Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• Jennez

1468

• Ola Brandborn

1056

• TotalFarsa

1010

• Liza

862

Top Posters In This Topic

Postad
Jag säger inte att jag har rätt, jag säger bara hur jag tänker. Men det kan ju vara fel :)
Precis, och jag uppskattar det :-D

Min formulering "väldigt spelbar stack" var väl kanske att ta i när jag tänker efter...

Postad
Precis, och jag uppskattar det :-D

Min formulering "väldigt spelbar stack" var väl kanske att ta i när jag tänker efter...

Tycker inte du behöver pudla, helt okej stack som är så pass spelbar som nu stackar är på det här djupet. Med spelbar menas ju inte att vi ska kunna raisefolda händer, utan att vi har så pass stor stack att fi kan tänkas vika händer, och med de här djupen synar inte chippie särskilt light.

Lek runt lite med en ICM kalkylator.

Postad
Tycker inte du behöver pudla, helt okej stack som är så pass spelbar som nu stackar är på det här djupet. Med spelbar menas ju inte att vi ska kunna raisefolda händer, utan att vi har så pass stor stack att fi kan tänkas vika händer, och med de här djupen synar inte chippie särskilt light.

Lek runt lite med en ICM kalkylator.

Det har du ju rätt i. Jackal69 säger i sin sng-serie på cardrunners, om jag inte minns fel, att man inte behöver få panik förräns man är nere på runt 3 bb och det till och med då finns folk som viker för push, beroende på djup, position, image, bubbla etc.
Postad

Igår blev det en 30k gtd och en $20 rebuy turre. Rebuyturren gick ganska bra men tvingades göra en cryingcall med nötstege på parad bräda. Givetvis fanns kåken där...

Idag är det till att kolla Elvis på tuben så att man har de rätta movesen till ikväll!

Postad

Körde ett set medan lillan sov och storan var på stan med morsan. 4 spelade, 2 otm, 2 vinster. Tippar att jag spelat ca 30 st $11 Turbo sngs sedan projektet började. Är ca +80 på samplet och även om det inte säger så mycket så är det trevligare med plus än minus :-P

Postad
Vi spöar upp honom i Tallinn.

Man ska inte slå på svaga.

Nu börjar jag starkt oroa mig för elvisdräktens hållbarhet. Jag har ännu inte hunnit prova den då jag behöver hjälp med att få den på mig. Ja, den är SÅ tight. Lyckligtvis är det inte så mycket meck med övrigt, jag behöver bara fixa frillan, dra på mig dräkten och sen dra.

Värre är det för Lisa. Hon ringde och sa att hennes sminkning kommer att ta ca 45 min. Men det är lugnt, vi andra får väl förfesta sålänge. :D

Edit: Alltså, jag har provat dräkten men inte dess hållbarhet = satt mig ned.

Postad
De kommer så fort jag har återhämtat mig... Man mår som man förtjänar antar jag. Annars var det mycket lyckat!
Ett tecken på ett lyckat kalas :mrgreen:

Själv tog jag det rätt lugnt på parmiddan (dit jag kom utan sambon, hehe). Ett par glas vin, en 14-årig Oban och en 30-åring som jag inte kommer ihåg namnet på men som var god som attans. Till middag bjöds det på klyftpotatis, rotsakspuré och viltgryta som puttrat i fem timmar. Bra grejer...

Postad
Erik hade lovat pizza men han tog bara katterna och stack......

what da fakk?? Det var ju inte direkt så att församlingen gjorde vågen över mitt erbjudande. Bakfyllesällskapet satt istället och yttrade saker som "nah, det är nog bra för mig", "ungarna kan äta korv" etc. dealen blev istället att Skanke o hans entourage har en pizzavända innestående.

Postad
Nu har jag i alla fall spelat Östersjöns bäst arrangerade tävling. PAF har verkligen inte sparat på krutet för PCC, det här slår Cosmopols arrangemang med en del (och Tallinn/Köpenhamn/whatever med hästlängder).

