Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jag är mycket filmintresserad och har väldigt bra smak. Jag gillar klassiska mästerverk som Braveheart, Gladiator och Pearl Harbor, men även djupare/svårare filmer som The Machinist, Titanic, The Butterfly Effect och M. Night Shyamalas filmer.

Detta är dock min absoluta favoritscen http://se.youtube.com/watch?v=2UqSLGNaupA

Var någon av de nämnda filmerna allvarligt nämnd?

Postad

Fotot, musiken och klippningen i denna gör fortfarande att jag ryser trots att jag sett scenen hur många ggr som helst:

Scorseses bästa, skådespeleriet i den här filmen är oehört stabilt. Nervig men samtidigt rolig scen, bra på så många plan:

Postad
Fotot, musiken och klippningen i denna gör fortfarande att jag ryser trots att jag sett scenen hur många ggr som helst:

Scorseses bästa, skådespeleriet i den här filmen är oehört stabilt. Nervig men samtidigt rolig scen, bra på så många plan:

Den översta hade jag aldrig sett men ja, fruktansvärt bra va den. Den andra ät bara för härligt :D

Postad
Sitter och tittar på Gladiator just nu och första scenen + några andra scener är riktigt bra imo.

Business card-scenen i American Psycho kanske?

lol, den här parodin på den scenen är A+ imho.

Galet bra! :mrgreen: