Jennez Postad 26 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2009 Imorgon kommer det tre män i lustiga hattar till kontoret. De ska titta på Tjuren. På kvällen blir det ballbreaker med middag och roliga aktiviteter. Tjuren ska hålla presentation på torsdag. Var ett par år sedan jag höll ett "riktigt" föredrag. Det ska bli kul. Just nu är jag insöad på PowerPoint. PP suger. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 26 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2009 Kan inte Lisa få Youtube-ban. Var på Gamblerz i går och spelade en turnering i Sviten Special. Nötroligt, varför var det bara två bord? Diskussionen gick i alla fall kring att all musik efter 1988/89 borde förbjudas, världens bästa skiva gjordes då och kan man inte nå upp till värdsklass så kan man lika gärna låta bli. När jag tänker efter så borde all annan kulturyttring efter 1990 förbjudas. Vore enklare så... Jag klonkade btw tredjeplatsen i flygpoängsfinalen och ligger nu efter 2½ månader på 25% till Hong-Kongresan, eller två månader före tidschemat. Nötnötnöt. På östfronten inte nytt dock. Måste tipsa om ett kanonspel som uppfanns under en dealerschoicesittning i fredags. I brist på bättre namn (namnförslags mottages tacksamt) kallar vi den Brandborn Special. Sex kort till varje spelare. Pottlimit "mörkpoker" med ett, två eller tre byten (man kanske ska köra NL med ett byte, det finns utrymme för finjusteringar. Limit funkar utmärkt på tre byten och 2-3 manna). Du ska få ihop en femkorts mörkpokerhand och en femkorts duce to sevenhand efter bytena. Splittpottspel. Det här är faktiskt ett riktigt svårt, riktigt balanserat och riktigt roligt spel, som sätter alla pokerkunskaper på väldigt stort prov. Protips: Knappen är mycket värdefull, och att köpa fyra kort till 23s är inte idoti här.... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 26 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2009 Slakt på "modern musik" Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 26 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2009 Den här är gigantiskt rolig om man är lite småberuad, och inser att all "lyrik" är skriven i palindromer (att kunna sina Dylan-referenser skadar inte heller) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 26 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2009 Kan inte Ola få en ynk-ban. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 26 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2009 Hitta den enkla referensen mellan denna och föregående, då Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 27 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2009 Hitta den enkla referensen mellan denna och föregående, då Okej. Weird Al parafraserar en Dylanlåt, nämligen....*trumvirvel*....Subterranean Homesick Blues... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hubbahubba Postad 27 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2009 Den här är gigantiskt rolig om man är lite småberuad, och inser att all "lyrik" är skriven i palindromer (att kunna sina Dylan-referenser skadar inte heller) Jag tyckte den var kul även fast jag är nykter. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 27 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2009 Orginalet, då. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 27 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2009 Ola, hur gick det med flygplanet med orkanvindar förresten? Kom du fram till något? Tror inte jag har läst något om det sen Mike och jag tjötade om antaganden och förutsättningar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ola Brandborn Postad 27 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2009 Nope Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 27 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2009 Nu ska jag äntligen bege mig till kontoret. Shit vad mycket meck det har varit idag med insättningar och annat. Men nu är allt löst! Office - here I come! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jm_j Postad 27 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2009 Var på Gamblerz i går och spelade en turnering i Sviten Special. Nötroligt, varför var det bara två bord? Måste tipsa om ett kanonspel som uppfanns under en dealerschoicesittning i fredags. I brist på bättre namn (namnförslags mottages tacksamt) kallar vi den Brandborn Special. Sex kort till varje spelare. Pottlimit "mörkpoker" med ett, två eller tre byten... & bläbläblä. Med tanke på namnet bör de flesta fatta att det är sjukt slaskigt. Sen zoinka zonkar jag bort det jag skulle svarat till Ola eftersom han själv hade ett svar som jag bör fatto som "infårstådd "savara inte mig, jag har allt rätt ändå"... Har du tråkigt och ingenting att göra på dagarna så har jag jobb åt dig som undervisare i poker. Tyvärr är det enda vi har att locka med är någon snygg dotter till ett av våra ryska konstnärinnor. (iaf är en ledig, var en fylgubbe som påstod ha massa pengar men lever på sk existensminimum istället som fick henne att flytta till Sverige). Bilder please, så har du en deal. Kan nog ta några dagar till. Än så länge kan jag skriva det jag glömde tidigare, nämligen vår aggressiva och galna vakthund Atlas: http://www.alro.se/assistenthunden.se/Atlas.jpg Honom är vi är tvungna att ha dräkt på när han inte är inlåst. Får han gå fri så får ingens fickor och prylar vara ifred innan han fått lukta på grejerna. Sedan kan även Smulan komma förbi då och då. Hon är lite väl lugn ibland och lägger sig lite här och där och när det kommer en stackare som snubblar på henne blir hon oftast arg och grinig (=bra att ha lite godis i fickan isf så glömmer hon allt dåligt på blixt). Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2009 Jag sitter just nu och förbereder en sjuhelsikes presentation. Siffror, excel, powerpoint, rakeback, skatter, nätverksavgifter, net och gross, hej och hå. Eller tja, just nu skriver jag ju det här inlägget men ni fattar... Jag satt och filosoferade mitt i alla högar av siffror (f.ö precis sånt här jag skulle behöva hjälp av apan Ola med) och kom att tänka på pokern. Särskilt oss som "rapporterar" om pokern. Vi som försöker vara stekiga fast vi 90% av tiden sitter inspärrade på kontor som vilken annan Svensson som helst. Jag kom helt enkelt att tänka på mig själv. Är det inte lite av den där sjömansromantiken som Evert taube, Cornelis m.fl försöker lägga fram? Jag menar visst, vi gör våra resor, suger i oss våra upplevelser och är säkert mer lyckligt lottade än gemene man men inte fan dansar vi med Carmencita eller tatuerar våra lemmar. Likförbannat diktar vi om vår idé om livet. Turneringar, vinster, förluster, drinkar, limousiner och allt däremellan. Vi har inte varit cowboys på pampas. Inte har vi slagit ihjäl några negrer heller och inte har vi fiskat pärlor i Queensland. Vi har inte vunnit ngn EPT och har inga armband från wsop. Ändå skriver vi om det som om det vore självklarheter. Inte som att VI skulle ha upplevt det men som att det är något vardagligt. Det är det inte. Lika lite som vi lever "pokerlivet" har Evert och grabbarna haft flickor i Havanna eller lidit skeppsbrott. Men det känns som att de har levt det livet. Det ryktas till och med om att Evert ljög om sitt sjömansliv så till den milda grad att han faktiskt själv trodde på det till slut. Jag kollade mina resultat igår. Eller kollade och kollade, jag försökte plocka fram dem i huvudet. Och jag är plus, men "bara" några hundra tusen. Kanske en hel miljon om man är lite kreativ med bokföringen. Men då är hälften av den miljonen från en enda klonk där jag fick behålla runt 20%. Så på pappret har jag, precis som Evert, varit runt jorden och gjort det mesta. Jag har levt sjömanslivet, eller pokerlivet som det ju är i verkligheten. Fast pokerlivet är ju inte verkligheten det heller. Jag sitter ju här på ett kontor i Stockholm. Det småregnar och är kallt ute. Det är långt till strålkastarljusen i Las Vegas. Och dit kan man inte ta sig på fraktfartyget Highland Rover. Både Cornelis och Fred Åkerström var alkisar. Riktiga suputer. Men de skrev fin musik och målade upp en bild av ett liv som de önskade att de kunde leva och kanske gjorde de det till viss del. Men när dagen var slut hade ändå gaget förvandlats till flytande form i en toalettstol någonstans. Så är det nog för många sajter idag. De klarar inte av det. Marknaden är hård och precis som Cornelis och Fred kommer de att gå under med drömmen om det "verkliga" livet intakt. Marknadspengarna flyger all världens väg och ingenting kommer tillbaka. Inte konstigt att man skrumpnar ihop inifrån och till slut dör. Jag skriver det här för att det är skönt att slippa allt det där. På mitt kontor är det ordning och reda. Sunt förnuft råder och man dricker med måtta. Ok, inte jag då, men om företaget vore en vissångare så skulle det vara så. Vad konstig den här texten blev. Det jag vill säga är väl att många sajter är offer för sig själva och att det är skönt att jobba med något stort och tryggt. Att inte behöva oroa sig helt enkelt. Skål! Edit: inser att det är lite flummigt, men vad fan, behövde en liten paus från nuffrorna. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2009 Underhållande läsning! Wp. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2009 Bra skrivet Jens! (med ett litet minus för N-ordet) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2009 Bra skrivet Jens! (med ett litet minus för N-ordet) Det är ju en referens till en Taubevisa. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2009 Det är ju en referens till en Taubevisa. Buuu@Taube! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2009 - Hej telenor, varför drar ni 199:- spänn från mitt konto? - För att du har ett 199-abonnemang? - Eh, nej? Det sa jag upp i somras när jag tecknade ett nytt abonnemang för iphonen. - Nej, det gjorde du inte. - Jo - Nej - Jo - Nej. *fem minuter senare* - Jo - Nej. - Jo - Nej - ... ... ... Ok, jag går ner på stan imorn och skäller ut telenorsäljaren i butiken istället. - Ok, ha en fortsatt trevlig kväll. Om du har några fler frågor gällande ditt abonnemang, tveka inte att kontaka oss igen. :evil: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2009 - Hej telenor, varför drar ni 199:- spänn från mitt konto?JA NEJ osv - Ok, ha en fortsatt trevlig kväll. Om du har några fler frågor gällande ditt abonnemang, tveka inte att kontaka oss igen. :evil: En support tränad av pokersaiter? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2009 senaste långa texten Ser jag fel med kopplingen mellan ett mytomspunnet och romantiserat men svunnet sjömansliv och dito (?...!) pokerliv? Svanhopp till följdfrågan typ #12: Betyder det att du är på väg ut från/ser ett slut på branschen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2009 *klonk* Telenor tar och PAF ger tillbaka. Öppnade precis posten och de har skickat mig ett presentkort på femhundra spänn, giltigt på cdon. Har inte spelat mer än nån forumturre på paf. Ty Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2009 Ser jag fel med kopplingen mellan ett mytomspunnet och romantiserat men svunnet sjömansliv och dito (?...!) pokerliv? Ja, det gör du nog. Poängen var att myten om pokerbraten känns lite överromantiserad. Svanhopp till följdfrågan typ #12: Betyder det att du är på väg ut från/ser ett slut på branschen? Nejdå, absolut inte. Jag ser dock stor förändring i branschen. Den skandinaviska marknaden är vikande och många (alla) sajter måste hitta nya marknader, helst igår. "Problemet" är att många mindre sajter inte har en chans att hosta upp de pengar det faktiskt kostar att expandera. De kommer att gå under. Troligen finns inte kompetensen för det heller om jag ska vara ärlig. Det kan ta några år, eller kanske bara månader för vissa, men det kommer att hända. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 28 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 28 Oktober , 2009 Nejdå, absolut inte. Jag ser dock stor förändring i branschen. Den skandinaviska marknaden är vikande och många (alla) sajter måste hitta nya marknader, helst igår. "Problemet" är att många mindre sajter inte har en chans att hosta upp de pengar det faktiskt kostar att expandera. De kommer att gå under. Troligen finns inte kompetensen för det heller om jag ska vara ärlig.Det kan ta några år, eller kanske bara månader för vissa, men det kommer att hända. Objektivt sett har jag svårt att tro att det finns affärsfönster för mindre aktörer i ytterligare några år. Både marginalerna och marknaden minskar. Antingen blir de uppköpta, går under eller hittar på en (jävligt bra) affärsplan som kan locka (skapligt starka) finansiärer. Det bör vara tämligen enkelt för de starka bolagen att sparka undan benen för de små. Jag misstänker att en multinationell spelarbas på ett brett spelutbud blir en förutstättning för överlevnad. Så vi resonerar väl i stort sett lika. Tyckte bara jag såg en gnutta av det här i din krönika. Nåväl, jag förstår hur ni känner, telekommare som jag är. Är en smula onykter så ber om ursäkt ifall det inte är helt genomtänkt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Liza Postad 29 Oktober , 2009 Rapport Share Postad 29 Oktober , 2009 Nu är det bekräftat! Jag är för Sverige i finnkampen vad Zlatan är för Sverige i VM Saxat från Tallin-chatten: Jens säger: ja, Lisa fulade just ut sig ur laget Lisa säger: jens aka drama queen Valterego säger: Ja, nu låter det intressanr Fredde - TF säger: haha Jens säger: Jag är Lagerbäck och hon är Zlatan liksom.... ingen respekt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts