XeroxFin Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 FTP har världshistoriens mest retarderade support? Jag skrev ett mail till dom, lite humoristiskt formulerat, med rubriken "I do NOT want rakeback" och började brevet med "I am not asking for rakeback, since I know that you will say no". Levlade du dem bara för skojs skull, eller försökte du få RB via omvänd psykologi? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Levlade du dem bara för skojs skull, eller försökte du få RB via omvänd psykologi?Nej då, jag är inte ute efter rb (vad ska jag med det till, som omsätter en jordnöt i rake på de få satelliter man spelar). EU-besked vore bättre... eller byte av nicknamn. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Om man skulle ta sig en pokerpott? Aussie Millionssatte på PAF och Flygpoängs på Virgin får det bli. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Aussie Millionssatte på PAF När? Var? Hur? Ok, var framgår kanske. Hur dags och vad kostar det? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 När? Var? Hur? Ok, var framgår kanske. Hur dags och vad kostar det? $320, kl 20:00, ute kl 20:40 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Kvällen grind började bra. Klonkade in till en mainsatte till PCA på $665+35. Nu funderar jag på om jag ska lira eller ej. Det är W$ man får om man avreggar men vad fan ska man med det till om inte PCA liksom? Anyway, det lutar åt att jag lirar. Den börjar kl 00.00. Heja mig! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Kul, jag railar i morgon bitti. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Den börjar kl 00.00 Jag railar i morgon lunch då... ska jag komma med hämtmat? Start midnatt = antinöt, jag skulle använt pengen till en EPT satellit i stället. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Kör så det ryker jensa! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Det är ALLSVENSKAN vi pratar om. Kom igen liksom... Det är inte som att Sverige precis vann VM. Ett internationellt sett skitdåligt lag vann en internationellt sett ännu sämre serie. "Yay!" Klart det inte är VM. Det här är större . Man ska ta till sig de små ögonblicken av lycka. Hur små de än är. Bara så du vet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Jag köper det. Absolut. Man kan heja på lag och bli glad/ledsen över vinster och förluster. Det är en sak. Det är en helt annan att vara så uppe i det att man fäller tårar eller gör ngt annat känslomässigt helt oproportionerligt.Hela facebook är ju nerlusat av mer eller mindre förvirrade känsloyttringar över att ett lag vann eller förlorade. Det är ALLSVENSKAN vi pratar om. Kom igen liksom... Det är inte som att Sverige precis vann VM. Ett internationellt sett skitdåligt lag vann en internationellt sett ännu sämre serie. "Yay!" "Känslomässigt helt oproportionerligt", exakt vad skall det betyda? Klart att det i någon mening är fullständigt meningslöst att hålla på ett lag, lika solkart att det fyller grundläggande psykologiska behov att identifiera sig totalt med en grupp och bli överlycklig/ledsen över gruppens framgångar/motgångar. Var inte orolig Jens, du fattar säkert bättre när du fått bo i civilisationen några år till Kvällen grind började bra. Klonkade in till en mainsatte till PCA på $665+35. Nu funderar jag på om jag ska lira eller ej. Det är W$ man får om man avreggar men vad fan ska man med det till om inte PCA liksom? Anyway, det lutar åt att jag lirar. Den börjar kl 00.00. Heja mig! Grattis och lycka till om du lirar! Kanske trist av mig att peka ut ett alternativ, men du kan sälja för typ 97% här: http://forumserver.twoplustwo.com/61/mtt-community/w-t-marketplace-v9-0-buy-sell-w-t-here-291728/index749.html Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Man ska ta till sig de små ögonblicken av lycka. Hur små de än är. Bara så du vet. Aldrig i livet! Jag ska hata allt tills något riktigt stort händer! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Det är ALLSVENSKAN vi pratar om. Kom igen liksom... Det är inte som att Sverige precis vann VM. Ett internationellt sett skitdåligt lag vann en internationellt sett ännu sämre serie. "Yay!" Ingen tror väl någonsin att Sverige ens KAN vinna VM..? Därför har man ju självklart lagt hoppet på sitt lag att vinna SM. Vad är det du inte förstår sa du? Men å andra sidan är du inte direkt känd som en ödmjuk lagspelare heller, så jag förstår att du inte kan relatera. Moahaha.. J/P Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 "Känslomässigt helt oproportionerligt", exakt vad skall det betyda? Klart att det i någon mening är fullständigt meningslöst att hålla på ett lag, lika solkart att det fyller grundläggande psykologiska behov att identifiera sig totalt med en grupp och bli överlycklig/ledsen över gruppens framgångar/motgångar. Var inte orolig Jens, du fattar säkert bättre när du fått bo i civilisationen några år till Att identifiera sig med en grupp som man inte tillhör känns ju tokantisocialt. Kanske till och med aningen schizofrent. Att däremot delta i en grupp och helt gå upp i den verksamhet gruppen nu bedriver, nästan vad det än vara månde, känns ungefär tusen gånger mer rationellt och givande. Men jag ska inte hindra någon från att känna