Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
kan nog bero en del på vad för ordförråd ens föräldrar har. märkte i grundskolan att jag ofta pratade över huvudet på alla i klassen och hade ett mycket bredare vokabulär. deras föräldrar föredrog kanske att prata bäbisspråk med dom. desto äldre man blir ju mer jämnar ju det där ut sig dock och man får väl börja läsa böcker och annat på egen hand.

men kanske har en del med ren slump att göra i hur lätt man har att suga åt sig ord, vad vet jag.. är väl en fördel att läsa böcker och antar att man lär sig mer ord om ens bekantkapskrets typ är besserwissernördar som gillar att använda ovanliga/akademiska/coola ord för att låta smarta.

Hur föräldrar pratar spelar säkert stor roll för tidiga skolgången men det allra viktigaste är nog ändå att läsa böcker.

• Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Kan vara ute och cykla här men ongames rake stämmer tydligen inte överens med HMs "rake", det var iaf det svaret jag fick när jag hade samma problem, har inte kollat upp om det stämmer dock.

Det är fixat sen 2 mån tillbaka. Redan gått igenom problemet från alla vinklar för att sen komma fram till detta.

Alltid tyckt jag fått kämpa orimligt hårt för att komma upp i RBn jämfört med andra på ungefär samma nivåer

Postad

förra månaden fick jag för lite rb, då klaga jag, då sa de att fler hade klagat och att de skulle kolla vidare på det, sen nån vecka senare fick jag mer rb som motsvarar de jag har som deal rätt exakt. kanske tom lite mer.

så lite svårt det där, blir de fel fler gånger kommer jag överväga att byta skin faktiskt

Postad
förra månaden fick jag för lite rb, då klaga jag, då sa de att fler hade klagat och att de skulle kolla vidare på det, sen nån vecka senare fick jag mer rb som motsvarar de jag har som deal rätt exakt. kanske tom lite mer.

så lite svårt det där, blir de fel fler gånger kommer jag överväga att byta skin faktiskt

Jag klagade också o fick mer RB men inte tillräckligt för att stämma med HM. Sen kan man ju fundera över ifall deras race de börjat med har något att göra med att rakebacken helt plötsligt inte råkar stämma så att många spelare lägger märke till det.

Misstänker dock att jag fått för lite under en lång tid

Släpat mig igenom månadens första session :) Tycker det är jävligt segt att spela såhär när man inte riktigt kommit in i det. Tiden kryper fram. Lirade 2h iaf som planerat

Gick ganska bra till en början men fortsatte sen ner i avgrunden. Hyffsat nöjd med spelet iaf

Postad

Beställde nya däck, tot 3200:- via däckonline :) Sparar typ 600 per däck jämfört med att köpa lokalt. Blir ju fortfarande monteringskostnad på några hundra men fortfarande sjuk jävla prisskillnad

Postad

Gick bättre idag än igår!

Hur ska den här spelas? Vill ni betta turn? FI 21/18 på någon hunka händer

$200.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, April 13, 09:47:40 ET 2010

Table Banjul (Real Money)

Seat 1 is the button

Seat 2: JEPPANOVIC35 ( $328.95 USD )

Seat 3: _Ohmagad_ ( $200.00 USD )

Seat 4: TheBarney1 ( $250.20 USD )

Seat 10: Kettu- ( $200.00 USD )

JEPPANOVIC35 posts small blind [$1.00 USD].

_Ohmagad_ posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to JEPPANOVIC35 [ Ks Ac ]

TheBarney1 folds

Kettu- raises [$5.00 USD]

JEPPANOVIC35 raises [$19.00 USD]

_Ohmagad_ folds

Kettu- calls [$15.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 7d, 9c, Kh ]

JEPPANOVIC35 bets [$28.00 USD]

Kettu- calls [$28.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Qs ]

JEPPANOVIC35 checks

Kettu- bets [$60.00 USD]

JEPPANOVIC35

Postad

Rätt std med A7 där antar jag. Precis när jag måste lägga ner också. Seeeeeegt

Seat 2: -HuxFlux- ($210.70 in chips)

