Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

va blir de för site?:) 10/20 SvS ?:)

 

Hehe nä jag har gjort mitt på svs faktiskt. Spelade där ett tag förra året men pallar inte lira utan RB. Även om raken är lägre så är det en psykisk faktor. Den enda behållningen den här månaden är ju att RBn droppar in tillslut och gör det hela till en lite trevligare historia eftersom jag grindat rätt bra. Sen är jag inte särskilt bekväm i spelet med 200bb heller :)

 

Lyckades paja persiennen i mitt sovrumsfönster när jag skulle dra upp den imorse helt random, så min lyckostreak fortsätter :) Måste fixa det idag, och sen träna ikväll. Kanske vågar mig på lite poker också även om jag spyr av att bara öppna klienten atm.

 

Funderat en del på yrkesval det sista och kommit fram till att polis kanske skulle vara något. Tror det skulle passa mig på extremt många sätt. Känns betydligt mer lockande med en sån utbildning än att gräva ner sig i travar av böcker i 5 år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm skumt inlägg knox! :shock:

 

 

Gnetandet gick bra ett tag och jag fick vinna några flips och AQ vs QQ ai pre. Tyvärr vände det neråt på slutet och jag slutar på beskedliga €700 upp. Spelar inte bra alltså... Börjar spewa av allt galet trebettande. Helt sjukt vad aggro games det är atm. Gjorde ett gäng missclicks och uppenbart dåliga spel också :( 100 vipar kvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns som sagt ett gäng jävligt konstiga grinders på b2b atm. En 13/12 spelare över ett par hundra händer skämdes inte alls över ett sånt här spel

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

UTG (€779,10)

MP (€449,30)

CO (€503,34)

Button (€400,00)

SB (€402,00)

BB - Hero (€419,90)

 

Preflop: Hero is BB with K:heart:, A:club:

1 fold, MP raises to €14,00, Button calls €14,00, 1 fold, Hero raises to €59,00, MP raises to €133,00, 1 fold, Hero goes all-in for €356,90, MP calls €272,90

 

Flop: (€855,80) J:heart:, 6:heart:, 7:spade: (3 players - 1 All-In)

 

Turn: (€855,80) 9:spade: (3 players - 1 All-In)

 

River: (€855,80) A:spade: (3 players - 1 All-In)

 

Final pot: €855,80

 

Hero shows K:heart:, A:club: (a pair of aces)

MP shows 3:club:, 3:spade: (a pair of threes)

 

Outcome: Hero wins €855,80

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade min bästa poker på väldigt väldigt länge just men fick nöja mig med en W$at sd på 40. Svårt att plussa då, och vi registrerar ett 200 back som jag är otroligt nöjd med. 2k händer iaf, och jag har märkt att regsen är så jävla dåliga att jag förmodligen lirar kvar på b2b ändå. Bara riggen släpper trillar slantarna in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI den äcklande 15/10 rejsarn jag pratat om förut. Han limpreraisar UTG med jämna mellanrum. Rätt uppenbart att han har en hand här dock om man tittar på alla faktorer. Frågan är hur vi spelar. Hur känns de olika gatorna? Notera stackdjup

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

MP - Hero (€751,95)

CO (€429,10)

Button (€400,00)

SB (€381,00)

BB (€414,20)

UTG (€771,70)

 

Preflop: Hero is MP with A:club:, A:spade:

UTG calls €4,00, Hero raises to €18,00, 3 folds, UTG raises to €60,00, Hero calls €46,00

 

Flop: (€134,00) K:heart:, 5:heart:, 6:diamond: (3 players)

UTG bets €96,00, Hero calls €96,00

 

Turn: (€326,00) T:heart: (3 players)

UTG bets €176,00, Hero calls €176,00

 

River: (€678,00) J:club: (3 players)

UTG goes all-in for €435,70

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att följa råd av Djens gällande börsen är som att försöka lära sig poker av DrRoland.

 

Att jojje som fejkade sin graf med mrdawwes resultat på 2+2 säger något tycker jag inte är en bra spegel av någonting.

 

Ryggningen av djens gällande björnar i en månad framöver går inge vidare, åtminstonde inte än så länge Jävlar vad jag tajmar allt fel på börsen

 

Att rygga någon utan att säga till och dessutom göra det när personen slutar uppdatera dagligen i en marknad som svänger rejält kanske är en dålig idé?

 

I min studiecirkel skrev jag den 26te:

Slutsats och agerande:

Ligg inte kort.

 

Detta står alltså att läsa på forumet och inget jag just fabricerade upp. Någon ifrån testgruppen/någon moderator kan verifiera detta.

Dagen efter jag skrev det gick björnarna upp 7%. Mitt råd att sälja hade gett en ~2%ig vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att rygga någon utan att säga till och dessutom göra det när personen slutar uppdatera dagligen i en marknad som svänger rejält kanske är en dålig idé?

 

Jo definitivt, men när jag ryggade uppdaterade du ju fortfarande, och rådet var ju trots allt långsiktigt över en månad. Du nämnde ju att det "kunde poppa högre" under tiden, är det inte detta som händer nu? Eller är läget hela ändrat? Så vad är ditt råd till mig nu? Sälja och ta förlusten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo definitivt, men när jag ryggade uppdaterade du ju fortfarande, och rådet var ju trots allt långsiktigt över en månad. Du nämnde ju att det "kunde poppa högre" under tiden, är det inte detta som händer nu? Eller är läget hela ändrat? Så vad är ditt råd till mig nu? Sälja och ta förlusten?

 

I studiecirkeln är vi helt likvida och inväntar ett bra tillfälle att gå kort igen.

Första försöket kommer troligen ske när OMXS30 är uppe på ~650.

Eftersom det är runt 2% dit är det antingen att hålla och sätta stoplossen runt 655-660 eller att sälja nu och köpa tillbaka björnarna då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I studiecirkeln är vi helt likvida och inväntar ett bra tillfälle att gå kort igen.

Första försöket kommer troligen ske när OMXS30 är uppe på ~650.

Eftersom det är runt 2% dit är det antingen att hålla och sätta stoplossen runt 655-660 eller att sälja nu och köpa tillbaka björnarna då.

 

Okok, tack så mycket, sitter kvar i båten :) Sån liten del av vad jag redan gulat på börsen så ingen fara på taket :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...