swahnroger Postad 22 Februari , 2010 Rapport Postad 22 Februari , 2010 Nu kan man i alla fall fylla på maten hos småfåglarna. Vad som bjuds? Jo, bl.a viltfågelblandning (2 automater), jordnötter (2 automater), gula och gröna talgbollar, vildsvinsstek samt äppelbitar. Så... Inga jordnötsringar? Arma fåglar Citera
MikeTime Postad 22 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2010 Så... Inga jordnötsringar? Arma fåglar Nix, men de fick faktiskt lite överblivna ostnachos från helgens tacofrossa. SVT på besök på min arbetsplats idag med anledning av "tågkaoset": http://svtplay.se/v/1900512/totalstopp_i_hallsberg_hela_dagen Citera
jw1700 Postad 22 Februari , 2010 Rapport Postad 22 Februari , 2010 Ser dock bra ut för Swe i matchen nu. En liten tröst i bedrövelsen. Eller som man säger: "En stor kuk är en klen tröst i en fattig familj..." Citera
Slasktratt Postad 22 Februari , 2010 Rapport Postad 22 Februari , 2010 Snavlunda är en fin liten idyll. Bor själv i Askersund. Jag får dra igång en arkeologisk utgrävning varenda gång jag ska ha bilen. Är glad att jag har dubb iaf. Har du lirat på hotellet? Citera
MikeTime Postad 22 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2010 Snavlunda är en fin liten idyll. Bor själv i Askersund. Jag får dra igång en arkeologisk utgrävning varenda gång jag ska ha bilen. Är glad att jag har dubb iaf. Har du lirat på hotellet? Jodå, lirar där varje ledig måndagskväll. Du också? Citera
Slasktratt Postad 22 Februari , 2010 Rapport Postad 22 Februari , 2010 Jodå, lirar där varje ledig måndagskväll. Du också? Ne, har varit där en gång för några år sedan. Det var mycket pizzabagare som öppnade plånböckerna då. Visste inte att ni var igång där fortfarande. Brukar det vara cg igång också (inser problematiken att svara på det)? Citera
darvartagan Postad 22 Februari , 2010 Rapport Postad 22 Februari , 2010 Nix, men de fick faktiskt lite överblivna ostnachos från helgens tacofrossa. SVT på besök på min arbetsplats idag med anledning av "tågkaoset": http://svtplay.se/v/1900512/totalstopp_i_hallsberg_hela_dagen Haha, vad skit ni får i banverket nu Tur man blev Infranordare så ingen vet vad man sysslar med haha Citera
MikeTime Postad 22 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2010 Ne, har varit där en gång för några år sedan. Det var mycket pizzabagare som öppnade plånböckerna då. Visste inte att ni var igång där fortfarande. Brukar det vara cg igång också (inser problematiken att svara på det)? Alla "pizzabagare" är borta och det liras mest turrar. Dras igång lite cg ibland men inte alltid. Riktigt bra stämning, lagom insatser för en hobbylirare och bra lokaler. PM:a om du vill ha mer info. Haha, vad skit ni får i banverket nu Tur man blev Infranordare så ingen vet vad man sysslar med haha Imo fusk att kalla sig Infranordare istället för Banverkare! Same shit, different name. Citera
jm_j Postad 23 Februari , 2010 Rapport Postad 23 Februari , 2010 2010-02-07 Svenska järnvägsnätet och svenska järnvägsfordon är INTE kompatibla med en sån vinter som vi just nu har.Jobbar som bekant på Banverket och har nu jobbat åtta dagar i sträck p.g.a allt strul på banorna och har således knappt hunnit med att öppna en pokerklient sen förra uppdateringen... 2010-02-22 SVT på besök på min arbetsplats idag med anledning av "tågkaoset": http://svtplay.se/v/1900512/totalstopp_i_hallsberg_hela_dagen Låter som att det blir en 400 timmar+ arbetsmånad och expandering av pokerlokalen... ;-} Hade det inte varit för att farsan kom på besök igår och hade bilen med sig skulle jag vara strandsatt i Vällingby. Tog "bara" 1t45min med bil med bästa vägen istället för 30´min för den kortaste (han kan inte finska så jag fick lyssna på radio och kolla var det var stopp och det var det på dom flesta ställen). Var dock "lite roligt" att ringa till farsan och säga att det inte går några tåg eller tunnelbana samt det är 100m kö till pissbussar så han får lov att försöka hitta till Vällingby centrum istället. Är hellre strandsatt på Söder än hemma. Här kan man iaf åka tunnelbana 2-3 stationer om tågen inte är fullproppade som sardinburkar. Annars är det bara och promenera, ta mountainbiken eller "låna" en bil. Citera
Krossk Postad 23 Februari , 2010 Rapport Postad 23 Februari , 2010 Håller med om att från och med denna vinter hatar jag snö och kyla.. Får nog skylla mig själv som tog ett jobb som snöskottare av tak.. -.- Varje dag känns som att man vill hoppa från ett tak.. Vore kul att veta när det tar slut och man kan börja njuta av sol och värme.. Citera
