Gå till innehåll

Rooney


Rooney

Recommended Posts

  • Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad har du för range för att betta floppen om du checkar bakom tp här?

 

Gillar att betta och syna av jag med.

 

Jag vet inte riktigt. Funderar mer på vilka händer vi vill checka tillbaka på flopp?

 

 

Aktieäventyret med björnarna slut för den här gången. Sålde allt med en vinst på nån halv %! Känns bra med tanke på att de var ner 7-8% där ett tag. Nu ska jag sluta famla i mörkret och har köpt tillbaka 50% Avanza zero, 35% Öresund, och 15% Ratos och ska inte titta på depån på ett bra tag. För små pengar för att det ska vara värt att bli tiltad över :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt. Funderar mer på vilka händer vi vill checka tillbaka på flopp?

 

 

 

 

Händer med showdown-värde, som inte är tillräckligt bra för att betta antar jag, samt nån enstaka hand med typ KQ som vi bara ger upp.

 

Tycker den här handen är något för stark för att räknas in i förstnämnda kategorin faktiskt, och att det är WA/WB som nån skrev håller jag nog heller inte riktigt med om p.g.a. att vi ofta får in det emot drag, ibland så "svag" som öppet stegdrag här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker jag får in det helt ok mot alla mellanpar och överkort med BDFD som folk smetar in det med. Sen att man ligger illa till nån gång är sånt som händer.

 

Mot combos kommer fi förmodligen CR oss för stack o är inte alldeles ledsen om vi synar. Vi måste fatta ett svårt beslut där vi som bäst är marginellt före o som sämst stekta mot överpar, set osv.

Vår hand mår helt enkelt bättre mot combos på turn så slipper vi spela för stack med en marginell hand som par i tior med 9-kicker.

 

Mot mellanpar lär vi ändå inte få ut mer än 1 till max 2 gators värde så det kan vi ta på turn o ev. river.

 

Mot överkort kan vi få ut bluffvärde på turn.

 

Vad gäller balans så checkar vi bakom typ AK-liknande händer i jämförelse med vilka T9 är stål här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ibland så "svag" som öppet stegdrag här.

 

Nah knappast...

 

Först måste fi 3beta 89, 56 pre UTG (btw limpar han innan lr? annars förstår jag inte varför hans action kommer efter COs), o sedan måste han hoppa över och CBa när han träffar så bra.

 

Tror inte vi är uppe mot öppna stegdrag så där jätteofta här.

 

Som bäst mot typ AKs o även där gillar vi inte o spela för stack på flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nah knappast...

 

Först måste fi 3beta 89, 56 pre UTG (btw limpar han innan lr? annars förstår jag inte varför hans action kommer efter COs), o sedan måste han hoppa över och CBa när han träffar så bra.

 

Tror inte vi är uppe mot öppna stegdrag så där jätteofta här.

 

Som bäst mot typ AKs o även där gillar vi inte o spela för stack på flopp.

 

 

HH:n är ju skum, men jag tog det som att Fi var typ BB istället för utg. Isf tror jag helt klart han kan 3-betta 56 och 98 preflop och CR är nog ett bra spel med de händerna, inte jättekul att beta ut med typ 98 och få omslag emot sig. Mer FE på en CR för hela stacken än en 3betpush när vi redan har stor del av stacken inne liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formodligen dagboken med mest teorisnack just nu, kanske darfor jag inte har vagat mig in och onskat dig lycka till annu.:oops:

 

Jattestort lycka till och kor hart, valdigt mycket lasvart men tror jag faktiskt kan halla med lolcatz nagon sida tillbaka. Det var val inte sa jattesnyggt om det var helt seriost.:-)

 

Keep it up, dagboken alltsa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Keep it up, dagboken alltsa!

 

Ty! En dag ska jag klonka som du ;)

 

 

 

Vet inte om jag har så mycket mer att säga. Tycker ni skött snacket ganska bra och det har helt klart varit givande.

 

Tyvärr hjälpte detta mig inte mycket idag då vi kan skriva in ännu en even-dag i registret. Börjar bli så jäääävla drygt det här nu. Alltid någonting som håller mig tillbaka från att plussa. Idag var det en 65/50 fisk som bestämde sig för att klonka friskt mot mig.

 

2.2k händer spelade och missnöjd som fan. Ska kunna spara pengar i många situationer. Spelade förresten lite NL200 och hann spewa iväg 2 bi rätt snabbt innan jag gav upp det försöket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här känns ok mot en 65/50 fisk som har en jävla massa underliga spel för sig eller?