Seat 3: nolimit973 ($271.25 in chips)

Seat 4: tianzan ($383.80 in chips)

Seat 8: Pejsek ($191 in chips)

Seat 9: JEPPANOVIC35 ($282.15 in chips)

ANTES/BLINDS

-HuxFlux- posts small blind ($1), nolimit973 posts big blind ($2),

PRE-FLOP

tianzan raises to $5, Pejsek calls $5, JEPPANOVIC35 raises to $25, -HuxFlux- folds, nolimit973 calls $25, tianzan raises to $383.80 and is all-in, Pejsek folds, JEPPANOVIC35 calls $282.15 and is all-in, nolimit973 calls $271.25 and is all-in.

FLOP [board cards: 2 of Spades,Ace of Clubs,Ace of Spades ]

TURN [board cards: 2 of Spades,Ace of Clubs,Ace of Spades,2 of Diamonds ]

RIVER [board cards: 2 of Spades,Ace of Clubs,Ace of Spades,2 of Diamonds,Jack of Hearts ]

SHOWDOWN

tianzan shows [ Queen of Clubs,Queen of Diamonds ]

JEPPANOVIC35 shows [ King of Diamonds,King of Clubs ]

nolimit973 shows [ Ace of Diamonds,7 of Diamonds ]

nolimit973 wins $816.75, JEPPANOVIC35 wins $21.80.

Postad
Rätt std med A7 där antar jag. Precis när jag måste lägga ner också. Seeeeeegt

Seat 2: -HuxFlux- ($210.70 in chips)

Seat 3: nolimit973 ($271.25 in chips)

Seat 4: tianzan ($383.80 in chips)

Seat 8: Pejsek ($191 in chips)

Seat 9: JEPPANOVIC35 ($282.15 in chips)

ANTES/BLINDS

-HuxFlux- posts small blind ($1), nolimit973 posts big blind ($2),

PRE-FLOP

tianzan raises to $5, Pejsek calls $5, JEPPANOVIC35 raises to $25, -HuxFlux- folds, nolimit973 calls $25, tianzan raises to $383.80 and is all-in, Pejsek folds, JEPPANOVIC35 calls $282.15 and is all-in, nolimit973 calls $271.25 and is all-in.

FLOP [board cards: 2 of Spades,Ace of Clubs,Ace of Spades ]

TURN [board cards: 2 of Spades,Ace of Clubs,Ace of Spades,2 of Diamonds ]

RIVER [board cards: 2 of Spades,Ace of Clubs,Ace of Spades,2 of Diamonds,Jack of Hearts ]

SHOWDOWN

tianzan shows [ Queen of Clubs,Queen of Diamonds ]

JEPPANOVIC35 shows [ King of Diamonds,King of Clubs ]

nolimit973 shows [ Ace of Diamonds,7 of Diamonds ]

nolimit973 wins $816.75, JEPPANOVIC35 wins $21.80.

speciellt när man är så djup också? lol :D

Postad

Orkar tydligen inte vinna en viktig hand idag :(

Seat 2: jubileum ($112.30 in chips)

Seat 3: _Ohmagad_ ($387.50 in chips)

Seat 4: nazze84 ($166.70 in chips)

Seat 5: mostermike54 ($579.60 in chips)

Seat 6: JEPPANOVIC35 ($379.45 in chips)

ANTES/BLINDS

JEPPANOVIC35 posts small blind ($1), jubileum posts big blind ($2),

PRE-FLOP

_Ohmagad_ raises to $6, nazze84 calls $6, mostermike54 folds, JEPPANOVIC35 raises to $30, jubileum folds, _Ohmagad_ raises to $74, nazze84 folds, JEPPANOVIC35 raises to $379.45 and is all-in, _Ohmagad_ calls $379.45.

