eurythmech Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Deal om en vinst på $25 ?? Du som åkte ur rebuyturren innan rebuytidens slut, du ska gnälla? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sandsater Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Du som åkte ur rebuyturren innan rebuytidens slut, du ska gnälla? Haha, jag pallade inte med att sitta o göra 255 rebuys. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Hihihihii!!! No Fold´em Hold´em!!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerpewe Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 woohoo skanke special! ship it! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 woohoo skanke special! ship it! Gratulerar. Undrar om det finns något pris för den som gjorde flest rebuys... Borde ligga i toppen eftersom min "fold"-knapp inte vill fungera. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Que pasa?!??!?? Rebuy efter pausen är lite ovanligt. Särskild med 1.5BB... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerpewe Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Gratulerar. Undrar om det finns något pris för den som gjorde flest rebuys... Borde ligga i toppen eftersom min "fold"-knapp inte vill fungera. absolut. mtp att det inte fanns rebuys Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Ugh... menade rebuy-turren. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Que pasa?!??!?? Rebuy efter pausen är lite ovanligt. Särskild med 1.5BB... Nej då, det kallas add on. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sunkii Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Nej då, det kallas add on. Nja, vi fick rebuya några gånger också, tror jag bustade 3 gånger efter pausen =) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Haha, jag pallade inte med att sitta o göra 255 rebuys. 195 rebuys totalt blev det, om jag räknar rätt. $14 alltså, haha... Det udda är att vi är tre kvar och det är djupstackat. Gick fort från 12 till 4 man. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Nej då, det kallas add on. Det var en på mitt bord som fick göra rebuy+add-on efter pausen. 195 rebuys totalt blev det, om jag räknar rätt. $14 alltså, haha... Det udda är att vi är tre kvar och det är djupstackat. Gick fort från 12 till 4 man. ...sen avlivade Ola mig och är 100% säker på att vinna en plats tack vare att den andra överlevande är en Gammel Dansk... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 29 Januari , 2009 Rapport Share Postad 29 Januari , 2009 Jennez: Orkar du kolla vem som gjorde flest rebuys i galna turneringen? Tror att jag leder där och förtjänar någon onödig pryl som pris. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 Jennez: Orkar du kolla vem som gjorde flest rebuys i galna turneringen? Tror att jag leder där och förtjänar någon onödig pryl som pris. Är det denna du menar? Alias...................Buy in 1 Sunkii...............US Dollar 5 2 pewe__.............US Dollar 6 3 gdaily...............US Dollar 6 4 Kingshus............US Dollar 1 5 TotalFarsa..........US Dollar 2 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 EDIT: Menade $0.25+0.05 turneringen med $0.05 rebuy. Hoppas att dina siffror var från $1.10 turren... På sätt och vis.... Hade valt 99st automatiska rebuys men fungerade inte för mig. För Ola och ett par andra verkar det ha fungerat. Skicka gärna en förfrågan till Microgaming varför det blev knas. Kan ha något att göra med att jag registrerade och avregistrerade mig ett par gånger pga att jag inte kunde bestämma mig för hur mycket jag skulle köpa in mig med. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OJP Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 När man registrerar till vissa turneringar kommer det inom Microgaming upp en dialogruta med text och möjlighet till Accept eller Cancel (t ex tillämpade man det till Online-SM, åtminstone när det kördes på Nordic). Kan det inte vara en bra idé att lägga upp en tydlig och lite avskräckande text på engelska (danska / norska / polska ) där det framgår att det endast är till för Finnar / Svenska och att övriga riskerar någonting blaha blaha om de ändå registrerar sig? Åtminstone när det gäller frirullarna och BP turneringarna tror jag det kommer att bli nödvändigt. Det är fullkomligt meningslöst och hopplöst att spela winner-takes-all, mot flera hundra tomtar som redan från start gör det hela till ett random multiway all-in party. I övriga turneringar där "analfabeterna" betalar pengar för att delta, tycker jag inte skylten ska vara med. Bara bra om de hjälper till att finansiera projektet. Jens, du vet väl vilken dialogruta jag menar? Är det mycket jobb att lägga in den "spärren" i samband med att man skapar turneringarna? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 Är det denna du menar? Alias...................Buy in 1 Sunkii...............US Dollar 5 2 pewe__.............US Dollar 6 3 gdaily...............US Dollar 6 4 Kingshus............US Dollar 1 5 TotalFarsa..........US Dollar 2 Stämmer inte alls... Han menar femcentstävlingen, inte endollars. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 Jens, du vet väl vilken dialogruta jag menar? Är det mycket jobb att lägga in den "spärren" i samband med att man skapar turneringarna? Det är inte "standard" så jag kan inte lägga in den själv. Jag får gå via Microgaming då. Vi ska försöka lösa frirullarna genom att lösenordsskydda och lägga in rebus i lobbyn. Funkar inte det så får vi nog fan skita i det. BP-inköpen hoppas jag sållar de värsta frirulletomtarna men man vet ju aldrig. En annan grej som är lite störig är att jag måste regga de rättmätiga vinnarna till nästa turre när alla satelliter till den aktuella tävlingen är färdigspelade. Därför kommer det att se ut som att exempelvis Sunkii inte är reggad medan tomten från Georgien är det. Men fear not, jag har kollen på en manuell lista och deltagarlistan kommer alltså att ändras så fort vi kan (dvs när sista satten är avslutad). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 Stämmer inte alls... Han menar femcentstävlingen, inte endollars. Jag hade faktiskt ingen aning om att en sådan spelades. Vad hette den exakt? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 "Mad Tilt rebuy" eller liknande. 300 i startstack och 100 extra om man anmälde sig minst 30 minuter innan turneringens start. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 gdaily..................US Dollar 0,5 brenne.................US Dollar 0 Donator1..............US Dollar 1,45 annther................US Dollar 0,55 larsf74.................US Dollar 1,3 -kid-...................US Dollar 1,2 eurythmech..........US Dollar 0,75 MarilynMan...........US Dollar 1,4 Sunkii..................US Dollar 0,05 Genevie................US Dollar 0 pewe__................US Dollar 0,8 wiriz....................US Dollar 1,55 sandsater..............US Dollar 0,25 Edit: Det är alltså total buy in. Hur några kan ha noll har jag ingen aning om. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 Kan vara så att det bara är pengar använda till rebuys i din lista. $0.05 ser också konstigt ut. Hade för mig att jag gjorde fler rebuys men för nöja mig som en glad och lite fattigare tvåa... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sunkii Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 Det gick att köpa in för X BP/rebuya för 15 BP också =) jag var nog inne för ett tjugotal Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 30 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 Nu har jag skrivit ett inlägg på c:a 1500 ord tre gånger och raderat det varje gång. Jag testar punktform: -Barnkalas. -Upphämtande av dottern. -Stort akvarium av Malawityp. -Skötselråd för akvariet: "Han är jättenörd, ring honom!" -Trång parkering. -Krossat bakljus på bilen. -Många åskådare. -Jag är sur. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 30 Januari , 2009 Rapport Share Postad 30 Januari , 2009 Nu har jag skrivit ett inlägg på c:a 1500 ord tre gånger och raderat det varje gång. Jag testar punktform: -Barnkalas. -Upphämtande av dottern. -Stort akvarium av Malawityp. -Skötselråd för akvariet: "Han är jättenörd, ring honom!" -Trång parkering. -Krossat bakljus på bilen. -Många åskådare. -Jag är sur. Standarddag för en småbarnsförälder i karriären, eller? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts