Gå till innehåll

Världens bästa filmscen


Haslo

Recommended Posts

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så lugn nu innan du sorterar in Titanic och flumfilmer med Ashton Kutcher i facket djupa/svåra filmer.

 

funny-pictures-captain-obvious-cat.jpg

 

Var någon av de nämnda filmerna allvarligt nämnd?

 

Nej, tack och lov. Hade tänkt ta med Boondock Saints och Se7en också, men det kändes FÖR uppenbart.

 

*Sätter mig och väntar på att någon ska posta något ur Memento, The Usual Suspects eller Donnie Darko*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funny-pictures-captain-obvious-cat.jpg

 

 

 

Nej, tack och lov. Hade tänkt ta med Boondock Saints och Se7en också, men det kändes FÖR uppenbart.

 

*Sätter mig och väntar på att någon ska posta något ur Memento, The Usual Suspects eller Donnie Darko*

 

svårt sjukt att bara ta EN scen från memento då hela filmen är så briljant. Känns orättvist mot dom andra scenerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

1. Yep. Du påstår att han inte lagt ner någon tid på kameraarbete när motsatsen är sanningen. Självklart har du ingen aning om vad du pratar om rent allmänt. Vad du sen tycker är en annan sak.

 

2. Bourne filmerna är bra exempel på dels allmänt riktigt bra action/spy film och film i allmänhet, men även ryckig, snabb klippning och ryckiga/"otydliga" kameravinklar. Prisade för detta alltså.

 

3. Nej.

 

1. Kolla klippen från Goodfellas, Touch of Evil eller Third man som jag postat. Så ska kameraarbete, klippning och foto se ut.

 

2. Stämmer säkert, tyvärr alldeles för länge sen jag såg den så kan inte uttala mig.

 

3. -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den tunna röda linjen är så osammanhängande och seg att den knappt går att titta på. Jag köpte den faktiskt för länge sedan, men gav bort den till en arbetskamrat som är precis så fis-pretentiös som du verkar vara.

 

Den blir sämre för att den är svårare att hänga med i? Det köper jag inte. Malicks regi är unik, från vad jag sett, även om jag förstått att han inspirerats endel av Herzog men inte sett så mycket av honom så kan inte uttala mig om det. Förstår vad du menar när du säger att den är osammanhängande även om inte jag tycker det, den egenskapen är just vad som gör TRL och The New World så unika.

 

Så jag är pretantiös för att jag gillar TRL och tycker SPR är dålig? Hade jag velat framstå som pretantiös eller djup hade jag postat scener från Bressons eller Resnais filmer men det är inte mitt ändamål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den blir sämre för att den är svårare att hänga med i? Det köper jag inte. Malicks regi är unik, från vad jag sett, även om jag förstått att han inspirerats endel av Herzog men inte sett så mycket av honom så kan inte uttala mig om det. Förstår vad du menar när du säger att den är osammanhängande även om inte jag tycker det, den egenskapen är just vad som gör TRL och The New World så unika.

 

Så jag är pretantiös för att jag gillar TRL och tycker SPR är dålig? Hade jag velat framstå som pretantiös eller djup hade jag postat scener från Bressons eller Resnais filmer men det är inte mitt ändamål.

 

Jag har full respekt för att folk tycker TRL är osammanhängande. En diskussion om film med dessa personer tror jag iofs inte ger så mycket. SPR tycker jag absolut inte är dålig, men den skulle nog inte ha en chans att komma in på en top 500 hos mig.

 

TRL är väldigt poetisk och vacker. Bästa krigsfilmen som gjorts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har full respekt för att folk tycker TRL är osammanhängande. En diskussion om film med dessa personer tror jag iofs inte ger så mycket. SPR tycker jag absolut inte är dålig, men den skulle nog inte ha en chans att komma in på en top 500 hos mig.

 

TRL är väldigt poetisk och vacker. Bästa krigsfilmen som gjorts.

 

Som sagt, jag har full förståelse och givetvis respekterar att folk kan uppfatta den som osammahängande men den är inte osammanhängande.

 

Har du sett Gå och se(Klimov) eller Röda och Vita(Jancso)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, jag har full förståelse och givetvis respekterar att folk kan uppfatta den som osammahängande men den är inte osammanhängande.

 

Har du sett Gå och se(Klimov) eller Röda och Vita(Jancso)?

 

Håller med dig helt. Hur mycket man än förklarar kommer de aldrig förstå ändå. Jag ser alldeles för lite rysk film och har inte sett dem. Kommer försöka se dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...