FLOP [board cards: 2 of Diamonds,Ace of Spades,3 of Hearts ]

TURN [board cards: 2 of Diamonds,Ace of Spades,3 of Hearts,Jack of Spades ]

RIVER [board cards: 2 of Diamonds,Ace of Spades,3 of Hearts,Jack of Spades,Jack of Clubs ]

SHOWDOWN

JEPPANOVIC35 shows [ Queen of Hearts,Queen of Diamonds ]

_Ohmagad_ shows [ King of Spades,Ace of Hearts ]

_Ohmagad_ wins $763.90.

Postad
Orkar tydligen inte vinna en viktig hand idag :(

Seat 2: jubileum ($112.30 in chips)

Seat 3: _Ohmagad_ ($387.50 in chips)

Seat 4: nazze84 ($166.70 in chips)

Seat 5: mostermike54 ($579.60 in chips)

Seat 6: JEPPANOVIC35 ($379.45 in chips)

ANTES/BLINDS

JEPPANOVIC35 posts small blind ($1), jubileum posts big blind ($2),

PRE-FLOP

_Ohmagad_ raises to $6, nazze84 calls $6, mostermike54 folds, JEPPANOVIC35 raises to $30, jubileum folds, _Ohmagad_ raises to $74, nazze84 folds, JEPPANOVIC35 raises to $379.45 and is all-in, _Ohmagad_ calls $379.45.

FLOP [board cards: 2 of Diamonds,Ace of Spades,3 of Hearts ]

TURN [board cards: 2 of Diamonds,Ace of Spades,3 of Hearts,Jack of Spades ]

RIVER [board cards: 2 of Diamonds,Ace of Spades,3 of Hearts,Jack of Spades,Jack of Clubs ]

SHOWDOWN

JEPPANOVIC35 shows [ Queen of Hearts,Queen of Diamonds ]

_Ohmagad_ shows [ King of Spades,Ace of Hearts ]

_Ohmagad_ wins $763.90.

standaaaaaaaaaard

Postad

Idag har jag inte åstakommit särskilt mkt. Tvättat bilen iofs. Resten av tiden har jag lagt på 2p2 läsning. Fastnat helt för butabis länkning till on changing your life. Vilken jävla livshistoria. Skulle göra en bra bok.

Många skriver att de önskar de kunde göra något liknande men det kan jag inte säga lockar mig å det minsta. Mycket fascinerande och läsvärd berättelse iallafall

Postad

Rev av en 3h session som gick rätt bra. Skönt! Fint fredagsvärde. Kände att det var dags att plussa efter några tröga sessioner. Hade jag spelat lite bättre hade jag kunnat plussa mer ändå. Gjorde två kalla spel som jag kan komma på såhär direkt i efterhand.

Postad

Haha jävlar vad random. Visste ju att betsafe hade rejs osv men trodde inte jag kunde placera mig för några pengar med mitt spel förra månaden. När jag kollar närmare på det nu är det ju hur många som helst som får pris.

Liten detalj dock;

Spelare som vinner priser måste skicka ett email till race@betsafe.com och kräva sitt pris. Detta kan bara ske mellan den 1:e och 5:e (insert månad här) 2010. Efter detta datum kommer priser som inte krävts att gå förlorade.

Handlade nog om någon hunka $ för egen del, men vad är det för idé liksom

Postad

Avslutar med en AA vs AKo så jävla obv. Hur fan kan spelet doomswitcha så jävla hårt

TILT. Tro fan man har tjejen här också. Fick ihop 2.3k händer med rätt bra kvalitet iaf.

Det är den 7:e dagen i min grindvecka imorgon innan det börjar om igen och det betyder spelledigt. Får se om det blir några händer ändå kanske. Följt planeringen och fått in timmarna och lite mer därtill den gångna veckan iaf så det får man ju vara nöjd med. 10k händer och ett bi upp. Bara två gröna sessioner så det får man ju vara nöjd med typ

Gått från det där med att inte kolla resultat alls och kollar istället lite när jag känner för det nu. Oftast om jag känner att det gått bra. Rätt skönt att kunna stänga ner o skita i det om man känner att det gått dåligt