Hoppas att Svepof kan lägga SM på Åland (eller ännu hellre i Sverige, men då måste man väl liera sig med en enda sajt, exempelvis Unibet, som får fronta som arrangör).

Pokerfinnkampen borde också flytta till Åland. Bara det att du spar så mycket på omkostander gör att det är ett bättre val, att ta sig hit kostar en hunka i stället för några tusen för flyget, man kan klara sig med en natt på hotell i stället för två, och fan så mycket bättre arrangemang som sagt än bunkern i Tallinn.

Finnkampen på Åland och SM i Sverige skulle vara perfekt. PAF kanske kan låta andra sponsorer vara med i Mariehamn, iaf om det spelas på hotell Arkipelag. För SM i Sverige spelar det ingen roll vem som skulle vara huvudsponsor. Mindre administration för pokerförbundet och att få ha SM i Sverige överväger allt annat imo.

Superprojektet SuperWeekend verkar äntligen vara fixed och färdigt nu. 17 pers skickar jag på ett eller annat sätt. Det är självinköpande småbarnsfarsor blandat med VIPs och annat löst folk. Två frågetecken kvarstår dock; schoolbook och miata91. Hur ska ni göra gossar? Köper ni in om ni inte klonkar? Börjar bli ont om platser nu. 150 pers är max och det ser det ut att bli...

Vad får jag för odds för att jag ska dyka upp?

Pistol köpes, endast en kula behövs.

Nej.

Har du tråkigt och ingenting att göra på dagarna så har jag jobb åt dig som undervisare i poker. Tyvärr är det enda vi har att locka med är någon snygg dotter till ett av våra ryska konstnärinnor. (iaf är en ledig, var en fylgubbe som påstod ha massa pengar men lever på sk existensminimum istället som fick henne att flytta till Sverige).

Dessutom måste du fixa pengar för din lön själv om du vill ha mer än några burkar cola om dagen. Sedan är dom som vill lära sig allmänt lata (t.ex mitt eminenta förslag att vi skulle kunna ha ett gemensamt dagbok här på forumet eller läsa och skriva i trådar har ingen brytt om).

Sedan är dom flesta muppar handikappade på något vis och tyvärr har ingen ADHD eller annan trevlig bokstavskombination som skulle vara nyttig i pokerspelandet.

Två pokertips:

Ett:

https://www.betsson.com/sv/poker/news-events/more.asp?id=96

Är en nätverkspromo i Ongamenätet (tror jag, jag har sett det på Betsson, Bestpoker och Redkings i alla fall, förutsätter att det även går upp på PAF och de andra). Den borde verkligen passa folk från pokerforum!

Easy money! Om någon inte fattat det än så behöver man inte kunna så värst mycket om spelen om man bara orkar lite grundläggande information som finns i 20 miljoner trådar på nätet.

Dom testade det på mythbusters förra säsongen, säsong 6, avsnitt 3

+1

Postad
Finnkampen på Åland och SM i Sverige skulle vara perfekt. PAF kanske kan låta andra sponsorer vara med i Mariehamn, iaf om det spelas på hotell Arkipelag. För SM i Sverige spelar det ingen roll vem som skulle vara huvudsponsor. Mindre administration för pokerförbundet och att få ha SM i Sverige överväger allt annat imo.
Det är nog lättare att hålla SM på Åland än att hålla pokerfinnkampen där, om mna ser till biten "fler sponsorer".

Utan att veta 100%, så misstänker jag att Ålands lagar för pokerreklam = Finlands lagar, och då måste ju innevånarna till alla medel skyddas mot det skadliga att kunna se en hemsk logga för exempelvis Unibet eller Nordicbet. Om det är ett SM som arrangeras, så borde man kunna "hyra" hela konferenscentret, sätta en vakt i dörren, och enbart folk med svenskt pass har tillträde = öborna är "skyddade". Denna argumentation är mycket svårare i en finnkamp, då tyvärr inte bara svenskar får spela... fast å andra sidan, det skulle lösa vårt nationella trauma då vi aldrig vinner finnkampen!

