MikeTime Postad 31 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2009 Man kan ha roligt på liveturrar även utan kortlek. Mogge inspekterar Torax utrustning: Random valross: Torax är rädd om frillan: Men till slut hittade vi några kortlekar: Citera
MikeTime Postad 1 September , 2009 Författare Rapport Postad 1 September , 2009 Jaha, då var det höst. Om vi ska summera sommaren så blir väl betyget åtminstone godkänt. Lyckades ju pricka in semestern rätt bra med tanke på att de två varmaste veckorna under hela sommaren var mitt i semestern! Dessutom hade vi bokat stugan i Halland just då också. Fullträff med andra ord! Har även fått iordning på det nybyggda pokerrummet och bastuprojektet är också i det närmaste klart (se bild nedan). Dessutom har två av uthusen fått nya, fina, svarta hängrännor och det står en trevlig AC i sovrummet. En grusgång är igenlagd och sådd med gräsfrö och flera uthusdörrar är nymålade. Känns rätt bra. Det som däremot känns mindre bra är framgångarna i poker. De har nämligen uteblivit helt förutom någon enstaka MTT-klonk på några K. Har inte hunnit/orkat med speciellt mycket livepoker heller men det ska det fan bli ändring på redan nu i september. Redan är fyra livetillfällen inbokade och den första turren liras redan på måndag. Därefter blir det en sväng till Linköping och Ängelns turre den 12:e och den 18:e kör klubben sin vanliga månadsturre. Livemånaden avslutas i stor stil den 26:e när det dyker upp ett gäng trevliga (?) PF:are för en rebuyare... Ser vi fram emot! Citera
valterego Postad 1 September , 2009 Rapport Postad 1 September , 2009 För dom som inte är så bevandrade i finska språket så betyder det "idka oralsex på en man" fast med fulare ord... Måste jag lägga på minnet. Tycker att "Sug kuk" är en alltför sällsynt avskedsfras. Bör dock användas något selektivt. Citera
bjoelle Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 Föredrar du höger eller vänster kind? Det är allt jag vill veta. Citera
MikeTime Postad 4 September , 2009 Författare Rapport Postad 4 September , 2009 Föredrar du höger eller vänster kind? Det är allt jag vill veta. Ja, jag vänder alltid andra kinden till så det spelar ingen roll. Citera
bjoelle Postad 4 September , 2009 Rapport Postad 4 September , 2009 Ja, jag vänder alltid andra kinden till så det spelar ingen roll. Den som gapar efter mycket ...... Citera
MikeTime Postad 4 September , 2009 Författare Rapport Postad 4 September , 2009 Sitter på jobbet och vad passar väl bättre än en dagboksuppdatering då? Idag fick jag klart bastuprojektet. Provade aggregatet i bastun och kaminen i relaxavdelningen och konstaterade, till min förvåning, att säkringarna höll. Elektrikern har tydligen gjort ett bra jobb - jag kunde köra aggregatet (9kW), kaminen (2kW), tvättmaskin och lite annat smått och gott utan att huvudsäkringarna smällde! Nu återstår bara lite småfix utanför bastustugan. Fixa fram lite grus till den nya grusgången och så i gräsfrö i den igenlagda. Vi får väl se om det bli gjort i år... Så här blev insidan: Nöjd med finishen på lavarna. Trots allt första gången man provar på att snickra ihop något sådant. Lyckades få alla tre lavdelarna att flyta med bra stabilitet utan att använda golvstående regelverk: Istället för att vara hemma och lira nån kul nätturre eller glo på en DVD får man tillbringa natten här: Bjuder också på en radda videor. Är ju löjligt förtjust i 80- och tidigt 90-tal... Ni som ska lira turren den 26:e bör kanske titta en extra gång på dom - kan vara lönsamt... Citera
MikeTime Postad 6 September , 2009 Författare Rapport Postad 6 September , 2009 Bastun klar och invigd. Surströmmingspremiären också överstökad. Väldigt kul och udda gäng igår kväll på skivan. Det var jag och sambon, en 45-årig biker på 130 kg, värdparet på 55 och 50 år som är inbitna raggare samt två pensionärer, 79 och 80 år. Jag hoppas jag är lika pigg som dom när jag är 80 bast. De hade redan hinkat i sig ett par whisky när vi kom och höll jämna steg med oss hela kvällen. Dessutom spöade B (79 år) skiten ur oss andra i 50-öres poängpoker. Hon bara håvade in slantarna mellan alla GT hon hävde i sig... Idag har man hunnit med att måla två fönster och fyra knutbrädor trots att magen inte är i bästa form och man är trött som fanken. Ingen poker idag heller tyvärr. Tiden räcker inte till... Citera
MikeTime Postad 10 September , 2009 Författare Rapport Postad 10 September , 2009 En jävla skitvecka är snart till ända. Hoppas den slutar bättre än den började i alla fall... I måndags var det säsongspremiär på en av pokerklubbarna i närheten och det ville man ju inte missa. Klubben är en av de bättre i mitt tycke. Den är belägen i ett hotell och det är således nära till god mat, skapligt ölsortiment och möjlighet till skojiga drinkar. Dessutom alltid bra och skön stämning med mycket slaskigt lir och stora startstackar. Eftersom jag jobbade eftermiddag skulle jag ju byta tur med någon. Det sket sig totalt, inte en käft som ville byta till sig en eftermiddag! Man kan ju tro att folk gärna slipper en måndagsförmiddag och hellre får sovmorgon, men inte då. Alltså blev säsongspremiärbesöket på klubben inställt. F.U.C.K I tisdags körde så Indianerna hemmamatch i speedwayslutspelet. Jag jobbade eftermiddag då också och ingen ville byta tur då heller. Fick bli att sitta på jobbet och följa lokalblaskans liverapport på tha Intärnätt istället. F.U.C.K När jag kom hem på tisdagskvällen satte jag mig för att raila Crappy lite när han lirade cg. Var lite småsugen på käk men inte direkt jättehungrig så öppnade kylen och plockade fram tre råa morötter. Stod ju på påsen att de var "tvättade" och eftersom man är man så dög det ju och jag knaprade i mig dom á naturelle. Dålig idé. Klockan 0:15 började ett rent helvete. Magen fick tokspel. Jag fick fruktansvärda kramper som gjorde att hela kroppen ofrivilligt vek sig framåt. Smärtan var fan i mig det värsta jag någonsin upplevt. Lite skoj i sammanhanget var att nu har man iaf ett hum om hur kvinnor som befinner sig i slutskedet av en graviditet känner sig. Jag klockade nämligen kramperna! De inföll med 60-75 sekunders intervaller och kom alltid två åt gången. Helt sjukt, har aldrig varit med om något liknande. Detta höll på HELA JÄVLA NATTEN! När klockan var 6:30 lugnade det ner sig och jag fick äntligen sova några timmar. Fyra närmare bestämt. Skulle egentligen ha jobbat natt igår men eftersom magen fortfarande var öm och jag var helt slutkörd efter natten innan sjukskrev jag mig. Gick och la mig tidigt och sov fram tills 7:00. Skönt! Idag blir det en sväng till närmast belägna köpcentrum för att handla lite och skaffa nåt så man kan numrera upp pokerborden. Citera
MikeTime Postad 14 September , 2009 Författare Rapport Postad 14 September , 2009 En jävla skitvecka är snart till ända. Hoppas den slutar bättre än den började i alla fall... ...och det gjorde den... INTE. Är helt däckad av någon dunderförkylning. Var ju till Linköping i lördags och lirade en turre på Ängelns klubb och började känna av lite halsont redan på eftermiddagen. När jag vaknade på söndagen var jag genomförkyld! Hoppas jag inte smittade en massa pokerlirare iaf. Hur gick turren då? Jo, om riggen inte slagit till hade jag säkert kommit djupt men nu gick allt emot mig. S höjer upp pre. Jag hittar TT och eftersom S är väldigt short ställer jag honom ai. Han synar med AQo och givetvis dyker en damjävel upp redan på flopp. Lite senare limpar jag in med J7s. Floppen kommer J73. Fi bettar 600, jag minhöjer till 1200 och han ställer mig ai. Givetvis blixtsynar jag och han viker upp J9o. Nian kommer på river och jag är ute... Blev lite slaskigt DC cg framåt natten också. Bara jag, Ängeln och TotalFarsa som lirade 5/5. Sprang rätt bra i just PLO och efter en halvtimmes spel gav vi upp och jag konstaterade att 120:- plus inte är alltför dåligt för att vara jag... Idag är man sjukskriven och ska ta det lugnt. Blir ett antal DVD-filmer och en bok... Fantastiskt fin bastu! Ty. Citera
l_skyw4lk3r Postad 14 September , 2009 Rapport Postad 14 September , 2009 Tjena Mike, Tänkte bara kolla vad(och var) du jobbar med, ser ut som om du är någon as400-operatör(?) grymt jobb med bastun. riktigt fin! ha det bra och lycka till med liret! Citera
MikeTime Postad 14 September , 2009 Författare Rapport Postad 14 September , 2009 Tjena Mike, Tänkte bara kolla vad(och var) du jobbar med, ser ut som om du är någon as400-operatör(?) grymt jobb med bastun. riktigt fin! ha det bra och lycka till med liret! Jobbar som trafikledare på Banverket. Jo, bastun blev riktigt bra faktiskt - ska nog ta ett bad i eftermiddag, förkylningen kan ju inte bli sämre av det iaf... Tyty. Citera
Ängeln17 Postad 14 September , 2009 Rapport Postad 14 September , 2009 efter en halvtimmes spel gav vi upp och jag konstaterade att 120:- plus inte är alltför dåligt för att vara jag... Det va faktiskt 1 timme och tio minuter så timpengen blev lite lägre . Citera
Skanke Postad 14 September , 2009 Rapport Postad 14 September , 2009 Jobbar som trafikledare på Banverket. Jo, bastun blev riktigt bra faktiskt - ska nog ta ett bad i eftermiddag, förkylningen kan ju inte bli sämre av det iaf...Tyty. Efter vad jag har hört är bastu och förkylning ingen bra combo.... Citera
simonlofberg Postad 14 September , 2009 Rapport Postad 14 September , 2009 Efter vad jag har hört är bastu och förkylning ingen bra combo.... Coinflip på det. Ibland blir det bättre och ibland sämre. Varit med om båda:( Citera
MikeTime Postad 15 September , 2009 Författare Rapport Postad 15 September , 2009 Det va faktiskt 1 timme och tio minuter så timpengen blev lite lägre . Jaja... Efter vad jag har hört är bastu och förkylning ingen bra combo.... Coinflip på det. Ibland blir det bättre och ibland sämre. Varit med om båda:( Jo, kollade upp det. Har man en infektion kan den förvärras avsevärt om man bastar så jag avstod. Är det en vanlig förkylning gör det varken till eller från men det är ju aldrig bra att anstränga hjärtat i onödan. Får vänta med bastubadandet tills man blivit lite friskare. Idag känns det ungefär 7 ggr bättre än vad det gjorde igår så jag hoppas kunna knata iväg till jobbet på torsdag. Om jag inte gör det känns det ju inte helt ok att anordna klubbens månadsturre på fredag. Ja, jag har faktiskt ett samvete... Skönt att vissa spelar som åsnor när man behöver dubbla upp: ***** Hand 1118614687 ***** 