 

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

MP (€400,00)

CO (€699,70)

Button (€304,48)

SB - Hero (€423,10)

BB (€432,75)

UTG (€642,90)

 

Preflop: Hero is SB with Q:club:, A:spade:

2 folds, Button raises to €8,00, Hero raises to €32,00, 1 fold, Button calls €26,00

 

Flop: (€72,00) 4:spade:, 6:heart:, 2:spade: (3 players)

Hero bets €45,00, Button raises to €90,00, Hero raises to €314,00, Button goes all-in for €180,48

 

Turn: (€612,96) 6:spade: (3 players - 1 All-In)

 

River: (€612,96) J:heart: (3 players - 1 All-In)

 

Final pot: €612,96

 

Hero shows Q:club:, A:spade: (a pair of sixes)

Button shows 6:diamond:, 7:diamond: (three of a kind, sixes)

 

Outcome: Button wins €612,96

 

 

 

FI är 15/11 rejsaren och vi har battlat en del under sessionen. Precis innan har jag trebettat, fått syn, cbettat flopp och sen betat igen turn och han vikt. Vad föreslår ni för riverbet? Vad gör vi nu?

B2B No Limit Hold'em Cashgame

Blinds: €2,00 / €4,00

Players: 6

B2B Hand Converter from One Of A Kind

 

SB - Hero (€472,50)

BB (€388,00)

UTG (€400,00)

MP (€406,00)

CO (€936,30)

Button (€412,00)

 

Preflop: Hero is SB with J:heart:, A:spade:

1 fold, CO raises to €14,00, 1 fold, Hero raises to €50,00, 1 fold, CO calls €38,00

 

Flop: (€108,00) T:heart:, 3:heart:, 4:diamond: (3 players)

Hero bets €65,00, CO calls €65,00

 

Turn: (€238,00) 8:club: (3 players)

Hero checks, CO checks

 

River: (€238,00) A:heart: (3 players)

Hero bets €67,00, CO goes all-in for €819,30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen suger imo. Varför hålla på och trixa mot ett retard med A hög? Det kommer ju komma så mkt bättre spots då du kanske har han till 0% vinstchans istället och skyfflar in degen. Tror inte det är en bra bräda heller att göra det movet på. Han kommer garanterat syna med bottenpar och hålpipa = du har extremt dålig fold eq.

 

Andra handen är väl ok mot en sån nit, dock tvivlar jag han kommer syna med så mkt sämre A på river med dom statsen. Skulle kunna tänka mig checksyna istället. Tror inte han tar sig till river (och synar med sämre) i 3bettat där.

 

Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en kul dagbok. En av få dagböcker jag kan följa utan att behöva känna den svenska avundsjukan mot alla dagboksskrivare som slår plusrekord jämnt och ständigt. ;-)

 

Skämt åsido, hoppas det vänder framöver. Lycka till!

 

Hahah Léon alltså. Ty och håna på bara :)

 

 

Första handen suger imo. Varför hålla på och trixa mot ett retard med A hög? Det kommer ju komma så mkt bättre spots då du kanske har han till 0% vinstchans istället och skyfflar in degen. Tror inte det är en bra bräda heller att göra det movet på. Han kommer garanterat syna med bottenpar och hålpipa = du har extremt dålig fold eq.

 

Andra handen är väl ok mot en sån nit, dock tvivlar jag han kommer syna med så mkt sämre A på river med dom statsen. Skulle kunna tänka mig checksyna istället. Tror inte han tar sig till river (och synar med sämre) i 3bettat där.

 

Godnatt!

 

Rätt säker på att han har skit hyffsat ofta, han hade mycket skumma saker för sig. Tilläggas ska väl att han inte var en komplett idiot som slängde pengar överallt utan hans lösa stats kom mycket av att han minraisade konstant preflop. Han steeeeeeeksynade med sin hand. Tror definitivt fold-eqn är större än jag tror att du tror. Kanske bör man dock helt enkelt bara lägga vikten på att vi mot en sån här snubbe hellre väntar in "rätt" läge.

 

Andra handen:

Statsen anger att han är lite nitigare än vad han är. Vad gäller trebettade potter bör man nog nästan helt bortse från dem, då han spelar sådana frekvent och förmodligen också drar nytta av sin tighta image. Vettefan hur roligt det är att check-syna en stor riverbet från honom där. Samtidigt är jag väldigt fundersam över om han är duktig nog att göra om sitt par till bluff. Särskilt som han rejsar och spelar en väldig massa bord. Hmm..

 

Godnatt doktor jimmy!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista handen är klurig som tusan, men det känns som du iaf måste beta A:et för balans.

 

 

Mitt problem är att jag inte direkt kan sätta honom på en hand. AT borde väl om inte raisa flopp, så iaf betta turn. Samma gäller för set på en så dragig bräda. Färgdrag känns det också som han spelar mer aggro på tidigare gator iom att du ofta har en sån hand du har nu och han har mkt FE osv osv osv. Vissa spelare värdepushar ju heller inget annat än färg här på river, och då är det ju så polariserade att jag nästan vill syna.

 

 

Beror väl mycket på feel osv antar jag, men jag hade nog fan haft svårt att inte syna. Iofs multitablande grinder som du säger så kanske det är rimligt att hitta vik.... Allmänt weird hand.... Allmänt weird post av mig. Klockan börjar bli mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...