hero bets €55,00, BB calls €55,00

 

Turn: (€214,00) 6:diamond: (3 players)

BB checks, Hero checks

 

River: (€214,00) Q:club: (3 players)

BB checks, Hero bets €125,00, BB calls €125,00

 

Final pot: €464,00

 

Hero shows Q:diamond:, T:diamond: (a pair of queens)

BB shows A:diamond:, A:spade: (a pair of aces)

 

Outcome: BB wins €464,00

 

 

 

VxhOhhEhx.jpg

 

Såg exakt likadant ut förra månaden. Vinsterna äts upp av non-showdown winnings. Kanske rent av gått och blivit förlorande på nivån, hur jävla omöjligt det än känns. Har inga grafer från tidigare månader med vinster att jämföra med... Jag förstår inte bara för jag tycker att jag spelar bra. Kollar på filmer och är med på det mesta och identifierar mycket till mitt eget spel. Jag menar SÅ jävla svårt kan det ju inte vara att slå den här micronivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte värdebettet, kassa regs är så otroligt fega när det kommer till att värdebetta i trebettade potter, särskilt oop. Nu kommer det ju dessutom en dam på river vilket kommer få honom att förmodligen c-c med massor av händer som slår dig men som egentligen borde vba, typ AA som i det här fallet, AK, etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tilt nån som adda mig som sa att de var du..skrev ditt riktiga namn

 

Han sa inget mer vad han hade för anledning att adda dig? :roll:

 

 

Kollat lite i HM ett par timmar nu och känner mig lugnare iaf. Gått igenom lite stats osv och det ser rätt bra ut. Kollar man resultat dock så är jag back mot i stort sett alla regs, men allihop vinner ju också många många fler setups än vad jag får vinna tillbaka. Räcker ju med att det jämnar ut sig lite så har jag ju iallafall ok resultat. 6-7 regs är de enda jag har positivt resultat av värde mot. Jätteminus på 3.5k till två stycken som jag haft bisarr motrigg mot.

 

Lär ju fortfarande inte vara ok att backa så mycket som jag gör i non showdown dock. Coach kanske vore något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han sa inget mer vad han hade för anledning att adda dig? :roll:

 

 

Kollat lite i HM ett par timmar nu och känner mig lugnare iaf. Gått igenom lite stats osv och det ser rätt bra ut. Kollar man resultat dock så är jag back mot i stort sett alla regs, men allihop vinner ju också många många fler setups än vad jag får vinna tillbaka. Räcker ju med att det jämnar ut sig lite så har jag ju iallafall ok resultat. 6-7 regs är de enda jag har positivt resultat av värde mot. Jätteminus på 3.5k till två stycken som jag haft bisarr motrigg mot.

 

Lär ju fortfarande inte vara ok att backa så mycket som jag gör i non showdown dock. Coach kanske vore något

 

 

 

ne var bara ett meddelande där när jag skulle adda honom å då skrev han tjena J........ här......

 

 

Hur ligger du till mot våran kära evileyes 8-) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne var bara ett meddelande där när jag skulle adda honom å då skrev han tjena J........ här......

 

 

Hur ligger du till mot våran kära evileyes 8-) ?

 

Haha vilket mongo :)

 

Har B2B som main site! Ongame har jag bara lirat 2k händer på och det ser ju inte ut att bli många fler, och har inte en enda näve mot evil :-(;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...