swahnroger Postad 24 Februari , 2010 Rapport Postad 24 Februari , 2010 Kanske dags att börja med elvärme längs spåren. Ström finns det ju gott om i närheten. Citera
MikeTime Postad 26 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2010 Sista nattpasset på jobbet på några dagar nu. Ledig helg som troligtvis skall ägnas åt middag med släkten, snöskottning och livepoker. Ska iväg och lira en 1100:- deepstack på söndag där det förhoppningsvis blir en hel del spelare. För övrigt har det inte hänt speciellt mycket så jag skiter helt sonika i att skriva mer just nu! Citera
hogge75 Postad 26 Februari , 2010 Rapport Postad 26 Februari , 2010 Sista nattpasset på jobbet på några dagar nu. Ledig helg som troligtvis skall ägnas åt middag med släkten, snöskottning och livepoker. Ska iväg och lira en 1100:- deepstack på söndag där det förhoppningsvis blir en hel del spelare. För övrigt har det inte hänt speciellt mycket så jag skiter helt sonika i att skriva mer just nu! Var är turren? Citera
MikeTime Postad 26 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2010 Var är turren? Karineholm. Hänga på? Citera
hogge75 Postad 26 Februari , 2010 Rapport Postad 26 Februari , 2010 Karineholm. Hänga på? 40 mil tor....men visst är jag sugen... Citera
MikeTime Postad 26 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2010 40 mil tor....men visst är jag sugen... Du har PM. Citera
MikeTime Postad 1 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2010 Var iväg och lirade Katrineholm Open igår. Riktigt nöjd med mitt spel men åkte givetvis på nästbubblan när jag skulle stjäla blindsen med A3o. Tryckte in mina sista 8BB men givetvis har den snorpackade SB hittat JJ. Trots floppen 456 lyckades jag inte dra ut och så var det godnatt. Resultat hittills i år: Live feb: -2560:- Live 2010: +1450:- Nätlir feb: -1206:- Nätlir 2010: -1206:- Citera
hogge75 Postad 1 Mars , 2010 Rapport Postad 1 Mars , 2010 Med facit i hand skulle jag struntat i vårt cashgame på lördagen och hängt med till K-holm ist... Citera
MikeTime Postad 1 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2010 Med facit i hand skulle jag struntat i vårt cashgame på lördagen och hängt med till K-holm ist... Det blev en riktig långsittning... Började 14:00 och åkte som sjua kl 23:30. Dani från vår klubb åkte som sexa kl 23:50. Var hemma vid halv två eftersom det var snöigt och snorhalt. Citera
MikeTime Postad 5 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2010 En glad nyhet till alla som gillade förra sommarens "Stug-db": det blir samma koncept i år! Dock i ny stuga, vid ny sjö men i samma landskap, nämligen Skåne! Bokade 1 1/2 vecka idag. Något sämre standard än förra året men ändå helt ok. 60 m2, nybyggt med helkaklat badrum, öppen spis i vardagsrummet, trådlöst bredband, privat badbrygga/sandstrand, båt, kanot och panoramafönster ut mot sjön. Nu hoppas vi bara på samma fina väder men bättre fiskelycka. Ska enligt några timmars googlande finnas rikligt med gös, gädda, abborre, braxen, sutare och en del öring i sjön. Tyvärr låga snittvikter på samtliga arter och rated en sexa på en tiogradig svårighetsskala där tio är mest svårfiskat... men, men... Vy från vardagsrum: Skapligt, sjönära läge: Vår egna brygga, badplats och båt: Life´s good! Citera
TotalFarsa Postad 5 Mars , 2010 Rapport Postad 5 Mars , 2010 Sjysst! Jag tar med mig familjen och kommer ner en vecka! För att du inte ska känna att vi snyltar alltför mycket kan jag ta med en halv säck grillkol, ett par tändstickor och ett paket frusen Dennis varmkorv Citera
MikeTime Postad 5 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2010 Sjysst! Jag tar med mig familjen och kommer ner en kväll! För att du inte ska känna att vi snyltar alltför mycket kan jag ta med en halv säck grillkol, ett par tändstickor och ett paket frusen Dennis varmkorv Japp, låter som en utmärkt idé! Lol, kollade just på kartan... Visade sig att den här stugan ligger mindre än en mil från den stugan vi hyrde förra året! Världen är allt bra liten... Edit. Till TotalSnyltarn: Sträcka (från TF till Mikes sommarplace): 86,75 km Cykla (17 km/h): 5 tim 6 min Gå (5 km/h): 17 tim 21 min Citera
hogge75 Postad 5 Mars , 2010 Rapport Postad 5 Mars , 2010 Ser jäkligt trevligt ut. Var i Skåneland ligger den? Citera
TotalFarsa Postad 5 Mars , 2010 Rapport Postad 5 Mars , 2010 Edit. Till TotalSnyltarn:Edit. Till TotalSnyltarn: Citat: Ursprungligen postat av Eniro kartsök Sträcka (från TF till Mikes sommarplace): 86,75 km Cykla (17 km/h): 5 tim 6 min Gå (5 km/h): 17 tim 21 min Ha! Inte ens nio mil. Grillkväll fakking bokad Citera
Recommended Posts