Har du tråkigt och ingenting att göra på dagarna så har jag jobb åt dig som undervisare i poker. Tyvärr är det enda vi har att locka med är någon snygg dotter till ett av våra ryska konstnärinnor. (iaf är en ledig, var en fylgubbe som påstod ha massa pengar men lever på sk existensminimum istället som fick henne att flytta till Sverige).
Bilder please, så har du en deal.
Postad

Ok, nu har jag varit inne i stan och lämnat tillbaka dräkten och botat dagen-efter-komplikationerna med plusmeny samt en stor latte.

Jag hade stora problem med att komma på vad jag skulle vara. På nätet såg Butterick's kostymer ganska fattiga ut men jag åkte dit och kollade. Vissa var riktigt välgjorda medan andra var precis så kassa som de såg ut att vara på bilderna.

Jag stod och valde mellan en viking, Elvis eller någon sorts romardräkt. Elvis är en stor idol och jag har gjort ett flertal mindre lyckade karaoekeförsök på hans låtar så det blev Elvis på ren rutin.

Dessvärre kunde inte min nyfunna dam följa med då hon jobbade sent igår och skulle dessutom jobba idag med. Eftersom det hela var relativt parbetonat frågade jag Lisa om hon ville haka på och hon sa "Japp! Och jag vet precis vad jag ska klä ut mig till också! Geisha!".

Festen blev precis så lyckad som man kunde vänta sig! Hög ambitionsnivå på kostymerna, god mat, trevliga människor samt två hela kylskåp fyllda med öl och sprit! Weee! :-D

7723_191661145019_726215019_4323576_7256705_n.jpg

Catwoman och Batman

7723_191661165019_726215019_4323577_3267360_n.jpg

Amy Whinehouse blir uppäten av en haj!

7723_191661170019_726215019_4323578_4650064_n.jpg

Teletubbies!

7723_191662330019_726215019_4323587_3338140_n.jpg

The King!

7723_191662340019_726215019_4323588_2984691_n.jpg

Geisha-Lisa

Och idag mår man alltså som man förtjänar. Nu blir det ännu svårare att komma på vad man ska vara till nästa gång...

Postad

Störtskönt! Gott med folk som verkligen ansträngt sig. Inget av det där såg hemmagjort ut, right?

Fat Elvis får 4 tummar upp. Slutty Geisha; 4,5 ;-)

Tallar inte den där Telitubbien lite väl långt söderut? :-P

Postad
Den lila Teletubbien är gay, det trodde jag alla visste. Helt safe alltså. :-D

Hehe, jo det påpekades flertalet ggr för den olycklige också. Jag tog först upp det med hans tjej (den röda teletubbien) och hon sa bara "Oj! Men snälla, berätta inte det för honom..." :lol:

Postad
Tog bort ett par inlägg som inte var så PK, om folk undrar vart deras inlägg tog vägen. :-)

Seriöst, ni plockade alltså bort inlägg där jag skrev att jag tyckte det var dåligt att det inte fanns ngn buddytransfer på PAF? Det är ju ganska bisarrt när ni tillåter alla annan form av smutskastning av era partners. Dessutom var ju min kritik helt saklig och utan svordomar.

Edit: Ok, det var inte därför mitt inlägg blev borttaget. Det var för att jag bad om pengabyte via sajter. Det får man inte. Förlåt för det, jag visste inte det (men borde kunnat räkna ut det).

Men det hade aldrig hänt om paf hade haft buddytransfers! :P Nej, det är aldrig mitt fel om ngn undrade. ;)

I övrigt vill jag säga att Paf är en bra sida. *klapp på axeln*

• Skapa nytt...