25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 september 2009 08:24:04 Ottan (Vanlig /Turnering ) Plats 1: SweO-Timmy (2369.00) Plats 2: danny2000 (1405.00) Plats 6: Mike Time (1235.00) Plats 3: Amis (1090.00) Plats 4: Unknown (0.00) Plats 5: lilja1 (695.00) Plats 7: PIRPO (2872.00) Plats 8: Ambika (3320.00) Plats 9: pk72 (3452.00) Plats 10: Sir Juel (1180.00) danny2000 lägg LM 25.00 Amis lägg SM 50.00 ** Giv ** Mike Time [Kh, Kr] *** Bet Runda 1 *** lilja1 Syna 50.00 Mike Time Höj till 150.00 PIRPO Syna 150.00 Ambika Lägg pk72 Syna 150.00 Sir Juel Lägg SweO-Timmy Lägg danny2000 Syna 150.00 Amis Syna 150.00 lilja1 Syna 150.00 *** Flop(Board): *** : [Dh, 5r, 10k] *** Bet Runda 2 *** danny2000 Passa Amis Passa lilja1 Passa Mike Time All-in 1085.00 PIRPO Lägg pk72 Syna 1085.00 danny2000 Lägg Amis Lägg lilja1 Lägg *** Turn(Board): *** : [Dh, 5r, 10k, 4s] *** River(Board): *** : [Dh, 5r, 10k, 4s, Knr] *** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3070.00 Mike Time [Kh, Kr] Par i kungar Vinst: 3070.00 pk72 [2k, 2r] Par i tvåor Vinst: 0.00 Sir Juel Lägger mig Vinst: 0.00 Citera
TotalFarsa Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 Hittat bra flygpriser till Tallinn. In och läs i facebook-gruppen, snorpelle! Citera
Ängeln17 Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 Hittat bra flygpriser till Tallinn. In och läs i facebook-gruppen, snorpelle! Billigare än C-hytt på båten? Citera
TotalFarsa Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 Billigare än C-hytt på båten? Fan vet, men vi tar oss Gbg-Tallinn för 2100, ungefär ToR obv. Citera
Ängeln17 Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 Stockholm - Tallin reguljär båtresa B-hytt 1290 enkel resa (delas på två alltså) A-hytt 1790 samma förutsättningar. Priser vid boka tidigt. Eller så finns ju Suite för 3730 inklusive frukost. Pokerspelare åker med stil och snålar inte Dessutom så hinner man ju med ett par stadiga i baren. Citera
MikeTime Postad 15 September , 2009 Författare Rapport Postad 15 September , 2009 Fan vet, men vi tar oss Gbg-Tallinn för 2100, ungefär ToR obv. Fast JohnH hade ju hittat från 1450:- Arn-Tallin Stockholm - Tallin reguljär båtresa B-hytt 1290 enkel resa (delas på två alltså) A-hytt 1790 samma förutsättningar. Priser vid boka tidigt. Eller så finns ju Suite för 3730 inklusive frukost. Pokerspelare åker med stil och snålar inte Dessutom så hinner man ju med ett par stadiga i baren. Båt TAR TID! Mtp att man ska vara borta hela luciahelgen känns flyg bättre. Citera
Ängeln17 Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 Båt TAR TID! Mtp att man ska vara borta hela luciahelgen känns flyg bättre. Självklart tar båt tid. Tänk vad öl och annan alkoholhaltiga drycker man hinner dricka. Det plus några grytor i Suiten åsså har man en perfekt resa. Edit: Hur kul är det spela några grytor på ett flyg där två av spelarna sitter fyra rader bakom Citera
TotalFarsa Postad 15 September , 2009 Rapport Postad 15 September , 2009 Självklart tar båt tid. Tänk vad öl och annan alkoholhaltiga drycker man hinner dricka. Det plus några grytor i Suiten åsså har man en perfekt resa. Edit: Hur kul är det spela några grytor på ett flyg där två av spelarna sitter fyra rader bakom Fan, gamlingen har en poäng! Citera
MikeTime Postad 15 September , 2009 Författare Rapport Postad 15 September , 2009 ...å andra sidan hinner vi med ett avsevärt gäng grytor på flygplatsen när planet är 6 timmar försenat. Citera
Recommended Posts