sig misslyckad och gråta över att en samling personer man inte känner öht misslyckas med ett idrottsligt företag som inte betyder squat ens i det korta loppet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schoolbook Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Att identifiera sig med en grupp som man inte tillhör känns ju tokantisocialt. Kanske till och med aningen scizofrent. Att däremot delta i en grupp och helt gå upp i den verksamhet gruppen nu bedriver, nästan vad det än vara månde, känns ungefär tusen gånger mer rationellt och givande. Men jag ska inte hindra någon från att känna sig misslyckad och gråta över att en samling personer man inte känner öht misslyckas med ett idrottsligt företag som inte betyder squat ens i det korta loppet. Det kursiverade är felet. Gruppen är Hammarby och man tillhör genom medlemskap, att stå på läktaren etc. Spelarna är anställda, fansen består. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Det kursiverade är felet. Gruppen är Hammarby och man tillhör genom medlemskap, att stå på läktaren etc. Spelarna är anställda, fansen består. Men då är vi ju inne på ngt helt annat. Då kan man ju egentligen skita i de idrottsliga prestationerna så länge man gör en bra klack-insats. "De torskade med 17-0 men vi hejade bra i alla fall. Skål för det!" Edit: Äh, jag överdriver givetvis. Det är helt ok att hålla på lag, gå på matcher och heja osv. Det är sjukt trevligt och det är en speciell känsla, helt klart. Men att därifrån bli så förtvivlad att hela ens liv är i spillror i timmar eller t.o.m dagar efter avslutad match är ju bara patetiskt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Apropå Bajen så har en skånsk landsman gjort en kul observation efter fyra år i hufvdustaden (vet ej iofs om det är en historia som går). Han har kommit fram till att alla uteliggare hejar på Hammarby. Varje gång han har sett en uteliggare har han subtilt nämnt ordet "bajen" och då har de flugit upp ur sina sovsäckar och skrikit "BAJEN!!!" varenda gång. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Faaaaaaaaaaaaaaan Kan ingen tala om för mig att det var Sviten Special-turre idag på Gamblerz! Tydligen alla söndagar. Trots kryssning var det två bord. Varför fick inte jag vara med och leka för? Och måste det spelas på söndagar, som är typ enda givna nätspelardagen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 svammel Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Bahamas here we go! (Bienvenido a bahamas) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kidder Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Bahamas here we go! (Bienvenido a bahamas) GL Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 1 November , 2009 Rapport Share Postad 1 November , 2009 Bara precis över startstack (3000) i första pausen. Har inte spelat många händer. Ola verkar ha koll på skiten, spelet är tightare än tightast. Avg är 3400. Efter en timme! Sick! Men fine, snart tuffar vi vidare... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 2 November , 2009 Rapport Share Postad 2 November , 2009 DOLME!!! Är så sjukt kortkall. Ställningen HELT oförändrad i andra pausen. Har lyckats stjäla ett par ggr men fick omslag nu senast så stöldturnén är väl break even. Fick KK en gång också men självklart foldar alla när tightaste killen i småland höjer upp.... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 2 November , 2009 Rapport Share Postad 2 November , 2009 Sällsynt HH från mig då. Read på snubben är att han har straffat mina steals närhelst jag har försökt. Jag är lite osäker på om jag gjorde rätt eftersom jag i det här läget är sjuuukt frustrerad över min korttorka. Men ett klassiskt fall av "vad fan ska han ha liksom?"... eller? PokerStars Game #34806481460: Tournament #206857788, $665+$35 USD Hold'em No Limit - Level IX (75/150) - 2009/11/02 2:24:09 CET [2009/11/01 20:24:09 ET] Table '206857788 13' 9-max Seat #5 is the button Seat 1: dovla1982 (10134 in chips) Seat 2: vuppi (3967 in chips) Seat 3: Madajax (8918 in chips) Seat 4: DrunkPPlaya (1962 in chips) Seat 5: Fishenzon (4135 in chips) is sitting out Seat 6: Jennez (2531 in chips) Seat 7: Zacpacker (3219 in chips) Seat 8: smoke aces7 (3746 in chips) Seat 9: g0lfa (9243 in chips) dovla1982: posts the ante 20 vuppi: posts the ante 20 Madajax: posts the ante 20 DrunkPPlaya: posts the ante 20 Fishenzon: posts the ante 20 Jennez: posts the ante 20 Zacpacker: posts the ante 20 smoke aces7: posts the ante 20 g0lfa: posts the ante 20 Jennez: posts small blind 75 Zacpacker: posts big blind 150 *** HOLE CARDS *** Dealt to Jennez smoke aces7: folds g0lfa: folds dovla1982: folds vuppi: folds Madajax: folds DrunkPPlaya: folds Fishenzon: folds Jennez: raises 240 to 390 Zacpacker: calls 240 *** FLOP *** Jennez: checks Zacpacker: bets 519 Och nu? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 2 November , 2009 Rapport Share Postad 2 November , 2009 Sådärja, äntligen lite flyt med korten. Fick in det med AK mot A-10 på en A-hög bräda och dubblade. Bluffade sedan fint i en stor pott och ligger nu en bit över average. 80:a av 207 atm med 45 priser. Steamar av lite nu och låter pulsen gå ner... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts